Milli AESA uçak üstü radar projesi

Başlatan AVCI, 19 Mart 2014, 20:28:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: putty - 20 Kasım 2023, 17:13:11
değiştirdim çok şükür

Hoş geldiniz sayın Putty , önceden sizi Putty olarak tanımadığım için geçmişte yaşanan tartışmaları bilmiyorum inşallah sizden de diğer üstadlarımızdan olduğu gibi çok şeyler öğreniriz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 20 Kasım 2023, 17:13:11
değiştirdim çok şükür

Vay be meşhur ve ünlü putty ile aynı forumu paylaşmak varmış benden bir beğeni gelir. Mesajı Paylaş

ASELSAN tarafından geliştirilen MURAD AESA Radarı, AKINCI TİHA ile adı açıklanmayan bir jet uçağa entegre edildi. Uçuşlu testlerin, 2024 yılında hız kazanması bekleniyor.

AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı (TİHA) ve F-16 gibi platformlar için bir süredir geliştirme faaliyetleri devam eden MURAD AESA Burun Radarı'nda çalışmalar devam ediyor. Milli imkanlarla geliştirilen radarın, AKINCI TİHA ve adı açıklanmayan bir jet platformuna entegrasyonu gerçekleştirildi.



Optimizasyon çalışmalarının ardından 2024 yılı içerisinde, MURAD AESA Radar'ın uçuş testlerinin hızla kazanması bekleniyor. Bu alanda elde edilecek tecrübenin; KIZILELMA, KAAN, HÜRJET ve ANKA-3 gibi platformlar için de kritik olduğu üzerinde duruluyor.

Halihazırda AESA Burun Radarı geliştirebilen ülkelerin sayısı, bir elin parmaklarını geçmiyor.



Açık kaynaklara göre Milli AESA Radarı'nın işlev ve yetenekleri ise şu şekilde:

HAVA-HAVA İÞLEVLERİ:

Uzun Menzilli Arama
Ararken Takip
Çoklu Hedef Takibi
Ara Safha Güdüm
Akın Tespit
Hava Durumu Tespit
Hava Muharebesi Manevrası

HAVA-YER İÞLEVLERİ:

Þerit SAR
Nokta SAR
Yer Haritalama
Hareketli Yer Hedefi Tespiti ve Takibi
Deniz Arama ve ISAR
Hava-Yer Mesafe Ölçümü
Doppler Huzme Keskinleştirme
Otomatik İrtifa Belirleme

YETENEKLER:

Çok Fonksiyonlu Radar
Eş Zamanlı Hava-Hava ve Hava-Yer Görevleri
İşbirlikçi Olmayan Hedef Tanımlama
Otomatik Hedef Tanıma
Karıştırmaya Karşı Dayanıklılık
Elektronik Destek
Elektronik Taarruz

https://www.savunmasanayist.com/aselsandan-murad-aesa-radar-mujdesi/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 31 Aralık 2023, 15:06:32
adı açıklanmayan bir jet uçağa entegre edildi.

Çok güzel bir haber. Demek ki ilk F-16'ya takıldı. Hayırlı olsun.

"Adı açıklanmayan" deseler de, sonuçta elimizde muharip olarak bir F-16 bir de F-4 var. Zaten F-16'lar için geliştirildiğine göre F-4'e takmamışlardır herhalde  ;) Mesajı Paylaş

#174
Alıntı yapılan: buraktunahan - 31 Aralık 2023, 17:30:06Demek ki ilk F-16'ya takıldı.

Öyle değil. Bombardier veya benzeri, bu görev için dönüştürülen bir iş jetine takıldı. Bu program takvimin en az 3 yıl gerisinde kaldı maalesef!

Radarı olgunlaştırmakla da iş bitmiyor, seri imalat kabiliyetinin de kazanılması gerekiyor. Yerli ve modern AESA modüllerini tasarlayıp üretebiliyoruz, ki çok büyük başarıdır. Ama şu anda sadece lab ortamında üretebiliyoruz. Motorlarda olduğu gibi burada da seri imalat başka bir hikaye.

Radarda ve turbofan motorunda seri imalat yeteneğini kazanamazsak, donsuz ve gömleksiz ayazda kalan zenci gibi olacağız. Ve ayaz çok yaklaştı. Yani küresel jeopolitik ortam çok tehlikeli bir hal aldı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2023, 17:40:17
Alıntı yapılan: buraktunahan - 31 Aralık 2023, 17:30:06Demek ki ilk F-16'ya takıldı.

Öyle değil. Bombardier veya benzeri, bu görev için dönüştürülen bir iş jetine takıldı. Bu program takvimin en az 3 yıl gerisinde kaldı maalesef!

Radarı olgunlaştırmakla da iş bitmiyor, seri imalat kabiliyetinin de kazanılması gerekiyor. Yerli ve modern AESA modüllerini tasarlayıp üretebiliyoruz, ki çok büyük başarıdır. Ama şu anda sadece lab ortamında üretebiliyoruz. Motorlarda olduğu gibi burada da seri imalat başka bir hikaye.

Radarda ve turbofan motorunda seri imalat yeteneğini kazanamazsak, donsuz ve gömleksiz ayazda kalan zenci gibi olacağız. Ve ayaz çok yaklaştı. Yani küresel jeopolitik ortam çok tehlikeli bir hal aldı.

+1 Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#176
Bizim aşağıdaki gibi radar için test yatağı bir uçağımız var mı? Ben Akıncı'yı test yatağı olarak kullanacağız diye tahmin ediyordum.

Eğer aşağıdaki gibi bir uçağa (CRJ 700 iş jeti) takıldıysa bu daha da güzel bir haber. Çünkü proje takviminde gecikme de olsa, teknik olarak her şey olması gerektiği gibi harfiyen ilerliyor demektir.

Mesajı Paylaş

Galiba Akıncı insanlı uçaklara radar geliştirmek için uygun değil. Zira hem uygun miktarda elektrik üretebilecek hem de canlı olarak test performans değerlendirmelerinin yapılabileceği diğer elektrik, elektronik aksamla etkileşimlerin izlenebileceği, konsollar ile test personelinin ve belki yazılım işine de anında müdahale edilip clutter, hedef hızı, karakteristikleri konularında canlı test geliştirme yapılabilecek bir ortam, kısacası yolcu kabinli bir uçak kullanılıyordur. Hayırlı uğurlu olsun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 01 Ocak 2024, 15:23:42
Galiba Akıncı insanlı uçaklara radar geliştirmek için uygun değil. Zira hem uygun miktarda elektrik üretebilecek hem de canlı olarak test performans değerlendirmelerinin yapılabileceği diğer elektrik, elektronik aksamla etkileşimlerin izlenebileceği, konsollar ile test personelinin ve belki yazılım işine de anında müdahale edilip clutter, hedef hızı, karakteristikleri konularında canlı test geliştirme yapılabilecek bir ortam, kısacası yolcu kabinli bir uçak kullanılıyordur. Hayırlı uğurlu olsun.
akıncıdaki motorlar fazlasıyla elektrik üretebiliyorlar. ama kanada motorları ukrayna motorları değil. ama bu araca bu kadar elektronik yük fazla mı derseniz orasını testler belirler. yani aa füzeleri ve heik görevleri için yükleme yapılırsa sıkıntı olmaz ama birde yer görevleri eklenirse belki de aşırı bir görev yükü ve elektronik  bilgi işleme sıkıntısı doğabilir. aesa radarlar akıncıda çok fazla elektrik ihtiyacına sebep olmaz Mesajı Paylaş

#179
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Aralık 2023, 17:40:17
Alıntı yapılan: buraktunahan - 31 Aralık 2023, 17:30:06Demek ki ilk F-16'ya takıldı.

Öyle değil. Bombardier veya benzeri, bu görev için dönüştürülen bir iş jetine takıldı. Bu program takvimin en az 3 yıl gerisinde kaldı maalesef!

Radarı olgunlaştırmakla da iş bitmiyor, seri imalat kabiliyetinin de kazanılması gerekiyor. Yerli ve modern AESA modüllerini tasarlayıp üretebiliyoruz, ki çok büyük başarıdır. Ama şu anda sadece lab ortamında üretebiliyoruz. Motorlarda olduğu gibi burada da seri imalat başka bir hikaye.

Radarda ve turbofan motorunda seri imalat yeteneğini kazanamazsak, donsuz ve gömleksiz ayazda kalan zenci gibi olacağız. Ve ayaz çok yaklaştı. Yani küresel jeopolitik ortam çok tehlikeli bir hal aldı.

+1
SSB'ye ait iş jeti tahsis edildi, takvime göre gecikmiş bir adımdı ancak 2027-28 kadar kalifikasyon olsa dahi, belirttiğiniz gibi seri üretim hazırlık aşaması zaman alabilir.

Ek: Geçerli takvim 2020 yılı içeresinde bu aşamaya geçilmesiydi ancak hem Kovid hem de Radarın istenilen seviyede olmayışına, THY'nin de uçak tahsisi sürüncemesi eklenince süreç bu tarihleri buldu diyebiliriz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz