Milli AESA uçak üstü radar projesi

Başlatan AVCI, 19 Mart 2014, 20:28:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#180
Alıntı yapılan: DoganTuran - 01 Ocak 2024, 20:07:572027-28 kadar kalifikasyon olsa dahi,

Belki, Akıncı sayesinde kalifikasyon aşaması daha kısa sürebilir. Elinizde dur durak bilmeden uçabilen bir dron varsa, az detaylı ve çok tekrarlı testleri bununla yapabilirsiniz.

Akıncı için enerji de sorun olmayabilir. Gövde altındaki tekli bomba salanına, ek enerji ünitesi monte edilebilir, eğer Kanada motorlarından yeterli akım çekilemezse. Bu sayede, özellikleri kırpılmış Murad AESA Radarı değil de sahici Murad AESA Radarı Akıncı'ya takılmış olur.

Ama seri imalat meselesini nasıl çözeceğiz, onu hala merak ediyorum. Mesajı Paylaş

Sayın Merzifonlu

Peki dediğiniz gibi ek güç ünitesi Akıncı'ya entegre edilerek Murad AESA radarının tam kapasitesi kullanılması mümkün hale getirilirse bu Akıncının sadece radar olarak görev yapsa bile kullanım esnekliğini ciddi anlamda artırmaz mı?

Basit bir senaryo çizecek olursak bir akıncı aesa radarıyla düşman havasını uzaktan tarar, a-a füzesi diğer akıncılar uzaktan füzeleri ateşleyebilir.

Önemli bir ayrıntıya dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim



Mesajı Paylaş

AESA Testlerinde, verilerin anlık ve sistemsel takibi bire bir yapılmak zorunda olduğundan, radarla birlikteki tüm sistemlerin aynı hava aracında mevcut bulunması elzemdir ki bu yüzden tam sistem testleri için iş jeti tahsisi yapıldı. Radarı ve veri analiz, yansıtma sistemlerinin farklı yerlerde (hava-yer) olması belki akıncı için mümkün olabilir ancak akıncının bu şartlarda geliştirilmiş radarı, MMU kalifikasyonu için asla geçerlilik içermeyeceğinden, temel yaklaşımda MMU radarı için referans değerleri oluşturabilir.

Zaman açısından: Uçağın tahsisinin yapılmasının haricinde, radarın +sistem test ve gereksinimleri için uçağın "TAI tarafından modifikasyon" sürecinin olduğunu da göz önünde bulundurmakta fayda var.   

Mesajı Paylaş

#183
Alıntı yapılan: tujue - 01 Ocak 2024, 22:42:09
Sayın Merzifonlu

Peki dediğiniz gibi ek güç ünitesi Akıncı'ya entegre edilerek Murad AESA radarının tam kapasitesi kullanılması mümkün hale getirilirse bu Akıncının sadece radar olarak görev yapsa bile kullanım esnekliğini ciddi anlamda artırmaz mı?

Basit bir senaryo çizecek olursak bir akıncı aesa radarıyla düşman havasını uzaktan tarar, a-a füzesi diğer akıncılar uzaktan füzeleri ateşleyebilir.

Önemli bir ayrıntıya dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim

Artırır elbette. Havelsan, "Sürü İHA-AWACS" projesi ile buna benzer bir konsepti ortaya koydu. Ve aynen dediğiniz gibi, Akıncılar rol dağılımı yaparak, "Havadaki HSS" konseptini oluşturabilirler.  ;)

Tek sakıncası bu konseptin, füze fırlatıcısı rolündeki Akıncı'ların yerlerini düşman önceden tespit edebilir. Bu yüzden bir tık ilerisini düşündüm. Adı da "Havadaki Sniper". Anka-3'ün çift motorlu versiyonu geldiğinde, Anka-3 füze fırlatıcısı rolünü devralır Akıncı'dan. Düşman atışın nereden geldiğini de göremez bu durumda.

"Havadaki Sniper" konsepti budur. "Havadaki Sniper" konseptinin patenti bana aittir, izinsiz kullananı döverim!  :P
----------------------------------------------------------------------------------------------

Bir de "Havadaki Tim" konseptim var;

Tim Komutanı: Hisar HSS ve Siper HSS
Gözcü: Sürü Akıncı İHA-AWACS ve Sürü Aksungur İHA-AWACS
Sniper: Anka-3
Yakın Temas: Kızılelma

@putty'nin hayal ettiği gibi, yapay zeka sayesinde, bu tim insan müdahalesi olmadan, yani pilotsuz olarak işletilebilir. Ete kemiğe bürünmesi için, yapay zeka yazılımı hariç, bize gereken şeyler: TF-6k/10k motoru ve Murad AESA radarıdır. "Havadaki Tim" işler hale gelirse, hava sahamızı savunmak için, Kaan olsa da olur, olmasa da olur.  8) Olursa lüks olur yani.

İşte bu yüzden, TF-6k/10k motorunu ve Murad AESA Radarını, (TF-35k+Bürfis) ikilisinden daha çok önemsiyorum.

"Havadaki Tim" konsepti, donanımsal olarak görece hızlı elde edebileceğimiz bir konsept iken, yazılımsal olarak olgunlaşması uzun zaman alacaktır. Þimdi inşa edersek, gereken o zamanı kazanabiliriz. Mesajı Paylaş

Teşekkürler Sayın Doğan Turan ve Merzifonlu.

Öyle görünüyor ki akıncı, tb-3, anka-3, Kızelelma vs gelecek blok üretimlerine de dahil edersek hava hakimiyet, hava savunma ve derin darbe konusunda sihaların kabiliyetleri ve kullanım esneklikleri sadece hayal gücüyle sınırlı olacak. Bu kadar mühimmat çeşidi, gelişen ve artan radar kapasitesinin yanı sıra motor işi de çözülünce Kaan biraz ağırdan alsa da olur diye düşünüyorum.

Tabi bu kadar hava aracının topladığı veriyi işleyecek, analiz edecek ve hedef odaklı kullanılabilir veriye dönüştürecek süper bilgisayar yatırımlarına ihtiyacımız olacak sanırım.

Bütün bunlarla birlikte yapay zekanın yoğun halde kullanıldığı insan (komutan) müdahalesinin nispeten az olduğu bir savaş yönetim sistemine doğru gidiyoruz.

Çin'in geçen 10 yılda süper bilgisayarlara deli gibi yatırım yaptığını çıkan haberlerden anımsıyorum. Bizim de bu konuya eğilmemiz lazım diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

#185
Alıntı yapılan: tujue - 01 Ocak 2024, 23:56:08Tabi bu kadar hava aracının topladığı veriyi işleyecek, analiz edecek ve hedef odaklı kullanılabilir veriye dönüştürecek süper bilgisayar yatırımlarına ihtiyacımız olacak sanırım.

+1. Bravo. Süper bilgisayar kapasitesi ile en az Link-22 eşdeğeri bir "nesnelerin interneti" altyapısına ihtiyacımız olacak.

Motor işinde 100 yıl kadar geç kalmasaydık, şu anda bunları konuşuyor olacaktık... Mesajı Paylaş

#186
Link 16, Link 22 bile hayal gücü gereklerine göre baya zayıf kalıyor. Satcom bağlantısı İsrail F 16larinda mı vardı. Bilemiyorum, SATCOM + en azından ana karamız üzerinde, yakınlarında 5g karasal link ağı ile sağlıklı sonuçlar elde edilebilir belki.

Evet cevap tankından, uçağına, gemisine, piyade/komando takımına, durumsal farkındalık ve çatışma yönetiminden başlayıp, birlik, kuvvet, müşterek harekat yönetimine, süper işlemcilere ve süper bilgisayarlara ihtiyaç başlayacak. Eskiden uçaksavar fuzesinin, phalanxın reaksiyon süresi konusulurduy şimdi akkorun 25-50 metreden atılan rokete reaksinunu, füzenin hit to kill kabiliyetini, kaçış manevrasını,  çatışma alanı resminin en küçük birlikten en büyüğüne aktarımını konuşuyoruz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tujue - 01 Ocak 2024, 23:56:08
Teşekkürler Sayın Doğan Turan ve Merzifonlu.

Öyle görünüyor ki akıncı, tb-3, anka-3, Kızelelma vs gelecek blok üretimlerine de dahil edersek hava hakimiyet, hava savunma ve derin darbe konusunda sihaların kabiliyetleri ve kullanım esneklikleri sadece hayal gücüyle sınırlı olacak. Bu kadar mühimmat çeşidi, gelişen ve artan radar kapasitesinin yanı sıra motor işi de çözülünce Kaan biraz ağırdan alsa da olur diye düşünüyorum.

Tabi bu kadar hava aracının topladığı veriyi işleyecek, analiz edecek ve hedef odaklı kullanılabilir veriye dönüştürecek süper bilgisayar yatırımlarına ihtiyacımız olacak sanırım.

Bütün bunlarla birlikte yapay zekanın yoğun halde kullanıldığı insan (komutan) müdahalesinin nispeten az olduğu bir savaş yönetim sistemine doğru gidiyoruz.

Çin'in geçen 10 yılda süper bilgisayarlara deli gibi yatırım yaptığını çıkan haberlerden anımsıyorum. Bizim de bu konuya eğilmemiz lazım diye düşünüyorum.

Çin ile ABD'nin neden Tayvan için savaşa dahi girebilecekleri, sanırım şimdi daha net anlaşılmıştır... Dünyada Gelişmiş çiplerin yüzde 90'ı Tayvan'da üretiliyor ve 3 nanometre ile bu ileri teknolojide uzak ara önde... Mesajı Paylaş

3nm dunun olayi idi, simdi 2nm uzerinde calisiliyor Mesajı Paylaş

#189
Bir diğer konu da bu tür bilgisayarların sürekli ve sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için kesintisiz elektrik kaynağının verilebilmesi.

Olası bir savaş durumuna ilişkin;

Batıdan bir ülkeyle yapacağımız bir savaş olursa, LNG santralleri, Balkanlardan gelen doğal gaz boru hattı devre dışı kalabilir.

Doğudan bir ülkeyle savaşacak olursak, bu durumda Rusya ve Azerbaycan'dan gelen boru hatlarının (petrol ve gaz) büyük çoğunluğu devre dışı kalabilir.

Doğal gazın elektrik üretimindeki payının yüksek olmasından dolayı böyle, bir enerji kaybı durumunda enerji ikamesi yerli kömür, yenilenebilir ve ne kadar ithal kömür kalırsa onla yapılır.

Bu tür enerjiyi sekteye uğratacak sorunları çözme noktasında TUSAÞ elindeki teknolojik imkanlarla Rolls Royce'dan motor teknolojisinin yanı sıra SMR (küçük modüler nükleer reaktör) teknolojisi de temin edebilir mi?

Uçak sanayiyi ile nükleer enerji sektörü birbirinden farklı konular ama eldeki teknolojik imkanla böyle bir alana girebilir mi, bu durumda neler yapılabilir, neler çalışılabilir üzerine düşünmek gerek.

SMR'leri kendimiz üretecek kapasite eriştiğimizde hem sanayinin üretim gücü için hem de bu tür süper bilgisayar vs gibi alanların elektrik ihtiyacanı sorunsuz sağlarız diye düşünüyorum.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz