Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 58124 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1723
  • 37
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #300 : 29 Eylül 2024, 22:38:18 »
Tesla gpu benzeri chipler kullanıyordu belki npu (yapay zeka işleri için) da olabilir. Çinlilerde nvidia rakip bir gpu geliştirme işindelerdi ama ticari alanda bir ses çıkmadı. Benim tahminin nvidia nın gpu ları tercih edilebilir tubitak tarafından. Eğer gerekli insan gücü ve teknolojiyi elde edebilirsek tesla veya apple gibi kendi ihtiyacımıza göre chip tasarlar ve üretebiliriz ( 10 ile 20 yıl arası süre içerisinde)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2024, 15:36:56 Gönderen: mavi1991 »

Çevrimdışı MrNo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #301 : 29 Eylül 2024, 23:21:24 »
Silikon veya GaAs, GaN, GaP, GaSb, InAs, InP, InSb wafer ları bizim üretmemiz mümkün değil, laboraturada üretilecek şeyler değil, çünkü buradaki mesele bu ürünlerin saflığı. Saflaştırmak için kullanılan teknoloji neredeyse uranyumu saflaştırmakla aynı teknoloji, buradan meseleyi anlayın.

Transistörü bu wafer’a gömüyorsunuz, bu kısım görece kolay, hatta Amerika’da katı hal laboratuarı olan prof’lar var. Adam orada kendi odasında, chip üretiyor. İşitme engellier için yüksek kazançlı chip, güneş enerji chipleri (Solarcell) gibi konulara odaklanmış prof’ların videoları internette vardı, ama şimdi varmı bilmiyorum.

Anten + Filtre + Ampflikatör = Modül oluyor, Anten bildiğim kadarı ile bir chip içine sokmak zor, ama filtreyi bile chip içine soktular. O da kondansatör vs nedeniyle chip içine girmezdi, ama şimdi oluyor. Aselsanın ürettiği modüllerde ne nedir bilmek zor tabiki.

Özetle, nara atarak, böbürlenerek, çağ atlıyoruz diyince bunlar olmuyor. Şu Togg arabada bile, güyya elektrikli araba yapacak çağı yakalayacaktık. Batı dünyasının motora, bataryalara, motor sürücü devrelerine en az 50 yıldır çalıştığına, kafa patlattığına bakmadan bu işlere balıklama dalındı. Onun Aselsan’da vs.de çalışan didinen mühendislerin Allah yardımcısı olsun diyorum.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2971
  • 286
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #302 : 30 Eylül 2024, 00:14:44 »
1. transistörler bir devredeki akım gücünü yükselten-amplifiye eden elektronik devrelerdir.

Transistör elektronik devre değildir, elektronik devre elemanıdır.

Akımı nasıl yükselttiğini de açmak lazım. Bu devre elemanına küçük amperli bir akımı göndererek, daha büyük amperli akımın geçişini kontrol edebilirsiniz.

Transistör, bir vana gibi işler kısacası.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2024, 02:17:59 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3932
  • 383
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #303 : 30 Eylül 2024, 02:40:34 »
1. transistörler bir devredeki akım gücünü yükselten-amplifiye eden elektronik devrelerdir.

Transistör elektronik devre değildir, elektronik devre elemanıdır.

Akımı nasıl yükselttiğini de açmak lazım. Bu devre elemanına küçük amperli bir akımı göndererek, daha büyük amperli akımın geçişini kontrol edebilirsiniz.

Transistör, bir vana gibi işler kısacası.
+1
Doğru; terminoloji olarak haklısınız. Ben İngilizceden kendimce tercüme ettim.
Biz okurken ;
“Transistör is a unit of a circuit that controls current” (Transistör, akımı kontrol eden bir devre birimidir) diye okumuştuk. “Transistor may act as a switch to regulate current”. eg NPN, PNP junctions in logic circuits. (Transistör, akımı düzenlemek için bir anahtar görevi görebilir”. Örneğin mantık devrelerindeki NPN, PNP bağlantıları)
Okulu ve Üniversiteyi dışarıda okuyunca Türkçe de hata yapılabiliyor. Oto tercüme yaptırınca daha mantıklı oluyor.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2024, 02:44:28 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 477
  • 31
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #304 : 30 Eylül 2024, 07:34:34 »
TR modülleri aselsan üretmekte ve en kaliteli TR modüllerini ürettiği için yabancı ülkelerden bazıları türkiyeden almakta idiler....

Yine yanlış bilgi.

Aselsan, Thales Nederland'dan alınan lisans izinleri ile Smart-S Mk2 radarı için T/R modülü üretti. Aselsan'da işçilik ucuz ve AB standartlarında kalite olduğu için, Thales Nederland, daha sonraki siparişlerin tamamını Aselsan'a kaydırdı. Böylece daha ucuza imalat yaptırmış oldu.

AESA radar T/R modüllerinde Aselsan, Mikroelektronik Ltd. şirketi ile ortaklık kurarak modül üretimi yapıyor. Burada kısıtlayıcı faktörün çip olduğu tahmin ediyoruz. Önümüzdeki dönemde büyük ihtimal ile yurtdışından hazır alınacak bir çip üretim sistemi ile bu konu bir miktar rahatlatılabilir. Katar'da bir girişim olmuştu sonuç ne oldu bilmiyorum.

Evet doğrudur lisans altında üretmişlerdir ben lisans altında üretmedi demedim yazıma bakarsanız aselsan üretti dedim ve türkiyeden alıyorlar dedim zira kendilerinin üretmiş olduğu tr modüllerinden daha kaliteli ürettiği için aselsana yaptırmaya başladılar.

Ben ARİFE TARİF GEREKMEZ diye düşündüm lakin gerekiyormuş...

Şunuda belirtmekte fayda var leptopum arızalı zamansız kapanıp açılıyor bu sebepten dolay ümkün olduğunca kısa ve öz olarak yazmaya çalışıyorum buda sizlerin bazı yorumlarımı yanlış anlamanıza sebep olmakta bu sebepten dolayı özürlerimi kabul etmenizi isterim.
Yazılarım çok sade ve özetin özeti bu yazıyı dahi yazarken 3 defa kapanıp açıldı.....
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2024, 07:41:16 Gönderen: aydındurmus »

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 477
  • 31
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #305 : 30 Eylül 2024, 07:59:39 »
Demek istediğim şey forumda radar chip i diye bir şeyden bahsediliyor böyle bir alet yok. Modül var onun içinde elektronik yönetim kısmı da var ama onlar ASELSAN ın milyonlarca elektronik devresinden çok farklı şeyler değil. Birde güç kısmnda GAN transistör var o bizim alameti farika şeyimiz aslında. Ondaki zorlukta transistör üretiminden ziyade o Galyum Nitrür malzemeyi üretmek yani fizik kimya işi aslında daha ziyade belkide.  Bunun paketlenmiş haline modül diyoruz. Chip dedim mi insanların aklına Tayvan'daki tesis gibi fabrika geliyor böyle bir şey yok. Radar modülündeki elektronik devre kısımı işin merkezindeki zorluk değil. Chip deyince başka bir şey hissiyatı geliyor insanların aklına ve bizde o fabrika yokki diyorlar sanki TV de kullanılan chipleri üreten tesis gibi düşünüyorlar lazım olan işi.

Bunu forumda görüyorum chip de chip deniyor sürekli. İlmim olmadığından hemen atlayıp düzeltmeye dilim yetmiyor ama o kadar popüler kültür meselesiki el yordamı ile de anlatılabilecek bir konu bu ondan dedim. Yoksa tabi daha ilmi bir dil iyi olurdu.

"Demek istediğim şey forumda radar chip i diye bir şeyden bahsediliyor böyle bir alet yok""

Eskiden yoktu eskiden bu işleri 74 ve 40 serisi entegre ve bazı güç kontrol entegreleri (çipleri) kullanılıyordu.
kısaca ÇİP her türlü ENTEGRE dediğimiz elektronik devre elemanlarının tümüne verilen ortak addır.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6793
  • 189
  • DefenceTurk.com
MURAD AESA Radarı.
« Yanıtla #306 : 05 Ekim 2024, 11:28:59 »
Alıntı
ASELSAN Genel Müdürü Ahmet AKYOL:

▫️MURAD AESA Radar’ın F-16 ile uçuşları devam ediyor. KAAN , HÜRJET ve AKINCI ile de entegrasyon sağlandı. Yakında uçtuğunu da göreceğiz.



https://www.instagram.com/p/DAtvULfIbf-/?igsh=d3Zlem4yMG12b2c2
]

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 662
  • 43
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #307 : 05 Ekim 2024, 14:56:20 »
Demek ki dedikodu böyle oluyormuş. Adam diyor ki Kaan ve Hürjet ile entegrasyon çalışmaları devam ediyor. Akıncı ile neredeyse bitti. Haber sitelerinin bazılarında Kaan ile entegrasyon sağlandı yazılmış. İnanılır gibi değil. Ayrıca Kaan için BÜRFİS radarı kullanılacak. Murad ile ne alakası var? Murad'ın çok daha gelişmiş hali değil mi?

Çevrimdışı MrNo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #308 : 05 Ekim 2024, 15:58:56 »
Cümle hatalı, “Kaan ve Hürjet ile entegrasyon çalışmaları devam ediyor” mantıksız bir cümle, “Kaan ve Hürjet için entegrasyon çalışmaları devam ediyor” diyebilir, çünkü uçakların entegrasyonu reddetme şansı yok ki.