Milli AESA uçak üstü radar projesi

Başlatan AVCI, 19 Mart 2014, 20:28:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

@serkan1976;

"Baklava yetmez belki" diyerek, ödülün ardından sopa göstermek için tarih veriyorlardır!  :P  ;D ;D

Þaka bir yana, gerçekten Murad radarının 2026 yılında tüm işlevleriyle birlikte uçaklarda yer alacağını düşünüyorum. Dur durak bilmeden uçan Akıncının sağladığı test süresini hafife almamak lazım bence. Aynı etkiyi Kızılelma ve TF-6000 motorunda da göreceğiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 18 Ekim 2024, 18:52:41
@serkan1976;

"Baklava yetmez belki" diyerek, ödülün ardından sopa göstermek için tarih veriyorlardır!  :P  ;D ;D

Þaka bir yana, gerçekten Murad radarının 2026 yılında tüm işlevleriyle birlikte uçaklarda yer alacağını düşünüyorum. Dur durak bilmeden uçan Akıncının sağladığı test süresini hafife almamak lazım bence. Aynı etkiyi Kızılelma ve TF-6000 motorunda da göreceğiz.

Siz "2026 yılında tüm işlevleriyle birlikte uçaklarda yer alacağını düşünüyorum" diyorsanız benim için yeterlidir ... :) :) :) Mesajı Paylaş

#322
Yusuf Akbaba

@ssysfakb

ASELSAN'ın Murad 100-A AESA radarının Bayraktar Akıncı üzerindeki testleri devam ediyor. Akıncı için olan Murad radarının kullanıcı ve üretici arasındaki geri bildirim faaliyetleriyle performansının artışı ve uyumluluk noktasında olumlu yönde ilerleyişin memnun edici seviyede olduğunun da öğrendim.

https://x.com/ssysfakb/status/1862429178307530780

Mesajı Paylaş

MURAD AESA radarından elde edeceğimiz tecrübeyle BÜRFİS konusunda daha da iyi işler çıkarabilir Aselsan. Mesajı Paylaş

Esas F16 üzerindeki murad radarının verileri önemli...

Hem hava-hava hem hava-yer hem hava-deniz ve karma kullanımdaki elde edeceğimiz veriler altın değerinde...burda bu konuda ses çıkmıyor demek ki F16 üzerindeki aesa için bir karartma var Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 29 Kasım 2024, 23:44:34Esas F16 üzerindeki murad radarının verileri önemli...

Hem hava-hava hem hava-yer hem hava-deniz ve karma kullanımdaki elde edeceğimiz veriler altın değerinde...burda bu konuda ses çıkmıyor demek ki F16 üzerindeki aesa için bir karartma var

Aslında o da yeterli değil. Daha doğrusu çok yavaş ve yetersiz kalıyor. Bizim bu tür bir radar için, test uçağına ihtiyacımız var. Asıl doğru ve hızlı veri bu şekilde kazanılıyor. Dünyadaki bütün üreticilerin istisnasız test uçağı kullanmasının bir sebebi var. Biz sadece ucuza kaçmıyoruz, risk de alıyoruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 30 Kasım 2024, 00:01:13
Alıntı yapılan: Denizci16 - 29 Kasım 2024, 23:44:34Esas F16 üzerindeki murad radarının verileri önemli...

Hem hava-hava hem hava-yer hem hava-deniz ve karma kullanımdaki elde edeceğimiz veriler altın değerinde...burda bu konuda ses çıkmıyor demek ki F16 üzerindeki aesa için bir karartma var

Aslında o da yeterli değil. Daha doğrusu çok yavaş ve yetersiz kalıyor. Bizim bu tür bir radar için, test uçağına ihtiyacımız var. Asıl doğru ve hızlı veri bu şekilde kazanılıyor. Dünyadaki bütün üreticilerin istisnasız test uçağı kullanmasının bir sebebi var. Biz sadece ucuza kaçmıyoruz, risk de alıyoruz.
Sn Kabardey,
En sağlıklı test şekli, radarın kullanılacağı uçağın üzerindeki test şeklidir. Bakınız ekteki yazıda belirtildiği üzere, ECRS MK2 radarını Leonardo UK, Typhoon üzerinde test etmiş ve geliştirmiş. 

Bir çok ülke, pahalı olduğu için savaş jetini değil, bir nakliye uçağını ya da bu iş için atanmış, Embraer iş jeti gibi bir uçağı kullanıyor.

Aylardır F16 Özgür uçaklarımızdan birisi üzerinde test ediliyor Murad Aesa radarı. Yakında seri üretimede girecektir.


Quote:

The latest prototype of the European Common Radar System (ECRS) Mark 2 has been flown on a UK Typhoon test and evaluation aircraft at BAE Systems' flight test facility in Lancashire, supported by the radar's developer, Leonardo UK.

Unquote.

https://des.mod.uk/cutting-edge-ecrs-mk2-radar-takes-to-the-skies-for-the-first-time/#:~:text=The%20latest%20prototype%20of%20the,the%20radar's%20developer%2C%20Leonardo%20UK.

Mesajı Paylaş

#327
Alıntı yapılan: kabardey - 30 Kasım 2024, 00:01:13Aslında o da yeterli değil. Daha doğrusu çok yavaş ve yetersiz kalıyor. Bizim bu tür bir radar için, test uçağına ihtiyacımız var. Asıl doğru ve hızlı veri bu şekilde kazanılıyor. Dünyadaki bütün üreticilerin istisnasız test uçağı kullanmasının bir sebebi var. Biz sadece ucuza kaçmıyoruz, risk de alıyoruz.

@aydındurmus hariç, bu forumda teknik konularda yazan birisine nadiren %100 karşıt olurum. O da zaten warp sürücüsü icat etme derdinde!  ;D Çünkü bu forumda teknik konularda yazanlar, büyük çoğunlukla ne yazdığını bilen kişiler oluyor.

Ama insanlı test uçağının şart olması konusunda sizinle %100 karşıt görüşteyim. Eğer Akıncıya anlık yüksek kapasiteli veri aktarma kabiliyeti kazandırılırsa, Akıncı radar testlerinde herhangi bir insanlı test uçağından daha verimli olacaktır. (Üzerinde uçacağı savaş uçağı hariç) Çünkü uzun süreler uçabiliyor.

Dünyadaki bütün üreticiler radarları için gereken test ekipmanlarını dronlar ve 5G öncesinde edinmişlerdi. O zamanlar için tek çözüm buydu. Ama bu zaman için değil. Mesajı Paylaş

Evet anlaşılan, teknoloji yeni ufuklar açarken, teknoloji ve yöntemler uygulamacıya göre değişiyor, F-35 uçağında, test bed uçağı satıldığı için yeni konfigürasyon için yüksek ek maliyetler istenirken, Eurofighter yeni trenchlerin geliştirilmesini uçağın kendi üzerinde çalışıyor. Türkiye ise uçak yanısıra dronelar üzerinde çalışıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Kasım 2024, 04:26:50
Alıntı yapılan: kabardey - 30 Kasım 2024, 00:01:13Aslında o da yeterli değil. Daha doğrusu çok yavaş ve yetersiz kalıyor. Bizim bu tür bir radar için, test uçağına ihtiyacımız var. Asıl doğru ve hızlı veri bu şekilde kazanılıyor. Dünyadaki bütün üreticilerin istisnasız test uçağı kullanmasının bir sebebi var. Biz sadece ucuza kaçmıyoruz, risk de alıyoruz.

@aydındurmus hariç, bu forumda teknik konularda yazan birisine nadiren %100 karşıt olurum. O da zaten warp sürücüsü icat etme derdinde!  ;D Çünkü bu forumda teknik konularda yazanlar, büyük çoğunlukla ne yazdığını bilen kişiler oluyor.

Ama insanlı test uçağının şart olması konusunda sizinle %100 karşıt görüşteyim. Eğer Akıncıya anlık yüksek kapasiteli veri aktarma kabiliyeti kazandırılırsa, Akıncı radar testlerinde herhangi bir insanlı test uçağından daha verimli olacaktır. (Üzerinde uçacağı savaş uçağı hariç) Çünkü uzun süreler uçabiliyor.

Dünyadaki bütün üreticiler radarları için gereken test ekipmanlarını dronlar ve 5G öncesinde edinmişlerdi. O zamanlar için tek çözüm buydu. Ama bu zaman için değil.

MERZİFONLU
https://www.donanimhaber.com/devrim-niteligindeki-jet-motoru-ilk-ateslemesini-gerceklestirdi--184256
YUKARDAKİ LİNKTE 1994 YILINDA GELİŞTİRDİĞİM MOTORU BUGÜN YAPIYORLAR
şu an geliştirdiğim motor bundan 1000 kat daha güçlü ve değişik.

https://www.donanimhaber.co
Burdada geliştirmiş olduğum jeneratörün çalışma prensibi ile tamamen aynı fakat geliştirdiğim jeneratör bundan 5 trilyon wat daha güçlü jeneratör ömürleri her ikisininde aynı ... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz