SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları

Başlatan Attila, 27 Mayıs 2014, 09:04:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: ACE - 20 Nisan 2020, 12:57:36
Motor bizim için hep sorun. Peki motor neden hep sorun oldu?

Çünkü bizim sanayicimiz, işadamımızın çalışma mantığı şu;

1. Öncelik Devletten ihale almak (içeriği veya tecrübeli olup olmamak önemli değil)
2. Maden çıkarma, tarım, gıda vb düşük teknoloji ve işçilik isteyen işler risksizdir girilebilir
3. Motor elektronik bilişim gibi yatırım isteyen işlerde ise dışardan bul üstüne adını yapıştır sat
4. Ne yaparsan yap ama illa inşaata da bulaş :)

Bu adamlar risk almaz, tasarlamaz yaratmaz. Elektrikli araçta bari umutlanalım dedik ama işte kültürümüzde üretim az olduğu için piliydi, işlemcisiydi, motoruydu vs yok. Normalde bunlardan bir kaçında iddialı bir altyapı şarttı (mesele pil teknolojisine yatırım yapan bir şirketimiz olaydı)

Tabi çabalayan şirketlerimiz de yok değil. Savunma sanayi olmasa o da zor.
Doğru söylüyorsunuz ama bakın kendiniz de dediniz risksiz diye. Yatırımcı doğal olarak cebini düşünür. Risk almaz niye alsın ? Devlet olarak bu işlere öncülük etmek gerekiyordu. Motor üretmek kolay değil.  Milyar dolar Arge ister hangi yatırımcı sadece Ar-Ge' si milyar dolar olan işe girer ? Üstelik o motoru istenilen şekilde üretemediğinde bütün yatırımları boşa gitme riskide mevcut. Devlet şirketleri bu işte öncü olup yatırımcıyı alt sistemlere yönlendirmeliydi. Buna geç başladık. 20 yıl önce başlamalıydık. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 20 Nisan 2020, 13:55:19
Alıntı yapılan: ACE - 20 Nisan 2020, 12:57:36
Motor bizim için hep sorun. Peki motor neden hep sorun oldu?

Çünkü bizim sanayicimiz, işadamımızın çalışma mantığı şu;

1. Öncelik Devletten ihale almak (içeriği veya tecrübeli olup olmamak önemli değil)
2. Maden çıkarma, tarım, gıda vb düşük teknoloji ve işçilik isteyen işler risksizdir girilebilir
3. Motor elektronik bilişim gibi yatırım isteyen işlerde ise dışardan bul üstüne adını yapıştır sat
4. Ne yaparsan yap ama illa inşaata da bulaş :)

Bu adamlar risk almaz, tasarlamaz yaratmaz. Elektrikli araçta bari umutlanalım dedik ama işte kültürümüzde üretim az olduğu için piliydi, işlemcisiydi, motoruydu vs yok. Normalde bunlardan bir kaçında iddialı bir altyapı şarttı (mesele pil teknolojisine yatırım yapan bir şirketimiz olaydı)

Tabi çabalayan şirketlerimiz de yok değil. Savunma sanayi olmasa o da zor.
Doğru söylüyorsunuz ama bakın kendiniz de dediniz risksiz diye. Yatırımcı doğal olarak cebini düşünür. Risk almaz niye alsın ? Devlet olarak bu işlere öncülük etmek gerekiyordu. Motor üretmek kolay değil.  Milyar dolar Arge ister hangi yatırımcı sadece Ar-Ge' si milyar dolar olan işe girer ? Üstelik o motoru istenilen şekilde üretemediğinde bütün yatırımları boşa gitme riskide mevcut. Devlet şirketleri bu işte öncü olup yatırımcıyı alt sistemlere yönlendirmeliydi. Buna geç başladık. 20 yıl önce başlamalıydık.

Hocam bunun için taşın altına elini koyan sektörlerde sübvansiyonlar olur, vergi indirimi, düşük faizli kredi vs ki o riski Devlet de üstüne alsın.

Peki bizde bunlar kime uygulanıyor? Müteahhitlere, Otel zinciri olan turizm şirketlerine Devletten ihale alan şirketlere Bankalara vs. Malum vergi borcu silenenler vardı. Þirketler suçlu, Devlet de suçlu tabi bakma. Birbirine asist yapan insanlar bunlar. Teşvik çıkar oy al; vergiyi affet bağış yapayım...

Biz de burada birbirimizi yeriz ülke bir yere gelsin diye. Mesajı Paylaş

#22
Alıntı Yap

Başkan DEMİR tarafından yapılan açıklamada, "ALTAY'ın motoruyla ilgili olarak bir ülkeyle yapılan çalışmalar çok iyi bir noktaya geldi. İmzalar atıldı diyebiliriz. Orada yapılacak iş birliğiyle, bu da belli bir süreç alacak tabi ama motor için bir "B" hatta "B"den sonra "C" planımızın olduğunu söylemek mümkün. Tabi ki tank motorunda nihai hedefimiz, milli ve yerli motor. Bunun da çalışmaları malumunuz devam ediyor, çeşitli güç gruplarından zaten motorlar yavaş yavaş çıkmaya başladı." ifadelerine yer verildi.
https://www.savunmasanayist.com/altayin-motor-sorunu-cozuluyor/amp/?__twitter_impression=true


Başkan DEMİR tarafından yapılan açıklamada, "Milli Muharip Uçak'ın motoru için bir yerli motor geliştirme projesine zaten başlanmışken, diğer taraftan da ilk prototipler için biz F110 motoru kullanılsın dedik. Tasarımları, hem F110'a uygun hem de yerli motora uygun iki kavram olarak düşünüyoruz. F110 motorunun tedarikinde şu anda bir sorun yok ve F110 motoru çok iyi bildiğimiz bir motor. Hem TEI (TUSAÞ Motor Sanayii)'de çok önemli ölçüde üretilen bir motor hem de yıllardır kullandığımız, bakımı ve onarımını her şeyini yaptığımız bir motor. Bundan başlamak daha emniyetli geldi bize.

Ama milli motor geliştirme süreci devam ederken, motor ile ilgili bazı temas ve iş birlikleri de devam ediyor. Burada ülke adı vermeyeyim ama bu alanda da olumlu gelişmelerimiz var. Tabi bunun belirli bir süre alacağını bildiğimiz için şu anda 5-6 adet motorun (prototiplerde kullanılacak F110 motorları) tedariki yapılmış durumda." ifadelerine yer verildi.
https://www.savunmasanayist.com/mmu-prototiplerinde-kullanilacak-motorlar-tedarik-edildi/amp/?__twitter_impression=true


HİSAR-O'nun belirli ile bileşenleriyle sahada olduğunu vurgulayan Başkan DEMİR, "HİSAR-A'dan daha çok HİSAR-O'ya yönelik bir ihtiyaç olması hasebiyle HİSAR-A'nın paketindeki bazı unsurları HİSAR-O'ya taşıyıp, HİSAR-A'nın sayısını kısıtlı tutmak gibi bir politika değişikliğine gidiyoruz. HİSAR-A'yı hemen teslim etmek mümkün, seri üretim safhası başladı ama HİSAR-O'ya dönüşüm süreci olduğu için de orada HİSAR-O'ya doğru bir zincir çıkacak. Ama pratik olarak seri üretim başladı mı derseniz, evet başladı lafını kullanabiliriz." açıklamalarında bulundu.
https://www.savunmasanayist.com/hisar-a-seri-uretim-sureci-basladi/amp/?__twitter_impression=true


Savunma Sanayi Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir YouTube canlı yayınında önemli açıklamalarda bulundu.

Yeni Türk Tipi Hücumbotlar geliyor.

TF-2000 projesi evrilerek devam ediyor.

MİLDEN için temaslarımız devam ediyor.

Torpido çalışmalarımız devam ediyor. Başarılı test atışları yaptık.

Amacımız savaş gemilerinde ve denizlaltılarda bulunan tüm silahları yerlileştirmek.

Füzeler, torpidolar, hava savunma sistemleri ile ilgili projeler var.

İ sınıfı firkateynlerin ilkinde Atmaca anti-gemi füzesi ve Gökdeniz Ciws olacak. Diğer 3 gemide bunların yanında yerli VLS kullanmayı planlıyoruz.
https://mobile.twitter.com/mavivatannet/status/1258372121048371200


SSB Demir: Atmaca ve Gezgin füzeleri için çalışmaların devam ettiği, motor sürecinin olumlu şekilde sonuçlanmak üzere olduğunu açıkladı.
Mesajı Paylaş
]

Bu röportajdan öğrendiğim , bilmek istediğim tek bilgi ; MMU için prototip F-110 motorlarının tedarik edilmiş olması... Gerisi hep aynı şeyler... Batı cephesinde yeni bir şey yok... Mesajı Paylaş

Gezgin projesi neden bu kadar gizlilik içinde yürütülüyor acaba sonuçta nükleer bomba yapmıyoruz şahsi görüşümce,veya diğer projeler. Ben insansız deniz araçları ile ilgili şeylerde görmek isterdim. Mesela 2-4 adet atmaca, bir top olsa çok güzel olurdu tabi geliştirilir. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Ben ise Gezgin projesi neden resmi dilden teyit edildigini sasirdim. Cruise missile icin nükler bomba sartmi? Gerci bende nükler bomba üzerinde calistigimiza inanmiyorum ama BND arastirmalarina göre ayri görüste. Mesajı Paylaş

Þu iki cümleyi kuran kişinin yanında 2 saniye durmadan kaçın!

1-Türkiye , nükleer silah yapıyor.
2-Türkiye, uçak gemisi yapıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 07 Mayıs 2020, 19:43:53
Gezgin projesi neden bu kadar gizlilik içinde yürütülüyor acaba sonuçta nükleer bomba yapmıyoruz şahsi görüşümce,veya diğer projeler. Ben insansız deniz araçları ile ilgili şeylerde görmek isterdim. Mesela 2-4 adet atmaca, bir top olsa çok güzel olurdu tabi geliştirilir.
Gezgin projesi gizli olmak zorunda. Atmaca'da bir ölçüde gizli olmalı.
Bu füzelerin motorları ve önemli parçaları MTCR anlaşması içerisine girebilir. Geliştirirken bazı parçaların temininde sıkıntı olabilir.
Askeri konularda gizlilik herzaman iyidir. Mesajı Paylaş

]

Alıntı YapIkinci S-400 sisteminin tedariki konusunda prensip anlasmamiz var. Teknik detaylari konusuyoruz. Tedarik yapilmasi konusunda bir soru isareti yok.

EUROSAM ile ortak daha gelismis bir hava savunma sistemi gelistirilmesi icin tanimlama calismasi bizim tarafimizda bitmek uzere.

O zamana kadar ilave SAMP/T satisi teklifleri de onun icinde degerlendirilmekte.

Ilk blok MMU ucaklarimiz, motor ve bazi alt sistemler rafta hazir urunler kullanilarak uretilecek. F35  gelmemesi gibi bir durumda farklı konfügürasyonlara gidilebilir.

MMU 2023 hangardan çıkış, 2025 ilk uçuş (ilk uçuş için 2026 hedefleniyordu ancak öne çekmeye çalışıyoruz.)

TCG Anadolu'ya (F-35B yerine) oncelikle gemi konuslu IHA'lar konuslandirilmasi uzerine on calismalar yapmaya basladik. Bunlarin icinde jet motorlu IHA'lar da var.

Bunlar geminin ilk hizmete alinis tarihlerine yetismeyebilir.
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1269911319026827265
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz