SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları

Başlatan Attila, 27 Mayıs 2014, 09:04:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#240
İşe yarar tabi ki ama attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez.  Bu güverteye dikine inen kalkan araçlar düşünmek lazım buna iha siha da dahil. Bence olur ama iyi olmaz
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

https://fastestlaps.com/lists/top-quickest-stoppers-60mph
Bakın bu adreste saatte 100 km hızla giden araçların fren test verileri var örneğin 1800 kg ağırlığına yakın Nissan GTR R35 28metre de 0 km/h'a inmeyi başarmış.Ya da çok daha ağır araçların 33-35 m aralığında inme verileri var. Bu inme konusunda birçok etken var platformun rüzgar direnci ,ağırlığı ,kaliperlerin(fren sistemi) boyutu ,kullandığı malzeme vs.TB 3'ün 3 tekerleği var ve kaç inch büyüklüğünde bilmiyorum küçük ama. 360 380 mm büyüklüğünde 6 piston Carbonseramik frenler 1500 kg bir aracı 4 tanesi rahatlıkla 30 metre civarında durdurabilir.Havacılıkta daha pahalı daha kaliteli malzemeler ile bu iş daha az a düşürülebilir. Ben inanıyorum ki bu ağırlıkta İHA yı tekerlerin çapları biraz büyütülürse çok rahat 60 65 metrede durdurulabilir. TB3 tahmini gemiye inerken 120 110 km/h hızda inmeye çalışacak geminin de kendi hızı var elbet vs bence fren konusunda çok ciddi ilerleme oldu.Formula 1 ,le mans gibi araçların fren sistemlerine girmiyorum düz 100k$ a satılan araçlar bunlar.O araçlarda çok çok daha kaliteli frenler var.
Ben geriye kalan rüzgar vs gibi durumlara Baykar'ın otonomi ve yazılımına güveniyorum. Asıl problem Kızılelma ki ben onun gemiye ek sistemler olmadan ineceğini düşünmüyorum zaten. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

aslında olması gereken,  ille de bu gemiden insansız uçak kaldıracaksan,  dikey iniş kalkış yapacak bir uçak yapılmalı idi.

Dursun bir gün Amerika'ya gitmiş,  gitmişken de bir piyano konserine gitmiş.
konser sonrasında  piyanistin yanına  gidip    bizden olup olmadığını sormuş.
piyanist çok şaşırmış ve nereden anladığını sormuş.
temel demiş ki "herkes sandalyeyi masaya doğru çeker,  sen  masayı sandalyeye doğru çektin"  oradan anladım.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 03 Nisan 2023, 13:08:12
aslında olması gereken,  ille de bu gemiden insansız uçak kaldıracaksan,  dikey iniş kalkış yapacak bir uçak yapılmalı idi.

Yapılmışı var zaten, Baykar DİHA. Mesele, görev yükünün az olması ve yüksek irtifalara tırmanamıyor olmasında. ISR için de yüksek irtifa önemlidir. Mesajı Paylaş


"Yapılmışı var zaten, Baykar DİHA. Mesele, görev yükünün az olması ve yüksek irtifalara tırmanamıyor olmasında. ISR için de yüksek irtifa önemlidir."


DİHA 'yı biliyorum da  konu o değil.
TB3'ün veya  jet uçaklardan birinin  sadece dikey iniş kalkışa odaklanması gerekiyordu.
bu formatta nasıl yaparsan yap gemiden bir şeyleri çıkartman gerekiyor,  gemiyi özel yapan da aslında o feragat ettiğin şeyler zaten.
helikopterlerden vaz geçelim de,  helikopteri çıkartıp yerine koyacağın şey  belki iki,  bilemedin dört adet minik bomba taşıyor yahu.

üstelik adanmış bir çözüm bu,  yani  bu haliyle gemiye ineceği söylenen uçakların hiçbiri diğer gemilere inemeyecek.
halbuki TB3  veya diğer uçaklardan birisinde dikey iniş kalkış  yapsan  hem  helikopter pisti olan tüm gemilere,  hem de karada  kullanıma  pratik bir çözüm  olurdu.

aşırı zorlama görünüyor bana,  ilk düğmeyi yanlış iliklersen geriye kalan düğmeler de yanlış gider  sözünün  canlı hali gibi.
elindeki gemi baştan belli,  ille gemiden  uçak kaldıracaksan gemiye  uygun uçak yap.
biraz  uçağı gemiye uydurup  biraz da koca gemiyi  uçağa  uydurmaya çalışmak,  ne bileyim.

bu gemiye uygun uçak ta dikey iniş kalkış yapan uçaktır yani,  boşuna mı F35 B  istiyoruz biz?
helikopterleri azaltıp en çok dört minik bomba taşıyan iha koymak mı?
bu nasıl terazi?  pek anlayamadım ben.
Mesajı Paylaş

Yanlış anlaşılmasın cahilliğimden soruyorum. Böylesi bir gemi için helikopter ne kadar gerekli. Stratejik olarak helikopter mi yoksa inebilecekse eğer mius mu daha önemli. Bana helikopter gereksiz gibi geliyor. Savaş anında helikopter ne işe yarayacak , mius ne işe yarayacak. İhanın yaptıkları ortada iken helikopter hiç olmasa ne olur acaba. Mesajı Paylaş

#246
Uçak gemisi , amfibi hücum gemisi , LHD , LPD , LSD  ,LST  ; kuvvet aktarımı yapan platformlardır...İstenilen yere ne ihtiyaç duyuluyorsa "uçak olur, helikopter olur ,tank olur , çıkarma gemisi olur ".... İhtiyaca göre onu aktarır ana kara veya üslerden gerekli noktalara...

Ben SSB Başkanı'nın ve savunma çevrelerinin açıklamalarına dayanarak bu işe mutlaka HÜRJET dahil olacaktır görüşündeyim...Hatta bu yönde Hürjet üzerinde tasarım değişikliklerini çalıştıklarını belirtmişti İsmail Demir... Mesajı Paylaş

Burada mevzu olan TCG Anadolu. Bu gemi bir LHD. Yani "Landing Helicopter Dock". Yani helikopter inen rıhtım/platform.
İspanyol gemiyi tasarlarken Harrier uçaklarını da kaldırabilelim demiş ve ski-lift eklemiş. Biz alırken de bu ski-lift bize lazım değil çıkar demişiz. Adamlar çıkarırsak daha pahalı olur deyince vazgeçilmiş ve kalmış.
Japon'lar bu tip helikopter kullanan LHD tipi gemilerini "Muhrip" sınıfı savaşçı gemi olarak kabul ediyorlar. Neden? Çünkü helikopter taşıyor. Geminin saldırı potansiyeline güç çarpanı etkisi yapıyor helikopterler. Hem ASW hem de ASUW operasyonlarında, helikopterler sayesinde oyun değiştirici özellikler kazanıyor bu gemiler.
TB3'üde kaldırıp indirebilirsek bu gemiden, hem geminin öz korumasına hem de saldırı potansiyeline çok büyük ekleme yapmış oluruz. Havada 24+ saat kalabilen, saldırı ve istihbarat yapabilen bir TB3, böyle bir gemi için mükemmel bir kabiliyet demektir.

Hürjet'in  Uçak Gemisinden kalkıp inen versiyonu bir ihtimal yapılacaktır. Ama TCG Anadolu için değil.
Aynı konu, KE için de geçerli derim. Mesajı Paylaş

#248
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Nisan 2023, 20:52:29
Burada mevzu olan TCG Anadolu. Bu gemi bir LHD. Yani "Landing Helicopter Dock". Yani helikopter inen rıhtım/platform.
İspanyol gemiyi tasarlarken Harrier uçaklarını da kaldırabilelim demiş ve ski-lift eklemiş. Biz alırken de bu ski-lift bize lazım değil çıkar demişiz. Adamlar çıkarırsak daha pahalı olur deyince vazgeçilmiş ve kalmış.
Japon'lar bu tip helikopter kullanan LHD tipi gemilerini "Muhrip" sınıfı savaşçı gemi olarak kabul ediyorlar. Neden? Çünkü helikopter taşıyor. Geminin saldırı potansiyeline güç çarpanı etkisi yapıyor helikopterler. Hem ASW hem de ASUW operasyonlarında, helikopterler sayesinde oyun değiştirici özellikler kazanıyor bu gemiler.
TB3'üde kaldırıp indirebilirsek bu gemiden, hem geminin öz korumasına hem de saldırı potansiyeline çok büyük ekleme yapmış oluruz. Havada 24+ saat kalabilen, saldırı ve istihbarat yapabilen bir TB3, böyle bir gemi için mükemmel bir kabiliyet demektir.

Hürjet'in  Uçak Gemisinden kalkıp inen versiyonu bir ihtimal yapılacaktır. Ama TCG Anadolu için değil.
Aynı konu, KE için de geçerli derim.

Þirket, ANADOLU LHD'de kullanılabilecek bir HÜRJET geliştirmeyi hedefliyor. Bu hedefe de değinen Prof. Dr. Temel KOTİL, sözlerini şöyle sürdürdü: "TCG Anadolu gemisinde yer alması için bir kanca sistemi üzerine çalışmalar gerçekleştiriyoruz.

HÜRJET ile ilgili konuşan Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, "TCG Anadolu Gemisi bu sene içerisinde devreye alınacak. HÜRJET tasarımcısı arkadaşlarımız onun gemiye iniş kalkışıyla ilgili çalışmaları yapıyorlar.

Mesajı Paylaş

]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz