Roketsan uydu uzay çalışmaları

Başlatan AVCI, 08 Temmuz 2014, 15:28:31

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 15 Kasım 2020, 13:45:54
Bu çalışmalar belkide ulusal bağımsızlığımız için en kritik çalışmalardan, bir 5-10 seneye çok güzel şeyler görmeye başlayacağız gibi duruyor.

Bu geliştiren tüm alt sistemler ; katı-sıvı yakıt motorlar, pif paf manevra ateşleyicileri, 2-3 aşamalı iir seekerlar, kinetik harp başlıkları, atom saatleri, yıldız tabanlı navigasyon sistemleri, soğuk atım sistemleri, küresel konumlandırma sistemi proje ve uyduları bunların hepsi direk veya dolaylı şu üç sistemi tetikliyor ;

1- Uzun menzilli ve Anti balistik HSS
2- Mrbm ve üstü balistik füze
3- Milli uydu ağı ve milli küresel konumlandırma sistemi.

İlk ikisinin önemi malum, üçüncü ise bizim gibi drone doktrini olan bir ülke için ekstradan önemli.

Büyük güçlerin bizle işbirliği yapmasını istiyoruz. Ancak kimse öyle veya böyle dövebileceği kimseye eşit ortak gözüyle bakmaz. Eğer bu projelerde başarıya ulaşırsak hem ulusal bağımsızlığımızı sağlamış hemde büyük güçlerin bir anda favori müttefiki olacağımızdan emin olabilirsiniz.

Saygı duyulmaz kazanılır.
+1
Baştan sona çok doğru bir analiz Mesajı Paylaş

]

Alıntı YapRoketsan itki vektör kontrolü büyük ölçekli katı yakıtlı roket motoru statik ateşlemesi. Motorun Boyutları: çapı 1,35m ve boyu ~15m Ilk fırlatma ~2023,  itki gücü ~350÷400kN
@roketsan @itusavtek1
https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1375341193454874626
Mesajı Paylaş
]

Katı yakıtlı roket motorunda bu vektör kontrolünü yapabiliyorsak, Turbofan motordada yapabilir miyiz acaba?  Mesajı Paylaş

Bu itki yönlendirme sistemi bile bizim aslında uzay için değil balistik füze yapmak amacında olduğumuzu gösteriyor... Mesajı Paylaş

#35
Herşeyden önce uçağın  uçması ve gerekli uçuş verilerinin toplanması gerekir ki, uçak nasıl ve ne yapmak isteniyor, ne yapılabilirin tespiti gerçekleşsin.

Turbofan motorda takıldıkları uçakların yüksek hareketliliği nedeni ile, hava akımı ve farklı yönlerden ani etki eden G kuvvetine karşı koyabilecek güçte nozzle kumanda sistemi tasarlamak gerekir.

Bu sistem tasarlanırken, ağırlık, hacim, kullanılacak güç ve enerji  minimum olması gerekiyor. Yine yüksek sıcaklıkta çalışabilmesi gerekiyor.

Motor after buner e girdiğinde motor arka kısmında ki, hava akımını, yanma düzenini bozmaması gerekiyor. Yoksa alev uzaması olur, motor itki veremez hale gelebilir.

Ayrıca bu sistem, nozzle un açılıp kapanması ile de mekaniki olarak uyumlu olmak zorunda.

Diğer bir zorlayıcı konuda, uçuş bilgisayarı ile bu nozzle un uyumlu çalışması. Yani yazılım. Pilotun yapmak istediği ile uçağın limitleri, kabiliyetleri arasında uçuş bilgisayarının uçağı, en verimli, en emniyetli, en yüksek performanslı şekilde yönetebileceği yazılımı yapmak. Bu yazılım da ayrı bir yetenek, tecrübe, bilgi isteyen bir iş.

Hazır bir yazılım bulunsa bile, kullanılacağı uçağa özgülenmesi zaman alır.

Turbofanda tvc biraz daha zor bi iş sanırım. Mesajı Paylaş

#36
O sistem 30 yıldan fazla var.

Fly By Wire System Mesajı Paylaş

#37
Kablolu uçuş sistemi f16 larımızda varda, f 16 larda tvc yok. Bu yüzden yazılımın tvc yi ilgilendiren kısmı sıfırdan yapılacak.

Mesela, uçağa kobra hareketi gibi özel manevralar yaptırmak istenirse yazılım baya bi derin olabilir.

Uçak üzerinde ki sensörler ile tvc nin etkileşimi. İrtifa, hız, g, konum, açılar, tehdit algılayıcıları v.s.

Ya da aselpod ile alçak uçuşta tvc kullanılması istenirse!  Bunlar hep artı yazılım.

Mesela, tvc sistemi ile, flap, slut, aileron un etkileşimleri. Bunlar hep yeniden tasarlanıp, kurgulanıp,, yazılım ile doğrulanıp, uçuş ile gerçeklenip kullanıma öyle verilecek faktörler.

Tvc sistemi kaç boyutlu olacak, 2 , 3. 4.

Tvc, gövdede mi olacak, yoksa motordamı, yoksa karma mı? Kumanda yazılımı, Fadec motor yazılımında mı olacak, otopilotta mı yoksa uçuş bilgisayarında mı? Hepsi bzim için yeni ve ilk olacak.

Ha, yapılmaz mı?  yapılır. Zaten yapanlar var. Ama, ne kadar başarılı olur?

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 26 Mart 2021, 18:51:11
Katı yakıtlı roket motorunda bu vektör kontrolünü yapabiliyorsak, Turbofan motordada yapabilir miyiz acaba?

Elbette yaparız. Motoru yapalım da, vektör kontrolünü dert ederiz sonra. Mesajı Paylaş

Önce motor...Yürümeden koşmak olmaz... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz