Hava Kuvvetleri üs filo durumu ve yeniden yapılanma çalışmaları

Başlatan AVCI, 06 Ağustos 2014, 18:45:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hava kuvvetlerinde yeniden yapılanma çalışmaları hakkında çıkan haber.

Alıntı YapHava Kuvvetleri yeniden yapılandırılıyor!

Yüksek Askeri Þura (YAÞ) toplantısı ardından Hava Kuvvetleri'nin yeni komuta kademesi belli oldu. Diyarbakır 2. Hava Kuvvet Komutanlığı kapatılıyor, Eskişehir'den tüm muharip birlikler komuta edilecek.

Hava Kuvvetleri yeniden yapılandırılıyor!
YAÞ'la birlikte Hava Kuvvetleri'nin yeni komuta kademesi şekillendi. Orgeneralliğe yükseltilen Korgeneral Abidin Ünal ile birlikte 18 general bir üst rütbeye terfi etti. Üç generalin de görev süreleri bir yıl uzatıldı.

Toplam 10 albay tuğgeneralliğe yükselirken, listede 6 kurmay pilot albayın yanı sıra 2 kurmay ihbar kontrol (radar), bir kurmay muhabere ve bir kurmay piyade albayın da generalliğe yükseltilmesi dikkat çekti.



YENİ KOMUTANLIK KURULUYOR

Hava Kuvvetleri, uzun yıllar iki ayrı Taktik Komutanlık üzerinden komuta edildi. Eskişehir'deki 1. Hava Kuvvet Komutanlığı, Ankara'nın batısındaki üslerden, Diyarbakır'daki 2. Hava Kuvvet Komutanlığı da doğudaki üslerden sorumluydu.

Yeni yapı ile birlikte muharip birlikler tek bir noktadan komuta edilecek. Diyarbakır'daki 2. Hava Kuvvet Komutanlığı karargahı kapatılıyor. Onun yerine Eskişehir'deki 1. Hava Kuvvet Komutanlığı'nın adı değiştiriliyor. Yeni konsepte göre Eskişehir'de Muharip Hava Kuvveti ve Hava Savunma Komutanlığı kuruluyor.





Bu yeni göreve, Orgeneralliğe yükseltilen Korgeneral Abidin Ünal atandı. Ünal'ın bu görevin arkasından Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na atanması bekleniyor.

1 Ocak 1953'te Pınarbaşı-Kayseri'de doğan Ünal, iIkokuIu Kazancık iIkokuIunda, ortaokuIu Pınarbaşı OrtaokuIu ve Karabük Demir-ÇeIik OrtaokuIunda tamamIadı. 1968 yıIında katıIdığı Ankara Kimya Teknisyen OkuIundan 1972 yıIında mezun oIdu. Aynı yıI Hava Harp OkuIuna girdi ve  30 Ağustos 1975 tarihinde Teğmen oIarak mezun oIdu.

SırasıyIa 2 nci Ana Jet Üs Uçuş Eğitim Merkez KomutanIığı ve 3 ncü Ana Jet Üs KomutanIığında uçuş ve harbe hazırIık eğitimini tamamIadıktan sonra Temmuz 1977 tarihinde 3 ncü Ana Jet Üs 131 nci FiIo K.Iığına koI uçucusu ve öğretmen piIot oIarak atandı. F-100 uçaklarında görev yaptı.

İLK F-16 PİLOTLARINDAN

1982 yıIında katıIdığı Hava Harp Akademisinden 1984 yıIında mezun oImuş ve Hava Harp Okulu Öğrenci AIayı BöIük KomutanIığına atandı. 1987'de yıIında iIk F-16 aktivasyonu iIe birIikte ÖnceI FiIo Komutanlığı'nda Harekât İcra Subayı ve Öğretmen PiIot oIarak, 1989 yıIında 142. FiIo'nun F-16 aktivasyonunda KoI Komutanı oIarak görev aldı.

EyIüI 1998'de Merzifon 5. Ana Jet Üs Harekat KomutanIığı görevini üstIenmiş, 30 Ağustos 2000 tarihinde TuğqeneraIIiğe terfi etmiş ve aynı tarihte GeneIkurmay BaşkanIığı BiIimseI Karar Destek Merkezi Bşk.Iığına atanmıştır. Görev süresince NATO TeknoIoji ve Araştırma Orqanizasyonu GeneI KuruI KıdemIi ÜyeIiği yapmıştır. 03 Ağustos 2002 tarihinde 5 nci Ana Jet Üs K.Iığı qörevine, 04 Ağustos 2003 tarihinde Hv.K.K.Iığı, Proje Yönetim Daire BaşkanIığı qörevine atanmıştır.

30 Ağustos 2004 tarihinde TümqeneraIIiğe terfi etmiş ve 17 Ağustos 2004 tarihinde Hv.K.K.Iığı PIan PrensipIer BaşkanIığı qörevine atanmıştır. 04 Ağustos 2006 tarihinde Hava Harp OkuIu Komutanı oIarak atanmıştır. 04.08.2006- 12.08.2008 tarihIeri arasında Hava Harp OkuIu Komutanı oIarak qörev yapmıştır. Ünal, 2008'te Korgeneralliğe terfi etti. Bu rütbe ile Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüt ve Denetleme Başkanlığı, Hava Kuvvetleri Kurmay Başkanlığı, 1. Hava Kuvveti ve 6. Birleştirilmiş Hava Harekât Merkezi (COAC) Komutanlığı görevinde bulunduktan sonra Orgeneralliğe terfi etti. 30 Ağustos'tan geçerli görevi ise Muharip Hava Kuvveti ve Hava Füze Savunma Komutanlığı olacak.

EvIi ve bir çocuk babası olan Korgeneral Ünal, İngiIizce biIiyor.

BAYRAK KRİZİMİ Mİ?

Askeri kaynaklar, Diyarbakır'daki karargâhın kapatılmasının bayrak krizi ile ilgili olmadığına dikkat çekti. Bu tür bir yeniden yapılanmanın uzun süredir planlandığına dikkat çeken askeri kaynaklar, uygulamanın bu yıl başlayacağını ifade etti.



Diyarbakır'da 1962'de kurulan 2. Hava Kuvvet Komutanlığı yeni organizasyon yapısı ile kapatılıyor. Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk, geçen yıl 21 Eylül'de komutanlığın tüm lider kadrosunu Diyarbakır'da toplamıştı.

NEDEN BİRLEÞTİRİLDİ?

Son yıllarda havadan yakıt ikmal, yeni nesil silah teknolojileri ile uzaktan vuruş gibi imkanların gelişmesiyle birlikte karargah yapılarının da değiştirilmesi gündeme geldi. Örneğin Anadolu Kartalı Tatbikatları'nda eskiden her üsten çok sayıda uçak Konya'ya intikal ederken şimdi az sayıda uçak veya bazı filolardan hiç uçak gönderilmiyor. Bunun yerine uçaklar kendi üslerinden havalanıyor ve görevi tamamlayıp Konya yerine kendi üssüne dönebiliyor. Bu nedenle örneğin Bandırma'daki bir filo, Diyarbakır'da uçuşunu yapabiliyor.

Yeni hava savunma füze alımı, uzay konsepti ile önemi artan uydu gibi teknolojiler, tek bir muharip komutanlık üzerinden kontrol edilecek.

1962'DE KURULDU

Hava Kuvvetleri'nin kuruluşundan itibaren karacılarda olduğu gibi bölük, tabur gibi birlikler bulunuyordu. Hava Taburları 1932 yılında Hava Alaylarına, Hava Alayları da 1939 yılında Hava Tugayları'na dönüştürüldü.

1943 yılında tümen seviyesine çıkarılan tugaylar, 1962 yılında kolordu seviyesinde birer komutanlık olarak kuruldu. 1'inci ve 2'nci Hava Kuvvet Komutanlığı kuruluş unvanı, 2003 yılı sonunda 1'inci ve 2'nci Hava Kuvveti Komutanlığı olarak düzenlendi.

1'inci Hava Kuvveti Komutanlığı Karargâhı Eskişehir'de, 2'nci Hava Kuvveti Komutanlığı Karargâhı ise Diyarbakır'da bulunuyor. 1'inci Hava Kuvveti Komutanlığının ana bağlıları; 1'inci, 3'üncü, 4'üncü, 6'ncı ve 9'uncu Ana Jet Üs K.lıkları, 15'inci Füze Üs Komutanlığı ve 1'inci Hava Kontrol Grup Komutanlığı.

2'nci Hava Kuvveti Komutanlığının ana bağlıları; 5'inci, 7'nci, 8'inci Ana Jet Üs Komutanlıkları, 10'uncu Tanker Üs Komutanlığı ve 2'nci Hava Kontrol Grup Komutanlığı.

http://kokpit.aero/hava-kuvvetleri-yeniden-yapilandiriliyor Mesajı Paylaş
  • Gösterim 19,430 
  • Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 36 Yanıtlar



Aslında bundan daha kapsamlı bir durum söz konusu. Vizyon 2033 diye bir başlık atıp o şekilde değerlendirilmeli. Önümüzdeki dönemlerde neler göreceğiz neler daha. Mesajı Paylaş

Alıntı YapHava platformlarının  farklı mühimmat entegrasyon öngörüsü.




credit @C4Defence Dergisi 89.sayı
https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1306852467313868801
Mesajı Paylaş
]


Alıntı YapHava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz, Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF / İngiltere) karargahını ziyaret etti.

https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1524856678625296395?cxt=HHwWloC-7b7EsKkqAAAA
Mesajı Paylaş
]

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Mayıs 2022, 08:45:18
Ziyaretin amacı nedir? Þöyle bir beklenti olabilir mi?



İngilizler bu uçakları bize satmaya rağzi olacaklardır diye düşünüyorum ama bunlar büyük ihtimalle modernizasyona ihtiyaç duyacaktır...rakiplerimize karşı iş görür mü (Rafael, F16V) ya da verilen paraya değer mi onu sizler daha iyi bilirsiniz benden, teknik incelikler beni aşar .

Eğer diğer ortakların iznine ihtiyaç gerekiyorsa havanda şu dövmekten öteye geçmez.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Ef2000 uçaklarını en az tranche 3 seviyesine getirmezseniz bir işimize yaramaz. Tranche 4 seviyesine getirilirse de dünyanın en iyi 4++ uçağı olur.
Bizim için en büyük handikap, bu uçakların bakımı, pilot eğitimi ve tabiiki yüksek fiyatı olacaktır.
40 adet f16V ve 80 adet kit alımına ABD onay vermezse Ef2000 tek seçenek olarak ortaya çıkıyor. Ben o zaman 80 adet Ef2000 alabiliriz gibi düşünüyorum.
Bu durumda hem motor hem de uçak yapımında yerli üretim seçeneği de olacaktır. Mesajı Paylaş

Ef 2000 ucak alinirsa süper olur cift motorlu ucagimiz olacak

F 16 iyidir Mesajı Paylaş

Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz