SİGMA 10514 PKR

Başlatan SKYWOLF, 01 Eylül 2014, 00:07:14

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SİGMA 10514 PKR



Endonezya ve Hollanda, Endonezya'nın iki yeni fırkateyni için 5 Haziran 2012 tarihinde 220 milyon ABD doları tutarında bir anlaşma imzalamışlardı.
Hollanda merkezli Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) ve Endonezya Surabaya'daki PT PAL (Persero) tersanesi Endonezya'nın ilk SİGMA 10514 Perusak Kawal Rudal (PKR) firkateyni çalışmalara başladılar. Altı modül olarak üretilecek gemilerin 4 modülü PT PAL tesislerinde, motor ve köprüyü içeren iki modülü de Hollanda Vlissingen'de inşa ediliyor. İlk geminin 2016 yılında tamamlanması ve 2017 yılında deniz testlerini takiben servise alınması bekleniyor.



Geminin itki sistemi kombine dizel ve elektrikli (CODOE) tahrik sistemi tarafından desteklenmektedir. 2 adet 10000 kW dizel motor 2 adet 1300kW elektrik motoru tahrik sisteminin bileşenleridir. 105m uzunluğunda ve 14m genişliğinde olan savaş gemisi 120 mürettebat taşır ve 2,400t bir deplasman kapasitesine sahiptir. Azami 28 knot hız yapan gemi 18 Knot seyir hızıyla 5000 deniz mili menzile sahiptir. 

Yeni firkateynin savaş sistemi; kapsamlı hava, yüzey ve denizaltı izleme yetenekleri, anti-hava savaş ve anti-yüzey savaş için güdümlü füze sistemleri ve silah sistemleri, anti-denizaltı savaş için torpido sistemleri, aktif ve pasif elektronik harp sistemlerini ve bir TACTICOS savaş yönetim sistemini kapsar. Aynı zamanda 10 tonluk bir nakliye helikopteri taşıyabilir.



Thales TACTICOS Savaş Yönetim Sistemi son sürümünü temin edecek; SMART-S Mk2 gözetim radarı; STIR 1.2 Mk2 EO Ateş kontrol sistemi; Kingklip sonar; LINK-Y datalink, deniz iletişim ve navigasyon sistemleri.



Silah Sistemleri:
1 Oto Melara 76/62 76mm ana silah
1 Rheinmetall Millenium  35mm CIWS
8 MBDA MM40 Block III gemisavar füze
12 MBDA MICA VL yüzeyden havaya füze
2 üçlü torpido tüpü

DefenceTurk.com
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 7,883 
  • Yabancı Deniz Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 9 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Endonezya'nın İlk SIGMA 10514 (PKR) Fırkateyni Suya İndirildi



PT PAL, Endonezya Donanması için tasarlanan ve ikisisn inşasına başlanılan  SIGMA 10514 Perusak Kawal Rudal (PKR) fırkateyninin ilkini Surabaya Tersanesi'nde suya indirdi. PT PAL, Damen Schelde Deniz Tersanesi (DSN) ile işbirliği içinde bu gemileri inşa etti.

Törene Endonezya Savunma Bakanı Ryamizard Ryacudu ile birlikte Denizcilik Koordinasyon Bakanı Rizal Ramli, Deniz Kuvvetleri Komutanı Amiral Ade Supandi ve komşu ülkelerden gelen misafirler katıldı. 

SIGMA 10514 PKR fırkateyni Endonezya Savunma Bakanlığı tarafından Ağustos 2010'da başlatılan bir projeydi. Bakanlık daha sonra ilk SIGMA 10.514 PKR yapımı için Damen bir sözleşme imzaladı. İlk çelik Ocak 2014 yılında eski Savunma Bakanı Sayın Purnomo Yusgiantoro tarafından kesildi.

Geminin ana görevleri; hava savunma, yüzey savaşı ve anti denizaltı görevleridir. Aynı zamanda Deniz Güvenlik, Arama ve Kurtarma, Deniz Karakol ve İnsani Destek görevleri ile uyumludur.

SIGMA 10514 PKR kanıtlanmış bir tasarıma sahiptir ve benzersiz modüler bir yaklaşım kullanılarak inşa edilmektedir.  SIGMA; (Ship Integrated Geometrical Modularity Approach) Gemi Entegre Geometrik Modüler Yaklaşım anlamına gelir. Bir gemi 6 modülden oluşur. İlk iki modül Hollanda'da DSNtarafından diğer dört modül de Endonezya'da PT PAL tarafından üretiliyor.

PKR; 105,11 metre uzunluğunda, 14.2 metre genişliğindedir ve 2365 tonluk deplasmana sahiptir. Gemide 122 kişilik, tamamen klimalı konaklama birimleri bulunmaktadır. Helikopter güvertesi maksimum 10 ton ağırlığında orta boy helikopter barındırmak için uygundur. Gemi, kurtarma ve devriye faaliyetleri için iki rijit gövde şişme botlar (RHIBs) ile donatılmıştır. Azami 28 knot hıza sahiptir ve 14 knot hızla 5,000 deniz mili ilerleyebilir. Dayanıklılık denizde en az 20 gündür.

Geminin güç sistemi dizel ve elektrik sistemlerinin kombinasyonundan (CODOE) oluşmaktadır. İki 10,000 kW gücündeki dizel motorlar ve iki 1,300 kW gücündeki elektrik motorları ve iki çift girişli dişli kutusu sayesinde iki adet 3,65 çapındaki pervaneye güç aktarırlar.

Gemi; işletme, kontrol ve geminin yardımcı sistemlerin izlenmesini sağlayan sofistike bir platform yönetim sistemi ile donatılmıştır. Gemi ayrıca doğal hava, yüzey ve yüzey altı tehditlere karşı son teknoloji sensör ve silah paketi ile donatılmış. Bunlara ek olarak öz savunma için kapsamlı elektronik harp sistemleri ile de donatılmıştır. Sensör paketi içerisinde 250 km menzilli bir 3-D gözetim radarı bulunmaktadır. Ayrıca bir elektro optik atış kontrol sistemine sahip bir hedef gösterge radarı da vardır. Dost -düşman tanıma sistemi (IFF) ve gövdeye monteli sonra da sensör paketine dahildir.

DefenceTurk.com
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bence çok hoş bir görünümü var. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

SIGMA 10514 Deniz Denemelerine Başladı



Endeonezya'da devlete ait PT PAL Gemi Yapım şirketinin Endonezya Deniz Kuvvetleri için inşa ettiği ilk SIGMA 10514 Perusak Kawal Rudal (PKR) güdümlü füze firkateyni deniz denemelerine başladı. Surabaya Ujung'da 11 Temmuz'da başlayan testlere; hız testi, bir çarpışma durdurma testi ve dönüş manevraları dahil.

Raden Eddy Martadinata (331) 18 Ocak 2016 tarihinde şirketin Surabaya'daki tersanesinde suya indirilmişti. Gemi; Haziran 2012'de Savunma Endonezya Bakanlığı ile imzalanan bir sözleşme kapsamında Hollandalı gemi yapımcısı Damen Schelde Deniz Shipbuilding (DSN) ve PT PAL tarafından ortaklaşa inşa edilenr iki platformlarından biridir.

PKR firkateyni yaklaşık 2.400 ton standart bir deplasmana sahip. 120 kişilik bir mürettebata barındırabilir ve uçuş güvertesinde 10 ton sınıfında bir helikopter bulundurabilir. Geminin maksimum hızı 28 knot, 14 knot hızla 5.000 deniz mili bir menzile ve 18 knot hızla da 4,000 deniz mili mesafeye erişebilir.

Raden Eddy Martadinata 'ın silah sistemleri; bir Oto Melara 76 mm ana silah, MBDA MM40 Exocet Block II anti-gemi füzeleri için lançer, altı (iki üçlü) EUROTORP b515 torpido atarlar, Rheinmetall Savunma Millennium 35 mm cıws  içerir ve MBDA VL-MİKA yüzeyden havaya füzeler için 12 hücreli dikey fırlatma sisteminden oluşur.

Silah sistemleri, Thales TACTICOS savaş yönetim sisteminin değiştirilmiş bir sürümü ile tamamlanmış olacak.

Gemi, Ocak 2017 tarihinde Endonezya Deniz Kuvvetlerine teslim edilecek.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Endonezya Deniz Kuvvetleri (TNI AL) için için inşa edilen iki SIGMA 10514 PKR deniz fırkateynin deniz denemeleri 7 Eylül'de tamamlandı. Bu gemiler için ilk çelik Ocak 2014'te kesilmişti. PT PAL Endonezya Deniz Kuvvetleri (TNI AL) için belirlenmiş iki SIGMA 10514 Perusak Kawal Rudal (PKR)  güdümlü füze fırkateyni Damen Schelde Deniz Shipbuilding (DSN) ile işbirliği içinde inşa etti. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu adamlar bu 2 gemiyi 4 yılda bitirmiş bizim 2017de başlayan İ sınıfı fırkateynin teslim tarihi 2021 deniliyor :S biz mi çok yavaşız bu adamlar mı çok hızlı anlamıyorum. Cayır cayır gemi inşa ediliyor bizimki yıllar sürüyor. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Alıntı YapDAMEN SIGMA LIGHT FRIGATE
• 105 m
• 2,635 t
• 120 crew
• Diesel electric
• 28 knots
• 5,000 Nm range / 20+ days
• 76mm gun
• 35mm CIWS
• 2 x 30mm cannons
• 2 x AShM missiles
• 12 SHORAD VLS cells
• 3D STA & IFF Radar
• Hull sonar
• Full  ECM/ CMS
US$ 220 milllion

https://mobile.twitter.com/nicholadrummond/status/1156936075568459776
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: カメせ - 03 Ağustos 2019, 01:25:56
Alıntı YapDAMEN SIGMA LIGHT FRIGATE
• 105 m
• 2,635 t
• 120 crew
• Diesel electric
• 28 knots
• 5,000 Nm range / 20+ days
• 76mm gun
• 35mm CIWS
• 2 x 30mm cannons
• 2 x AShM missiles
• 12 SHORAD VLS cells
• 3D STA & IFF Radar
• Hull sonar
• Full  ECM/ CMS
US$ 220 milllion

https://mobile.twitter.com/nicholadrummond/status/1156936075568459776

105 m gemiye 12 vls sıgdırmışlar. Þu 12 vls'nin tek sırası yani 6 adeti mevcut milgemlere taksak bile quadpack özelliğiyle 24 essm taşır. Bu yeterde artar bile resimdeki gibi gövdeye gömülü olmadan dışsal bir kaideyle kuvvet şu an istese bunu yerleştirir çok rahat. Mevcut donanımla da ufak oynamalarla bunu atarız çok rahat.

Bunun yapılması farz neden ? Çünkü artık gemilere yönelik tehdit çeşitleri çok çeşitlendi ve arttı. Gemiden , uçaktan, helikopterden, denizaltıdan, karadan, deniz karakol uçağından anti gemi füzesini menzil dışı olarak çok rahat yiyorsun.  Sen bütün bu tehditleri sadece 21 ram füzesi ( ki bunlar sadece kıç bölümünde konumlu ön satıhı 76mm'ye bırakmışsın) ile son 10 km'de engellemeyi planlıyorsan en ufak satürasyon saldırısında gemiyi kaybettin demektir.

Þimdi benim bu yorumumu gören birisi iyide biz bu geminin yanında essm destekli bir fırkateynle göreve çıkaracağız diyebilir. Þimdi bu soğuk savaşın filo doktrininde mantıklı ancak günümüz şartlarında mantıksız bir savunma neden ;

1- Bir kaleci 2 kaleye gelen çoklu seri şutları ne kadar efektif kurtarabilir ?

2- Böyle bir hareket Milgem'i eskort gemisine açık denizde 50 km yarı çapına bağladınız demektir.  Bu gemi bundan öteye geçemez. Ben bir çok deniz muharebesi okudum gemiler bir çok kez eskortlarını ve filolarını bir çok nedenden dolayı terk edebiliyorlar.

3- Eskort gemisi vurulduğundan Milgem'in vurulma şansı artmaz mı ?

4- Stealth bir gemiyle olmayan bir gemiyi yan yana yüzdürmek ne kadar mantıklı ?

5- Ben bir düşman Type-214 aip denizaltı kumandanı olsam 2 li bir perry-milgem kolunda ilk olarak Milgemi anti denizaltı karakol gemisi olduğundan Torpido mesafesine(Çünkü üstünde çok fazla anti torpido avlama sistemi var.) peşime takar uzaklaştırır . Ardından Perry'i bir güzel yerim daha sonrada taktik veri sistemleriyle milgem'i taktik anti-yüzey hava unsurlarının insafına bırakırım . Bu ve buna benzer bir senaryo neden olmasın ? (Ki ben bir amiral vs değilken bu aklıma geliyorsa.)

6- Milgem denizaltılarla adeta boğuşması için tasarlandı ancak yeni nesil denizaltıların birden fazla taşıyabildiği sub-harpoon veya genel ismiyle denizaltıdan atılan anti gemi füzelerine karşı savunması ne olacak ?

7- Eğer düşman aynı anda 2 anti gemi füzesini kement tarzı bir sistemle benzer satürasyon saldırısı formuna güdümlerse milgemdeki tek ram bu tepki süresinde nasıl karşılık verir ?


Kısaca sorular sorular. Daha çoğaltılır yani . Bu füzeler bu gemilere şart. Bence takılmamasının altında üç sebep olabilir ;

+ Mevcut eski doktrinlerden şaşmayan amiraller

+ Geçici tadilat için gemilerin mevcut siyasi durumlardan etkin olmama durumuna çekilememesi .

+ Mevcut mk-41 vls'lerin istenen formlarda abd'den alınamadığından yerli vls'nin gelişiminin beklenmesi. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 03 Ağustos 2019, 10:24:52
Alıntı yapılan: カメせ - 03 Ağustos 2019, 01:25:56
Alıntı YapDAMEN SIGMA LIGHT FRIGATE
• 105 m
• 2,635 t
• 120 crew
• Diesel electric
• 28 knots
• 5,000 Nm range / 20+ days
• 76mm gun
• 35mm CIWS
• 2 x 30mm cannons
• 2 x AShM missiles
• 12 SHORAD VLS cells
• 3D STA & IFF Radar
• Hull sonar
• Full  ECM/ CMS
US$ 220 milllion

https://mobile.twitter.com/nicholadrummond/status/1156936075568459776

105 m gemiye 12 vls sıgdırmışlar. Þu 12 vls'nin tek sırası yani 6 adeti mevcut milgemlere taksak bile quadpack özelliğiyle 24 essm taşır. Bu yeterde artar bile resimdeki gibi gövdeye gömülü olmadan dışsal bir kaideyle kuvvet şu an istese bunu yerleştirir çok rahat. Mevcut donanımla da ufak oynamalarla bunu atarız çok rahat.

Bunun yapılması farz neden ? Çünkü artık gemilere yönelik tehdit çeşitleri çok çeşitlendi ve arttı. Gemiden , uçaktan, helikopterden, denizaltıdan, karadan, deniz karakol uçağından anti gemi füzesini menzil dışı olarak çok rahat yiyorsun.  Sen bütün bu tehditleri sadece 21 ram füzesi ( ki bunlar sadece kıç bölümünde konumlu ön satıhı 76mm'ye bırakmışsın) ile son 10 km'de engellemeyi planlıyorsan en ufak satürasyon saldırısında gemiyi kaybettin demektir.

Þimdi benim bu yorumumu gören birisi iyide biz bu geminin yanında essm destekli bir fırkateynle göreve çıkaracağız diyebilir. Þimdi bu soğuk savaşın filo doktrininde mantıklı ancak günümüz şartlarında mantıksız bir savunma neden ;

1- Bir kaleci 2 kaleye gelen çoklu seri şutları ne kadar efektif kurtarabilir ?

2- Böyle bir hareket Milgem'i eskort gemisine açık denizde 50 km yarı çapına bağladınız demektir.  Bu gemi bundan öteye geçemez. Ben bir çok deniz muharebesi okudum gemiler bir çok kez eskortlarını ve filolarını bir çok nedenden dolayı terk edebiliyorlar.

3- Eskort gemisi vurulduğundan Milgem'in vurulma şansı artmaz mı ?

4- Stealth bir gemiyle olmayan bir gemiyi yan yana yüzdürmek ne kadar mantıklı ?

5- Ben bir düşman Type-214 aip denizaltı kumandanı olsam 2 li bir perry-milgem kolunda ilk olarak Milgemi anti denizaltı karakol gemisi olduğundan Torpido mesafesine(Çünkü üstünde çok fazla anti torpido avlama sistemi var.) peşime takar uzaklaştırır . Ardından Perry'i bir güzel yerim daha sonrada taktik veri sistemleriyle milgem'i taktik anti-yüzey hava unsurlarının insafına bırakırım . Bu ve buna benzer bir senaryo neden olmasın ? (Ki ben bir amiral vs değilken bu aklıma geliyorsa.)

6- Milgem denizaltılarla adeta boğuşması için tasarlandı ancak yeni nesil denizaltıların birden fazla taşıyabildiği sub-harpoon veya genel ismiyle denizaltıdan atılan anti gemi füzelerine karşı savunması ne olacak ?

7- Eğer düşman aynı anda 2 anti gemi füzesini kement tarzı bir sistemle benzer satürasyon saldırısı formuna güdümlerse milgemdeki tek ram bu tepki süresinde nasıl karşılık verir ?


Kısaca sorular sorular. Daha çoğaltılır yani . Bu füzeler bu gemilere şart. Bence takılmamasının altında üç sebep olabilir ;

+ Mevcut eski doktrinlerden şaşmayan amiraller

+ Geçici tadilat için gemilerin mevcut siyasi durumlardan etkin olmama durumuna çekilememesi .

+ Mevcut mk-41 vls'lerin istenen formlarda abd'den alınamadığından yerli vls'nin gelişiminin beklenmesi.
+1  .....  İnşa halinde veya inşaası düşünülen gemilerde çok yavaşız malesef , elimizdeki gemileri en etkili hale getirmekte fayda var. Milgem konusunda katılıyorum ama bu radikal değişikliği askeri tersane ne kadar karşılayabilir merak ediyorum. Sivil tersanelerimizin bu tür değişikliklere ve yeniliklere daha açık daha tecrübeli oldugunu düşünüyorum. Dünyadaki yetenekleri - teknolojiyi daha yakından takip ediyolar..Milgemleri hala askeri tersanede yapmamız bile çok tuhaf bana göre... Þahsi görüşümdür Milgemlere yapılacak en büyük iyilik askeri tersanelerden alınması olacaktır. Mesajı Paylaş

Kolombiya Savunma Bakanlığı, Damen şirketi ile beş adet fırkateynin inşasını içeren 2 milyar dolarlık anlaşma imzaladı.

Geçtiğimiz haftalarda yapılan duyuruya göre Kolombiya Savunma Bakanlığı, donanması için beş adet fırkateyn inşa etmesi için Damen ile anlaşma imzaladı.



Anlaşmaya göre fırkateylerin inşası Kolombiya devletine ait Cotecmar tersanesinde yapılacak. Kolombiya Deniz Kuvvetleri ve Cotecmar tersanesinin projeden beklentisi, okyanusta faaliyet gösterebilen ve okyanusta savunma kuvveti oluşturabilecek donanımlı bir sisteme sahip olmak.

Kolombiyalı bir asker DefenseNews'e verdiği demeçte şu ifadeleri kullandı: "Muhtemelen 2023'te imzalanacak ve fiili inşaat, birkaç teknik ve endüstriyel yön ve hatta sensörler ve silahlar da dahil olmak üzere bazı sistemler hala kararlaştırılmamış ve kararlaştırılmamış olduğundan, o yılın sonlarında başlayacak."

Diğer yandan hükümetin, fırkateynlerin 2030'larda konuşlandırılması için karar verme aşamalarına başlayacağı bekleniyor.

İnşa edilen fırkateynlerin tonajının 2800 ila 2900 arasında olması planlanıyor. Kolombiya fırkateynleri, Damen'in Sigma 10514 tasarımının uzatılmış ve en büyük versiyonu olacak.

Tüm donanımları tamamlanmış her bir fırkateynin fiyatının yaklaşık 400 milyon dolar olması bekleniyor.

https://www.c4defence.com/kolombiya-bes-sigma-firkateyni-icin-anlasma-imzaladi/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz