AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ

Başlatan SKYWOLF, 12 Kasım 2014, 00:59:52

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#80
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 21 Haziran 2023, 04:10:41
Dikey stabilizeleri kaldırmak işin nispeten kolay kısmı. Bizim açımızdan düğüm motorda çözülecektir. Dronlarla eş güdümlü operasyonda 1-0 öndeyiz ama motorda 0-1 gerideyiz.

Bu motor işlerine en azından Devrim Otomobilinin motoru ile 60'larda girmeliydik, şimdi değil...

Halen akıllanmış değil gibiyiz. Bundan 5 sene önce "arkadaşlar şimdi başlasak 5 sene sonra anca şu vaziyete geliriz" demişiz ama halen başlayamamışız. Þirketlere bakıyorum. Biri diyor ki yapın deseler yaparız; öbürü diyor ki İngilizlerle ortak bir motor fikrimiz var hemen entegre ederiz. Ortada halen alınmış bir karar yok gibi?! (Varsa bilmiyorum yılan hikayesine döndü ben artık bakamıyorum)

Böyle önemli ürünleri bir satış ve geri dönüş beklemeksizin zamanında üretmemiz lazımdı. Bunu da Devletimiz karşılamalıydı. Bir ihale veya program açılır; asgari ..... isterleri karşılayacak turbin motor yapımı işi şirketlere verilmiş olurdu. Amerika bazen bunu iki ayrı şirkete verip rekabet dahi yaratmış.

İyi de Amerikadaki para bizde yok kardeşim diyeceksiniz. İnşaata ayrılan paranın cüzi bir kısmı bu işlere yönlendirilse yine büyük bir istihdam yaratılır sonucunda da iyi kötü bir motorumuz olurdu. Riski şirketler alamıyor. Devlet alacaktı. Bİlimsel ve teknolojik işlerde başarısızlıkta bile alınan dersler bir kazanımdır. Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Fi tarihinde 6. nesil uçak geliştirme çalışmalarına başlamalıyız demiş ve epey eleştiri almıştım. O iletimden yıllar sonra aşağıdakini yazmıştım.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 19 Aralık 2018, 13:46:41
Ben TF-X'i yaparken 6. nesil çalışmalarına başlayalım dediğimde daha 4. nesili yapamıyoruz, 6. nesil uçağı nasıl yapacağız diyen arkadaşlar vardı. İşte aynen böyle, ABD'nin yaptığı gibi yapacağız. Sadece uçak değil! Tank, helikopter, füze, gemi vs her şey...

Eğer bunu yapmazsak, her zaman teknolojiyi takip eden ülke sıfatını kullanacağız kendimiz için. Yok efendim falan ülke motor vermediği için üretime geçemiyoruz, yok efendim filan ülkenin kongresi onay vermediği için sistemler satılmadı vs vs olumsuzluklardan kurtulmak için hedeflerimizi yüksek tutmalı ve bunu zamana en verimli şekilde yaymalıyız. Sonrasında "teknolojiye yöne veren " sıfatına sahip oluruz!


Neyse ki beni dinleyenler oluyor genelde.
Bence artık 6. Nesil uçak için de çalışıyoruz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Haziran 2023, 08:54:32
Fi tarihinde 6. nesil uçak geliştirme çalışmalarına başlamalıyız demiş ve epey eleştiri almıştım. O iletimden yıllar sonra aşağıdakini yazmıştım.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 19 Aralık 2018, 13:46:41
Ben TF-X'i yaparken 6. nesil çalışmalarına başlayalım dediğimde daha 4. nesili yapamıyoruz, 6. nesil uçağı nasıl yapacağız diyen arkadaşlar vardı. İşte aynen böyle, ABD'nin yaptığı gibi yapacağız. Sadece uçak değil! Tank, helikopter, füze, gemi vs her şey...

Eğer bunu yapmazsak, her zaman teknolojiyi takip eden ülke sıfatını kullanacağız kendimiz için. Yok efendim falan ülke motor vermediği için üretime geçemiyoruz, yok efendim filan ülkenin kongresi onay vermediği için sistemler satılmadı vs vs olumsuzluklardan kurtulmak için hedeflerimizi yüksek tutmalı ve bunu zamana en verimli şekilde yaymalıyız. Sonrasında "teknolojiye yöne veren " sıfatına sahip oluruz!


Neyse ki beni dinleyenler oluyor genelde.
Bence artık 6. Nesil uçak için de çalışıyoruz.

Skywolf hocam gövde zaten buna göre büyük bırakılmış.Çok da kompromize edilmemiş.Tasarlayanlar bunu "sadece" Hava Kuvvetleri'nin menzil/yüksel kapasiteli IWB isterlerini karşılamak için büyük tasarlamış diyemeyiz.Ben bunun uçağın geleceği için bırakılmış bir provizyon olarak görüyorum.Uçak doğduğunda 4.99 olarak doğsun 5-10 yıl sonra 5 olsun çok daha sonra 6 olsun denmiş gibi.Zamanla uçak içine ekleyeceğimiz sistemleri hem minyatürize edip hem olması gerektiği gibi geliştirebilirsek 6.nesile doğru yol alırız.Tabi unutmadan 6.nesile giden yolda bir olmazsa olmazımız var.Variable-Bypass lı bir motor... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bürküt - 21 Haziran 2023, 10:45:45

Skywolf hocam gövde zaten buna göre büyük bırakılmış.Çok da kompromize edilmemiş.Tasarlayanlar bunu "sadece" Hava Kuvvetleri'nin menzil/yüksel kapasiteli IWB isterlerini karşılamak için büyük tasarlamış diyemeyiz.Ben bunun uçağın geleceği için bırakılmış bir provizyon olarak görüyorum.Uçak doğduğunda 4.99 olarak doğsun 5-10 yıl sonra 5 olsun çok daha sonra 6 olsun denmiş gibi.Zamanla uçak içine ekleyeceğimiz sistemleri hem minyatürize edip hem olması gerektiği gibi geliştirebilirsek 6.nesile doğru yol alırız.Tabi unutmadan 6.nesile giden yolda bir olmazsa olmazımız var.Variable-Bypass lı bir motor...

Yanlış anlamışsın. TF-X'i 6. Nesil yapalım demiyorum. İleride modernizasyonla zaten ona evrilecek muhtemelen. Farklı bir uçak geliştirelim 6. Nesil. Daha doğrusu TF-X üzerine çalışırken edindiğimiz deneyimleri ileri nesil bir uçak geliştirmek için nasıl değerlendirebiliriz. Hemen sıcağı sıcağına ön çalışmalara başlamalıyız. Mesela bak sen ne güzel belirttin, variable baypasslı bir motor lazım dedin. Motor geliştirmeye çalışıyoruz şu an. Geliştirdiğimiz motorda ne gibi değişiklikler yaparak ilerisi için daha gelişmiş hale getirebiliriz yan bir ekiple bunun üzerinde çalışmalara başlamalıyız. Yakın gelecekte elalem 6. nesil uçakları piyasaya sürerken, bizim de elimizde müthiş bir veri olur. Bu veri ile ileride çok daha hızlı hareket edebiliriz. Ki artık yapay zeka ile veri işleme daha kolay ve hızlı olacak. Başkalarının yaptığından daha iyisini yapmak hedefimiz olsun. Başkalarının yıllar önce yaptıklarını yapmak değil! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Belçika 2025 yılında Avrupa'nın FCAS 6. nesil savaş uçağı programına katılacak

💢 Belçika, Haziran 2025 itibariyle Almanya, Fransa ve İspanya'nın ardından Future Combat Air System (FCAS)/SCAF altıncı nesil savaş uçağı programına katılan dördüncü ortak olacak. Mesajı Paylaş

o proje yürümez .almanların başına abd yalakası bir tip getirildi abd bu projeyi durdurur.kendine rakip istemez ve kontrol edemeyeceği her organizasyonu bozma amaçları olan bir ülke Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Kasım 2023, 17:51:02
Belçika 2025 yılında Avrupa'nın FCAS 6. nesil savaş uçağı programına katılacak

💢 Belçika, Haziran 2025 itibariyle Almanya, Fransa ve İspanya'nın ardından Future Combat Air System (FCAS)/SCAF altıncı nesil savaş uçağı programına katılan dördüncü ortak olacak.
Sonra çıkar yerine F-35 alırlar. Eurofighter yerine F-35 seçtikleri gibi. Mesajı Paylaş

İngilizler TEMPEST'i bir şekilde yapar bu Fransa-Almanya ortaklığından bir şey olmaz. 2033'te burada ne oldu bu proje diye yazar dururuz. Mesajı Paylaş

Fransa'nın aklı varsa projenin sahibi (veya yürütücüsü) olsun yoksa Almanlar adamı kanser yapar :=) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz