J-31 Gyrfalcon

Başlatan SKYWOLF, 22 Kasım 2014, 20:42:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ben motorların ihraç sürümü olduğunu düşünmüyorum. İhraç edilmeyen motor olur ama ihraç sürümü motor bence olmaz. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Ben de motorların mekanik kısımları aynı olsa da yazılımsal olarak farklılıkları olduğunu düşünüyorum. Bu her zaman kötü birşey olmayabilir her uçağın, yaptığı görevin , uçtuğu bölgenin karekteriksel özellikleri farklı olduğuna göre buna göre uyarlanması da doğaldır. En basitinden Teslanın Volkswagenının motor yazılımları bizim ülkeye göre düzenleniyor, koskoca jet motorlarının aynı olacağını mı beklemeliyiz. En iyi Mahmut Akşit hoca cevaplar bir dahaki fuarda seminerde kendisine sorun bakalım ne cevap verecek. Mesajı Paylaş

FADEC ilk olarak RR tarafından uygulanan bir sistem. İlk kullanılan motor ise RR Pegasus motoru. Daha sonra P&W işe el atmış. Bilahare tüm batılı motor üreticileri FADEC ile motor üretmeye başlamışlar 1970'lerden sonra. Bugün aynı motoru aynı üreticiden alsanız, FADEC yazılımı, 10 sene önce aldığınız motordan çok farklı olabilir. Block 50 F16 için alınan F110GE129 motorunda kullanılan parçalarla bugün 4üncü nesil tek kristal kullanan F110GE129E KAAN motorunun parçaları çok farklı; ve de FADEC yazılımları da tabii olarak çok farklı olacaktır.

Aynı motorun FADEC yazılımını, farklı olarak üretmesi mümkün olan bir ülke, ihraç versiyonunda verimi düşürerek motoru satabilir. ABD bunu yaparmı? Bunu Sn Delku'nun dediği gibi Sn Akşit'e sormak lazım. Mesajı Paylaş

KAAN sonrası bize lazım olacak bir uçak aslında J-35. TUSAŞ KAAN'daki aynı aviyonikler ve TF35000 motoruyla F35 ve J-35 boyutlarında bir uçak yapmalı 2030'larda. 1 adet TF35000 motoru ve KAAN aviyonikleriyle çok uzun sürmez diye düşünüyorum.

Uçak gemisi de yapıyoruz lazım olacak bir uçak. Temel Kotil geçtiğimiz yıllarda daha küçük bir 5. Nesil planımız da var ama KAAN önceliğimiz nedeniyle şimdilik bir çalışma yok demişti.

Daha küçük ve daha uygun fiyatıyla ihraç şansı da oldukça yüksek olacaktır.

Lakin önce KAAN'ı bir bitirelim elde edilen tecrübeyle low uçak işini de kısa zamanda kotarırız kanaatindeyim. Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz