J-31 Gyrfalcon

Başlatan SKYWOLF, 22 Kasım 2014, 20:42:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

J-31 Gyrfalcon

Pakistan Stealth Uçak Peşinde



Pakistan medyasında dolaşan haberlere göre Pakistan savunma kapasitesini artırmak için Çin'den dördüncü nesil savaş uçağı almayı planlıyor. Pakistan Savunma Üretimi Bakanı Rana Tanveer Hüseyin'in Þafak gazetesi'ne aktarılan sözlerine göre bu konuda Çinli yetkililerle görüşmelere başlanıldı.

Bu ayın başında Çin'de düzenlenen 10. Zhuhai Air Show'da da üst düzey bir hükümet görevlisi uzun menzilli stelath uçak satın alma konusunda Çin ile görüşmelerin başladığını açıkladı. Pakistan Hava Kuvvetleri Shenyang FC-31 savaş uçaklarından 30-40 adet satın almak niyetinde. 

Çin tarafından geliştirilen FC-31, ABD'nin F-35 JSF uçağı ile karşılaştırılabilir. F-35'e ikizi kadar benzeyen FC-31, F-35'den farklı olarak çift motorlu bir uçak. Pakistan Hava Kuvvetleri'nin de bu uçağı almak istemesindeki en önemli nedenlerde biri de, uçağın şu an uçan prototipi J-31'de kullanılan Rus Klimov RD-93 motorlarının, aynı zamanda Pakistan'ın Çin ile birlikte geliştirdükleri JF-17 uçaklarında da kullanılıyor olması.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
  • Gösterim 22,809 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 84 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

J-31 F-35'e muadil bir uçak değildir, öncelikli görevleri F-35'den daha farklıdır. Bu öncel göreve bağlı olarakda daha yüksek itiş gücüne sahip 2x motorla daha yüksek kimematik üstünlükler sunmakta F-35e kıyasla.J-31 ayrıca 5.nesil bir uçakdır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Destinyy - 23 Kasım 2014, 21:29:22
J-31 F-35'e muadil bir uçak değildir, öncelikli görevleri F-35'den daha farklıdır. Bu öncel göreve bağlı olarakda daha yüksek itiş gücüne sahip 2x motorla daha yüksek kimematik üstünlükler sunmakta F-35e kıyasla.J-31 ayrıca 5.nesil bir uçakdır.

Yüksek itiş gücüne sahip  derken? Bir RD-93 afretburner ile 18,260 lb itki sağlıyor. 2X18,260=36,520 lb
Yani FC-31'in motorlarının toplam itkisi 36,520lb.

F-35'in motoru F-135 ise tek başına 43,000 lb itki sağlıyor.

Her iki uçağın görev tanımı nedir?
J-31 5. nesil savaş uçağı ise F-35 kaçıncı nesil oluyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

RD-93 hangi versiyon kullanıyor.? Seri imalatta bu uçak hangi motor kullanacak.? Ayrıca t/w nedir, F-35 ve J-31 verileri bu açıdan nedir ne değildir... 40bini varda 43ü şüpheli.

Iki uçakda 5.nesil eziklemenin manası yok adamlar babalar gibi 5.nesil bir uçak yapmış. J-31'in öncel görevi hava hakimiyeti sağlamaktır. Yapısıda ona göre tasarlanmıştır, tasarım doğrulama safhalarıda devam ediyor daha henüz. Çok genişlersek emin olun mekanik olarak J-31 üstün çıkar batı medyası boş konuşmalar yapmasın. Amerikan askeri delegelerinin yorumlarını paylaşalım isterlerse F-35deki oluşan sorunların nasıl J-31 projesinde Çinlilerin başarıyla hallettiği durumlar vs.. Mesajı Paylaş

WS-13A
Alıntı yapılan: Destinyy - 24 Kasım 2014, 16:23:19
RD-93 hangi versiyon kullanıyor.? Seri imalatta bu uçak hangi motor kullanacak.? Ayrıca t/w nedir, F-35 ve J-31 verileri bu açıdan nedir ne değildir... 40bini varda 43ü şüpheli.

Iki uçakda 5.nesil eziklemenin manası yok adamlar babalar gibi 5.nesil bir uçak yapmış. J-31'in öncel görevi hava hakimiyeti sağlamaktır. Yapısıda ona göre tasarlanmıştır, tasarım doğrulama safhalarıda devam ediyor daha henüz. Çok genişlersek emin olun mekanik olarak J-31 üstün çıkar batı medyası boş konuşmalar yapmasın. Amerikan askeri delegelerinin yorumlarını paylaşalım isterlerse F-35deki oluşan sorunların nasıl J-31 projesinde Çinlilerin başarıyla hallettiği durumlar vs..

RD-93 bildiğin RD-33 ailesinin son ferdi. 40.000'i filan yok. İkisini toplasan bir f-35 motoru yapamıyor. Hava hakimiyeti sağlayacak bir uçak için yeterli mi tartışılır! Ama Çinliler geliştimeye çalıştıkları WS-13 motoru ile biraz daha güçlendirilebilir. WS-13'in itkisi yabancı forumlarda ki çinlilere göre 22.000 lb olarak dillendirilse de, güvenilir kaynaklara göre 19,400 lb civarında. Belki geliştirme çalışmaları ile daha fazla artırılacaktır!

J-31 de tıpkı F-35 gibi 5. nesil çok rollü bir savaş uçağıdır. Çinlilerin hava üstünlüğü için geliştirdikleri 5. nesil uçak J-20'dir. Tıpkı F-22 gibi. ;)

Batı medyasının pek boşa konuştuğunu sanmıyorum. Çinliler büyük iş başarmışlar ama konu konu hakkında gönlümüzden geçenleri değil, gerçekleri göz önünde bulunduralım.

Uzun lafın kısası, Çinliler geçmişteki şu haberi doğruluyor gibiler. >> http://www.defenceturk.com/index.php/topic,5666.0.html

Pakistan'ın mutlaka yeni savaş uçaklarına ihtiyacı var. Þu anki şartlarda Pakistan için herhalde olabilecek en gelişmiş sistem FC-31'dir. Pakistan Hava Kuvvetleri artık ömrünü doldurmuş uçakların çoğunlukta olduğu bir kuvvet yapısında. Buna karşı rakibi Hindistan ise son yıllarda Su-30 uçakları ile oldukça yüksek seviyede yenilediği hava kuvvetlerini, Rafale uçakları ile daha da gençleştirecek. Hindistan'ın Pak-fa yakın gelecekte sahip olacağı temelli son nesil uçaklarına karşı Pakistan'ın atabileceği en makul hamle FC-31'e benziyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

2xRD93 ile yaklaşık 195kN güç elde edersiniz. WS-13'de bu 200kN üzerine çıkacak duyumsaması filan yok bunlar minimal hedeflenen değerler modüler tasarıma sahip +100kN'lik bir WS-13 yolda. F-135'de bu 19kN1+-'dir.

J-20 uzun menzilli alan hakimiyet ve saldırı uçağıdır burada çok büyük yanılgıya düşülüyor. F-35'in sistemsel kabiliyetlerini J-20 barındırır. J-31 ise kısa menzilli, uçak gemilerinden havalanmak üzere dizayne edilmiş bir uçakdır. Aynı zamanda export amaçlı ve öncel görevi Hava hakimiyeti olmak üzere multirole bir uçakdır. Her ülkenin doktrini aynı olacak diye bir durum söz konusu tabiki değildir. Þekil A'da görüldüğü gibi o yüzden ne J-20 nede J-31 bir uçağın selefi değildir.

Gönlümden geçen değil yeni bir güç göz ardı ediliyor ve algı aktına geliyoruz o yüzden evet boş konuşuyorlar. J-31 tam Pakistan gibi ülkeler için umarım alırlar. J31 en büyük eksikliği ise bana göre auxiliary internal weapon kapasitesidir. Hava hakimiyeti diyorsun buna gerek vardı gerçekten umarım tasarım soğrulamada giderilir bu hata. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Destinyy - 24 Kasım 2014, 18:31:36
2xRD93 ile yaklaşık 195kN güç elde edersiniz. WS-13'de bu 200kN üzerine çıkacak duyumsaması filan yok bunlar minimal hedeflenen değerler modüler tasarıma sahip +100kN'lik bir WS-13 yolda. F-135'de bu 19kN1+-'dir.

J-20 uzun menzilli alan hakimiyet ve saldırı uçağıdır burada çok büyük yanılgıya düşülüyor. F-35'in sistemsel kabiliyetlerini J-20 barındırır. J-31 ise kısa menzilli, uçak gemilerinden havalanmak üzere dizayne edilmiş bir uçakdır. Aynı zamanda export amaçlı ve öncel görevi Hava hakimiyeti olmak üzere multirole bir uçakdır. Her ülkenin doktrini aynı olacak diye bir durum söz konusu tabiki değildir. Þekil A'da görüldüğü gibi o yüzden ne J-20 nede J-31 bir uçağın selefi değildir.

Gönlümden geçen değil yeni bir güç göz ardı ediliyor ve algı aktına geliyoruz o yüzden evet boş konuşuyorlar. J-31 tam Pakistan gibi ülkeler için umarım alırlar. J31 en büyük eksikliği ise bana göre auxiliary internal weapon kapasitesidir. Hava hakimiyeti diyorsun buna gerek vardı gerçekten umarım tasarım soğrulamada giderilir bu hata.

RD93 motorunun özellikleri şu > http://www.uk-odk.ru/eng/products/military_aviation/rd93/
8,300kgf maksimum itki gücü var.  Bu da 81.395kN itki demektir. İki motorla bu 162,4 kN azami itki demektir. 195kN'dan oldukça düşük.

F-35'in motoru da şu >>
191,3kN azami itki sağlıyor.

WS13'ün şu anki azami itkisi 86.37kN.  >> http://www.globalsecurity.org/military/world/china/ws13.htm

J-31 hakkında sağlam kaynaklarla bilgi paylaşır mısın? Þu uçakları bir karşılaştıralım bakalım. ;) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

WS-13 daha yeni testleri yapılan bir motor nerden biliyorlarmış ya, sıvamasınlar. Bu arada motor itki diyoruz ama bu önemli değil sadece J-31'in güç bir yana, ağırlıkda önemli. Bu arada RD-93'de çoğu kaynak 90kN diyor, bir o kadarıda 86 ilginç. Ama WS modüler ve daha üstün olacak RD'den emin olabilirsiniz.

Valla telden yazıyorum duzelte duzelte internet kafe parami ver yapak.  :P Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Destinyy - 24 Kasım 2014, 20:33:15
WS-13 daha yeni testleri yapılan bir motor nerden biliyorlarmış ya, sıvamasınlar. Bu arada motor itki diyoruz ama bu önemli değil sadece J-31'in güç bir yana, ağırlıkda önemli. Bu arada RD-93'de çoğu kaynak 90kN diyor, bir o kadarıda 86 ilginç. Ama WS modüler ve daha üstün olacak RD'den emin olabilirsiniz.

Valla telden yazıyorum duzelte duzelte internet kafe parami ver yapak.  :P

Forumun Uzak doğu uzmanı, fırsat bulursan araştır konuyu.;) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#9

Radara yakalanmayan uçak müşteri arıyor
Çin'in radara yakalanmayan (stealth) uçağı FC-31'in büyük modeli ilk kez Dubai Air Show'da sergilendi. FC-31, hangi Amerikan uçağına benziyor?
http://kokpit.aero/radara-yakalanmayan-ucak-musteri-ariyor Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz