MILDEN (Milli denizaltı projesi)

Başlatan AVCI, 28 Ocak 2015, 08:10:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#60
İlginçmiş. Etanolü doğrudan yakıt hücresinde yakmak da mümkündü. Ama böylesi tercih edilmiş, yani önce hidrojeni ayrıştır ve sonra yak.

Zamanında seramik membranlı yakıt hücrelerini epeyce bir araştırmıştım. Yakıt hücrelerine aşinayımdır. O yüzden kaynak sormayın, kaynak benim.

Bu denizaltının "Aşil Topuğu" etanol. Etanol çok yanıcıdır. Denizaltı çok iyi planlanmalı ve etanol depoları ana gövdeden izole edilmelidir. Mesajı Paylaş

Denizaltıların mühendislik zorluğu F16 gibi bir uçaktan daha zormuş, o kadar dar hacme dünyaları sığdırmaları lazım birde o devrelerinin karmaşıklığının yanı sıra sızdırmazlık, güvenilirlik vs .... epey zor iş Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 12 Kasım 2023, 21:06:47
Denizaltıların mühendislik zorluğu F16 gibi bir uçaktan daha zormuş, o kadar dar hacme dünyaları sığdırmaları lazım birde o devrelerinin karmaşıklığının yanı sıra sızdırmazlık, güvenilirlik vs .... epey zor iş
Bence bugünün ve geleceğin denizaltısını yapmak dünya üzerindeki en zor mühendislik. Ve dünyadaki çoğu mühendislik dalındaki en uç noktalardan biridir. Malzeme, projeyi yürütme , tasarım , güç sistemleri, metalurji, üretim , hidrodinamik analiz, bilgisayarları ve elektronik donanımları, sonar teknolojisi, aküleri vs vs. Aynı zamanda kuvvet içinde çok kritik bir birimdir denizaltıcılar, bakım personellerinden tutun denizaltı komutanına kadar çok ciddi eğitim ve yetenek gerektirir ve eğitilmesi zordur. O yüzden de değerlidirler. Bu kadar zorlu bir mühendislik ürününde Türkiye diğer alanlarda yaptığı yatırımın çok çok daha azını yapıyor. Ülkenin en iyi mühendisleri teknisyenleri havacılık alanında çalışıyor bu çok güzel ama keşke bir kısmı da deniz ve denizcilik de çalışsa derim. 10.000 civarında MMU için çalışılan mühendis olacak yakın zamanda. Aynısı Milden  içinde olur. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 13 Kasım 2023, 01:22:43
Ülkenin en iyi mühendisleri teknisyenleri havacılık alanında çalışıyor bu çok güzel ama keşke bir kısmı da deniz ve denizcilik de çalışsa derim. 10.000 civarında MMU için çalışılan mühendis olacak yakın zamanda. Aynısı Milden  içinde olur.

Kıçında don ve sırtında atlet yoksa, önce onları giyersin. Ceket giymek sonraki iş. Bizim "don"umuz Kaan, "atlet"imiz de Siper. Önce bunları bir envantere alalım. Mesajı Paylaş

#64
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 12 Kasım 2023, 20:27:52
İlginçmiş. Etanolü doğrudan yakıt hücresinde yakmak da mümkündü. Ama böylesi tercih edilmiş, yani önce hidrojeni ayrıştır ve sonra yak.

Zamanında seramik membranlı yakıt hücrelerini epeyce bir araştırmıştım. Yakıt hücrelerine aşinayımdır. O yüzden kaynak sormayın, kaynak benim.

Bu denizaltının "Aşil Topuğu" etanol. Etanol çok yanıcıdır. Denizaltı çok iyi planlanmalı ve etanol depoları ana gövdeden izole edilmelidir.
Enteresan ve kendisine has bir çözüm. Ama Alman'a bağımlı olunacağına bu çözüm İspanyollar için çok daha iyi olmuş. İsveç ve Alman AİP teknolojilerine göre avantaj ve dezavantajları hakkında genel bir bilginiz var mı?
S80 denizaltısı Almanlarla iş birliği yapmaktan daha iyidir. Lakin İspanyolların mühendislikleri hakkında ciddi şüphelerim var. Luan Carlos sınıfındaki güç sistemlerindeki sorun başta olmak üzere ,  Navantia'nın ürettiği gemilerin kalitesi ile ilgili duyumlar çıkıyor. Ayrıca S80 denizaltısını tam 50 ton yanlış hesapladılar. Bunu da unutmamak gerek.
Böyle bir işbirlik gelir mi bilmiyorum. Ama olabilme ihtimali var. Özellikle Cumhurbaşkanı'nın uçak gemisi konuşması sonrası bayağı olası. Belki İspanyollarda TB3 ve Kızılelma ile ilgilenirler. Hem Juan Carlos sınıfını modernize edip kullanmak için hemde kara görevlerinde. Hava savunma sistemlerindede işbirliği yapabileceğimizi düşünüyorum.
https://uskudar.biz/ihbarname/vukuat/ispanyol-denizalt%c4%b1s%c4%b1n%c4%b1n-sorunlar%c4%b1-ve-yans%c4%b1malar.html Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#65
Arkadaşlar ben mi yanlış hatırlıyorum bu denizaltının bir ortağı Fransa yada isveç değil miydi?S80 için konuşuyorum. Mesajı Paylaş

s 80 de ki en büyük sorun tasarımdan kaynaklanıyordu.gövde ağırlığı özkütle hesaplarında 1 e yakın olduğundan deniz altının dalma çıkma sorunları oluyordu diye okumuştum. hatta ilk testte havuzun dibine çökmüş ve balast atmasına rağmen yüzeye çıkamamış haberlere bile çıkmıştı. ama sonradan tasarımı değiştirip bu sorunu aştılar.
bizim için asıl önemli olan yakıt hücre teknolojisi ve sessizliği Mesajı Paylaş

#67
Bence stm500 var iken birde tıpkı type209 kopyası 1000-1100 tonluk bir denizaltı düşünseler aıp olmasa bile lityum iyon (lithium-ion) bataryalı tıpkı japon soryu sınıfı gibi denizaltı düşünülebilir sadece kıyılarda da görev yapması isteniyorsa "x"dümen eklenir . Bu şekil hayata geçer Japonlar soryu'dan oldukça memnun. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 12 Kasım 2023, 21:06:47
Denizaltıların mühendislik zorluğu F16 gibi bir uçaktan daha zormuş, o kadar dar hacme dünyaları sığdırmaları lazım birde o devrelerinin karmaşıklığının yanı sıra sızdırmazlık, güvenilirlik vs .... epey zor iş
tam bizlik, zor olan herşeyi biz yaparız ;-) Mesajı Paylaş

#69
Alıntı yapılan: Denizci16 - 13 Kasım 2023, 01:46:44
Arkadaşlar ben mi yanlış hatırlıyorum bu denizaltının bir ortağı Fransa yada isveç değil miydi?S80 için konuşuyorum.
1990'larda İspanyollar Fransızlarla önceden olduklarından biraz daha farklı bir yerli oranı yüksek bir denizaltı projesi başlattı. Bizim Milden ile Reis sınıfının arasında bir yerlilik ve milliliği olan Scorpene sınıfını baz alan bir denizaltıydı. Ve anlaşma 90'ların sonunda bozulunca 2001-2002 gibi kendi S80 denizaltı projesini başlattılar. Tabiki yerlilik oranı eski denizaltılarına göre yüksek olan ama hala yeterli düzeyde olmayan bir S80 yaptılar. Tabi bir yaptılar pir yaptılar. 12 sene sonra (tarih hatalı olabilir) planladıkların sonra aldılar felan. İlk modelleri AİP olacaktı olmayacaktı ile felan geçti. Denizaltı ağır çıktı hesaptan. 7 ile 10 m uzattılar. Bazı elektronik sorunları vs vs oldu. Tabi çok şey öğrendiler. Ama bizim Altay'da ödediğimiz bedeli onlar Denizaltında ödediler. Tabi altyapısı Fransız Scorpene ve bazı kritik ürünleri hala Fransız ve Amerikan. Ama daha özgün ve farklı bir proje bu.
Bizi ilgilendiren böyle bir proje gerçek olabilir ama ondan önce çıkartmamız gereken siyasi, mühendislik vs olarak nice ders var. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz