MILDEN (Milli denizaltı projesi)

Başlatan AVCI, 28 Ocak 2015, 08:10:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#70
Bir taraftan Reis sınıfı yururken,  diğer taraftan Milden projesi varken bir de bu S80 olmaz diye düşünüyorum...bilmedigimiz olağanüstü bir durum yok ise..

Anlaşmaya bağlı tabii..S80i "T80" yapacak teknoloji transferi, üretimi, satışı vs tüm haklarini verirlerse kısa yoldan Milden projesine döner zaten

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Bu haber henüz resmi kurumlardan teyit edilmedi. Ucuz işgücünden yararlanmak için belki İspanyollar denizaltılarını Türkiye'de yaptırtmak isterler ne de olsa bu denizaltı hakkında İspanyollardan fazla geri sayılmayız tam tersi bu konuda tersanelerimiz baya deneyimli. Üstelik almanlar kontrata projenin bitimine kadar bağlı  kalacaklarını sık sık tekrarladılar. Bizi sevdikleri için değil yasal olarak kontrata bağlı kalmaya mecbur oldukları için.

Bizim Milden gelmeden eve alman tasarımı  U-214 hiçbir şeye değişmem. Mesajı Paylaş

Sn Merzifonlu,
Etanol çok yanıcı doğru. Ama hidrojen daha da tehlikeli. Depolamak çok daha riskli. Sonra 214 sınıfı denizaltılardaki bu H2 tanklarını ancak limanda doldurabiliyorsunuz.
Bioetanol kullanan S80 plus ise içindeki hidrojeni ihtiyaç oldukça size veriyor. O bakımdan gelen raporlara göre S80 plus denizaltısı çok daha emniyetli 214 sınıfına göre.

214 sınıfı denizaltı su altında en fazla 3 hafta kalabiliyor; S80 Plus ise 55 gün kalıyor.
214 sınıfı 1900 ton ve  68m boyunda  ; S80 Plus ise 3000ton ve 81m boyunda. Dolayısıyla daha çok silah taşıyabiliyor.
214 sınıfının 30 mürettabatı var; Daha büyük S80'nin 32 mürettabatı var. Çok modüler ve otonom bir yapısı var.
214 sınıfının 2 adet dizel motoru var (yedekli) ; S80 Plus ın 1 adet dizel motoru var.
214 sınıfının AIP sistemi 2000 saat ile 4000 saat arası kullanımdan sonra yenilenmek zorunda. Bunu sadece Almanya yapıyor.

Burada asıl önemli olan hangisi daha sessiz. Hangisi daha uygun.
AIP sisteminin teknolojisini bize vermedi Almanlar. Bizimkiler uğraşıyorlar ama kolay iş değil.

Benim anladığım Navantia bu denizaltıları Türkiye'de üretip, daha ucuza mal edip piyasa avantajı yakalamaya çalışıyor. Bizim de Milden projesi için "kısa yol" şansımız olabilir bu yeni ve ileri teknoloji ile donatılmış denizaltılar.

Hem TCG Trakya inşası hem de bu denizaltılar ile çok iyi bir sinerji yakalamış olabiliriz İspanyollarla. TFX, ve bilhassa TFX motorunda yaşadıklarımızı Milden'de yaşamayız bu şekilde.

S80 Plus'ın sadece ;
1. Basınçlı üst güvertesinin bir bölümünü BAE Systems yapıyor. (Reis sınıfının bu bölümünü biz inşa ettik)
2. Yakıt hücreleri ABD den geliyor. (G Kore, ABD, Almanya, Çin gibi bir çok ülkede üretimi var)

Geri kalan her şeyi kendilerinin.
Dizel motorunu Navantia İspanya'da MTU lisansı ile inşa ediyor. Geri kalan tüm elektrik motorları ve jeneratörler ile bioetanol motorları ve sistemi İspanyol malı.
Onların da hedefi herşeyi özgün hale getirmek.


Mesajı Paylaş

#73
Alıntı yapılan: Tigerfish - 13 Kasım 2023, 22:45:13
Bu haber henüz resmi kurumlardan teyit edilmedi. Ucuz işgücünden yararlanmak için belki İspanyollar denizaltılarını Türkiye'de yaptırtmak isterler ne de olsa bu denizaltı hakkında İspanyollardan fazla geri sayılmayız tam tersi bu konuda tersanelerimiz baya deneyimli. Üstelik almanlar kontrata projenin bitimine kadar bağlı  kalacaklarını sık sık tekrarladılar. Bizi sevdikleri için değil yasal olarak kontrata bağlı kalmaya mecbur oldukları için.

Bizim Milden gelmeden eve alman tasarımı  U-214 hiçbir şeye değişmem.
Doğru merciden gelen haber S80 işi tamam! (Defencehub)
Bu denizaltı Alman'ın bize verdiği teknolojiden bayağı ileride!

S80'in Milden olmayacağını bilebiliyormusunuz?

Haklısınız ! Almanlar bu konuda sağlam gidiyorlar. Kontratı bozmazlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Kasım 2023, 23:13:01
Geri kalan her şeyi kendilerinin.
Dizel motorunu Navantia İspanya'da MTU lisansı ile inşa ediyor. Geri kalan tüm elektrik motorları ve jeneratörler ile bioetanol motorları ve sistemi İspanyol malı.
Onların da hedefi herşeyi özgün hale getirmek.
Acaba direkt S80 değil de İspanyolların S90 bizim de Milden diyeceğimiz bir ortak belki daha büyük veya aynı boyutta ama daha gelişmişi olacak şekilde bir denizaltı tasarımı hedefleniyor olabilir mi. Bu hem daha mantıklı geliyor hem de Türk donanmasının gelecek vizyonu ve isterleri açısından daha doğru. Bu iki ülkenin ortaklığı ciddi derecede yakın isterlerse sahip ciddi derece yurtdışına satılabilecek bir platform olabilir. İki ülkede 3 tarafı denizlerle çevrili ve Akdeniz ülkesi. İspanya için okyanus ve bunun getirdiği bazı durumlar var fakat. Türk devleti için de okyanuslar ve ileri coğrafyalar hedef olmalı. Bölgesel  güç hedefimiz var ise. Pazar açısından bir kere dolaylı olarak İspanya ve İspanya ile bağları olan ülkeler var. Bizimde var lakin bizimle yakın ülkeler için bu ürün biraz pahalı biraz teknolojik vs vs . İki ülke kendi becerilerini paylaşımlı şekilde gerçek bir teknoloji transferi ile paylaşıp ortaya çok iyi bir ürün çıkartabiliriz. İki ülkenin de eksik olduğu denizaltıcılıkta bir sürü alt sistem ve genel sistemler var. Lakin MMU hedefinde olduğu gibi bizim içinde onlar içinde, 2 ülke tam bağımsız denizaltısını yapabilir. İki ülkeninde genel savunma sanayisinde önemli tecrübeye sahip, artı olduğu  ve eksik olduğu alanlar var. Sadece Milden olarak bakılmamalı STM500 , muhtelif sualtı araçları, torpido teknolojileri, TF2000,  Kara platformları,  Hava platformları, Uzay platformları var da var. Gerçekten güzel bir gelişme. Ben İspanya'nın ciddi şekilde bu proje ve TCG Trakya başlar ise bizim Siperlere, Altay'a, çeşit çeşit olan Zırhlı askeri araçlarımıza, Aesa Radarlarımıza, İHA platformlarımıza, Hürjet'e, Uydu projelerimize ilgisi olacaktır hatta sipariş verecektir. Bugün Güney Doğu'da Patriotları çekmeyen tek ülke bildiğim kadarı ile İspanyollar. Doğu Akdeniz'de ve diğer ticari alanlarda da önemli işbirliklerine girebiliriz. Ve kendimize üzün süreli Avrupa'da bir müttefik almış da oluyoruz. Zaten çatıştığımız alan da yok aksine biz Avrupa'nın samimiyetsizliğinden dem vuruyoruz. İspanyollardan Avrupa'nın efendisi olan Alman ve Fransızlardan rahatsızlar. İki ülke çalışabilir düzeyde. Tabiki iki ülkede denizaltı gibi bir platform inşaa edecekleri için ciddi şekilde dış ve iç bazı güçlerle mücadele edecek normal bir şekilde. Burada da ortak hedef ve ortak çalışma ciddi derecede önemli. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#75
Anlaşılan İspanya denizcilikte yeni ortak. Almanya'nın yerini alıyor. Zaten alabileceği iki alan vardı, Helikopter gemisi vb büyük tonajlı gemiler ile AİP denizaltı. İkisinde de işbirliği içine girmiş olduk. İspanya S-80 ile bizim sosyo politik etki alanımızdaki ülke pazarlarına girmek istiyor veya biz de onlarla işbirliği içinde pazarda olmak istiyor olabiliriz. Ancak İspanya'ya bu ürünlerin Pakistan, Endonezya, Malezya, Körfez ülkeleri, Güney ve Orta Amerika gibi ülkelere ihracat izni çıkar mı bilemiyorum.  Zaten bu tip denizaltılara da Körfez dışında belli başlı ülkelerin parası yeter. Mesajı Paylaş

#76
Etanol yanıcı hidrojen patlayıcı ise etanol daha az riskli gibi geliyor.

Yananı söndürebilirsin ama patlayan madde denizaltı gibi sızdırmazlığa ihtiyaç duyulan yerde patlarsa o zaman sıkıntı

Sn yaşar verdiği bilgiler sonrasında s80'e kanım ısındı

İspanya ile aramız iyi

Beraber uçak gemisi 45-60 tonluk yada siha gemisi

Ve denizaltı işi mantıklı geliyor

S80 ile bizim yapmayı düşündüğümüz S80 denizaltı'larının aynı boyda olmaları sizce tesadüf müdür?

Çünkü boylar aynı

Milden 80 metre
S80 81 metre

Ama bizim type209 ün yani ilk seri 110 tonluk olan type 209 ün kopyasını yapmaya ihtiyacımız var.
Sadece x dümen kullancaz ve tıpkı soryu sınıfı gibi lithium-ion batarya kullancaz 48-52 metre olan bir denizaltı.birde sonar dalgalarına karşı ram benzeri bir maddeyle kaplanacak ve son olarak non magnetic çelik olursa tadından yenmez.

Bence böyle bir denizaltı ege ve Akdeniz'de durumu değiştirir Mesajı Paylaş

Allah korusun etanol olsun veya lityum Onlar bir tutuştu mu denizaltıyı unut. Her güvenlik deneyimden ne kadar geçmiş olsalar da en ufak bir  arıza faciaya yol açabilir. Mesajı Paylaş

Contalara bakan personele Allah sabır versin, gemi devrelerinde sürekli kaçak sızıntı olur ve sürekli bakım onarım görürler Mesajı Paylaş

Türkiye lisansla S-80 denizaltısı üretecek iddiası doğru mu?



Geçtiğimiz günlerde sosyal medyada, "Türkiye, İspanyol Navantia şirketi tarafından geliştirilen S-80 Denizaltısını lisans altında üretecek" iddiasına yer veren haber paylaşıldı. Peki, bu iddia doğru mu?

Konunun meraklıları tarafından takip edildiği üzere; Türkiye, halihazırda 2 farklı denizaltı projesi yürütüyor. İlk proje, 'Yeni Nesil Denizaltı Projesi (YTDP)' olarak biliniyor. YTDP kapsamında 6 adet Reis Sınıfı Denizaltı'nın, Gölcük Tersane Komutanlığı'nda inşa edilmesi planlanıyor. İlk Türk 'özgün' denizaltısının üretileceği ikinci proje ise MİLDEN olarak biliniyor.

Bu iki proje devam ederken geçtiğimiz günlerde bir haber sitesinde, 'S-80 Türkiye yolunda' başlıklı bir içerik yayına alındı. İçerikte özetle, "Türkiye ve İspanya, İspanyol Navantia'nın inşa ettiği S-80 denizaltısında beraber çalışma kararı aldı. Denizaltıların firmanın lisansı altında Türkiye'de inşa edilmesi planlanıyor." ifadelerine yer verildi.

SavunmaSanayiST.com tarafından savunma kaynaklarından edinilen bilgilere göre; 'Türkiye lisans altında S-80 denizaltısı üretecek' şeklindeki iddia, gerçeği yansıtmıyor. Halihazırda Türkiye'nin denizaltı tedarik ve üretim planında, herhangi bir değişiklik olmadığı biliniyor.

Özetle Milli Savunma Bakanlığı ve Savunma Sanayii Başkanlığı; Yeni Tip Denizaltı ve MİLDEN projeleriyle yeni denizaltıların tedarikini sağlıyor. Yeni denizaltıların inşa faaliyetleriyle paralel olarak, mevcut denizaltıların idamesi ve yeni yetenekler kazandırılması için STM ana yükleniciliğinde modernizasyon faaliyetleri de sürdürülüyor.



Yeni Tip Denizaltı Projesi

Alman TKMS firması ile Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) arasında 22 Haziran 2011 tarihinde imzalanarak yürürlüğe giren Yeni Tip Denizaltı Projesi, Gölcük Tersane Komutanlığı'nda 6 adet Reis Sınıfı Denizaltı'nın inşasını kapsıyor.

Yaklaşık %80'lik yüksek yerlilik oranıyla Gölcük'te inşa edilen ilk Reis Sınıfı Denizaltı olan TCG PİRİREİS (S-300)'in, bu yıl içerisinde Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmesi bekleniyor.



'Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü Yılı Kutlamaları' kapsamında İstanbul Boğazı'nda gerçekleştirilen geçit töreninde, PİRİREİS Denizaltısı da görülmüştü. Reis Sınıfı Denizaltılar ile birlikte Türk Donanması, 'Havadan Bağımsız Tahrik Sistemi (AIP)' teknolojisiyle fiili anlamda tanışmış olacak.

TCG HIZIRREİS'in (S-331) 2024, TCG MURATREİS'in (S-332) 2025, TCG AYDINREİS'in (S-333) 2026, TCG SEYDİALİREİS'in (S-334) 2027, TCG SELMANREİS'in (S-335) ise 2027 yılında envantere girmesi bekleniyor.

MİLDEN Milli Denizaltı Projesi

Milli Gemi (MİLGEM) Projesi'nin denizaltılara uyarlanmış versiyonu diyebileceğimiz MİLDEN Projesi'ne yönelik tasarım faaliyetlerine, kısa süre önce Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bünyesinde başlanılmıştı. MİLDEN ile Türkiye, ilk kez 'yerli ve milli' statüde bir denizaltı platformu tasarlamış ve üretmiş olacak.



MİLDEN, yaklaşık 2 bin 700 ton deplasmana, 80 metre üzerinde boya ve havadan bağımsız tahrik sistemine sahip dizel-elektrik bir denizaltı olarak tasarlanıyor. İlk MİLDEN Denizaltısının, 2030'dan önce Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmesi bekleniyor.

Öte yandan MİLDEN, envanterdeki mevcut denizaltılara kıyasla çok daha gelişmiş sensörlere ve daha fazla silah yüküne ev sahipliği yapacak.

Kaynak: SavunmaSanayiST

İddia yalanlanmış. Türkiye MİLDEN'i kendi imkanlarıyla yapmaya devam edecekmiş. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz