MILDEN (Milli denizaltı projesi)

Başlatan AVCI, 28 Ocak 2015, 08:10:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sayin Yasar, bunun standardi nedir? Kac olmaliydi bu rakam? 130'dan daha fazlasi mi gerekiyor? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 10 Şubat 2024, 13:45:19
Sayin Yasar, bunun standardi nedir? Kac olmaliydi bu rakam? 130'dan daha fazlasi mi gerekiyor?

Akdenizde 100 yeter Mesajı Paylaş

#112
Alıntı yapılan: SH - 10 Şubat 2024, 13:45:19
Sayin Yasar, bunun standardi nedir? Kac olmaliydi bu rakam? 130'dan daha fazlasi mi gerekiyor?
Sn SH,
HY80 ve HY100 çelikler yeterli aslında.
ABD nın nükleer denizaltilarinda HY80 ve HY100 kullanılıyor.
Yüksek basınç dayanıklılığı daha iyi bir şey değil her zaman.
HY200'de var. Ama kaynak yapamıyorsunuz.

Kullanılan çeliğin HY değeri dışında uygulanan kaynağın dayanıklılığı daha önemlidir. Ayrıca basınca tabi alan hesabı da var bu işin içinde.
Genel olarak HY80 ve HY100 denizaltı çeliği olarak yeterli.

1000m derinlikteki su basıncı yaklaşık 1500psi dır. Mesajı Paylaş

O halde bu denizalti celik olayi bitmistir diye anladim. Hayirli olsun. Bu isin motor teknolojisi kaldi herhalde en zor olarak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 11 Şubat 2024, 14:36:15
O halde bu denizalti celik olayi bitmistir diye anladim. Hayirli olsun. Bu isin motor teknolojisi kaldi herhalde en zor olarak.

Motorda bir çalışma yok diye biliyorum, büyük ihtimalle dışardan temin edilir, elimizde bi ton motor projesi var onlar bir bitsin gemi motorlarına da başlanır.

Tf-6000, TF-10000, TF-35000, T-929 motoru, Utku, Batu, PD-180st pd-222st

bi sürü iş var daha Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 11 Şubat 2024, 18:56:42
Alıntı yapılan: SH - 11 Şubat 2024, 14:36:15
O halde bu denizalti celik olayi bitmistir diye anladim. Hayirli olsun. Bu isin motor teknolojisi kaldi herhalde en zor olarak.

Motorda bir çalışma yok diye biliyorum, büyük ihtimalle dışardan temin edilir, elimizde bi ton motor projesi var onlar bir bitsin gemi motorlarına da başlanır.

Tf-6000, TF-10000, TF-35000, T-929 motoru, Utku, Batu, PD-180st pd-222st

bi sürü iş var daha

Denizaltı alt sistemleri zor sistemler. Yerlileştirilmeleri uzun zaman alacaktır. Kara ve havacılık motorlarıyla da alakaları yok.

Ar-Ge fazındaki motorlar seri imalata girerse, ar-ge bütçesi artar diyeceğim ama; o artan bütçe motorların seri imalatına gidecek. Ezcümle, karadaki ve havadaki ar-ge işlerinin tamamlanmasından, denizciler için bir hayır beklemeyin. Mesajı Paylaş

"Aip "yapamazsakta bu ülkenin yani biz şimdiye kadar çoktan dizel elektrik ve lithium-ion bataryalı type209 1000-1200 ün yerli muadilini yapıyor olmamız lazımdı.Kurşun bataryalar yerine lithium-ion batarya ile hatırı sayılır bir menzil ve hatırı sayılır şu altında kalma kapasitesine sahip bir denizaltımız olur du Japonlar gibi...

Galiba yanlış hatırlamıyorsam japon soryu sınıfında da aip yok fakat oldukça gelişmiş lithium-ion bataryalı bir denizaltısı var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 11 Şubat 2024, 22:09:02
"Aip "yapamazsakta bu ülkenin yani biz şimdiye kadar çoktan dizel elektrik ve lithium-ion bataryalı type209 1000-1200 ün yerli muadilini yapıyor olmamız lazımdı.Kurşun bataryalar yerine lithium-ion batarya ile hatırı sayılır bir menzil ve hatırı sayılır şu altında kalma kapasitesine sahip bir denizaltımız olur du Japonlar gibi...

Galiba yanlış hatırlamıyorsam japon soryu sınıfında da aip yok fakat oldukça gelişmiş lithium-ion bataryalı bir denizaltısı var.
Çok doğru anımsıyorsunuz Sn Denizci16.
Aslında Japon'lar da Soryu Sınıfını AIP li denizaltı olarak inşa ettiler.
Ancak Japon kaptanlar zor durumda sessizce ve hızlı olarak bölgeden uzaklaşabilme kabiliyeti istedikleri için bu serinin son 2 gemisini ve şimdi inşa ettikleri yeni Taigei Sınıfını lithium bataryalı olarak geliştirip devreye soktular.
AIP li gemilerde 3 hafta kadar su altında kalıp 4 knot hıza esir olmamak için lithium bataryalarla 20 knot hıza sahip olup 10 gün kadar su altında kalabilen denizaltıları yeğlediler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Şubat 2024, 23:51:47
Alıntı yapılan: Denizci16 - 11 Şubat 2024, 22:09:02
"Aip "yapamazsakta bu ülkenin yani biz şimdiye kadar çoktan dizel elektrik ve lithium-ion bataryalı type209 1000-1200 ün yerli muadilini yapıyor olmamız lazımdı.Kurşun bataryalar yerine lithium-ion batarya ile hatırı sayılır bir menzil ve hatırı sayılır şu altında kalma kapasitesine sahip bir denizaltımız olur du Japonlar gibi...

Galiba yanlış hatırlamıyorsam japon soryu sınıfında da aip yok fakat oldukça gelişmiş lithium-ion bataryalı bir denizaltısı var.
Çok doğru anımsıyorsunuz Sn Denizci16.
Aslında Japon'lar da Soryu Sınıfını AIP li denizaltı olarak inşa ettiler.
Ancak Japon kaptanlar zor durumda sessizce ve hızlı olarak bölgeden uzaklaşabilme kabiliyeti istedikleri için bu serinin son 2 gemisini ve şimdi inşa ettikleri yeni Taigei Sınıfını lithium bataryalı olarak geliştirip devreye soktular.
AIP li gemilerde 3 hafta kadar su altında kalıp 4 knot hıza esir olmamak için lithium bataryalarla 20 knot hıza sahip olup 10 gün kadar su altında kalabilen denizaltıları yeğlediler.

Yaşar Üstadım bizler neden bu motorları şu anda düşünmüyoruz acaba? Japonlar bize satmazlar mı? Sonuçta denizaltı dediğimiz şey uçak gibi bir şey değil. Yapınca 100 tane yapmıyorsunuz.  ;D

Japonlarla umarım bir şekilde askeri işbirliğine gidebiliriz. Mesajı Paylaş

#119
Denizaltıların mantığını bilmeyen arkadaşlar olabilir. Eskiden beri denizaltılarda bir tane bildiğin motor olur bu motor bataryaları aküleri doldurur sonra gemi elektrik motoru ile hareket eder. Su üstüne çıkınca jeneratör çalışır su altında aküler ile motor çevrilir. 2. dünya savaşında da böyleydi şimdide böyle. Değişen şeyler şunlar. Akü yerine bu yeni nesil piller geçebilir ama bu denizaltının 2. dünya savaşındaki teknolojisini çok değiştirmez. Birde asıl büyük yenilik bataryaları dolduran klasik motor yerine hidrojenden filan ceyran üreten kimyasal yöntemler ortaya çıktı bunlar işte havadan bağımsız ceyran üretme imkanı yarattı. Bataryaları lityum pillerle değiştirmek havadan bağımsız denizaltı üretmek demek değildir sadece klasik bataryayı daha iyi pil ile değiştiriyorsun. Bunu ama neden yapmıyorlar çünkü yeni nesil pillerin korkunç yanma riski var onu denizaltıda milyonda bir bile risk olsa göze alamıyorlar çünkü öyle böyle yanmıyor bir otobüsü tüm kapılarını açsanız içindekilerin kaçmasına izin vermeyecek sürede yakabiliyor. Bunu deneyen var önlem aldım diyen var güvenen var güvenmeyen var ama sonuçta bu malzeme cayır cayır bir malzeme

Bakın bırak otobüsü üstündeki adam bile kaçmaya fırsat bulamadı yaralandı



Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz