ASPİLSAN (tskgv kuruluşu)

Başlatan azarax, 01 Aralık 2015, 22:40:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfının %98 hisse ile sahibi olduğu ASPILSAN A.Þ. Kayseri'li vatandaşların yaptıkları bağışlarla 21 Mayıs 1981 tarihinde Organize Sanayi Bölgesinde kurulmuştur.

Kuruluş amacı Türk Silahlı Kuvvetlerinin temel ihtiyaçları olan Þarjlı Nikel – Kadmiyum Batarya ihtiyaçlarını karşılamak olan şirketimiz geçen süre içerisinde büyük gelişmeler sağlayarak günümüzde ürün çeşidini 100'ün üzerine çıkartarak, Sivil ve Askeri her türlü Sırt-El telsizleri, savaş araç gereçleri, Elektronik – Optronik Sistemleri, Uçak ve Helikopter için Komple Aküler üretebilir duruma gelmiştir.

Þirketimiz halen ülkemizin ilk ve tek Nikel – Kadmiyum, N-MH ve lityum İon batarya bloğu üreticisidir.

http://www.aspilsan.com/Icerik-1-Kurumsal Mesajı Paylaş
  • Gösterim 7,835 
  • Türk Savunma Sanayi Firmaları
  • 12 Yanıtlar



Aspilsan'ın uçak ve helikopter aküleri sivil uçaklarda kullanılması için protokol imzalandı

Askeri Pil Fabrikası (ASPİLSAN), sivil pazardaki uçak ve helikopterlere imalat yapmak için Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EASA) sertifikasyonu için danışman firma TRACES protokol imzaladı.

Aspilsan'ın uçak ve helikopter aküleri sivil uçaklarda kullanılması için protokol imzalandı
Oktay ENSARİ- Zafer BARIÞ/KAYSERİ, (DHA)

OMMER Otel'de düzenlenen imza törenine ASPİLSAN yönetim kurulu başkanı Þendoğan Karakuş, Genel Müdür Ferhat Özsoy,TRACES Yönetim kurulu başkanı Yönetim Kurulu Başkanı Engin Güçlü, Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Muharrem Barun, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Müdürü Kamil Akçadırcı, Kayseri Ticaret Odası eski başkanı Mustafa Özhamurkar, sanayici Mehmet Köseoğlu, çok sayıda sanayici ve her iki şirketin yöneticileri ve çalışanları katıldı. ASPİLSAN Genel Müdürü Ferhat Özsoy, halen ASPİLSAN tarafından üretilen uçak ve helikopter akülerinin halen Alman BWB ve Fransız SOPEMEA laboratuvarlarının kalite sertifikaları bulunduğunu, akülerin Türk Silahlı Kuvvetleri ve sağlık sektörü başta olmak üzere birçok alanda kullanıldığını söyledi. Özsoy, "Son derece kaliteli ürettiğimiz ve askeri uçaklarda kullanılan akülerimizi, sivil uçak ve helikopterlerde de kullanılmasını sağlayacak Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EASA) sertifikasyonu için bugün burada imza attık" dedi. Özsoy, şunları söyledi:

"ÜLKEMİZE DÖVİZ KAZANDIRACAĞIZ"

"Türk savunma sanayinin önemli aktörlerinden ASPİLSAN A.Þ. her türlü telsiz, gece görüş cihazı, termal dürbün bataryalarını üretmesinin yanı sıra, özellikle uçak ve helikopter aküsü üretimi ile de ülkemizde bu konudaki önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Lityum, nikel kadmiyum, nikel metal hibrit bataryalar üreten ASPİLSAN, her türlü şarj edilebilir veya şarj edilemeyen bataryalar üretmekte ve bu alanda ülkenin tek üreticisi olma özelliğini muhafaza etmektedir. Özellikle komuta kontrol malzemelerindeki batarya ihtiyaçlarının yurt içinden karşılanması ülkemizin geçmişte yaşadığı tecrübeler dikkate alındığında ASPİLSAN'ın savunma sanayimiz açısından ne kadar önemli bir fonksiyonu üstlendiği daha iyi anlaşılmaktadır. Dünyada sayılı şirketler tarafından üretilen Ni-Cd Uçak ve helikopter akülerinin Türkiye'deki üretiminin ASPİLSAN A.Þ. tarafından yapıldığı dikkate alındığında şirketimiz bu yönü ile de savunma sanayinde özel bir yere koymaktadır. Bu akülerin yurt dışına satışını da yapan ASPİLSAN A.Þ. ihracatta da önemli hedeflere ulaşmayı amaçlamaktadır. ASPİLSAN tarafından üretilen uçak/ helikopter aküleri halen Alman BWB ve Fransız SOPEMEA laboratuarlarının kalite sertifikalarına sahiptir. ASPİLSAN şimdi yeni bir adım daha atarak uçak akülerinin askeri uçaklar dışında, sivil uçak ve helikopterlerde de kullanılmasını sağlayacak bir sertifikasyonu almak için çalışmalara başladık."



F-16 VE HELİKOPTERİN AKÜLERİ KAYSERİ'DE YAPILIYOR

Fabrika Teknik Müdürü Metin Durmuş'da, ASPİLSAN'ın Kıbrıs ambargosu sonrası Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacını gidermek için Türk Silahlı Kuvvetleri ve Kayserili hayırseverler, odalar ve işadamlarının katkısıyla kurulduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu:

"Fabrika olarak Türk Silahlı Kuvvetleri kamu ve özel sektöre 4 çeşit pilden 180 çeşit batarya, 228 pil blogu ve 16 model şarjlı akü, 37 tip uçak ve helikopter aküsü üretiyoruz. F-16, Casa CN 225 uçakları, Sikorsky ve Cobra helikopterinin akülerini Kayseri'de üretiyoruz."

TRACES firması teknik Müdürü Nazan Gözay Gürbüz de, ASPİLSAN'ın Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EASA) sertifikası alma sürecinin 2 yıl süreceğini ifade etti.

http://kokpit.aero/aspilsan-dan-yurtdisi-atagi Mesajı Paylaş


ASPİLSAN'dan uzun ömürlü batarya.

ASPİLSAN Genel Müdürü Özsoy, "Özellikle Türk Silahlı Kuvvetlerinin acil ihtiyacı olduğuna inandığımız uzun ömürlü, uzun süre dayanabilen bataryaları tasarladık" dedi.

Türkiye'nin yerli sermayeyle kurulan milli kuruluşlarından Askeri Pil Sanayi ve Ticaret Anonim Þirketi (ASPİLSAN), Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu uzun ömürlü bataryalardan üretti.

Þirket Genel Müdürü Ferhat Özsoy, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ASPİLSAN'ın kurulduğu günden bu yana çok çeşitli bataryalar üretmesinin yanı sıra pil blokları ve uçak aküleri üzerinde de uzmanlaştığına dikkati çekti.

En ileri teknolojideki cihazlara dahi batarya üretebilecek kadar kendilerini geliştirdiklerini vurgulayan Özsoy, şöyle konuştu:

"Özellikle taşınabilir güç kaynakları üzerinde odaklandık. Askeri birliklerin ve sivillerin ihtiyaç duyabileceği, yanında taşıyabileceği ya da evinde kullanabileceği enerji sistemlerini tasarlıyoruz. Özellikle Türk Silahlı Kuvvetlerinin acil ihtiyacı olduğuna inandığımız uzun ömürlü, uzun süre dayanabilen bataryaları tasarladık. Bunları da yakın zamanda teslim edeceğiz. Dolayısıyla çok batarya taşıma veya sık şarj ihtiyacını, bunu şimdilik telefonlarımız için söyleyemiyoruz ama özellikle telsizlerimiz için inşallah önlemiş olacağız."
http://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/aspilsandan-uzun-omurlu-batarya-/540496 Mesajı Paylaş


Türkiye'de imal edilen bataryalar sivil uçak ve helikopterlerde kullanılacak.

Uzun yıllardır savunma sektöründe geliştirdiği batarya sistemleri ile faaliyet gösteren ASPİLSAN, sivil havacılık için adım attı. Hedef, sivil yolcu uçakları ve helikopterler için yüksek verimliliğe sahip bataryalar imal etmek.

Dünyada uçak bataryası üreten 5 firmadan biri olan ASPİLSAN, askeri uçak ve helikopterlerden sonra sivil havacılık için de akü üretmeye başladı. ASPİLSAN'ın üretimiyle F-16, F-4 ve CASA uçaklarında kullanılan bataryalar, Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı ile yürütülen sertifikasyon süreci tamamlandığında sivil uçaklarda da kullanılabilecek.

150 çeşitten fazla batarya imal eden ASPİLSAN, yeni geliştirdiği sistemlerle yüzde 35 civarında verimlilik artışı yakaladı. Alman BWB ve Fransız SOPEMEA laboratuarlarının kalite sertifikalarına sahip şirketin bir sonraki hedef ise lityum aküler.

LİTYUM BATARYA İÇİN ÇALIÞMALAR YAPILIYOR
Yeni nesil uçaklarda hafiflik ve performans açısından lityum piller. Bu konuda araştırma geliştirme çalışmalarına hız veren şirket, araştırmalarını sürdürüyor. Lityum bataryalar ilk olarak Boeing 787 Dreamliner yolcu uçaklarında kullanılmıştı.
www.kokpit.aero Mesajı Paylaş

Batarya teknolojileri yerli otomativ markalarında önemli rol oynayacaktır Mesajı Paylaş

Alıntı YapASPİLSAN, Türkiye'nin ilk raylı sistemler aküsünü üretti
ASPİLSAN'ın yerli aküleri Kayseri'deki tramvaylarda denendi
ASPİLSAN, raylı sistemlerde daha çok tercih edilen nikel fiber kadmiyum tekniğini geliştirmeyi başardı
http://ssdergilik.com/tr/HaberDergilik/ASPiLSAN-Turkiye-nin-ilk-rayli-sistemler-akusunu-uretti.https://mobile.twitter.com/SSDergilik/status/1271805279546544129
Mesajı Paylaş
]

Türkiye ve Avrupa'nın ilk Lityum-iyon pil seri üretim tesisi, Kayseri'de üretime başladı. Hayırlı olsun.

Mesajı Paylaş

#7
https://evmarketsreports.com/europes-battery-supply-to-ramp-up-by-2030/
https://www.dolubatarya.com/haber/cinli-batarya-devinden-fasa-63-milyar-dolar-yatirim
https://dolubatarya.com/haber/lityum-iyon-batarya-cesitleri-lfp-nmc-pil-hucreleri
https://cicenergigune.com/en/blog/gigafactories-europe-commitment-economic-recovery-battery-factories
https://huglero.com/en-buyuk-10-elektrikli-otomobil-pil-ureticisi/
https://www.pv-magazine.com/2022/02/17/europes-gigafactory-boom-in-full-swing-with-another-plant-announcement/
https://www.dolubatarya.com/haber/en-buyuk-12-elektrikli-arac-batarya-ureticisi
https://www.myenerjisolar.com/dunyadaki-5-buyuk-lithium-ion-pil-ureticisi/
https://northvolt.com/articles/hydrovolt/
https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/cinli-skyworth-ile-ulubaslar-grubu-turkiyede-batarya-fabrikasi-yatirimi-icin-anlasti/2925635
https://www.ekonomim.com/sirketler/pomegadan-272-milyon-dolar-yatirim-plani-haberi-705947
https://www.bloomberght.com/pomega-mottomuz-ankarayi-bataryanin-baskenti-yapmak-2340875



(Bu linklerin bazı kaynakları özellikle 2030 öngörülü olanlar değişenler vs var. Ben yıllar geçtikçe hedefleme değişikliği vs fark edilsin diye attım. Konu ile alakalı tüm linkleri buraya attım dileyen baksın)

Biraz fazla yazmışım. Kendimi tutamadım, oldukça kısaltmaya çalıştım fakat yine de uzun oldu.Ama böyle önemli sektör o kadar kısa yazılsa anlaşılması güç olur.

Son günlerde bu batarya teknolojisine ve bu teknolojinin otomobil ve enerji depolama sistemlerindeki durumuna  merak saldım ve bu konuda kendi çapımda bir araştırma yaptım.

Sonuç olarak bu konuda Farasis-TOGG çok güzel bir yatırım yapsa da bizim için bu pazar kaçmak üzere. Eğer Aspilsan üzerinden şimdiden yatırım yapmaz isek bu teknoloji elimizden kaçacak. Evet Aspilsan'ın Kayseri'de yapmış olduğu fabrika yatırımı savunma sanayimiz için şu anlık güzel fakat gelecek teknolojilere takip etmemiz için fiziki ve ekonomik olarak yeterli değil.

Çinliler ve Tesla bu konuda sektörde inanılmaz güçlüler. Sektörde birçok şirket var kendine has batarya geliştiren. Sektörde gördüğüm 3 çeşit batarya tipi genel kabul görmüş, bunlar NMC (Nikel Mangan Kobalt), NCA (Nikel Kobalt Alüminyum), LFP (Lityum Demir Fosfat). Bunun yanında piyasa ya girecek olan 6-7 tane(benim yakalayabildiğim , Çinlilerin kaynaklarını araştırmak ölüm gibi) daha batarya kimyası çalışılıyor. Bu bataryaların kendine göre avantajları dezavantajları var. Yüksek verimlilik, patlamaya ve dış etkenlere dayanıklılık, hızlı şarj, düşük sıcaklıkta çalışma vs  vs. Burda Çinliler güçlü olsa da Avrupalı iddialı şirketler var. Büyük otomobil şirketlerinin desteklediği Avrupalı şirketler gelecek için önemli. İtalvolt, Nortvolt vs vs. Kısacası sadece Avrupa da 2030 yılına kadar 1 Terawatt kapasitede bir üretim hedefi var. Sadece Avrupa. Amerika ve Asya bölgesini sayarsak 4-5 Terawatt'ı geçecektir. Afrika da bile bugün açıklanan Türkiyedeki kapasiteden fazla üretim tesisi planı var. Affedersiniz ama kıçıkırık Fas bile Çinlilerden yıllık 100 GWh yatırımı almışlar bile. Türkiyenin batarya konusunda yatırım alamaması bu kadar önemli ülke iken ve Çin'li araçların üretim kapısı olma fırsatı varken açıkçası beni şaşırttı ve üzdü. Maşallah Macaristan bütün yatırımları kapmışa benziyor. Biz de her türlü devlet desteği ile bu fabrikaları ülkemizde çekmemiz lazım. Ama Macaristan'ı tebrik etmek lazım, büyük iş başarmışlar. Kanada bile yatırım alıyor. Kanada maliyetlerine üreticiler nasıl katlanacak merak ediyorum. Demek ki devlet destek olarak uçtu.

Beni üzen detay Koç Holding'in Ankara da kuracağı yıllık 46 GWh yatırımdan vazgeçmesi oldu. Bu batarya fabrikası çok elzem idi bizim için. OYAK Renault'un bir hareketliliği yok. Koç'un TOFAÞ kanadında da bir hareketlilik yok. İleride elektrikli otomobil üretimi için bu büyüklüğe yakın bir fabrika ihtiyacı doğacak ama medyaya yansıyan fizibilite çalışması bile yok. Hyundai Assan, Toyota Türkiye, Anadolu Isuzu vs gibi şirketlerimizden ya da BMC, FNSS, Otokar gibi savunma sanayi şirketlerimizden de bir yatırım planı gözükmüyor.

TOGG-Farasis üzerinden batarya alabiliriz diyorsanız, TOGG'un kullandığı NMC bataryalar askeri sanayi için çok uygun değil. LFP bataryalar daha düşük yoğunlukta olmasına rağmen bu konuda daha uygun. Bu bataryalar aynı zamanda ucuzda. Katı halde önemli çalışmalar yapılabilir anektodunu da paylaşayım. Tabi Farasis'in Sodyum-İyon, LFP gibi çalışmaları da var. Üretim konusunda pek başarılı bir şirket değil CATL vs nin yanında üretmiyor denebilir. Ama Ar-Ge  ve çeşitlilik konusunda bayağı güçlü gibiler üretimi hallederler ise bu konuda TOGG doğru bir partner seçmiş diyebiliriz. Türkiye'de batarya yatırımı yapılan Pomega var. Birde SKYWELL'in Türkiye Müdürü Türkiye de otomobil fabrikası ve batarya fabrikası kurmak istiyoruz vs diye açıklama yaptı, röportaja göre bayağı ciddiler. 150.000 araçlık hedefleri var vs vs.

Gelecekte BYD'yi buraya çekmemiz lazım şu an Tesla ile elektrikli araç satışında kapışıyorlar. Tesla da gelmesi muhteşem olur. Cumhurbaşkanı Sn Erdoğan bu konuda teklifte bulundu fakat 2030'a kadar pek mümkün görünmüyor. Tesla, Meksika ve Tayland'da fabrika açmayı hedefliyor ve Avrupa pazarı için zaten Almanya'da fabrika açtılar. Biz bir şekilde vergi avantajı vs buraya çekmemiz lazım.
Kısacası Aspilsan 220 MWh'lık fabrika ile gelişen teknolojiye ayak uyduramaz. Sivil pazarı hadi geçelim , askeri pazar da son teknoloji batarya kullanmamız için Aspilsan bir şekilde batarya kimyası alanında 3-4 tip pil ve hücre çeşidinde yatırım yapıp 40-50 GWh'lık batarya fabrikası için çalışma başlatması lazım. Öncelikle partner bulması lazım. Evet bu kolay değil. Lakin bu alanda savunma sanayimiz yatırım yapmaz ise ileride motor gibi çok sıkıntı çekeriz. Sektörü şimdiden takip etmemiz lazım. Koç ve Oyak 'grubuna da bir şekilde bu yatırımları büyük çoğunluğu bu şirketler de olacak şekilde yatırıma her türlü kredi, vergi vs desteği verilerek yatırımı şimdiden yapmamız lazım.

2030 yılında bir şekilde 100-150 GWh lık bir üretim kapasitesine ulaşmamız gerekiyor. Pomega diye bir şirket, ki yapanın ellerine sağlık yakından takip ediyorum(Plans, Kontrolmatik vs gibi çok güzel yatırımları var) Aspilsan'dan 10 kat büyük bir yatırım yapıyor ise ve Aspilsan bu fabrika yatırımı ile hiç övünmesin hiç. İsveçli  Northvolt 200GWh lık yatırımlar planlıyor Kanada'da, İsveç'te inşaatları var biz 220 MWh ile övünüyoruz. Bu bataryalar havacılıktan, deniz sistemlerine her alanda ileride en önemli sektörlerden biri olacak. Havacılık için 2030'lu yıllarda 700-800 w/kg lk yüksek verimli ve hafif bataryalar çalışılıyor. İleride bu bataryalar savunma sanayinde  Denizaltı, Savaş gemisi ve uzay projelerinde fark yaratacak teknolojik ürünler olacak. Japonlar şimdiden Denizaltılarına koydular.

Sadece Aspilsan'a bu yükü bırakmak yetmez, devlet olarak bu batarya geliştirme teknolojisi için yurtiçinde Üniversitelerde ve enstitülerimizde bölümler açılmalı, yatırımlar yapılmalı, öğrenciler yetiştirilmeli, Ar-Ge laboratuvarları açılmalı, bazı Çinli ve Avrupalı üniversiteler ile ortaklıklar kurulmalı vs vs .

Bu konuda çok ciddi bilim adamına ve mühendise ihtiyacımız var. Avrupa genelinde de aynı durum geçerli. Þuan batarya teknolojisine yönelen bir mühendis gelecek için çok büyük yatırım yapar.

Kısacası bugünden Aspilsan üzerinden Savunma Sanayisi, devlet de üniversite ve enstitüler başta olmak üzere yatırımlar yapmalı. Aynı zamanda bu alandaki teşvikleri arttırmalı ve yatırımcı aramalıyız Jeopolitik, ticari ve sanayi gücümüzü kullanarak. Çinlilerin Avrupa pazarı için bulunmaz nimetiz. Hem araç üretiminde hem batarya üretiminde bu fırsatı değerlendirmemiz lazım.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#8
Batarya kimyasalları hakkında ve sektörün geleceği hakkında bilgili birisi varsa ve birşeyler yazarsa çok çok iyi olur. Merak ettiğim bir sektör, yönelmek istediğim ve dünyada ciddi bir açığın olduğunu düşündüğüm bir sektör. Bilgili biri sektör hakkında bilgi verirse çok çok makbule geçer. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 20 Aralık 2023, 01:15:09
https://evmarketsreports.com/europes-battery-supply-to-ramp-up-by-2030/
https://www.dolubatarya.com/haber/cinli-batarya-devinden-fasa-63-milyar-dolar-yatirim
https://dolubatarya.com/haber/lityum-iyon-batarya-cesitleri-lfp-nmc-pil-hucreleri
https://cicenergigune.com/en/blog/gigafactories-europe-commitment-economic-recovery-battery-factories
https://huglero.com/en-buyuk-10-elektrikli-otomobil-pil-ureticisi/
https://www.pv-magazine.com/2022/02/17/europes-gigafactory-boom-in-full-swing-with-another-plant-announcement/
https://www.dolubatarya.com/haber/en-buyuk-12-elektrikli-arac-batarya-ureticisi
https://www.myenerjisolar.com/dunyadaki-5-buyuk-lithium-ion-pil-ureticisi/
https://northvolt.com/articles/hydrovolt/
https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/cinli-skyworth-ile-ulubaslar-grubu-turkiyede-batarya-fabrikasi-yatirimi-icin-anlasti/2925635
https://www.ekonomim.com/sirketler/pomegadan-272-milyon-dolar-yatirim-plani-haberi-705947
https://www.bloomberght.com/pomega-mottomuz-ankarayi-bataryanin-baskenti-yapmak-2340875



(Bu linklerin bazı kaynakları özellikle 2030 öngörülü olanlar değişenler vs var. Ben yıllar geçtikçe hedefleme değişikliği vs fark edilsin diye attım. Konu ile alakalı tüm linkleri buraya attım dileyen baksın)

Biraz fazla yazmışım. Kendimi tutamadım, oldukça kısaltmaya çalıştım fakat yine de uzun oldu.Ama böyle önemli sektör o kadar kısa yazılsa anlaşılması güç olur.

Son günlerde bu batarya teknolojisine ve bu teknolojinin otomobil ve enerji depolama sistemlerindeki durumuna  merak saldım ve bu konuda kendi çapımda bir araştırma yaptım.

Sonuç olarak bu konuda Farasis-TOGG çok güzel bir yatırım yapsa da bizim için bu pazar kaçmak üzere. Eğer Aspilsan üzerinden şimdiden yatırım yapmaz isek bu teknoloji elimizden kaçacak. Evet Aspilsan'ın Kayseri'de yapmış olduğu fabrika yatırımı savunma sanayimiz için şu anlık güzel fakat gelecek teknolojilere takip etmemiz için fiziki ve ekonomik olarak yeterli değil.

Çinliler ve Tesla bu konuda sektörde inanılmaz güçlüler. Sektörde birçok şirket var kendine has batarya geliştiren. Sektörde gördüğüm 3 çeşit batarya tipi genel kabul görmüş, bunlar NMC (Nikel Mangan Kobalt), NCA (Nikel Kobalt Alüminyum), LFP (Lityum Demir Fosfat). Bunun yanında piyasa ya girecek olan 6-7 tane(benim yakalayabildiğim , Çinlilerin kaynaklarını araştırmak ölüm gibi) daha batarya kimyası çalışılıyor. Bu bataryaların kendine göre avantajları dezavantajları var. Yüksek verimlilik, patlamaya ve dış etkenlere dayanıklılık, hızlı şarj, düşük sıcaklıkta çalışma vs  vs. Burda Çinliler güçlü olsa da Avrupalı iddialı şirketler var. Büyük otomobil şirketlerinin desteklediği Avrupalı şirketler gelecek için önemli. İtalvolt, Nortvolt vs vs. Kısacası sadece Avrupa da 2030 yılına kadar 1 Terawatt kapasitede bir üretim hedefi var. Sadece Avrupa. Amerika ve Asya bölgesini sayarsak 4-5 Terawatt'ı geçecektir. Afrika da bile bugün açıklanan Türkiyedeki kapasiteden fazla üretim tesisi planı var. Affedersiniz ama kıçıkırık Fas bile Çinlilerden yıllık 100 GWh yatırımı almışlar bile. Türkiyenin batarya konusunda yatırım alamaması bu kadar önemli ülke iken ve Çin'li araçların üretim kapısı olma fırsatı varken açıkçası beni şaşırttı ve üzdü. Maşallah Macaristan bütün yatırımları kapmışa benziyor. Biz de her türlü devlet desteği ile bu fabrikaları ülkemizde çekmemiz lazım. Ama Macaristan'ı tebrik etmek lazım, büyük iş başarmışlar. Kanada bile yatırım alıyor. Kanada maliyetlerine üreticiler nasıl katlanacak merak ediyorum. Demek ki devlet destek olarak uçtu.

Beni üzen detay Koç Holding'in Ankara da kuracağı yıllık 46 GWh yatırımdan vazgeçmesi oldu. Bu batarya fabrikası çok elzem idi bizim için. OYAK Renault'un bir hareketliliği yok. Koç'un TOFAÞ kanadında da bir hareketlilik yok. İleride elektrikli otomobil üretimi için bu büyüklüğe yakın bir fabrika ihtiyacı doğacak ama medyaya yansıyan fizibilite çalışması bile yok. Hyundai Assan, Toyota Türkiye, Anadolu Isuzu vs gibi şirketlerimizden ya da BMC, FNSS, Otokar gibi savunma sanayi şirketlerimizden de bir yatırım planı gözükmüyor.

TOGG-Farasis üzerinden batarya alabiliriz diyorsanız, TOGG'un kullandığı NMC bataryalar askeri sanayi için çok uygun değil. LFP bataryalar daha düşük yoğunlukta olmasına rağmen bu konuda daha uygun. Bu bataryalar aynı zamanda ucuzda. Katı halde önemli çalışmalar yapılabilir anektodunu da paylaşayım. Tabi Farasis'in Sodyum-İyon, LFP gibi çalışmaları da var. Üretim konusunda pek başarılı bir şirket değil CATL vs nin yanında üretmiyor denebilir. Ama Ar-Ge  ve çeşitlilik konusunda bayağı güçlü gibiler üretimi hallederler ise bu konuda TOGG doğru bir partner seçmiş diyebiliriz. Türkiye'de batarya yatırımı yapılan Pomega var. Birde SKYWELL'in Türkiye Müdürü Türkiye de otomobil fabrikası ve batarya fabrikası kurmak istiyoruz vs diye açıklama yaptı, röportaja göre bayağı ciddiler. 150.000 araçlık hedefleri var vs vs.

Gelecekte BYD'yi buraya çekmemiz lazım şu an Tesla ile elektrikli araç satışında kapışıyorlar. Tesla da gelmesi muhteşem olur. Cumhurbaşkanı Sn Erdoğan bu konuda teklifte bulundu fakat 2030'a kadar pek mümkün görünmüyor. Tesla, Meksika ve Tayland'da fabrika açmayı hedefliyor ve Avrupa pazarı için zaten Almanya'da fabrika açtılar. Biz bir şekilde vergi avantajı vs buraya çekmemiz lazım.
Kısacası Aspilsan 220 MWh'lık fabrika ile gelişen teknolojiye ayak uyduramaz. Sivil pazarı hadi geçelim , askeri pazar da son teknoloji batarya kullanmamız için Aspilsan bir şekilde batarya kimyası alanında 3-4 tip pil ve hücre çeşidinde yatırım yapıp 40-50 GWh'lık batarya fabrikası için çalışma başlatması lazım. Öncelikle partner bulması lazım. Evet bu kolay değil. Lakin bu alanda savunma sanayimiz yatırım yapmaz ise ileride motor gibi çok sıkıntı çekeriz. Sektörü şimdiden takip etmemiz lazım. Koç ve Oyak 'grubuna da bir şekilde bu yatırımları büyük çoğunluğu bu şirketler de olacak şekilde yatırıma her türlü kredi, vergi vs desteği verilerek yatırımı şimdiden yapmamız lazım.

2030 yılında bir şekilde 100-150 GWh lık bir üretim kapasitesine ulaşmamız gerekiyor. Pomega diye bir şirket, ki yapanın ellerine sağlık yakından takip ediyorum(Plans, Kontrolmatik vs gibi çok güzel yatırımları var) Aspilsan'dan 10 kat büyük bir yatırım yapıyor ise ve Aspilsan bu fabrika yatırımı ile hiç övünmesin hiç. İsveçli  Northvolt 200GWh lık yatırımlar planlıyor Kanada'da, İsveç'te inşaatları var biz 220 MWh ile övünüyoruz. Bu bataryalar havacılıktan, deniz sistemlerine her alanda ileride en önemli sektörlerden biri olacak. Havacılık için 2030'lu yıllarda 700-800 w/kg lk yüksek verimli ve hafif bataryalar çalışılıyor. İleride bu bataryalar savunma sanayinde  Denizaltı, Savaş gemisi ve uzay projelerinde fark yaratacak teknolojik ürünler olacak. Japonlar şimdiden Denizaltılarına koydular.

Sadece Aspilsan'a bu yükü bırakmak yetmez, devlet olarak bu batarya geliştirme teknolojisi için yurtiçinde Üniversitelerde ve enstitülerimizde bölümler açılmalı, yatırımlar yapılmalı, öğrenciler yetiştirilmeli, Ar-Ge laboratuvarları açılmalı, bazı Çinli ve Avrupalı üniversiteler ile ortaklıklar kurulmalı vs vs .

Bu konuda çok ciddi bilim adamına ve mühendise ihtiyacımız var. Avrupa genelinde de aynı durum geçerli. Þuan batarya teknolojisine yönelen bir mühendis gelecek için çok büyük yatırım yapar.

Kısacası bugünden Aspilsan üzerinden Savunma Sanayisi, devlet de üniversite ve enstitüler başta olmak üzere yatırımlar yapmalı. Aynı zamanda bu alandaki teşvikleri arttırmalı ve yatırımcı aramalıyız Jeopolitik, ticari ve sanayi gücümüzü kullanarak. Çinlilerin Avrupa pazarı için bulunmaz nimetiz. Hem araç üretiminde hem batarya üretiminde bu fırsatı değerlendirmemiz lazım.
Elektrikli otomobil üretimi için yapılan yatırımlarda ciddi bir azalma var.
ABD'de planlanan yatırımlar neredeyse sıfırlanmış vaziyette. Araçlar galeride yatıyor. Tesla'lar (muhtemelen arz fazlasından ötürü) 20 bin dolara kadar indirimli satılıyor.
Yani yatırım eksikliği bizi o kadar kötü etkilemeyebilir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz