İ SINIFI FIRKATEYN

Başlatan SKYWOLF, 21 Aralık 2015, 08:32:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: DoganTuran - 06 Ocak 2021, 17:44:01
Selamlar,
İnşasının uzamasının sebebi, finansal veya inşa tecrübesinden ziyade, özellikle bazı kritik sistemlerin yerlileştirilmesi için gereken süreye paralel inşa edilmesi kanaatimce,

Aslında bakarsanız,
Üzerindeki konvansiyonel silah kapasitesinden ziyade, Özellikle bazı ileri seviye ET sistemlerinin entegresi istendiği için ve bu sistemlerden bazılarının TCG Ufuk'da testlerinin isterlere yaklaştığı/yakaladığı hasıl olunca, Denize indirme sürecine girildiği görülmekte.

TCG İstanbul Kulesinin, dizaynından farklı inşasının da bunun ipuçları olduğunu düşünüyorum çünkü TCG Ufuk'un seyir testi adı altında görüntülenen fotoğraflarına baktığımızda ve Sathı bahir'in düzlem etkinliğini de düşünür isek, KORAL'dan çok daha etkin sistemlerin denendiği görülmekte. (Arka kule...)
Sn Dogan Turan,
Medyada çok dedikodu var geminin gecikmesine dönük. Bu minvalde yürütülen tezler:
1. teknik bazı parçaların temininde oluşan gecikme (açık yada gizli ambargo) ,
2. Silah sistemlerinin temininde ABD ile olan sıkıntı,
3. Motor ve tahrik ünitelerinde Almanların sevkiyatları geciktirmesi,
4. Finansal sıkıntılardan ötürü projeye yeterli kaynak aktarılmamış olması,
5. Kuvvetin gemiye dönük isterlerini yerine getirebilmek için projede yapılan tadilatlar.
ABD LM2500 gaz türbinini Pakistan için dahi verdi. Bize hayır demiş olamaz.
Almanlarda Deniz araçlarına dönük bir kısıtlama uygulamıyor deniyordu.
ESSM 2 nin ve RAM 2 nin üretici ve geliştirici konsorsiyumundayız. Bunları alabilmemiz yakışık alır.
Ancak madem bunları biz geliştiriyorsak ve üretebilecek teknolojiye erişir durumdaysak bu silahları neden kendimiz üretmeyelim. (90bin dolarlık JDAM alacağımıza 25bin dolara kgk üretmek gibi). Bunun için de koca geminin üretimi geciktirilmez. Bence son 2 şık etkin olmuş olabilir.
Mesajı Paylaş

#441
Yaşar Hocam selamlar,
Elbette bu sistemlerin temini ve/veya üretimi de gecikmeye etken olabilir, finansal olma ihtimali çok düşük ancak gecikmenin bu sistemler kadar önemli olan EH sistemlerinin beklendiği kanaatindeyim.




Mesajı Paylaş

#442
Bizim İ sınıfında kullanacağımız güç santrali ileride elektromanyetik topların ve silah sistemlerinin mutlaka kullanılacağı düşünülürse bu silahlar için yeterli enerjiyi sağlayabilecek kapasitede mi acaba?

Yani şu anda baş topunu çıkarıp elektromanyetik top taksak  , gemi bu top için yeterli enerjiyi üretebilir mi? Yoksa bu silahlar için farklı özelliklerde enerji santralleri mi kullanılıyor? Mesajı Paylaş

#443
İ sınıfı geminin EMT taşıyabilecek kapasitede olduğunu zannetmiyorum.
ABD nin EMT taşıyabilecek kapasitede destroyeri, Zumwalt yaklaşık 78Mwatt güç üretiyor.
Bizim gemi yaklaşık 31Mwatt güç üretiyor.
TF2000 bu işe daha uyumlu olur.
Bir an için (milisaniye mertebesinde) bir kaç milyon amperlik akım ihtiyacını karşılayabilecek güç ve kablo yapısınında gemiye adapte edilmiş olması gerekir.
En az 25 Mwatt sadece EMT için güç gerekir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Ocak 2021, 13:54:13
İ sınıfı geminin EMT taşıyabilecek kapasitede olduğunu zannetmiyorum.
ABD nin EMT taşıyabilecek kapasitede destroyeri, Zumwalt yaklaşık 78Mwatt güç üretiyor.
Bizim gemi yaklaşık 31Mwatt güç üretiyor.
TF2000 bu işe daha uyumlu olur.
Bir an için (milisaniye mertebesinde) bir kaç milyon amperlik akım ihtiyacını karşılayabilecek güç ve kablo yapısınında gemiye adapte edilmiş olması gerekir.
En az 25 Mwatt sadece EMT için güç gerekir.

Teşekkürler... Mesajı Paylaş

17 Ocak'ta yapılacağı duyurulan TCG İstanbul'un denize indiriliş tarihi ertelenmiş. Ötelendiği tarih (teyide muhtaç olmakla beraber) 24 Ocak. Mesajı Paylaş

Deniz Kuvvetletinin özgün savaş gemisi inşa programı kapsamında, Ada Sınıfı 4 Korvetin arkasından projelendirilen 'İ' (İstif) sınıfı Fırkateynlerin birincisi olan İSTANBUL Fırkateyni 23 OCAK 2021 Cumartesi günü DzKK lığı İstanbul Tersanesinde denize indirilecektir. Mesajı Paylaş

Boş gövde inecek suya değil mi? Mesajı Paylaş

Sn serkan1976,
Bilemiyoruz. Motoru sonradan da takabiliyorlar. Genelde tüm ekipmanlar. gemi denize inip geminin yüzer olduğu belirlendikten sonra takılmaya başlanıyor. Bazen motoru takılı da denize indirilebiliyor. Mesajı Paylaş

Geminin daha geniş açıdan çekilmiş bir fotoğrafı vardı ulaşamadım, ancak aşağıdaki fotoğrafta da kulenin slotlarının ilk dizayna göre 4 slot arttırılmış olduğunu gördüğümüz gibi, bu fotoğrafta da kulenin iki tarafında ve cephede iç kesim boşluklar mevcut (sol taraf kırmızı dairede).. Aynı boşluklar, Çafrad kulesinde de vardı.

Konu hakkında fikri olan arkadaşımız aydınlatırsa seviniriz,


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz