İ SINIFI FIRKATEYN

Başlatan SKYWOLF, 21 Aralık 2015, 08:32:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Arkadaşlar gemi uzayınca tonajı artıyor, tonaj artınca hız düşüyor, hız düşünce ana tahrik gurubu değişiyor, o değişince geminin fiyatı artıyor, geminin fiyatı artınca inşa sayısı düşüyor, inşa sayısı düşünce donanmanın acil ihtiyacı karşılanmıyor.

İ sınıfı projesi güzel bir helva yapsana projesiydi ve öyle oldu şu saatten sonra belki radar sistemi değişecek o kadar. Tf-2000 hafif kruvazörleri ve Barbarosların yerine yapılacak Tf-100 ile istediğinizi atarsınız. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#161
113 metre uzunluğundaki İ sınıfı ;  99 metrelik milgem'in ana tahrik grubunun kullanılabileceği
,istenilen performansın sergilenebileceği son sınır mıydı acaba?

Yani biz Milgem'in ana tahrik sistemini aynen İ sınıfında da kullanıyoruz .... 12 metre uzatıyoruz , genişlik aynı zaten....

Ben İ sınıfı uzasın derken 113 metrelik gemi  140 metre olsun demek istemedim...120-125 metreyi acaba milgemin ana tahrik sistemi kaldıramaz mıydı acaba?

NOT: Ben İ sınıfından sonra "herşeyi atar" dediğiniz TF-100 fırkateyn projesinin ekonomik gerekçelerle uygulanacağına  inanmıyorum maalesef...
Milgem+İ sınıfı+TF-2000 ile donanma ilerler....

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ekim 2019, 18:20:34
113 metre uzunluğundaki İ sınıfı ;  99 metrelik milgem'in ana tahrik grubunun kullanılabileceği
,istenilen performansın sergilenebileceği son sınır mıydı acaba?

Yani biz Milgem'in ana tahrik sistemini aynen İ sınıfında da kullanıyoruz .... 12 metre uzatıyoruz , genişlik aynı zaten....

Ben İ sınıfı uzasın derken 113 metrelik gemi  140 metre olsun demek istemedim...120-125 metreyi acaba milgemin ana tahrik sistemi kaldıramaz mıydı acaba?

NOT: Ben İ sınıfından sonra "herşeyi atar" dediğiniz TF-100 fırkateyn projesinin ekonomik gerekçelerle uygulanacağına  inanmıyorum maalesef...
Milgem+İ sınıfı+TF-2000 ile donanma ilerler....

Boy olarak bakma tonaj olarak bak. Sadece 600 ton arttı oda bu geminin son raddesidir herhalde. Mesela Belharra senin dediğin boylarda (kaldı ki oda 16x vls taşıması düşünülmüş) 4450 ton cidden çok fena bir fark var.

Milgeme göre 1 knot ta yavaş. Eğer 4500-4800 arası olsa kafanda 4 knot yavaş olması lazım buda saatte 8 km'ye denk gelir . Tf-2000 28+ knot  olacağından bu demektir ki sen bir günde bütünleşik bir filoya kafadan 200 km yavaşlatacaksın demek .

Buda manevralar ve seyir kanunları düşünüldüğünde gayet sakıncalı ve masraflı bir durum.

--------------------------------
Diğer yandan Tf-100'e gelirsek ; Tf-2000 gibi bir gemiyi yaptıktan sonra barbaros sınıfının yerine tutup İ sınıfı yapacak halimiz yok tabi. Zaten bir röportajda okumuştum; İ sınıfının iki blok halinde 8-10 adet toplamda yapılması düşünülüyor kaldı ki ikinci blok ilk bloktan daha gelişmiş olacak. Tabi bunun üstüne barbarosların yerine de ben 4-6 civarı Kara saldırı ağırlıklı Tf-2000'le benzer altyapıda bir savaş gemisi bekliyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#163
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ekim 2019, 18:20:34
113 metre uzunluğundaki İ sınıfı ;  99 metrelik milgem'in ana tahrik grubunun kullanılabileceği
,istenilen performansın sergilenebileceği son sınır mıydı acaba?

Yani biz Milgem'in ana tahrik sistemini aynen İ sınıfında da kullanıyoruz .... 12 metre uzatıyoruz , genişlik aynı zaten....

Ben İ sınıfı uzasın derken 113 metrelik gemi  140 metre olsun demek istemedim...120-125 metreyi acaba milgemin ana tahrik sistemi kaldıramaz mıydı acaba?

NOT: Ben İ sınıfından sonra "herşeyi atar" dediğiniz TF-100 fırkateyn projesinin ekonomik gerekçelerle uygulanacağına  inanmıyorum maalesef...
Milgem+İ sınıfı+TF-2000 ile donanma ilerler....



Aslında biraz daha düşündüm de aklıma bir şey geldi . Biz bu gemide nasıl bir vls olacağını bilmiyoruz. Hani milli mdas mı yoksa mk serisi mi ? Diyelimki en kötü senaryo Mk serisi ön tarafa en az 16 vls ekleyebiliyoruz oda sığmıyor vs. Aklıma gelen şu ; bu gemide 2x8 Atmaca lançeri var değil mi ?



Bunlardan sağdakini 4x4 şeklinde ters yerleştirsek her klasik gemideki gibi sol taraftakini de kaldırıp yerine şöyle ;

a

8 li ufak bir vls modülü yerleştrisek olmaz mı ? Hem gömülü olmasa bile stealth'i etkilemez yanları kapalı ve muhtemelen atmacanın atış kontrol ile ilgili bağlantıları geçiyordur fazladan genesise bağlamak için uğraşta gerekmez.


Bu bize ne kazandırır ?

Biliyorsunuz İ sınıfının tüm muadilleri aesa radar kullanıyor veya ileride kullanacak. Bizde şu an çafrad'ın aydınlatma , iff ve çok amaçlı radarını deniyoruz. Hatta çok önce bunla essm attıysak ciddi de bir yol almışız demektir.

O zaman ;



Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay) daha düşük bir frekans aralığında çalıştığından menzili en az iki kat artacaktır. tahminen 300+ km bir radar olacaktır. Ayr'ye gerekte yok tam üstünede 120 km menzili olan x band aselsan akr-d block2 radarı konumlandırırsak üstteki gibi elimizde Çafrad kadar etkin olmasada aster-30/Siper atabilecek makul ve iyi yerli bir radar sistemi oluşur.

Gelelim sadede üstte bahsettiğim gibi bir vls yerleştirirsek essmleri bu 8 li lançere quadpack 8x4 =32 adet essm/aster-15/g-40 yerleştirebiliriz. Ön taraftaki taktik 16'lı modülede 16x ASTER-30/Siper sığar.

Böylece elimizde Tf-2000'e kadar çok iyi bir hava savunma gemisi olur. Hemde 4 adet hemde ekstra masrafsız. 16x siper demek bir filo uçak düşürmek demek . Hatırlatayım. Gayet yeterli stop gap için.

Tf-2000'ler gelirse ister kaldırma vl-atmaca koy ister vl-asroc veya yerli karşılığını koy istersen kaldır standart atmaca lançeri koy. Hatta lançer bile almaya gerek yok 4 perry deki 8 li vlsleri sökebiliriz. Onlarada sm-1 lançerinden atılabilen hisar-o takarız. Hem irtifası yüksek bir füzeye sahip olur.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Bilgiler için teşekkürler Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 06 Ekim 2019, 15:57:03
Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay)


Bunu baska bir yerde yazma kardesim, gulerler! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 06 Ekim 2019, 20:32:08
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 06 Ekim 2019, 15:57:03
Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay)


Bunu baska bir yerde yazma kardesim, gulerler!

Gülemezler güleni döverimde hocam ben bunu nereden çıkarıyorum. Amerika zumwaltlarda an/spy 4 s band radarını maliyetten dolayı iptal edip an/spy-3 radarına yazılımla s band modu eklediler. An/spy-3 radarının menzili 320 km eğer dediğim durum olmasa amerika zumwalt gibi mega 4.2 milyar dolarlık gemilerine s bantta volume search için 320 km'lik bir radara razı geleceğini kabul ediyoruz. Saçmalık valla . O zaman bizim 750m- 1 milyarlık tf-2000'in çafrad radarının s bantı 450 km ile zumwalttan daha uzun menzilli olacak.

Kaldı ki ben bunu bir aselsan mühendisine danıştım. Kendisi s bandın daha düşük bir frekansta çalıştığından ve daha az güç gereksiniminden dolayı benzer modüllerde daha iyi performans verebileceğini söyledi. Ben onun yalancısıyım. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


İ Sınıfı Fırkateyn'in denizle buluşma tarihi hakkında herhangi bir bilgi varmı?
Eskiden forumlarda gemilerin inşa durumlarını gösteren resimler olurdu. O da yok.
Mayıs başı, Savunmasanayist, 4üncü milgem'in teslim töreninde inecek denize demişti. Olmadı.
Þu ara denize inmesi lazım ki son verilen tarihte (2021) teslim edilebilsin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Ekim 2019, 00:24:42
İ Sınıfı Fırkateyn'in denizle buluşma tarihi hakkında herhangi bir bilgi varmı?
Eskiden forumlarda gemilerin inşa durumlarını gösteren resimler olurdu. O da yok.
Mayıs başı, Savunmasanayist, 4üncü milgem'in teslim töreninde inecek denize demişti. Olmadı.
Þu ara denize inmesi lazım ki son verilen tarihte (2021) teslim edilebilsin.

Belirsiz şu an . Hızlı gidiyordu ama sanki birşeyden dolayı durakladı. Hayırlısı. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 06 Ekim 2019, 21:28:22
Alıntı yapılan: Nutuk - 06 Ekim 2019, 20:32:08
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 06 Ekim 2019, 15:57:03
Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay)


Bunu baska bir yerde yazma kardesim, gulerler!

Gülemezler güleni döverimde hocam ben bunu nereden çıkarıyorum. Amerika zumwaltlarda an/spy 4 s band radarını maliyetten dolayı iptal edip an/spy-3 radarına yazılımla s band modu eklediler. An/spy-3 radarının menzili 320 km eğer dediğim durum olmasa amerika zumwalt gibi mega 4.2 milyar dolarlık gemilerine s bantta volume search için 320 km'lik bir radara razı geleceğini kabul ediyoruz. Saçmalık valla . O zaman bizim 750m- 1 milyarlık tf-2000'in çafrad radarının s bantı 450 km ile zumwalttan daha uzun menzilli olacak.

Kaldı ki ben bunu bir aselsan mühendisine danıştım. Kendisi s bandın daha düşük bir frekansta çalıştığından ve daha az güç gereksiniminden dolayı benzer modüllerde daha iyi performans verebileceğini söyledi. Ben onun yalancısıyım.

Yazilimla olmaz o isler. Bir radar ya bastan ona gore dizayn edilmis olur ya da oyle yazilimla X-band'i S-band yaparim diye birsey soz konusu degil. Bunun tum elektronik donanimi, filtrelemeleri, hatta islemcilerinden tut transistorlerine kadar her iki mod'da calisir sekil uygun olmasi gerekir, sonradan yapilacak birsey degil.

En ufak faz degisikliklerinde bile resonansa gecip islemcilerin nasil yandigini veya o yuksek frekanslarda print card'lardan leyimlerini eritip kaydigini bilmen gerekir. Yok oyle hokuz pokuz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz