Uzun Menzilli Erken Uyarı ve İhbar Radar Sistemi (EIRS)

Başlatan мคяครℓเ, 10 Nisan 2016, 01:25:13

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Şubat 2022, 20:49:19
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 02 Şubat 2022, 15:45:39
Bütün radarlar f 35 i algılar mesafesi onemli degil.onemli olan o cisme kiltlenebilmektir.yoksa hicbir radar 300 km uzaktaki bir cismi kuş olarak algılamaz.cunku 1000km hızda ucan kuş yoktur.

Görmek ayrı , kilitlenebilmek ayrı demek ... Aydınlatma radarı da mı özellikli olmak zorunda...?

Hadi diyelim ki radar bir şekilde 180 km'den F-35'i algıladı... Bu sahip olduğun füzenin menzilli 200 km dahi olsa füzenin  F-35'e kilitlenmesi için hedef aydınlatma kapasitesinin de buna eşlik etmesi gerekir , doğru mu acaba?
200 km den f 35 i gören bir aesa radar( büyük ihtimalle sadece tek bir nokta boyutunda olacaktır)hacimsel olarak hedefine kilit atamaz.dediğin gibi görmek ayrı kilitlenebilmek ayrı.aydınlatma radarı hedefin üzerine odaklı yayının yaparak uzun süre hedefte tutma yeteneği olmasından dolayı önemlidir.teknik olarak radar izi azaltılmış bir uçak bile olsa radarlar herşeyi tespit edebilirler.ingiliz uzun menzilli radarlarının 1000 km ötedeki tenis topunu görebildiği söyleniyordu mesela.ama asıl sorun o hedefe kilit atacak boyutta radar ekranında tespit edebilmektir.yoksa radar ekranında 200 km ötedeki cismin nokta halinde 1000 km hızla hareket etmesi sadece uçaklarınızı hedefe karşı harekete geçmeye karar vermenizi sağlar.radar sistem yazılımlarında alıcıların detaylı analiz yapabilecek sağlam bir kodlama ile inanılmaz radar verimi sağlanabilir. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: ACE - 02 Şubat 2022, 19:22:55
Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Şubat 2022, 09:51:20
5.nesil uçaklara karşı etkinliği var mı bu sistemin?

Veya TSK'nın 5.nesil stealth uçaklara karşı bir algılama-önleme projesi var mı?
Ukrayna'dan pasif radar almıştık ama "pasif radarlar hayalet uçakları tespit ediyor" iddiası bana şehir efsanesi gibi geliyor...

Hocam pasif radarda görünme ihtimali daha yüksek olabilir. Aktif radarlar kendi gönderdiği dalganın çarpıp dönmesi üzerine çalışır. Pasif algılayıcılar ise uçağın yaydığı, ya da ortamda başıboş gezen dalgaların verdiği bilgiyi kullanır. Elektromanyetik dalgalarla dolu bir ortamda stealth uçaklar yansıma yapmasa da anomaliler oluşturup yerini belli edebilir. Bunun için pasif radarın o ortamı,  diğer sinyal yayan odakları yeterince analiz edebilmiş olması gerekir. Nedir bu kaynaklar derseniz teorik olarak anten kullanarak yayın yapan aletler, güneş, ısı farkları vs olabilir.

Belki de çok önem verdiğimiz SIGINT ile bunun altyapısını oluşturabiliyoruzdur.
Aselsan'ın da üzerinde çalışacağını beyan ettiği Kuantum Radar fikri bu işi çözecek gibi.

Daha ortada elle tutulur bir şey dünyada ama Çin ve Amerika'dan üzerinde çalışıyoruz veya yaptık gibi haberler çıkıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 02 Şubat 2022, 21:10:24
Radar sistem yazılımlarında alıcıların detaylı analiz yapabilecek sağlam bir kodlama ile inanılmaz radar verimi sağlanabilir.

+1 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TSK Ağrı dağının eteklerine 3200 metreye bir üs kuruyor. İlk defa bu yükseklikte bir tesis inşa edilmesi ile ufuk ötesi yüksek irtifa radar projesinin ilişikli olduğunu düşünüyorum. Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Alıntı YapAçık kaynaklardan derlenen bilgilere göre, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki, uzun ve orta menzilli erken uyarı radarları.




Türk Hava Kuvvetleri bağlısı, uzun menzilli erken ihbar radarlarının yerleri ve tipleri.




Of/Trabzon Cos Tepe'de inşaatı devam eden yeni radar mevziinin  Mevziye, muhtemelen, @aselsan Erken İhbar Radar Sistemi konuşlandırılacak.


https://mobile.twitter.com/Aykutthecatfish
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapSiper 100 km menzili gördü. Hedef Tespit ve Takibi EİRS tarafından icra edildi.
https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1563223481809920000?cxt=HHwWgICjna7e17ErAAAA


Siper Hava savunma sistemi 100 km menzili gördü. Son atış testinde yüksek hızlı hedef uçak yerli Siper HSS tarafından vuruldu.

Atışta hedef tespit ve takibi ASELSAN tarafından geliştirilen yerli EİRS radarı tarafından icra edildi. ASELSAN tarafından geliştirilen EİRS taraflarında 3. ya da 4. Radardan sonra yerli galyum nitrat çipler kullanılacak.



ASELSAN  SİPER HSS için iki adet radar geliştiriyor:

🔸Uzun Menzilli Arama Radarı (UMAR)
🔸Çok Fonksiyonlu Atış Kontrol Radarı (ÇFAKR)
UMAR, TEİRS'den türeyecek ve Balistik Füzelerden düşük Radar Kesit Alanlı (RKA) hedeflere kadar tespit yapabilecek.


https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]

ERALP'in testleri tamamlandı

Yaklaşık olarak 450+ kilometre menzile sahip  ERALP Erken İhbar Radarı hizmete giriyor.  ERALP Türkiye'nin en uzun menzilli hava savunma radarı olma özelliğini de taşıyor.

SSB Başkanı Demir, Taşınabilir Erken İhbar Radar Sistemi ERALP'in Fabrika Kabul Testleri geçen ay başarıyla tamamlandığını açıkladı.



SSB Başkanı Demir: "Havaalanı Trafik Radarının ilkini Hava Kuvvetleri Komutanlığımıza teslim ettik. ÇAFRAD radarımızda belirli bir olgunluğa ulaştık, inşallah platformlarımızda kullanmaya başlayacağız. Taşınabilir Erken İhbar Radar Sistemi ERALP'in Fabrika Kabul Testleri geçen ay başarıyla tamamlandı. Alçak İrtifa Radar Sistemi ALP'in ilkinin kısa bir dönem içerisinde envantere alınmasını bekliyoruz."

SSB Başkanı Demir: "Fark edilmeden fark etmek, vurulmadan vurmak. Aslında harekât alanında olayı noktalayan bu!"

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) koordinasyonunda, Aselsan ev sahipliğinde gerçekleştirilen Radar Çalıştayı'nın üçüncüsüne Milli Savunma Bakanlığı, Savunma Sanayii Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, ilgili firmaların temsilcileri katıldı.

Başkan Prof. Dr. İsmail Demir şu açıklamalarda bulundu:

"Elektronik harp alanında Dünyadaki yarışın içinde yer almak, ekosistemde yer alan paydaşları bir araya getirmek ve bu vesileyle teknoloji yolculuğunda birlikte hareket etmek amacıyla yürüttüğümüz çabalarımız neticesinde geçtiğimiz 6 yıl içinde yeni milli radar ürünleri geliştirmekle birlikte mevcut ürünlerimizi de güncelleyerek aktif faz dizili anten teknolojileri dâhil yeni alt sistemleri kullanmaya başladık.

ÇAFRAD radarımızda belirli bir olgunluğa ulaştık, inşallah platformlarımızda kullanmaya başlayacağız. Erken İhbar Radar Sistemlerinin yerli ve milli imkânlarla geliştirilmesi kapsamında AESA teknolojisini kullanan Taşınabilir Erken İhbar Radar Sistemi ERALP'in Fabrika Kabul Testleri geçen ay başarıyla tamamlandı. Alçak İrtifa Radar Sistemi ALP'in ilkinin kısa bir dönem içerisinde envantere alınmasını bekliyoruz.

Yine bu dönemde Havaalanı Trafik Radarının ilkinin de Hava Kuvvetleri Komutanlığımıza teslim edildiğini memnuniyetle ifade etmek isterim. Başarılı şekilde sürdürülen projelerimiz sadece yerde konuşlu sistemlerle sınırlı değil. Hava platformlarında kullanılmak üzere geliştirilen Aktif Faz Dizili Burun Radarının Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine kazandırılması yönündeki çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. İnşallah Akıncı platformu ile başlayacak bu teslimat, F16 Modernizasyon Projesi ile devam edecek. Kullandığımız bir tabir var. Aslında harekat alanının özeti.

Fark edilmeden fark etmek, vurulmadan vurmak. Aslında olayı noktalayan bu!" Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, çalıştayda yaptığı konuşmada; ihtiyaç ve tedarik makamları ile bu alanda faaliyet gösteren ve teknolojik altyapıya sahip savunma sanayii firmaları, üniversite ve araştırma kuruluşları nezdinde farkındalık oluşturmak ve ortak hedef belirlemek yönündeki çabalarının memnuniyet verici sonuçlar aldıklarını açıkladı.

Çalıştay çıktıları vesilesiyle; millileşme, sürdürülebilirlik, rekabet edebilirlik ve ihracat hedefinin yakalanması, yenilikçi sistemlerin geliştirilmesi, kullanım sahasında sistem etkileşiminin planlanması, ürün – teknoloji geliştirme ekosistemlerinin senkronizasyonu ile ortak akıl oluşturulması, sorunlara çözüm bulunması ve daha iyi bir seviyeye ulaşılması hedefleniyor.

HAVA TRAFİK RADAR SİSTEMİ (HTRS)

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir'in Radar Çalıştay'ında yaptığı konuşmada Hava Kuvvetleri Komutanlığına ilk kez teslim edildiğini açıkladığı Hava Trafik Radar Sistemi (HTRS), SSB tarafından başlatılan proje kapsamında ASELSAN ve yerli alt yüklenicileri tarafından hayata geçirildi. HTRS'nin radar, haberleşme ve kayıt sistemini

ASELSAN, yazılımını ise TÜBİTAK geliştirdi. Askeri ve sivil havacılık amaçlı olarak geliştirilen yaklaşma radar sistemi olan HTRS, 2024 yılı sonuna kadar 11 havaalanında hizmete girecek ve yaklaşma kontrol hizmetleri bu sistemle gerçekleştirilecek. Böylece hava trafiğimiz artık milli bir radar sistemiyle yönetilecek.

https://video.haber7.com/video-galeri/226100-turkiye-hava-savunmada-citayi-yukseliyor-eralpin-testleri-tamamlandi
Mesajı Paylaş

Alıntı YapSavunmaSanayiST.com @SavunmaSanayiST

450+ kilometre menzilli Milli Uzun Menzilli Hava Arama Radarı ERALP, 2023'ün ilk günlerinde Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilecek.
Mesajı Paylaş
]

Bu bizim Aselsan EIRS diye bildiğimiz radar değil mi? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz