Türkiye'den stratejik hamle! Dev yatırım...

Başlatan azarax, 18 Mayıs 2016, 23:33:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

MKE şu yazılan projelerden sadece ; 20 mm Yakın Hava Savunma Sistemini (CIWS) yapsın bu zamana kadar ödenen tüm vergiler MKEK'ya helal olsun ... Daha da birşey demiyorum  :D :D :D :D Mesajı Paylaş

#31
E-Fırtına başarılı olursa sırada E-M60 tankı var. Güzel. Sağlam ilerleyecekler, planı yapan her kimse doğrusunu yapmış.

E-M60 da başarılı olursa, Altay Projesinde Alamanlara soğuk bir Uludağ kaynak suyu içiririz.

Tankların güncel tasarımını demode bulsam da, 65 tonluk tankı hareket ettirecek yerli bir güç paketi çokomelli. Sırf bu teknolojiyi edinmek bile Altay için harcanan paraya değer. AKKOR ve yerli güç paketini çıkart, Altay projesinde teknolojik kazanım ve işlevsellik anlamında gerisi çöp nazarımda. Belki biraz da kompozit zırh teknolojisi, ama o kadar. Mesajı Paylaş

#32
MKE denilince aklıma yıllardır bir tane silahı eline almış biri çıkar "yıllardır üzerinde çalıştığımız silah bu yıl görücüye cikiyor" der ve o silah bir daha görünmez. Hatta bir zamanlar MKEnin varlığını sorgulamis , özelleştirilmesi veyahut aselsan roketsan gibi daha kaliteli isimlerin başa getirilmesini konuşmuştuk. O bir daha görünmeyen silahları yapan MKEden ciws benzeri ürünü ortaya çıkaran MKE aynı şirketler mi şaşırmadım değil. Yılların vasat MKEsi beni ters köşe etti. Umarım devamı gelir. MKEden beklentimiz bunlar işte Mesajı Paylaş

#33
Alıntı yapılan: merzifonlu - 16 Mart 2022, 18:47:03
E-Fırtına başarılı olursa sırada E-M60 tankı var. Güzel. Sağlam ilerleyecekler, planı yapan her kimse doğrusunu yapmış.

E-M60 da başarılı olursa, Altay Projesinde Alamanlara soğuk bir Uludağ kaynak suyu içiririz.

Tankların güncel tasarımını demode bulsam da, 65 tonluk tankı hareket ettirecek yerli bir güç paketi çokomelli. Sırf bu teknolojiyi edinmek bile Altay için harcanan paraya değer. AKKOR ve yerli güç paketini çıkart, Altay projesinde teknolojik kazanım ve işlevsellik anlamında gerisi çöp nazarımda. Belki biraz da kompozit zırh teknolojisi, ama o kadar.

E motordan mı Hibrit motordan mı bahsediyoruz ki? Sanayi devrimini 50'şer yıl zıplayarak mı geçiyoruz Merzifonlu hocam... Hangi bilimle direkt Hibrit'i geçip elektrikli tanka geçtik?
Ne olur bazı arkadaşların dediği gibi "Batı elinde milyarlarca dolar yatırımla oluşmuş dizel motor teknolojisi  var elektrikli motor yapması için bir neden yok" türünden açıklamalara itibar etmeyelim  :D :D :D Mesajı Paylaş

Alıntı YapMilli teknolojiler TSK'ya güç verecek.

MKE A.Þ., FIRTINA Obüsü'nün mevcut 40 kilometrelik menzilin ilk etapta 56, sonrasında 72 kilometreye çıkarmayı hedefliyor. Bu yıl sonuna kadar 56 kilometre hedefine ulaşılacak. Hibrit güç paketine sahip @MKEgovtr E-Fırtına obüsünün testleri gelecek ay içerisinde başlayacak.

Hibrit güç paketi entegrasyonu sayesinde platformun güç/ağırlık oranı 21 hp/ton'dan 28 hp/ton'a, azami torku da ~3 katına çıkacak; transmisyon ihtiyacı da ortadan kalkacak.

•Temmuz'da Elektrikli ZMA teslimatı,
• Milli Deniz Topu gelecek hafta, Yakın Hava Savunma Sistemi ise kısa sürede gemideki yerini alacak.
@MKEgovtr @muhsindere @yasinakderetr




https://aa.com.tr/tr/ekonomi/motor-ve-silah-sistemlerindeki-milli-cozumler-turk-silahli-kuvvetlerine-guc-katacak/2619592
Mesajı Paylaş
]

]

#36
Al buyur. Bunu yürüten güç paketini daha da kaslandır ve elin Alamanı avucunu yalasın işte.  ;D

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mart 2022, 20:15:21
E motordan mı Hibrit motordan mı bahsediyoruz ki? Sanayi devrimini 50'şer yıl zıplayarak mı geçiyoruz Merzifonlu hocam... Hangi bilimle direkt Hibrit'i geçip elektrikli tanka geçtik?

Elektrikli tanktan bahseden kim? Konu hibrit güç paketi. Mesajı Paylaş

Sn serkan1976,
Elektrikli güç paketleri esas olarak 3 farklı gurup:
1. Duvardan fişle şarj olan bataryalardan güç alan tam elektrik güç paketi.
2. Paralel hibrit güç paketi : küçük bir batarya ile elektrik gücü destekli ama asıl içten yanmalı motorlu güç paketi. Burada içten yanmalı motor bataryayı da şarj ediyor.
3. Seri hibrit güç paketi: İçten yanmalı motor jeneratör görevi görüyor ve hem bataryaları şarj ediyor hemde doğrudan ürettiği elektrik enerjisiyle elektrik motorlarını sürüyor.

Biz bu 3üncü sistemi konuşuyoruz. ASELSAN bu sistemi HSL-700 lokomotifinde de kullandı. Fırtına obüsünde de MKE, bu sistemi kullanarak prototip üretti. Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar , Sayın Merzifonlu 200 sayfadır bu elektrikli( aslında hibrit ) güç paketini konuşuyoruz bunun farkındayım da ben hâlâ aynı yerdeyim...

M1 , Challenger 2 , Leclerc , K2 ,Leopard 2 ,T-14 vs bunlar dünyanın en iyi tankları içlerinde bir tane elektrikli sizin tabirinizle Hibrit tank yok...

Þu saatten sonra artık "hele şunlar hibrit güç paketine geçsinler bu teknoloji olgunlaşsın" da DEMİYORUM sadece bekliyorum buyursun yapsınlar.
100 yıllık dizel tank motorunu ( BATU) bile İtalyan ve Kore desteğiyle ancak yapan ( hala test ediliyor) bir ülke bunu nasıl yapacak o kadarlık bir alana jeneratör,batarya,yakıt,elektrik motoru nasıl sorunsuz sığdıracak ? İnşallah olur...
Yani Mesajı Paylaş

#39
Sn Serkan1976,
Bu yazınız "deja-vu" oldu.
Daha önce de hemen hemen aynı şekilde bu soruyu sormuştunuz. Ben ve diğer üyeler de yanıt vermiştik.
Bu sıraladığınız tankları yapanlar neden hibrit motora para harcasınlar ki? Hepsinin elinde hazır motor ya var ya da rahatlıkla ambargo yeme korkusu olmadan temin edebiliyorlar. Adamların hazır bakım ekipleri, parça stokları, üretim fabrikaları 1500HP motor yapıp bakımını da üstlenebilecek durumda.
Bu aynen Almanların tank için dizel motor geliştirip uygularken ABD'nin yıllarca benzinli motorda israr etmesi gibi. Hatta daha da öte.
Dünyada herkes yanlış yapıyor diye bizde aynı yanlışı tekrar mı edelim?
Mantıken hibrit dizel jeneratörlü motor hem daha az yakıt kullanacak, hem daha uzun menzili olacak, hemde torque değeri çok çok daha yüksek olduğundan zor durumlarda daha rahat hızlanıp daha rahat engebeli arazide performans artışı gösterecek. Bakım aralığı daha uzun olacak. Bunlar bir gerçek.
Tek dezavantajı, yeni bakım ekipleri oluşturulacak. Yeni parça stokları tesis edilecek. Tabi bir de bu motor ile mücehhez tankların sil baştan engin saha testleri yapılarak TSK'nın kabulüne sunulacak. Tank ekipleri  bu sisteme uygun olarak tekrar eğitilecek.

Yer konusuna gelince; şanzıman olmadığından, motor ebadının küçük olmasından ve de daha az yakıt kullanılacağından çok geniş bir hacim boşa çıkıyor. Tahrik motorları doğrudan teker millerinde. Gövde içinde olmayacak. Bataryalar rahatça gövde içerisine dağıtılabileceğinden dizel güç paketli tanktan daha az hacim ihtiyacı olacak.
Karşılaştırma için Fırtına 'nın E modeli ile dizel modeline bakabilirsiniz.

https://www.turdef.com/Article/mkes-firtina-blows-silently/593 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz