Akıncı İHA Projesi

Başlatan Tuco, 10 Temmuz 2016, 11:29:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#190
Sn Serkan 1976, bence mq9 reaper karşılığı sayılır ; bilhassa 2 adet turboprop motorla. Bu motorları ileride 2 x 750 HP ye çıkardığımızda reaper in 900 HP lik motorundan daha fazla gücü olacak Akıncı' nın. Bu da daha uzun menzil ve veya irtifa ile yük ve hız demektir. Aselsan CATS da da başarılı olursa,Akıncı, sınıfının en iyisi olacak.

TS 1400,  2 adet olarak bu uçağa fazla gelir.
Çift pervane ile iha daha pahalı olur.  Ama eldeki motor gücü az ise iki adet motor kullanacaksınız. Ukrayna motoru kullanan Akıncı , turboprop motor kullanıyor. Ts1400 'i biz turboshaft ( helikopter için) olarak geliştiriyoruz. Tabii ki ana motor turbojet. Oradan turboprop(pervaneli), ya da turbofan(fan palli - yolcu uçaklarındaki gibi) motor üretilebilir. Yapılamaz diye birşey yok.  ABD uçak motorunda Premier ligde. Dünyanın eniyi motor fabrikaları onlarda.
Hale dediğimiz çok yüksek irtifa iha lar için 45-50000+ feet lerde hava yoğunluğu çok az olduğundan mecburen turbofan motor kullanılıyor. Pervane yetersiz kalıyor. Mesajı Paylaş

TS 1400 turboshaft motordan , turbofan motor yapılabilir mi? Mesajı Paylaş

SayınSerkan 1976 , kısaca ve basitçe ;
Motorun "core" hali turbojet tir. Kabaca izah edersek;  Buna mil (shaft) takarsınız turboshaft olur. Aktarma organları (dişli sistemi) ile shaft'ın dönüş hızını düşürüp helikopterin rotor pallerini döndürürsünüz. Turbojet motorun önüne pervane takarsınız turboprop olur. Ya da önüne yolcu uçak motorlarında gördüğünüz hava emme fan(yelpaze) pallerini takar turbofan yaparsınız.
Tabii bu kadar basit değil bu iş. Arkasında yatan başka ek parçalar ve mühendislik var. Ama esası bu.
Turbojet fazla yakıt harcar. Basit motordur turbofan'a göre %40-50 daha ucuzdur. Kullanılıp atılacak motor olarak seyir füzelerinde (som gibi)  turbojet kullanılır. Turbofan pahalı ama uzun ömürlü ve ekonomiktir. ucuz ihalarda (Anka, Aksungur ve TB2) dizel içten yanmalı ve pervaneli motor kullanılr. Ama bunlar çok yukarılara çıkamaz ve güç olarak ta sınırlıdırlar. Hızları da düşüktür. Ancak çok uzun süre hava da kalabilirler. Yüksek hız ve daha fazla güç için turboprop (pervaneli jet motoru) kullanılr. Dizel içten yanmalı motor kadar ekonomik olmasalar da yüksek güç ve dayanıklılık açısından  ve daha fazla yük ve hız için idealdirler. 40-45000 + feet için (rq4 gibi) pervane yetmeyeceğinden turbofan motor kullanılır. Mesajı Paylaş

Baykar Akıncı'nın sitesinde , kullanılan motorları 2x750 HP turboprop olarak veriyor.
Bu çok iyi. Bu alet çok iş başarır. Hayırlı uçuşlara! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 29 Ekim 2019, 23:43:09
SayınSerkan 1976 , kısaca ve basitçe ;
Motorun "core" hali turbojet tir. Kabaca izah edersek;  Buna mil (shaft) takarsınız turboshaft olur. Aktarma organları (dişli sistemi) ile shaft'ın dönüş hızını düşürüp helikopterin rotor pallerini döndürürsünüz. Turbojet motorun önüne pervane takarsınız turboprop olur. Ya da önüne yolcu uçak motorlarında gördüğünüz hava emme fan(yelpaze) pallerini takar turbofan yaparsınız.
Tabii bu kadar basit değil bu iş. Arkasında yatan başka ek parçalar ve mühendislik var. Ama esası bu.
Turbojet fazla yakıt harcar. Basit motordur turbofan'a göre %40-50 daha ucuzdur. Kullanılıp atılacak motor olarak seyir füzelerinde (som gibi)  turbojet kullanılır. Turbofan pahalı ama uzun ömürlü ve ekonomiktir. ucuz ihalarda (Anka, Aksungur ve TB2) dizel içten yanmalı ve pervaneli motor kullanılr. Ama bunlar çok yukarılara çıkamaz ve güç olarak ta sınırlıdırlar. Hızları da düşüktür. Ancak çok uzun süre hava da kalabilirler. Yüksek hız ve daha fazla güç için turboprop (pervaneli jet motoru) kullanılr. Dizel içten yanmalı motor kadar ekonomik olmasalar da yüksek güç ve dayanıklılık açısından  ve daha fazla yük ve hız için idealdirler. 40-45000 + feet için (rq4 gibi) pervane yetmeyeceğinden turbofan motor kullanılır.

Teşekkürler... Mesajı Paylaş

Alıntı Yapmiguyan2000

Çorlu Akıncı SIHA Hangarı.

Mesajı Paylaş
]

Akıncı SİHA yer testleri devam ediyor çok yakınca havalanacak

Mesajı Paylaş

T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı (SSB) Prof. Dr. İsmail DEMİR, katıldığı canlı yayın esnasında AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı hakkında önemli açıklamalarda bulundu.



Baykar Savunma tarafından geliştirilen AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı'nın yer testlerinin devam ettiğini açıklayan DEMİR, "AKINCI'nın motoru için Baykar Savunma ile Ukrayna'lı Motor Sich firması arasında bir anlaşma yapıldı. O motor da Türkiye'de üretilecek" ifadelerine yer verildi.

AKINCI, halihazırda Al-450 isimli bir motor kullanılıyor. 130 ila 150 kilogram ağırlığındaki motorun Türkiye'de üretilecek olan versiyonu, "Al-450T" olarak isimlendirilecek.

https://www.savunmasanayist.com/akincinin-motoru-turkiyede-uretilecek/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 17 Kasım 2019, 11:42:36
T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı (SSB) Prof. Dr. İsmail DEMİR, katıldığı canlı yayın esnasında AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı hakkında önemli açıklamalarda bulundu.



Baykar Savunma tarafından geliştirilen AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı'nın yer testlerinin devam ettiğini açıklayan DEMİR, "AKINCI'nın motoru için Baykar Savunma ile Ukrayna'lı Motor Sich firması arasında bir anlaşma yapıldı. O motor da Türkiye'de üretilecek" ifadelerine yer verildi.

AKINCI, halihazırda Al-450 isimli bir motor kullanılıyor. 130 ila 150 kilogram ağırlığındaki motorun Türkiye'de üretilecek olan versiyonu, "Al-450T" olarak isimlendirilecek.

https://www.savunmasanayist.com/akincinin-motoru-turkiyede-uretilecek/
Çok güzel bir haber! Ancak;
Motor üretmek kolay iş değil. Motor montajı yapılacaksa başka. Bugün TEİ dahi elindeki okadar makinaya ve bilgi birikimine rağmen motorun hassas parçalarını üretmekte zorluk çekiyor. TS1400 de görüyoruz geçirdikleri zorlukları.
Baykar'ın hiçbir alt yapısı yok. Yüksek ısıya dayanıklı, monoblok, metal kristal parçaların üretimini nasıl yapacak? Motor üretim tesisi nerede? O yatırımı hangi parayla yapacak? Motorsich kendisinin ürettiği parçaların montajını yapacak bir tesisle çalışacaksa anlarım. Zaman içerisinde bu tesise üretim hattınıda getirecekse o da bir artıdır. Baykar'ın böyle bir tesisi var mi?
Biz zamanında f16 motorunuzda yapıyoruz diyorduk. Sonra kendimiz sıfırdan motor yapmaya kalktığımızda kritik parçaları üretecek teknolojiye sahip olmadığımız ortaya çıktı.
Blackhawk helikopterinin GE-T700 motorunu yapıyor TEİ. Ama yerlilik oranı %60 . Kritik parçalar ABD den geliyor.
İnternetten bakınca F110GE129 ve 130 motorlarının (f16 vef15 motorları) üreticisi ve ana bakım üstlenicisi olarak TEİ görünüyor. Ancak hassas parçaların çoğunluğu dışarıdan geliyor.
Motorsich ile Nasıl bir üretim ve teknoloji paylaşımı anlaşması yapılmış o önemli. Mesajı Paylaş

Kaç tane Akıncı üretilecek ki moturunuda burada üreticeğiz Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz