Akıncı İHA Projesi

Başlatan Tuco, 10 Temmuz 2016, 11:29:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İniş takımı, testlerde açık tutulur(hidrolik veya sayısal komut sistemi testine kadar.) Normal seyirde ise gövde içine alınır ki, Akıncı, Anka, Aksungur'da bu özellik mevcuttur. Mesajı Paylaş

#431
Alıntı yapılan: Alpars - 28 Şubat 2021, 22:01:41
Serkan hocam, o zaman başka bir çözüm bulunacak. Çünkü bu gemi jet uçaksız olmaz.

Çare ya F-35 ya da Harrier bunun başka bir çözümü yok jet uçağı olarak. Ya da sadece helikopter gemisi olarak kullanılacak ve tabi yanında İHA'lar. Ki ikinci ihtimal daha çok ağır basıyor. Þu an bir jet motorlu İHA veya bir jet uçağı çok zor tabi İtalyanlardan Harrier'leri alabilirsek durum değişir. Mesajı Paylaş

#432
Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Şubat 2021, 21:28:48
Kalkışı tamam oldu , hallettik diyelim.

Ama iniş yapılabilmesi için hidrolik kablo sistemi lazım...Pistin altına , telleri tutup salacak  hidrolik sistem kurmak lazım... Bu sonradan TCG Anadolu'ya takılacak birşey değil...Pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesi lazım...

İniş zor , olmaz hocam...
Diğer uçak gemilerinde altında iniş hidroliklerinin olduğu 2. bir paralel bir pist var...



Ski jump'lı pistten kalkış , siyah piste (altında uçağın kancasını yakalayacak kabloların hidrolik sistemle döşendiği)  iniş
Sn serkan1976,
Olayı biraz karıştırıyorsunuz gibi geliyor bana.
Pistin başına, enlemesine yerleştiriliyor hidrolik sistem. Enlemesine sağdan ve soldan bağlı olduğu kablo ile hidrolik pistonlar enlemesine çalışıyor. TCG Anadolu 'da pistin başına bu kurulabilir. Aşağıdaki yazı İngilizce ama çizimlerden anlayabilirsiniz çalışma prensibini.

https://www.hindawi.com/journals/mpe/2013/867012/

Yalnız bir sıkıntı var; hidrolik sistemler ağır uçakları durdurabilmek için yapılmış sistemler. IHA gibi hafif uçaklar kancaya takıldıklarında hidrolik durdurucu, sabit ve yüksek sertlikte olduğu için IHA'yı kırabiliyor veya ağır zarar verebiliyor. Onun için yüke göre ayarlı sensörleri olan elektromanyetik kanca gerekiyor IHA için. Hürjet ve benzeri uçakları TCG Anadolu 'ya indirirsiniz hidrolik sistemle. Ama IHA için son teknoloji elektromanyetik kanca lazım.

Gemide 30+ uçak barındırıyorsanız çift pist vardır. Biri iniş için öbürü kalkış için kullanılır. Böylece aynı anda hem iniş hem de kalkış yapılabilir. İniş yapan uçak kancayı kaçırsa dahi kendi pistinden tekrar kalkış yapabilir. Ancak TCG Anadolu gibi maximum  8-12 adet arası uçak barındıracak gemi için tek pist münavebeli olarak kullanılabilir.

Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar benim iddiam şu ; iniş yapacak uçağı yakalayacak  3 - 4 sıra serilmiş kabloları idare eden hidrolik istem gerekli. Bu sistem de pistin altında konumlandırılmış bütün uçak gemilerinde...Bu durumda pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesinin gerekir diye düşünüyorum ben...

Uçağın kalkışı veya tek tek iniş-kalkış yapacağını sorun etmiyorum.

Asıl sorun iniş için gerekli sistemler bu kadar basitçe yerleştirilemez.

Pistin altı tamamen ona göre yapılmalı... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Mart 2021, 10:28:16
Sayın Yaşar benim iddiam şu ; iniş yapacak uçağı yakalayacak  3 - 4 sıra serilmiş kabloları idare eden hidrolik istem gerekli. Bu sistem de pistin altında konumlandırılmış bütün uçak gemilerinde...Bu durumda pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesinin gerekir diye düşünüyorum ben...

Uçağın kalkışı veya tek tek iniş-kalkış yapacağını sorun etmiyorum.

Asıl sorun iniş için gerekli sistemler bu kadar basitçe yerleştirilemez.

Pistin altı tamamen ona göre yapılmalı...
Sizinki iddia değil. Olması gereken. Pistin başına belli aralıklarla en az 3 adet en fazla 4 adet yakalayıcı kablo konması lazım. Bunların gücünü ilettikleri hidrolik ya da elektromanyetik sistem bir alt katta oluyor. Pist başlangıcına bunların monte edilmesi için bir miktar çalışma yapılması ve o kadar para harcanıp yüzeyi f35B'lerin motor ısısına dayanıklı hale getirilen pistin başlangıç bölümlerinin yeniden elden geçmesi gerekir. İstendikten sonra yapılamayacak şey değil. Mesajı Paylaş

#435
Bu uçak durdurucular, karada ki pistlerde ki durdurucular gibi gemi pist yüzeyine de konabilir. Piste hiç dokunmadan gemi yan taraflarına monte edilir.
Bakımları içeriden açılacak kapaklardan yapılır. Neticede, gemi gövdesi bir metal kontrüksiyon yapı.

Aşağıda yerli bir durdurucu sistemin resimlerini koydum. Bu tekerlekli seyyar yapıda ki kara sistemi bence istenirse gemi arka kısmı yan taraflara monte edilebilir.







Mesajı Paylaş

Bu kadar kolay olacaksa Hürjet B'yi Navalize yapalım. 8 tane uçak koysak bize yeter... Mesajı Paylaş

#437
Neden olmasın. Hesaplamasını yapmadan,Denemeden uğraşmadan olup olmayacağı belli olmaz. Önce karada bir model yapılıp denenir, sonra gemiye uygulanıp tekrar denenir. Aynı hintlilerin tejas ile yaptığı gibi.

En önemli konu kullanılacak uçağın maharetleri. Güç ağırlık oranı, iniş takımları ve gövdenin çekmeye dayanımı. Eğer tejas gibi bir uçak yapabiliyorsak olur.

Durdurucuya gelince, dediğim gibi, piste dokunmadan, durdurucu sistemlerin maruz kalacağı kuvvetlere dayanacak şekilde gemi omurgası ve üst kısımları güçlendirilerek durdurma aparatları gemi kıç kısmı sağ ve sol 0st tarafına (iskele kıç omuzluk ve sancak kıç omuzluk) dışarıdan yerleştirilebilir.

Tabi halat mekanizmasının makaralı boynuzları pist üzerine zımbalanmak zorunda. Bu da taşıyacağı kuvvete oranla içe doğru montelenir. Yer işgali olarak pek de bi sorun teşkil etmez. Mesajı Paylaş

#438
Tabi birde JATO diye bir kalkış yardımcısı var. O da bir opsiyon olarak kenarda dursun.





Bu roket etkisi de iniş için kullanılabilir. Mesajı Paylaş

#439
Bunyeyi bu kadar zorlamaya gerek yok...

Bir sekilde kafalasinlar Italyan ya da Ingilizleri, alsinlar 10-15 tane Harrier..

5 tanesini yedek parca niyetine tutup, 10 tanesini koysunlar Anadolunun ustunde..

En kisa yolu bu...

Gerisi gelene kadar (F-35, MMU, Cin-Rus mali artik ne gelecekse) bizi idare eder..

Ustunde ucak olmayan ucak gemisi diye dalga gecilmektende kurtuluruz..

Bu olmaz ise Anadolunun ustunde anca T-129 ve IHA olur..

Hurjet falan bunlar uzun soluklu isler, elle tutulur gozle gorulur birsey cikana kadar gemi paslanir :) Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz