Akıncı İHA Projesi

Başlatan Tuco, 10 Temmuz 2016, 11:29:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: AVCI - 03 Ekim 2018, 12:33:07

Aselsan in tfx için yaptığı burun radarını akinciya mi uyarlayacaklar? Mesajı Paylaş

Bildiğin ANKA daki gibi SAR radar işte bu koca uçak SAR radarsız olacak hali yok. AESA yıda oraya koymuş Radar ile ilgili sohbete güzellik olsun diye gelecekteki niyet diye dikkatleri üzerine toplamak içindir. Þu an için AESA radar filan gündemlerinde olduğunu hiç sanmıyorum sadece SAR radar işte onunda olacağı zaten belli. Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 03 Ekim 2018, 16:02:58
Bildiğin ANKA daki gibi SAR radar işte bu koca uçak SAR radarsız olacak hali yok. AESA yıda oraya koymuş Radar ile ilgili sohbete güzellik olsun diye gelecekteki niyet diye dikkatleri üzerine toplamak içindir. Þu an için AESA radar filan gündemlerinde olduğunu hiç sanmıyorum sadece SAR radar işte onunda olacağı zaten belli.

Mekanik yönlendirmeli radardan sar radarı nasıl anlıyoruz ? Biliyoruz ki radarlar ikiye ayrılıyor mekanik yönlendirmeli ve elektronik taramalılar. Bu görselde bahsedilende f-16'nın eski radarı AN/APG-68 gibi normal bir mekanik yönlendirmeli radar.

Kaldı ki biz f-16 özgür projesinde f-16 ya ve hürjete milli tfx radarından daha kısıtlı aesa radarını takmayı planlıyoruz. Ki bu akıncı ihanın ise ta ne zamandan beri aktif hava hava görevi yapacağı söyleniyor.  O yüzden buna da ilk aşamada ya sınırlı hürjete takılacak olan aesa veya onlardan ayrı bir mekanik aramalı radar takılacak.

Ayrıca büyük ihtimal akıncı mius'un hava-hava konseptinin bir deneme tahtası olacak. Herhalde akıncıya daha sonra takılacak aesa radar da mius ve tisu'nun standart ana radarı olur. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Yerli İHA motoru PD170 Akıncı'da Kullanılacak



TUSAÞ Motor Sanayi (TEI), tasarım çalışmalarına 2012'de başladığı yerli İnsansız Hava Aracı (İHA) motoru PD170'in ilkini Baykar tarafından imalatı gerçekleştirilen Akıncı'da kullanılması için teslim etti. Çift motorlu olarak tasarlanan hava aracı, PD170 ile uçuş testlerine önümüzdeki yıl başlayacak.

TEI, Savunma Sanayii Başkanlığı ile 2012'de imzaladığı sözleşme ile Operatif İHA Motoru Geliştirilmesi Projesi'ne başlamıştı. Türk mühendisleri tarafından tasarlanan motor ilk yer testine Ocak 2017'de girdi. Bu süreç içinde 3 bin saatten fazla test başarıyla tamamlandı. Motor, 20.000 bin feet yani yaklaşık 6 bin 600 metre yükseklikte 170 beygirlik güç sağladı.

Mevcut motora göre çok daha az yakıt sarfeden turbodizel motorun önümüzdeki yılın ikinci yarısında tüm kalifikasyonunun tamamlanması hedefleniyor.

Akıncı 5 ton ağırlığında

Baykar tarafından geliştirilen ve çift motorlu olarak tasarlanan Akıncı, 24 saat havada kalabilecek. Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı, geçtiğimiz haziran ayında imalat bandına girmişti. Servis irtifası 40 bin feet olarak planlanan Akıncı, toplam 5 ton ağırlığa sahip olacak. 1,5 ton faydalı yük taşıyabilecek. Kanat açıklığı 20 metreye kadar çıkacak Akıncı'da uydu haberleşmesi için SAT-COM sistemi yer alacak. Böylelikle aracın menzili çok daha uzatılabilecek.

ANKA'da uçacak

PD170'in önümüzdeki günlerde TUSAÞ tarafından tasarlanan ve TSK'da kullanılan ANKA-S İnsansız Hava Aracı'nda uçuş testlerine başlıyor. PD170, mevcut Alman orjinli motorun yerini alacak. Yer testlerinden başarıyla çıkan sistemin ilk uçuşunun ardından TUSAÞ'ın gerçek uçuş testleri başlayacak. Bu aşamanın da tamamlanması sonrasında motorun önümüzdeki yıl içinde Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanterine girmesi bekleniyor.

http://www.milliyet.com.tr/yerli-iha-motoru-pd170-akinci-da-ekonomi-2758982/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

1.5 tonluk ankanın motorundan 2 tane kullanarak nasıl 5 tonluk iha ile 1.5 ton yük taşıyacaklarmış Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: serkan - 12 Ekim 2018, 14:25:39
1.5 tonluk ankanın motorundan 2 tane kullanarak nasıl 5 tonluk iha ile 1.5 ton yük taşıyacaklarmış

+1
Herkesin merak ettiği soru! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Silindir sayısını artırırlar Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan - 12 Ekim 2018, 14:25:39
1.5 tonluk ankanın motorundan 2 tane kullanarak nasıl 5 tonluk iha ile 1.5 ton yük taşıyacaklarmış

Serkan biraz bakındım anladığım kadarıyla pd170 motorlarıyla zaten o yükü taşıyacağını söylemiyorlar onunla biraz daha ağır yük taşıyacak bunlar olurken 550 beygir güç üreten motorla uğraşıyorlarmış ve o bitince ondan 2 adet takılacakmış Mesajı Paylaş

Bir yerde PD170 in gücünün ufak modifikasyonlarla arttıralacağından bahsediliyordu.

Ancak yine de o kadar da değil. Merak ediyorum bakalım akıllarındaki plan ne? Mesajı Paylaş

Burdaki plan şu turbo fan motor gelene  kadar akıncıdaki sistemleri pd170 ile deneyip uçurmak ama daha az silah yükü ile. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz