Akıncı İHA Projesi

Başlatan Tuco, 10 Temmuz 2016, 11:29:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Bunun kanatları daha fazla açılı değil miydi? Yoksa fotoğrafın açısı mı aldatıyor! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kanatlarin ve kuyrugun yonlerdirme flaplari nerede? Bu ucak nasil ucacak flapsiz? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 15 Aralık 2018, 03:13:07
Kanatlarin ve kuyrugun yonlerdirme flaplari nerede? Bu ucak nasil ucacak flapsiz?
Tanitim icin yapilmis maket. Mesajı Paylaş

Akıncı hafiften XP-67'yi andırıyor. Ama hafiften...





Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#134
Bu nasıl benzerlik yahu , iyki  A400 atlas fotosu atmadın benziyor diye :S  hiç benzemiyor AN-178 desen anlarım çok tatlı tasarımından dolayı AKINCIyı getiriyor akla. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Þu an radara yakalanmayan radarlı ve hava hava füzesi atabilecek bir insansız savaş uçağının geliştirilmesi hakkında şu an tai ve hava kuvvetlerinin bir ekip dahilinde çalışmalar yürüttüğünü kesinlikle düşünüyorum . T-625 bile ortaya çıkmadan önce 2010'da çalışmaları başlatıldığını düşününce şu an kesin böyle bir proje olduğunu düşünüyorum.

Benim beklentim Baykar'ın tıpkı bayraktar'da olduğu gibi daha basit kolay üretilebilir daha ucuz ve sınırlı taşıma kapasitesi ve stealth ve daha sınırlı radara sahip bir insansız savaş uçağı yapacağı yönünde. Ancak Tai'nin yapacağı olan ise anka gibi daha performanslı taşıma kapasitesi yüksek uzun menzilli aesa radarlı daha büyük motorlu bir savaş uçağı olacağı yönünde.


Þu an bizim geliştirmemiz gereken 4 önemli olgu var ;

1-) En önemlisi Yapay zekayı geliştirmek. Bu neden önemli şu an her insansız uçak için her ne kadar belirli seviyede otonom görev yapabilse de bir adet pilot kullanmak zorundayız. Bir pilotun yetişmesi en az 4+ sene ancak iha 1 senede yapılabiliyor maksimum. Yani pilot sayısı bu uçaklarının sayısını frenliyor. Ancak otonom kalkış, seyir, tespit, teşhis ve saldırı kabiliyetine sahip olan bir sistem yapmak birden fazla sistemin tek bir insani gözün izlemesiyle mümkün olabilmesine mahal vermesiyle bu sistemlerin sayısında anormal bir artışa mahal verebilir.

2-) İnsansız sistemlerin ihtisaslaştırmak. Þu an sadece keşif, istihbarat ve saldırı için kullanılan uavlarımızı, awacs, röle, yakıt ikmal ve belki taşıma kargo göevleri için uyarlamak.

3-) Bu uçakları dünyanın her bir yerinde serbestçe kullanabilmek için milli bir bölgesel veya küresel konumlandırma sistemini kurmak .

4-) İnsansız tank, zırhlı araç ve deniz araçlarına azami noktada önem vermek.



Bu üç olguda bizi bu alanda sınıf atlatır.  Ve bana göre insansız stealth savaş uçağı projesi bizim için en az tf-x kadar önemli ve kritik bir proje. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#136
Sn Battlestar 'in yorumundan esenlenerek  uçuk soru sormak istiyorum.
Þu an THK bünyesinde bulunan muharip savaş ucaklarımız ne amaçla kullanılmakta (Statistiksel Olarak) örneğin XX% kadarı hava önlemeye dedike, XX% keşif, XX% hava yer vs....

Sorum şu,

Eldeki ucaklarımızı ne derece gerçek işlevlerinde kullanabiliyoruz?

Uçaklarımızı asli görevlerinde kullanabilmek için ,insansız hava araçları alternatif olabilirmi ?

Alternatif olunabiliyorsa ne kadar faydalanabiliriz?

Ne kadar İHA/SİHA + modellere ihtiyacımız var?

Sorum tabii mantıklı ise ki ona da emin değilim   :)

Ne kadar uçak,ne kadar İHA/SİHA ihtiyacımız olabileceğini önceden ön görebiliyorsak . kaynak aktarımlarımızı optimize etmek sureti ile yerli savunma sanayimize daha iyi yatırım yapma imkanımız doğabileceği kanısında olmakle birlikte, gerçek pilot , İHA/SİHA  operatör  gereksinimizin planlamasını önceden kestirebileceğimiz kanısındayım.

Mesajı Paylaş


Baykar Savunma tarafından geliştirilen Akıncı İHA'nın ilk uçuşu için geri sayım başladı. Çift motorlu İHA gelişmiş sistem ve akıllı mühimmatları ile Türkiye'nin İHA gücüne önemli bir katkı sağlayacak.

Akıncı ile ilgili yeni video, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın sosyal medya hesabı üzerinden paylaşıldı. SSB Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir, Akıncı'nın yakın zamanda uçacağının da müjdesini verdi.



40 BİN FEET'TE 24 SAAT

Akıncı İHA Projesi kapsamında 40.000 fitte 24 saat havada kalış süresi, 4.5 ton ağırlığında, 900 kg faydalı yük, 450 kg dahili faydalı yük taşıyabilecek.

Kanat açıklığı 20 metre olan, Milli Elektronik Destek Podu, Milli AESA Radarı, Milli Görüş Hattı ve Uydu Haberleşme sistemi ile donatılacak olan AKINCI, TUSAÞ Motor Sanayii AÞ / TEI tarafından geliştirilen PD 220 motoru ile havalanması hedefleniyor.

Türkiye'nin bu sınıfta İHA geliştiren 3 ülkeden biri olacağı belirtilen projede AKINCI'nın MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılabileceği aktarıldı.

http://www.kokpit.aero/ak%C4%B1nc%C4%B1-ilk-ucus-yakin Mesajı Paylaş

Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, 2.5 yıldır üzerinde çalışılan Akıncı İHA'nın bir kaç aya ilk uçuşunu gerçekleştireceğini söyledi. Bayraktar "Türkiye artık gelişmiş ülkelere de İHA ihracatı yapar hale geldi" dedi.



Girişimci İş Adamları Vakfı (GİV) tarafından bu sene 7. düzenlenen 'GİV Girişimcilik Ödülleri' İstanbul'daki Bahariye Mevlevihanesi'nde sahiplerini buldu. Törende konuşan Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı ve Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, Akıncı İHA'ların gün saydığını söyledi. Bayraktar, Türkiye'nin artık İHA ihracatında önemli bir konuma geldiğini belirterek, "Türk Silahlı Kuvvetleri ve Emniyet Genel Müdürlüğünün envanterinde Bayraktar TB2'lerden 80 adet var ve şu anda da 12 adet yurt dışında görev yapıyor" dedi.

DÜNYAYA SATIYORUZ

Bayraktar "Türkiye sadece kendinden geri ülkelere değil, bu alanda artık kendinden çok daha gelişmiş ülkelere İHA ihracatı yapar hale geldi. Bu tekstil ürünü veya tarım ürünü değil, Türkiye'nin yaptığı yüksek teknolojili bir iş. Kendi askerinin kullandığı, kendi mühendisinin geliştirdiği ve kendi markası olan bir iş. Diğer taraftan Akıncı gün sayıyor. Biz yaklaşık 2-2.5 senedir buna çalışıyoruz. Türkiye artık bu akıllı mühimmatları da tümüyle yapar hale geldi. Akıncı da bir kaç aya ilk uçuşunu gerçekleştirecek" diye konuştu.

HERON'LARA VEDA

Akıncı İnsansız Hava Aracı'nı (İHA) dünyada sadece 3 ülkenin yapabildiğini ve bunun 5.5 tonluk bir uçak olduğunu aktaran Bayraktar, "Bu noktaya kadar gelebildik. Bütün bunlar neyin sonucunda oluyor? Daha önceden 2008'ler 2009'larda tümüyle dışarıdan aldığımız insansız hava aracının ismi 'Heron'du. İsmi Heron'du, kimse İHA demiyordu. Heron İsrail'in insansız hava aracının ismi. Allah'a şükür bugün bu değişti. Peki biz nasıl yola çıktık? 'Ne yaparsak yapalım muhakkak milli olacak' dedik. Çünkü milli olmazsa bağımsız olmanız mümkün değil. Bunun yanına bir şey daha koyduk, özgün olsun dedik" şeklinde konuştu.

YERLİLİK YÜZDE 65

Bayraktar, geçmişte İHA'ların İsrail'den alındığını fakat Türkiye'nin bugün bu alanda en gelişmiş teknolojiye sahip dünyanın sayılı ülkesi haline geldiğini dile getirdi. T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar, savunma sanayisinde yerlilik oranının yüzde 15'lerden yüzde 65'lere geldiğini dile getirerek, Türkiye'nin bu alanda iyi bir konuma ulaştığını kaydetti. KOSGEB Başkanı Cevahir Uzkurt ile TRT Genel Müdürü İbrahim Eren'in de katıldığı törende toplam 9 ayrı kategoride ödül dağıtıldı. Bu yıl ödül programında verilecek toplam ödül miktarı 100 bin lira olarak belirlendi.

Türkiye son 15 yılda çok ciddi mesafe aldı

GİV Başkanı Mehmet Koç ise girişimcilik ödüllerinin topluma ve gençlere ilham kaynağı olduğunu söyledi. Türkiye'nin etki alanı, tarihi, nüfusu, coğrafi yapısı ve ekonomisiyle çok büyük bir ülke olduğunu vurgulayan Koç, şunları söyledi: "Türkiye özellikle son 15 yılda Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde çok ciddi bir mesafe aldı. Allah'ın izniyle bu mesafeyi de almaya devam edecek. Biz çalışmaya ve üretmeye devam ettiğimiz sürece Türkiye'ye kim hangi tuzağı kurarsa kursun Allah'ın izniyle başarılı olamayacağını düşünüyoruz. Büyük bir potansiyelimiz var ülke olarak, büyük bir nüfusumuz var. Bu nüfusu en çok ateşleyecek, harekete geçirecek, bu nüfusu dünyada bir rekabet unsuru olarak değerlendirecek olanlar da girişimcilerimiz ve girişimci adaylarımızdır."

Füze ve mühimmat ile donatılacak

Baykar tarafından geliştirelen Akıncı İHA, 40.000 fitte 24 saat havada kalış süresi sırasında, 4.5 ton ağırlığında, 900 kg faydalı yük, 450 kg dahili faydalı yük taşıyabilecek. Kanat açıklığı 20 metre olan Akıncı'nın MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılabileceği aktarıldı.

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/2863956-akinci-iha-icin-geri-sayim-basladi/?detay=2 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz