Akıncı İHA Projesi

Başlatan Tuco, 10 Temmuz 2016, 11:29:55

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

anka s lerden yanlış hatırlamıyorsam 40 adet idi. Þimdi araya aksungurlar girdi vestelin ihaları ne oldu oda belli değil bence aksungur ve akıncıdan ilk etapda20 şer adet alınır, birde jet motorlu ihalarda gelecek ise gerçekten zengin ve kabiliyetli iha envanterimiz olur Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 04 Eylül 2019, 19:02:22
anka s lerden yanlış hatırlamıyorsam 40 adet idi. Þimdi araya aksungurlar girdi vestelin ihaları ne oldu oda belli değil bence aksungur ve akıncıdan ilk etapda20 şer adet alınır, birde jet motorlu ihalarda gelecek ise gerçekten zengin ve kabiliyetli iha envanterimiz olur

Vestel bence sektörün boş alanlarına kanalize olmalı zaten milli otomobil projesindeler insansız kara araçlarına ve yonca onukla işbirlikli halde insansız deniz araçlarına kanalize olabilirler. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Bu proje ve aksungur  aslında çok önemli bir proje . Neden önemli bir proje . Bize bir çok yeni kabiliyet kazandırıyorlar. En büyük alametleri nedir ? İnsansız hava aracından mk serisi güdümlü bomba atma kabiliyeti veriyorlar.

Yani bu  iki platformunda taşıyabildiği mk-82 için şu anki en güçlü uav silahı mam-l'ye göre 10 kat akıncının taşıyabileceği mk-83(Mkek üretmediği için fazla kullanılmaz ama belki üretir ve kullanırlar) için 20 katı harp başlığı ve tahrip etkisi demek.

Buna ek 100+ km menzillerden hava savunma sistemlerinin menziline girmeden vuruş kabiliyeti demek. Hatta bu kgk-lr denilen ekipman Jsow-er muadiliyse 500 km'lere varan akıncının taşıyacağı som larla da çeşitli platformlara 250-300 km'den vuruş kabiliyeti sağlanacak.

Eğer Akıncıda dedikleri gibi aesa radar varsa hava hava bvr muharebe kabiliyeti sağlanacak.

Burada Akıncı ve Aksungur'u da birbirinden ayırmak lazım. Aksungur ankanın çift motorlu ve daha fazla yük taşıma kapasitesiyle mühimmat çeşitliliğini arttırmış bir versiyonudur.

Akıncı ise aksungurdan 2 katı havada kalabilen 2 katına yakın irtifalarda görev yapabilen ki bu bir çok orta menzilli hava savunma sistemlerinin etkinliğinin düşük olduğu bir irtifa , 2 katına yakın mühimmat taşıyabilen , muhtemelen daha hızlı ve bünyesindeki aesa radarla hava- hava muharebesi ve daha etkin kara saldırısı yapabilen komple bir uçaktır.

Maliyet ve operasyonel kabiliyetleriyle kullanım amaçları bu yüzden farklı olacaktır. Aksungur daha çok yakın destek ve taktik saldırı uçağıyken, Akıncıya stratejik muharip iha diyebiliriz. Aslında şöylede bir durum var.  Nasıl Tai aksungurda ankada kullandığı bir çok şeyi kullanacaksa Akıncı da aslında Mius'ta kullanılacak bir çok şeyin test-bedi olacak.

Yani biz aksungur'dan sonra Tai'nin muharip jet sihasını çok beklerken Baykar mius çok daha kısa sürede gelebilecek.

Bekleyip görelim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Hocam tai ve baykar birleşip muharip iha yapsalar hem para hem zamandan tasarruf olur. Birde bu akıncıya full hava-hava füzesi koysak işe yarar mı ? Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Alıntı yapılan: Commander - 08 Eylül 2019, 00:40:01
Hocam tai ve baykar birleşip muharip iha yapsalar hem para hem zamandan tasarruf olur. Birde bu akıncıya full hava-hava füzesi koysak işe yarar mı ?

Baykar ve tai'nin hedefledikleri avcı ihalar aynı değil. Baykar'ın ki aksungur olsa tai'nin yapacağı jet muharip iha baykarınkinden akıncı kadar üst seviye.


Eğer aesa radarı olursa bvr menzilde amraam veya bozdoğanla başarılı olur. Gerekli tertibatla da sidewinder ve stinger'da atarda bunlar sonuçta turboprop iha karşılarında kafadan mach 1 gerekirse mach 2 'lere çıkıp kaçabilecek uçaklar var.

Kısaca kabiliyetli olur ancak etkinliği tartışmalı olur. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Ben Muharip İHA konusuna MMU projesinden daha olumlu bakıyorum. Önü daha açık ve daha tecrübeli olduğumuz bir tabandan geliyor. 

Sadece hava avcı görevi verilebilecek ve dolayısıyla küçük boyutlu (dolayısıyla belki az RCS) jet motorlu bir ihanın Ege denizine gönderildiğini düşünün. Tasarımı manevra beklentisine göre daha kompakt (belki delta kanat gibi) hızı ise mevcut jetlerden az olmayan ve bazı manevraları yazılımla otonom şekilde daha iyi yapabilen (pilotun G etkisi ile kısıtlanmadığı sert manevralar) kendi arsa radarı yoksa bile awacs vb. ile ağ bağlantılı.

Gövde içine de meteor gibi uzun menzilli 2-3 füze alsa yeter. Hatta uzun olmasın, karşıdaki F-16 yı vursun yeter. gerekiyorsa kendi de vurulsun; Kafa kafaya girsin. Gönder bakalım Egeye, içinde pilotun olmadığı ve can kaybından korkmayan bir uçuş ekibine karşı psikolojik olarak 1-0 geriden başlayacak bir düşman düşün...

İleride 6. 7. neyse artık nesli... o uçağın temeli esasen bu yatırımların devamında gelecek. Otonom komutlarda özellikle gereken yazılım ve elektronik harp üzerine yoğunlaşmalıyız. Mesajı Paylaş

Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 08 Eylül 2019, 11:06:42
Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz.

Hocam onlar için biraz daha var. Bize şu an çok büyük bir güç çarpanı katacak olan şey akıncının aesa radarıyla hava hava atışı yapıp bvr menzilde rahat uçak vurabilmek ve som-j ile su üstü hedeflere vuruş kabiliyeti sağlamak buna ek milli anti radyasyon füzesi akbabayı da yine bu platformdan kullanmak.

Bununla birlikte yapmamız gereken bu süreçte baykar'ın mius tasarımını tamamlaması. Ukraynalı sich firmasının AI-222-25F motorunu lisans altı kullanan ram boyalı gövde içi 2 amraam/bozdoğan veya bir som/akbaba taşıyabilen delta kanat gövde tasarlar ve uçurabilirsek akıncı göreve başlayana kadar sadece akıncıdaki alt sistemleri entegre etmek kalır.

Eğer 4000 max kalkış ağırlıklı itki/ağırlık ortalaması yüksek bir iha olursa bunu anadoluya ekleyebileceğimiz bir sapan sistemiyle (normal catobarın daha ufak ve minisi) boyut avantajından dolayı ve maliyet etkisiyle mesela 25-30 civarı bir iha taşıyabilir.

Hatta belki ileride iha taşıyabilen mini uçak gemilerini maliyeti etkin bir şekilde yapabiliriz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#168
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 08 Eylül 2019, 11:46:12
Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 08 Eylül 2019, 11:06:42
Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz.

Hocam onlar için biraz daha var. Bize şu an çok büyük bir güç çarpanı katacak olan şey akıncının aesa radarıyla hava hava atışı yapıp bvr menzilde rahat uçak vurabilmek ve som-j ile su üstü hedeflere vuruş kabiliyeti sağlamak buna ek milli anti radyasyon füzesi akbabayı da yine bu platformdan kullanmak.

Bununla birlikte yapmamız gereken bu süreçte baykar'ın mius tasarımını tamamlaması. Ukraynalı sich firmasının AI-222-25F motorunu lisans altı kullanan ram boyalı gövde içi 2 amraam/bozdoğan veya bir som/akbaba taşıyabilen delta kanat gövde tasarlar ve uçurabilirsek akıncı göreve başlayana kadar sadece akıncıdaki alt sistemleri entegre etmek kalır.

Eğer 4000 max kalkış ağırlıklı itki/ağırlık ortalaması yüksek bir iha olursa bunu anadoluya ekleyebileceğimiz bir sapan sistemiyle (normal catobarın daha ufak ve minisi) boyut avantajından dolayı ve maliyet etkisiyle mesela 25-30 civarı bir iha taşıyabilir.

Hatta belki ileride iha taşıyabilen mini uçak gemilerini maliyeti etkin bir şekilde yapabiliriz.
Gundam işin şaka kısmıydı tabi :)))  SİHAlara hava-hava füzesi takmayı bu sitenin tozlu raflarına gömülmüş eski nicklerimle çok defa dile getirmiştim. Yalnız madem MİUS gibi bir proje var AKINCIya aesa radarı , hava-hava ve som gibi füzeler takmakla uğraşmak bana biraz zaman kaybı gibi geliyor. Bilhassa Som ve MKları Akıncı ile atmak MİUSTAN atmaktan daha zorlayıcı olacaktır hızı ele aldıgımızda...Yani belki yanlış anlaşılabilirim daha açık konuşmak gerekirse MİUS için verilen tarihler çok yakın ve AKINCI bir dönem sonra BAYRAKTAR TB2 gibi geliştirmesi duracak bir sistem olacak. Çünki AKINCIdan ziyade MİUSun önünü daha açık görüyorum ve benim için insansız hava aracının doruk noktası daha dogrusu bugünki şartlarda teknolojinin nirvanası MİUS olacaktır ve tüm bilgi/birikim/odak oraya fokuslanacak. AKINCI sadece BAYRAKTAR TB2nin bir üst klasmanı olarak tarihe karışacak. MİUS adında bir proje hiç olmasaydı ve AKINCI geliştirmeye açık olsaydı okey herşey takalım derdim lakin önü kapalı , kapatanda MİUS. Madem aesa çalışmamız var bunu bugünden MİUS için yapalım. Burda da şöyle bir sıkıntı var. Bir ürünü piyasaya sürmeden ondan daha gelişmiş bir ürünün adı geçiyorsa , piyasaya çıkmaya yakın ürün gözden düşüyor biraz. Benim için MİUS daha önemli. Özellikle Rusların İHA konusunda bizden gerideyken birden MİUS benzeri bir araçla burdayım demesi bende biraz şok etkisi yarattı yalan yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 08 Eylül 2019, 12:09:07
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 08 Eylül 2019, 11:46:12
Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 08 Eylül 2019, 11:06:42
Gundam gibi hem gerekli mühimmatlarla havada uçup hemde yerde yürüyecek robot devrimine geçmek şart oldu. Baykardan gundam istiyoruz.

Hocam onlar için biraz daha var. Bize şu an çok büyük bir güç çarpanı katacak olan şey akıncının aesa radarıyla hava hava atışı yapıp bvr menzilde rahat uçak vurabilmek ve som-j ile su üstü hedeflere vuruş kabiliyeti sağlamak buna ek milli anti radyasyon füzesi akbabayı da yine bu platformdan kullanmak.

Bununla birlikte yapmamız gereken bu süreçte baykar'ın mius tasarımını tamamlaması. Ukraynalı sich firmasının AI-222-25F motorunu lisans altı kullanan ram boyalı gövde içi 2 amraam/bozdoğan veya bir som/akbaba taşıyabilen delta kanat gövde tasarlar ve uçurabilirsek akıncı göreve başlayana kadar sadece akıncıdaki alt sistemleri entegre etmek kalır.

Eğer 4000 max kalkış ağırlıklı itki/ağırlık ortalaması yüksek bir iha olursa bunu anadoluya ekleyebileceğimiz bir sapan sistemiyle (normal catobarın daha ufak ve minisi) boyut avantajından dolayı ve maliyet etkisiyle mesela 25-30 civarı bir iha taşıyabilir.

Hatta belki ileride iha taşıyabilen mini uçak gemilerini maliyeti etkin bir şekilde yapabiliriz.
Gundam işin şaka kısmıydı tabi :)))  SİHAlara hava-hava füzesi takmayı bu sitenin tozlu raflarına gömülmüş eski nicklerimle çok defa dile getirmiştim. Yalnız madem MİUS gibi bir proje var AKINCIya aesa radarı , hava-hava ve som gibi füzeler takmakla uğraşmak bana biraz zaman kaybı gibi geliyor. Bilhassa Som ve MKları Akıncı ile atmak MİUSTAN atmaktan daha zorlayıcı olacaktır hızı ele aldıgımızda...Yani belki yanlış anlaşılabilirim daha açık konuşmak gerekirse MİUS için verilen tarihler çok yakın ve AKINCI bir dönem sonra BAYRAKTAR TB2 gibi geliştirmesi duracak bir sistem olacak. Çünki AKINCIdan ziyade MİUSun önünü daha açık görüyorum ve benim için insansız hava aracının doruk noktası daha dogrusu bugünki şartlarda teknolojinin nirvanası MİUS olacaktır ve tüm bilgi/birikim/odak oraya fokuslanacak. AKINCI sadece BAYRAKTAR TB2nin bir üst klasmanı olarak tarihe karışacak. MİUS adında bir proje hiç olmasaydı ve AKINCI geliştirmeye açık olsaydı okey herşey takalım derdim lakin önü kapalı , kapatanda MİUS. Madem aesa çalışmamız var bunu bugünden MİUS için yapalım. Burda da şöyle bir sıkıntı var. Bir ürünü piyasaya sürmeden ondan daha gelişmiş bir ürünün adı geçiyorsa , piyasaya çıkmaya yakın ürün gözden düşüyor biraz. Benim için MİUS daha önemli. Özellikle Rusların İHA konusunda bizden gerideyken birden MİUS benzeri bir araçla burdayım demesi bende biraz şok etkisi yarattı yalan yok.

Hocam Akıncı ve Mius çok farklı amaçlıı aletler. Ayrıca baykar Akıncıda aesa, bvr, som vb. tecrübeleri yaşamadan test-bed yapmadan onu Mius başarılı olması zorlaşır.

Ayrıca akıncı düşük maliyetle (savaş uçaklarına göre) ağır silah yükü taşıması ve yüksek irtifada bunu 24 SAAT taşıması istenen bir uçak.

Mius dediğimiz alet 4-6 saat anca havada kalacak bir alet.

Ben eminim şu an baykar mius gövde tasarımı üzerinde çalışıyordur. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz