Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız

Başlatan Felix, 24 Mart 2009, 20:38:54

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#400


Geçen yaz da iki ABD F-16 uçağı havada çarpışmıştı. Bununla ilgili geçenlerde rapor yayımladılar.

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=43.new#new Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#401
Konya'da askeri uçak düştü: 2 pilot şehit
KONYA (DHA) 5 Mart 2015
Yine bir uçan tabut F4



TÜRK Hava Kuvvetleri ile Azerbaycan Hava Kuvvetleri'nin 'Turaz Þahini 2015' tatbikatı devam ederken, Konya'da bir F-4E eğitim uçağının düştüğü ihbarı yapıldı. TSK, kazada 2 pilotun şehit olduğunu açıkladı. 24 Þubat'ta da 2 askeri uçağın düşmesi sonucu 4 pilot şehit olmuştu. 'Uçan tabut' olarak adlandırılan F4 kazalarında 35 yılda 14 pilşehit oldu. Halen Hava Kuvvetleri'nin envanterinde kalan uçak sayısı ise 12...

Konya'daki 3'üncü Ana Jet Üssü'ndeki tatbikat bu sabah başladı.



OLAY YERİNDEN FOTOĞRAFLAR
Saat 09.50 sıralarında Konya- Aksaray karayolunun 22'nci kilometresinde Ortakonak Mevkii'nde bir eğitim uçağının düştüğü ihbarı yapıldı. Bölgeye arama kurtarma ekipleri sevk edildi.

TSK: 2 PİLOT ÞEHİT
Ancak Genelkurmay Başkanlığ'ından yapılan açıklamada, planlı eğitim uçuşu için kalkan F-4E 2020 uçağının, Konya Atış Sahasında henüz bilinmeyen bir nedenle kaza kırıma uğradığı, 2 pilotun şehit olduğu bildirildi.     

Genelkurmay Başkanlığı'nın internet sitesinden yapılan açıklamada: "1'inci Ana Jet Üs Komutanlığı Eskişehir'den, 05 Mart 2015 günü saat 08.58'de, planlı eğitim uçuşu için kalkış yapan 112'nci Filoya ait bir adet F-4E 2020 uçağı saat 09.50'de Konya Atış Sahasında henüz bilinmeyen bir nedenle kaza kırıma uğramıştır. Malesef iki genç kahraman pilotumuz şehit olmuştur. Kahraman şehitlerimize Allah'tan rahmet, kederli ailelerine, Silahlı Kuvvetlerimize ve Yüce Türk Milletine baş sağlığı ve sabırlar dileriz. Konu ile ilgili idari ve adli soruşturmaya başlanmıştır" denildi.

KONYA VALİSİ: ÞEHİTLERİMİZDEN BİRİNE ULAÞTIK
Konya Valisi Muammer Erol, merkez Karatay ilçesi Ortakonak Mahallesi yakınlarında düşen askeri uçakla ilgili olay yerinde yaptığı açıklamada, kazanın nedeninin henüz tam olarak bilinemediğini söyledi.
     
"Þehitlerimizden birine ulaştık diğeri ile ilgili de arama kurtarma ekiplerinin çalışmaları devam ediyor" diyen Erol, şunları kaydetti:
"Uçağın hareket yerinin Eskişehir olduğunu ifade ediyorlar. Enkazdaki şehidimizle ilgili çalışma devam ediyor. Ben de şehitlerimizin son durumuyla ilgili oradan çıkacak sonucu bekliyorum. Burası askeri tatbikat alanı, eğitim atış alanı. TSK'nın 3. Ana Jet Üssü ve buraya eğitim için gelen bütün hava unsurlarının planlı eğitim tatbikatının yapıldığı bir alan burası. Kazanın nedeniyle ilgili tahmin yürüterek spekülasyon oluşturmak gibi bir sıkıntıya girmemek lazım."

ERDOĞAN, GENELKURMAY BAÞKANI'NI ARADI
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Konya'da düşen uçakta 2 pilotun şehit olmasıyla ilgili Genelkurmay Başkanı Özel'i arayarak bilgi aldı ve taziyelerini iletti.

"Temel reis"li Terminatör
KONYA'da düşen F-4E tipi savaş uçağı, Türk Hava Kuvvetleri'nin modernizasyonu 1997-2003 yıllara arasında İsrail ve Türkiye tarafından yapılmış uçaklarından birisi. Bu jetler modernizasyondan sonra "F-4E 2020 Terminatör" olarak adlandırılmaya başlandı. Terminatörler modernizasyon sonrası "Popeye 1 (Temel Reis)" füzesini de taşıma kabiliyetine kavuştu.
İsrail Havacılık ve Uzay Sanayii (IAI) firması ile 54 F-4E uçağının aviyonik modernizasyonunu kapsayan ve toplam değeri 632 milyon dolar olan sözleşme 1997 yılında imzalandı. Sözleşme uyarınca 54 adet F-4E'nin 26'sı İsrail, geri kalan 28 adedi de Türk Hava Kuvvetleri'nin Eskişehir'de bulunan 1. Hava İkmal ve Bakım Merkezi'nde modernize edildi.
ÖMRÜ 6 BİN UÇUÞ SAATİNE YÜKSELDİ
Modernizasyonla birlikte uçaklar, İsrail ELTA firması tarafından üretilen 144 kilometre menzile sahip EL/M-2032 Atış Kontrol Radarı, EL-OP 976 geniş açılı HUD, Uçuş ve muharebe kontrol levyesi HOTAS sistemi, UHF/VHF telekomünikasyon antenleri, Geliştirilmiş INS/GPS ataletsel / uydu seyrüsefer, Çok Fonksiyonlu Gösterge Ekranları, Uçuş Kayıt Sistemi (AVTR), Yeni radar ikaz alıcısı (RWR) ve elektronik harp (ECM) sistemi ile donatıldı. Uçağın gövdesi üzerinde yapısal gövde tadilatları yapılarak fiziki ömürleri ortalama 6 bin uçuş saati dolayında uzatıldı.
TÜBİTAK ÜRÜNÜ İÇİN DE TEST YAPIYORLAR
Modernizasyonla birlikte "Terminatör" operasyonel olarak İsrail Rafael firması tarafından üretilen ve yer hedeflerini uzun menzillerden imha eden "Popeye 1- (Temel Reis) füzelerini de taşıma kabiliyetine sahip oldu. Terminatörler son yıllarda Tübitak-SAGE mühendislerince geliştirilen SOM ve HGK gibi mühimmatların test edilmesi amacı için de kullanılıyordu. Bu uçakların Hava Kuvvetleri envanterinde 2020 yılına kadar bulunması planlanmış durumda. 2020'den sonra Terminatörlerin yerini F-35'lere bırakması öngörülüyor. (Uğur ERGAN / ANKARA )
35 YILDA 13 UÇAK DÜÞTÜ: 14 ÞEHİT
KAMUOYU tarafından Suriye'de uluslararası hava sahasında düşürülmesi ile gündeme gelen RF-4E uçaklarının yıl sonunda emekli edilmesi planlanıyordu. Burnunda özel kamera taşıyan ve keşif amaçlı kullanılan RF-4E'lerin kazalarında 35 yılda 13 uçak düştü. 14 pilot şehit oldu. Halen Hava Kuvvetleri'nin envanterinde kalan uçak sayısı ise 12.

RF-4E'ler, Türk Hava Kuvvetleri tarafından 1974'ten bu yana kullanılan F-4E uçaklarının keşif modeli. Uçaklar burunlarında özel kamera taşıyor. Bu uçaklar, keşif amaçlı kullanılıyor. Türk Hava Kuvvetleri'ni 1980'de ABD'den 8 uçak geldi. Bunu, 1992-94 yılları arasında Alman Hava Kuvvetleri'nin hizmetten çıkarttığı 46 uçak izledi. Bu uçaklardan 32'sine yapısal yenileme yapıldı. Kalanlar yedek parça olarak ayrıldı.

Gövde ömürlerini doldurmaya başlayan uçaklardan 16'sı ayrıldı ve 2009-2011 arasında IÞIK Modernizasyonundan geçirildi. Halen RF-4E'ler Eskişehir'de 113 ve Malatya/Erhaç'taki 173. Filo'da görev yapıyordu. Geçtiğimiz yıl, tüm kalan uçaklar Malatya'da toplandı. Bugün meydana gelen kazadan sonra halen Hava Kuvvetleri'nin envanterinde kalan uçak sayısı 12.

YERİNİ F-16'YA BIRAKACAK
Ancak ıslak film sistemi kullanan uçaklar, yıl sonunda emekli edilecek. RF-4E'lerin yerine özel pod kullanan F-16'lardan keşif amaçlı yararlanılacak. Bu uçaklar, taşıdıkları pod ile yüksek çözünürlükte dijital görüntü alabiliyor. Çekilen görüntüler eş zamanlı olarak yere iletiliyor.

RF-4E KAZALARI
20 Ekim 1995: 113. Filo'ya ait RF-4E (69-7485) uçağı Kütahya'da düştü. İki pilot atladı.

5 Kasım 1996: Malatya'dan kalkan 173. Filo'ya ait RF-4E (69-7469) Batman'da düştü.

10 Ocak 2002: Sivas Gürün'de 173. Filo'ya ait iki RF-4E çarpıştı, pilotlar fırlatma koltukları ile uçaklardan atladı.

9 Ocak 2003: 173. Filo'ya ait iki RF-4E kol uçuşu sırasında birbiriyle çarpıştı. Olayda Yzb. Fazıl Taştan, Yüzbaşı Ali Rıza Sadak, Üsteğmen Semih Desticioğlu ve Üsteğmen M. Fatih Ongun şehit oldu.

22 Haziran 2005: Düşen RF-4E uçağında Yüzbaşı Mustafa Akyüz ve Pilot Üsteğmen Melih Çelik atlayarak kurtuldular.

3 Ekim 2011: 173. Filo'ya ait RF-4E, Konya'da yapılan tatbikatta düştü. Kazada Binbaşı Serdar Kandemir ve Üsteğmen Engin Kayadibi şehit oldu.

22 Haziran 2012: 173. Filo'ya ait RF-4E uçağı (77-0314) Akdeniz açıklarında Suriye tarafından atılan füze ile düşürüldü. Kazada Yüzbaşı Gökhan Ertan ile Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy şehit oldu.

30 Eylül 2013: Sivas'ın Kangal ilçesi yakınlarında düşen 173. Filo'ya ait RF-4E uçağında Binbaşı Serdar Çeliker, Yüzbaşı Fatih Tüm atlayarak kurtuldu.

24 Þubat 2015: Malatya'dan havalanan ikili RF-4E kolu havada çarpıştı. Uçakta bulunan dört pilot şehit oldu.

05 Mart 2015: Konya'da askeri uçak düştü, 2 pilot şehit oldu. (TOLGA ÖZBEK)

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/28367259.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

BASIN AÇIKLAMASI

TARİH   :   05 Mart 2015
SAAT   :   10:35
NO   :   BA-07 / 15

1. 1'inci Ana Jet Üs Komutanlığı / Eskişehir'den, 05 Mart 2015 günü saat 08.58'de, planlı eğitim uçuşu için kalkış yapan 112'nci Filoya ait bir adet F-4E 2020 uçağı saat 09.50'de Konya Atış Sahasında henüz bilinmeyen bir nedenle kaza kırıma uğramıştır.

2. Maalesef iki genç kahraman pilotumuz şehit olmuştur. Kahraman şehitlerimize Allah'tan rahmet, kederli ailelerine, Silahlı Kuvvetlerimize ve Yüce Türk Milletine baş sağlığı ve sabırlar dileriz.

3. Konu ile ilgili idari ve adli soruşturmaya başlanmıştır.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliyetleri/3_1_basin_aciklamalari/2015/ba_07.html Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu Vietnam savaşından kalma uçan tabutların acilen uçuştan çekilmesi lazım niye hala uçuruyorlar anlamıyorum.. Mesajı Paylaş

#404
Allah tüm şehitlerimize rahmet eylesin.

Kısa süre içerisinde üç uçağımızın düşmesi kafalarda soru işareti oluşturuyor. Ancak düşen uçaklar eskimi, uçaklar ve her ne kadar gerekli bakımları vs yapılmış olsa da bunlardan sadece biri 2020 yılına kadar kullanım ömrü uzatılması için modernizasyon görenler arasında. F-4'lerin yerine F-35 alacağız! Ancak F-35 projesindeki teknik aksaklılar ve yüksek maliyet, F-4'lerin yerini alacak uçağın gelmesini sürekli geciktiriyor. Ülkeyi yönetenler milletin parasıyla kendilerine trilyonluk saraylar yaptıracaklarına, bir savaş durumunda milleti koruyacak veya düşmanı savaştan caydıracak silahların başında gelen, acil savaş uçağı ihtiyacımıza çözüm bulsalar daha yerinde bir hizmet olur diye düşünüyorum! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Dünyada 'Uçan tabut' diye tabir edilen F-4'ler pilotlarımıza mezar olmaya devam ediyor. Dün de Eskişehir'den 'elektronik harp eğitimi uçuşu' için havalanan F-4E 2020 uçağı Konya'da düştü, 2 pilot şehit oldu. Malatya'da 24 Þubat günü düşen iki RF-4E/TM uçaklarındaki 4 pilotla birlikte 9 günde verdiğimiz şehit sayısı 6'ya ulaştı. Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, "Bu F-4 uçaklarına olan Türk halkındaki güven ortadan kalkmıştır. Bundan sonra bu uçaklar, kullanılırken iki sefer düşünmek gerekli diye düşünüyorum'' dedi. Þehit pilot Mustafa Tanış'ın acılı babası ise ''Saray yapacaklarına uçan tabutları değiştirsinler. Benim ocağım söndü, başka ocaklar sönmesin'' diye feryat etti.

ESKİÞEHİR 1'inci Ana Jet Üssü'nden dün sabah 'elektronik harp eğitimi uçuşu' için havalanan F-4E 2020 uçağı Konya'da düştü, 2 pilot şehit oldu. Böylece Malatya'da 24 şubat günü düşen iki RF-4E/TM uçağında 4 pilotun şehit olmasının ardından, dün meydana gelen kazanın ardından F- 4E 2020 uçağında da 2 pilotumuz şehit düştü. Böylece 9 gün içinde düşen 3 uçağımızda toplam 6 pilotumuzu kaybettik. 1'inci Ana Jet Üs Komutanlığı 112'nci Filo'da görevli Hava Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Tanış ile Hava Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Delikanlı, 08.58'de F- 4E 2020 tipi savaş uçağı ile havalandı. Saat 09.50'de Konya'nın merkez Karatay ilçesine bağlı Ortakonak Mahallesi semalarına geldiğinde bir anda irtifa kaybetmeye başlayan uçak, Konya 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nın atış poligonu yakınlarında düz araziye çakıldı. İnfilak eden uçaktaki pilotlar şehit oldu. Kazanın duyulması üzerine kent merkezine 22 kilometre, Konya-Aksaray Karayolu'na 3 kilometre uzaklıktaki kaza yerine çok sayıda ambulans, itfaiye, polis ve askeri ekip sevk edildi. İtfaiye alevleri söndürürken, pilotlardan birinin cenazesi enkaza 100 metre uzaklıkta, diğeri de enkazda bulundu.


Yılmaz: Türk halkının F4'e güveni kalmadı
F 4-E 2020 tipi uçağı kullanan Hava Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Tanış ile Hava Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Delikanlı'nın ilk belirlemelere göre "SAM füzelerinden (Karadan havaya füze) kaçış eğitimi" yaptıkları bildirildi. İki pilotun da şehit düştüğü kazayla ilgili ilk raporlar Genelkurmay Karargâhı'na ulaştı. Genelkurmay Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Tuğgeneral Ertuğrulgazi Özkürkçü, Hürriyet'e şu açıklamayı yaptı: "İlk değerlendirmelerimiz pilotlarımızın SAM füzelerinden kaçış eğitimi yaparken manevra sırasında düştükleri yönünde. Pilotlarımız tecrübeli ve harbe hazırlık öğretmenlerimizdi. Þehit Kurmay Yüzbaşı Delikanlı, bu eğitim parkurunda 28 kez, diğer şehidimiz Kurmay Yüzbaşı Tanış da aynı parkurda 53 kez eğitim yapmışlardır."

BİLİNMEYEN NEDEN

Genelkurmay uçakla ilgili şu açıklamayı yaptı: "1'inci Ana Jet Üs Komutanlığı / Eskişehir'den, 5 Mart 2015 günü saat 08.58'de, planlı eğitim uçuşu için kalkış yapan 112'nci Filo'ya ait 1 adet F-4E 2020 uçağı, saat 09.50'de Konya Atış Sahası'nda henüz bilinmeyen bir nedenle kaza kırıma uğramıştır."

'Temel Reis'li terminatör
KONYA'da düşen F-4E tipi savaş uçağı, modernizasyonu 1997-2003 yılları arasında İsrail ve Türkiye tarafından yapılmış Türk Hava Kuvvetleri'nin uçaklarından birisi. Bu jetler modernizasyondan sonra 'F-4E 2020 Terminatör' olarak adlandırıldı. 'Terminatör'ler modernizasyon sonrası 'Popeye 1 (Temel Reis)' füzesini de taşıma kabiliyetine kavuştu. 54 adet F-4E uçağının aviyonik modernizasyonunu kapsayan ve toplam değeri 632 milyon dolar olan sözleşme, İsrail Havacılık ve Uzay Sanayii (IAI) firması ile 1997 yılında imzalandı. Sözleşme uyarınca 54 jetin 26'sı İsrail, geri kalan 28'i ise Türk Hava Kuvvetleri'nin Eskişehir'de bulunan 1'inci Hava İkmal ve Bakım Merkezi'nde modernize edildi.

2020'YE KADAR ENVANTERDE

Modernizasyonla birlikte uçaklar, İsrail ELTA firması tarafından üretilen 144 kilometre menzile sahip EL/M-2032 atış kontrol radarı, EL-OP 976 geniş açılı HUD, uçuş ve muharebe kontrol levyesi HOTAS sistemi, UHF/VHF telekomünikasyon antenleri, geliştirilmiş INS/GPS ataletsel/uydu seyrüsefer, çok fonksiyonlu gösterge ekranları, uçuş kayıt sistemi (AVTR), yeni radar ikaz alıcısı (RWR) ve elektronik harp sistemi (ECM) ile donatıldı. Uçağın gövdesi üzerinde yapısal gövde tadilatları yapılarak fiziki ömürleri ortalama 6 bin uçuş saati dolayında uzatıldı. Bu uçakların Hava Kuvvetleri envanterinde 2020 yılına kadar bulunması planlanmış durumda. 2020'den sonra Terminatörlerin yerini F-35'lere bırakması öngörülüyor. Uğur ERGAN / ANKARA

Görgü tanığı: Uçak düşmeden ateş çıktı
Görgü tanıklardan Mehmet Can, bir anda uçağın irtifa kaybettiğini gördüğünü söyledi. Uçak düşmeden önünden ateş çıktığını belirten Mehmet Can, "Ben çardaktan dışarı çıktığım sırada uçak aşağı doğru inerken, önünden roket atar gibi iki ateş çıktı. Ondan sonra patlama oldu. İki alev topu indi aşağı, sonra patladı. Yanına yaklaşamadık" dedi.

2 ocağa daha ateş düştü
ÞEHİT 2 pilotun aileleriyle birlikte kaldığı Eskişehir'deki askeri lojmanlara acı haberin ardından ateş düştü. Þehitlerden Mustafa Tanış'ın eşinin de öğretmen olarak Eskişehir'de görev yaptığı belirtildi. Hava Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Delikanlı'nın ailesinin ise İstanbul'da oturduğu öğrenildi. Delikanlı'nın babası, acı haberi duyunca fenalaşarak hastaneye kaldırıldı. Þehidin nişanlı olduğu, bu yaz düğün yapılacağı öğrenildi. Delikanlı'nın cenazesi bugün Ataköy Camisi'nde kılınacak cenaze namazının ardından Edirnekapı Hava Þehitliği'ne defnedilecek. DHA

Uçaktan değil eğitimin doğasından kaynaklı dediler
BAÞBAKAN Davutoğlu, New York'ta F4 kazasıyla ilgili şunları söyledi: "Türkiye'nin çok daha sofistike uçaklarla bu eğitimi yapma imkânı var. Bana verilen ilk bilgide, doğrudan uçaktan kaynaklanan bir problemden çok, eğitimin kendisinin doğasında olan bazı faktörlerin etkili olabileceği gündeme getirilmişti ama tabii bütün tetkikler yapıldıktan sonra bu konu açıklığa kavuşacak. Çünkü bu eğitimler bazen doğrudan savaş tatbikatları olduğu için zor bazı manevraları da içerebiliyor. Gerektiğinde bu eğitim faaliyetlerinin dışında tutulabilir."

Acılı babadan ağır sözler



HAVA Pilot Kurmay Yüzbaşı Mustafa Tanış'ın babası Hayri Tanış, oğlunun şehit olduğu haberi üzerine feryat ederek "Yazmazsanız şerefsizsiniz" dedi ve ekledi: "Saray yapacaklarına uçan tabutları değiştirsinler. Benim ocağım söndü, başka ocaklar sönmesin. Vatan sağolsun diyorlar, neden önlem almıyorlar." Þehit Tanış'ın Yenimahalle'deki baba ocağında acı haberi komutanlar getirdi. Aldıkları haberle yıkılan baba Hayri Tanış ile anne Yurdagül Tanış ayakta durmakta güçlük çekti. Baba Tanış'ı yakınları sakinleştirmeye çalıştı. 9 aylık torunlarına bakmak için Eskişehir'e gitme hazırlığı yaparken evladının şehit olduğu haberini alan anne Yurdagül Tanış'ın sözleri ise yürekleri dağladı. Acılı anne, "Bir gün önce oğlumla telefonda konuştuk. 'Anne neden bugün gelmediniz' diye sordu. Ben nasıl anneyim. Çağırdığında keşke gitseydim. Ortaokuldan sonra çıktı evimizden. 12 yaşından bu yana da hasretim. Doyamadım evladıma" diyerek ağladı.

AİLE 'MURAD'I

Ailesinin, üç kızdan sonra dünyaya gelen şehit pilot için 'Murad' adını kullandığı öğrenildi. Uzun tedavilerin ardından 9 ay önce Miraç Berna adından bir kız çocuğu olan şehit pilotun, eğitim için bu ay içinde Almanya'ya gideceği kaydedildi. Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Mustafa Destici de aileye taziye ziyaretinde bulundu. Komutanlara da başsağlığı dileyen Destici, kaza hakkında bilgi aldı.   Gamze KOLCU / ANKARA

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/28375379.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yılmaz: Türk halkının F4'e güveni kalmadı
AA 5 Mart 2015
Yılmaz: Türk halkının F4'e güveni kalmadı
16 Paylaş



Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Konya'da 2 pilotun şehit olduğu askeri uçak kazasına ilişkin, "Bu F-4 uçaklarına olan Türk halkındaki güven ortadan kalkmıştır. Bundan sonra bu uçaklar, kullanılırken iki sefer düşünmek gerekli diye düşünüyorum. Bununla ilgili Kuvvet Komutanlarımız ve Genelkurmay Başkanımız gereğini yapacaktır" dedi.

Resmi temaslar için Irak'ın Erbil kentinde bulunan Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şunları söyledi:

"Þehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum. Malatya'daki olaydan sonra şimdi bu Eskişehir'deki olayın da olması dolayısıyla bu uçaklara olan, ne kadar güvenli olmuş olursa biz onun modernizasyonunu yapmıştık. Bakımlı olduğunu söylüyorduk. Uçakların bakımlı olması önemlidir. Yaşı önemli değildir diyorduk. Ancak genelde bir de algı, gerçeğin gönüne geçer bazen. İşte şimdi bu F-4 uçaklarına olan Türk halkındaki güven ortadan kalkmıştır. Bundan sonra bu uçaklar, kullanılırken iki sefer düşünmek gerekli diye düşünüyorum. Bununla ilgili Kuvvet Komutanlarımız ve Genelkurmay Başkanımız gereğini yapacaktır. Tekrar şehitlerimize Allahtan rahmet, ailelerine sabır diliyorum."

Genelkurmay Başkanlığı, Eskişehir'den planlı eğitim uçuşu için kalkan F-4E 2020 uçağının Konya Atış Sahasında henüz bilinmeyen bir nedenle kaza kırıma uğradığını, kazada Kurmay Yüzbaşı Pilot Mustafa Tanış ile Kurmay Yüzbaşı Pilot Mustafa Delikanlı'nın şehit olduğunu açıklamıştı.

Malatya'nın Akçadağ ilçesinde 26 Þubat'ta 2 F-4 askeri uçağın düşmesi sonucu 4 pilot şehit olmuştu.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/28372329.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

F- 4 phantom Uçakları aslında kendini ispatlamış Hava araçlarıdır. Vietnam savaşı,Arap-İsrail savaşları ve İran -Irak savaşında görevlerini başarıyla yerine getirdiler.

Pilotlarımız da F-4 uçakları ile katıldıkları bütün tatbikatlarda derece aldılar. Ama işte Uçakların yaşı ve Uçuş süresi artık kendini zorlamak da..

Yoksa tabut demek güzelim F-4 lere yakışmaz.

1974 Kıbrıs barış harekatında az uğraşmadık bu uçakları ABD den temin için.

Mesajı Paylaş
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAÞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ÞİDDETLİ BİR DİRENİÞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

"Uçan tabut" benzetmesini bizimkiler yapıyor. F-4 uçakları dünyada bu şekilde anılmıyorlar. Ki zaten kullanan da yok. Geçmişte Almanlar F-104'lere Uçan tabut derlerdi. Bizim basının her zaman olduğu gibi aklınca haber yapmasına örnek!

Söylenildiği gibi F-4 uçakları kendilerini ispatlamış savaş uçaklarıdır. Ancak artık yıprandılar ve artık emekli olmaları gerekiyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

10 günde 3 uçak düşünce uçan tabut benzetmesi bence haksızda sayılmaz.Bide bu uçaklarla yapılan manevra eğitimleri çok zormuş basından edindiğim bilgiye göre.Başbakanımız gerekirse bu uçakları eğitimden çekeriz diye açıklama yaptı.Zaten 40 küsür senelik uçaklar bence çoktan uçuştan çekilmeleri gerekirdi.Desenizya bütün yük gene F-16'ların üstüne kalacak.Saraya okadar para dökeceklerine F-35'ler hizmete girene kadar belirli sayıda 2. el savaş uçağı alımı yapılabirdi diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz