Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız

Başlatan Felix, 24 Mart 2009, 20:38:54

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Makaleyi habertürkte okudum.

Yanlış şeylere odaklanılmış yine.Helikopterler uçamayacak kadar eski değil,bakımları yapılır(Tsk bu konuda titizdir),yiğit efendi yine boşa sallamış durmuş ya tutarsa hesabı.Þu soruları sormalıydı;

1-)Hava durumu uçuş öncesinde nasıldı?Sisliyse neden o havada uçuldu?
2-)6 helikopter kalkıyor sadece biri mi sise tutuluyor diğerleri nasıl olduda sorunsuz geri dönebildiler?
3-)İlk arama kurtarma helisi uh-1 in radarda kaybolduğundan yarım saat sonra kalkabilmiş bu gecikmenin nedeni nedir?
4-)Kaza yeri neden 5 saat sonra bulundu?
5-)Sar ve Csar timleri yerine nasıl olduda köylülerin yönlendirdiği jandarma enkaza ilk ulaşan birim olabildi?
6-)Düşen helide gps ya da elt sistemi yokmuydu?
7-)Helikopterin elektronik sistemleri sisli ve puslu havarlda uçmaya uygun mu?
8-)Heli düştüğü anda aletli değil görerek uçuyor gibi iddiaalar doğru mu?

Bu sorular tek tek cevaplanmalıdır.Olay bana Yazıcıoğlu kazasını hatırlattı nedense...5 saat sonra enkaza ulaş o soğuk havada sağ kalan olsa bile donmuştu çoktan... Mesajı Paylaş

Bu iş genel maksat helikopter ihalesine kadar gidecektir. Elimizdeki pazarlık kozlarının kamuoyu baskısı nedeniyle boşa gideceğini düşünüyorum. Ne yapalım kendi düşen ağlamaz! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Yahu 50 yaşında helikopter mi olur Yiğit Bulut doğru söylüyor 1 trilyon dolarlık ekonomi var bir nükleer santral için 10 milyar dolar bütçe ayrılabiliyor bölünmüş yollar , hızlı trenler için 10 milyarlarca dolar harcanıyor bu uçan hurdalar değiştirilemiyor nasıl 30 adet f-16 , 9 adet T-129 için sipariş verildi kobra alınmaya çalışıldı  30 tanede sikorsky siparişi verseydiler olurdu GMH ihalesiyle alakası yok acil lazım. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Bizim milleti memnun etmek zor asker uçak alır yahu bu fakirlikte uçağa ne gerek vardı deriz bütçenin yarısını asker yiyor ama bir pkkyı bile bitiremiyor deriz helo düşünce vay efendim2 helikopter mi alamıyoruz deriz.

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu...

-----
Kişisel cevap değil nette haber sitelerinde kazayla ilgili yorumla bunlar.Tutarsızlık var... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: boxer - 13 Ocak 2011, 00:13:05
Yahu 50 yaşında helikopter mi olur Yiğit Bulut doğru söylüyor 1 trilyon dolarlık ekonomi var bir nükleer santral için 10 milyar dolar bütçe ayrılabiliyor bölünmüş yollar , hızlı trenler için 10 milyarlarca dolar harcanıyor bu uçan hurdalar değiştirilemiyor nasıl 30 adet f-16 , 9 adet T-129 için sipariş verildi kobra alınmaya çalışıldı  30 tanede sikorsky siparişi verseydiler olurdu GMH ihalesiyle alakası yok acil lazım.

uh1y diye bir modeli var bu aletin. coniler kullanıyor. helikopter eski-yeni onu anlamam. ama herkesi senin gibi düşündürmeyi başarırlarsa o ihale ''iki dakkada'' sonuçlanır. bizimkiler de masada avucunu yalar.

benim demek istediğim işlerin bu noktaya geleceği gün gibi aşikardı ama kimse birşey yapmadı. halkla ilişkiler çalışması yürütülmedi. artık kimseye anlatamazsınız o helikopterin sağlam olduğunu. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

F 22 öğle vakti tabiri caizse cillop gibi havada düştü.Modern zamanın harikası yani...Kul yapısı düşer,kul hata yapar yine düşer,hava kötü olur düşer...

Bunlar ayrı gaza gelmeyin hemen basın gazlıyo bu ara karakol basılmadıgı için Tskya sallıyamıyorlardı buldular malzemeyi vurun kahpeye...

Sorular başka...Yazdık ama millet hala yiğit efendinin gazıyla uğraşıyor...

Mesajı Paylaş

UH-1 leri basta ABD , Almanya, Avusturalya, Kanada, Güney Kore ve daha onlarca ülke halen envanterinde bulundurup kullanirken biz neden degistirecekmisiz, biz onlardandami zenginiz yoksa
Modernizasyon, bakim eksikligi varsa anlarim ama her düsen aletten sonra neden degistirilmedi diye sorulmazki Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: UYVAR - 13 Ocak 2011, 00:19:45
Alıntı yapılan: boxer - 13 Ocak 2011, 00:13:05
Yahu 50 yaşında helikopter mi olur Yiğit Bulut doğru söylüyor 1 trilyon dolarlık ekonomi var bir nükleer santral için 10 milyar dolar bütçe ayrılabiliyor bölünmüş yollar , hızlı trenler için 10 milyarlarca dolar harcanıyor bu uçan hurdalar değiştirilemiyor nasıl 30 adet f-16 , 9 adet T-129 için sipariş verildi kobra alınmaya çalışıldı  30 tanede sikorsky siparişi verseydiler olurdu GMH ihalesiyle alakası yok acil lazım.

uh1y diye bir modeli var bu aletin. coniler kullanıyor. helikopter eski-yeni onu anlamam. ama herkesi senin gibi düşündürmeyi başarırlarsa o ihale ''iki dakkada'' sonuçlanır. bizimkiler de masada avucunu yalar.

benim demek istediğim işlerin bu noktaya geleceği gün gibi aşikardı ama kimse birşey yapmadı. halkla ilişkiler çalışması yürütülmedi. artık kimseye anlatamazsınız o helikopterin sağlam olduğunu.

Ne alakası var bunun GMH ihalesiyle biz 10 tane kobra alsaydık ATAK projesi işlemeyecek miydi? Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

5 pilotumuzun düştüğü helikoptere ilişkin yalan yanlış haberler doğru değildir çünkü...

Tuncer Bahçivan



Amerikan Bell firması tarafından üretilen bu helikopter bu güne kadar 16 binden fazla üretilmiştir.



Askeri ve sivil amaçlı olarak en çok kullanılan helikopterdir.



Halen kullanan ülkeler şunlardır:



Amerika, Afganistan, Arnavutluk, Avusturalya, Avusturya, Bahrein, Bengaldeş, Belize, Bolivya, Bosna-Hersek, Brezilya, Brunei, Burma, Kamboçya, Kanada, Þili, Kolombiya, Kosta Rika, Dominik Cumhuriyeti, Kamboçya, Ekvador, Etiyopya, Almanya, Yunanistan, Gürcistan, Guetelama, Honduras, Endonezya, İran, Irak, İsrail, İtalya, Jamaika, Japonya, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Makedonya, Meksika, Fas, Hollanda, Yeni Zelanda, Norveç, İtalya, Pakistan, Paraguay, Papau Yeni Gine, Filipinler, Tayvan, Suudi Arabistan, Senegal, Singapur, Sırbistan, Somali, Güney Kore, Vietnam, İspanya, İsveç, Tanzanya, Tunus, Türkiye, Uganda, Birleşik Arap Emirlikleri, Uruguay, Venezuela, Yemen, Zambiya, Zimbave Rusya



Bu helikopterler halen Irak ve Afganistan operasyonlarında bile kullanılmaktadır.



DEA, FBI,CIA gibi Amerikan güvenlik örgütleri de halen kullanmaktadır.



Bir uçak ya da helikopter şu nedenlerle düşer:



Pilot hatası, hava koşulları, mekanik arıza...



Düşen bir uçak veya helikopterin-eğer vurulmamışsa-neden düştüğünün anlaşılması için uzmanlar tarafından teknik araştırma gerekir.



Araştırma yapılmadan yapılan her açıklama havada kalır!



Düzenli bakımı yapılan bir uçak veya helikopterin düşmesi sadece pilot hatası ve hava koşulları nedeniyle gerçekleşir.



Bir helikopteri" uçan tabut, niye bu kadar düşüyor" diye haber yaparsanız...



Altına en son ne zaman düştüğünü, ne sıklıkla  ve kaç adet düştüğünü de yazmanız, ve ETKİLEYİCİ BİR LİSTE göstermeniz gerekir!!!!



16000'den fazla satmış bir araç başarılıdır.



Pilotaj, bakımın yapılıp yapılmadığı sorgulanabilir.



Ama olayın gerçek nedeni belli olduktan sonra...



Bilmeden yapılan iddialar, asılsız haberler şehit aileleriyle Genelkurmay arasına nifak sokar.



Gerçekler belli olmadan yapılan spekülatif haber de gazetecilik açısından da etik olmaz.



www.gazeteci.tv


Mesajı Paylaş

@ boxer,
artık çok alakası var. kamuoyuna pompalanan ''pilotlarımız hurda helolarla uçuyor'' gazının patlayacağı nihai nokta orası. ihaleyi yürüten bürokratlarımız şu ana kadar işi çok iyi götürdüler. ama bundan sonra üzelerinde kamuoyu baskısı ve bu kaza ''hayaleti'' olacak. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz