Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız

Başlatan Felix, 24 Mart 2009, 20:38:54

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türkiye'de istifa mekanizması çalışmıyor kabul. Genelkurmay'ın başka olaylar neticesinde istifa etmesi gerekirdi bu da kabul (Necip Torumtay'ı buradan saygı ile anıyorum) Ama düşürülen ve pilotunun montu sallanan olaydan sonra istifa ya da görevden alma bana biraz abes geldi.

2. körfez savaşında düşen ingiliz tornadosunun pilotları bağdatta cayır cayır yakıldı. ben istifa hatırlamıyorum. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Olaylar farklı.Biz vatan savunması yapıyoruz ve burnumuzun dibindeki bir noktaya harekat yapıyoruz.

İngilizler ise kendi ülkelerinden 10000 km uzakta savaş yapıyor.Ayrıca alan hakimiyeti Tskda.Diğeri ise düşman başkenti en yakın müttefik kara unsuru 800 km uzakta...

Bağdatın içine csar operasyonu yapmak kolay değil... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BIXI MAN - 18 Ocak 2011, 17:57:49

Peki Genel temüller olarak  30 dk yi normal scramble süresi olarak  kabul edelim..

Þimdi sorduğum sorular hakkında bilgisi olan  varsa bana yardımcı olsun o zaman... :-\

1-Peki bu helikopterin üzerindeki elektronik sistemler ,  aletin yerini   belli eden karşı tarafa koordinatlarını veren bir sistem değil mi ?
Yani aletin düştüğünü mü yoksa bi yerde mola verdiğini mi belli edecek düzeyde sistemlerimiz yok mu ?


2- Böyle bir sistem varsa , bu  sistemin  "Araç düştü" sinyalini aldıktan sonra gerekkli koordinasyonun sağlanması ve  CSAR ekibinin verilen koordinata gitmesi  4,5 saat sürüyorsa bana göre   bu işte bir yanlışlık var demektir.Yani araç  enkazından sinyall alınan koordinatın verilerek Csar Helikopterinin enkaza ulaşması  mümkün  mü ,, yoksa böyle şeyleri biz  seyrettiğimiz Almerikan filmlerinde görüp te hayal mi kuruyoruz acaba...???

Cobra olayında ise  kanlı montun Csar tarafından yapılan tıbbi müdahale sırasında mı oraya çıkarıldığı yoksa , o hayvanlar tarafından  şehit  naaşlarının yağma edilmesi sırasında mı alındığı tam bir muamma....???

Barış zamanında kendi ülke topraklarında düşen bir hava aracının enkazına 4.5 saat te ulaşan bir CSAR Komutanlığı , savaş zamanında düşman ülke topraklarından nasıl  pilot veya uçuş ekibi çıkaracak çok merak ediyorum...

Helikopterin yerini gösteren cihaz kesin konum vermez. Bununla birlikte, eğitim uçuşunda olan ve rotası bilinen helikopterin kısa sürede bulunması gerekir. Bu olayla ilgili geniş bilgim yok.

Helikopter mola vermez. Radardan kaybolmasının ardından telsiz irtibatı kurulamazsa kaza olduğu düşünülür.

Düşme halinde konum bildiren cihaz koordinat vermez. Belli aralıklarla sinyal yayar. Arama kurtarma ekibi bu sinyalleri yakalayıp takip ederek araca ulaşır. Yani bilinen bir noktaya 4.5 saatte ulaşma gibi bir durum söz konusu değil.

Kobra olayında mont çıkarması gibi bir durum söz konusu değil. Pilot o montu helikopter içinde giymez.

Savaş zamanında nasıl pilot çıkarıldığına kobra olayı örnektir sanırım. En kötü şartlarda şehitler alınmış gelinmiştir. Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

#93
Alıntı yapılan: _darkraven_ - 18 Ocak 2011, 18:23:19

-----
Dostum Bixi

Csar ve sar işlerine ayrı ekipler bakıyor.Csar düşman bölgesindeki arama kurtarma işlerine verilen isim.(Combat Search And Rescue)Csar için Ökk da ayrı ekip var.Mak adıyla kurulan.(Muharebe Arama Kurtarma)

Sar ise hava üslerine bırakılıyor.Her üste üssün kendi sar timi var.Kendi toprağındaki kaza-kırımlar Sarın işi.

------

Son kazada benim eleştirim şu yönde kara havacılık komutanlığının sar olayına verdiği değer ortaya çıktı.Sen bir heloyu uçuruyorsan 1 heloyuda uçuşa hazır sağlık ekibiyle beaber yerde heran hazır tutarsın.

40 km uzaklıktaki kazaya 4.5 satte ulaşmak sar rekoru olmuş cidden.Yarım saat neden bekledin hava tam kararsın diyemi diye sorarlar adama...


_darkraven_  Hocam,

Bilgiler için teşekkür ederim...

Demek ki  bizim SAR Komutanlığımız  işlerine fazla SAR ılmıyor...

Kendi ülke toprağında düşen bir  hava aracına 4.5 saat boyunca ulaşamıyorsan bu bir ordu için büyük Utanç tır... Ben pilot olsam derim ki ;
"Ulen bu bizim SAR cılar benim devremi kendi ülke toprağımda bulamadı , ben şimdi sınır ötesi harekat sırasında indirme yaparken vurulsam beni nasıl  düşman hattından nasıl kurtaracaklar ki..??"


Nasıl ki hava  sahasını koruman için sabit kanat filolarında scramble  ekipler bekliyorsa aynı ekipler SAR olarak ta beklemelidir... Radar dan kaybolan her platform için "acaba düşmüşmüdür ulan" diye düşüneceğine , her kaybolan araç için Ver ALARM ı...  olay gerçek se bir an önce olay yerine gidersin , yok gerçek değilse  reaksiyon antremanı yapar hazır beklersin..

Aklıma Gelen  TSK'nın SAR FİYASKOLARI

2005  yılında Akıncı nın F-16 sı kırıma uğradı.. Enkaza  ertesi gün ulaşıldı...!!!
2006 yılında Kobra filonun F-16 sı  Çanakkale Kazdağları üzerinden düştü. Enkaza günler sonra ulaşıldı...
2009  yılında F-4 M.kemalpaşa  yakınlarında düştü , enkaza ertesi gün ulaşıldı...!!!
2009yılında M.Yazıcıoğlu nun helikopteri düştü , enkaza günler sonra ulaşıldı. Enkazı arayan  SAR komutanlığına ait S-70  iniş sırasında  kara gömüldü..!!
2010 yılında  Güvercinlik ten eğitim için kalkan UH-1  düştü.. Enkaza 5 saat sonra ulaşıldı...


enes38 ;  Düşen Cobra ile  ilgili dinlediğin harekatı bizimle paylaşabilirmisin... Bizde  olayın içeriği hakkında bilgi sahibi olalım (Tabili İ.K.K konsepti içinde anlatman tercihimizdir)

rstr617  ; Peki sizin  dediğinize göre belli aralıklar ile  yerini merkeze bildiren  cihazın sinyallerinin tespit edilmesi 4.5 saat mi sürdü yani....???  Bu çok fazla bir süre değil mi... Mesajı Paylaş
Tan ağarırken doğduk, kızıl Þafakta döneceğiz....
Ya Þehit olup Vatan için,Ya Þerefle dönecegiz....

Yerini merkeze bildirmiyor, çevresine sinyal yayıyor. Önce bunu anlayalım.

4 buçuk saatte bulunduğunu size kim söyledi? Ben sanmıyorum o kadar süreceğini.  Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

#95
Alıntı yapılan: rstr617 - 18 Ocak 2011, 20:16:35
Yerini merkeze bildirmiyor, çevresine sinyal yayıyor. Önce bunu anlayalım.

4 buçuk saatte bulunduğunu size kim söyledi? Ben sanmıyorum o kadar süreceğini. 


Genelkurmay resmi açıklamsında bir kesit:

Kaza geçiren helikopter ile temas saat 10 Ocak 2011'de saat 18.30'da kesilmiştir. Bunun üzerine Kara Havacılık Okul Komutanlığından bir S-70 helikopteri ile saat 19.00'da arama faaliyetine başlanmıştır. Saat 19.25'de ikinci S-70 helikopteri bölgeye gönderilmiştir. Saat 20.00'den itibaren aynı komutanlık tarafından bölgeye iki arama kurtarma helikopteri daha gönderilmiş, saat 21.15'den itibaren Özel Kuvvetler Komutanlığına ait iki arama kurtarma helikopterinin de bölgeye ulaşması ile toplam altı helikopterle arama kurtarma faaliyetine devam edilmiştir.

Havadan bu faaliyet devam ederken, karadan da arama kurtarma faaliyetine başlanmıştır. Bu faaliyetler devam ederken, Dodurga Köyü Jandarma Karakol Komutanlığına bağlı unsurlar, saat 23.05'de Gölbaşı'nın takriben 15 kilometre kadar batısında bulunan Tuluntaş köyü/İncek yakınında helikopterin enkazına ulaşmıştır.

Bağlantı kesildi... 18:30
İlk S-70 arama çalışmalarına başladı ...  19:00
Enkaza ulaşıldı....  23:05

Şimdi soracaklarımda bir kasıt aramayın sakın , sadece bilgi amaçlı soruyorum...

Yerini belli etmeyen ve cevreye sinyal gönderen bu acil durum aletinin sinyal gücü çapı ne kadardır.. Yani bu alet 20 km lik bir çap içerisine mi sinyal yayar yoksa daha küçük bir alan mı...

SAR  teamülleri gereği yapılması gereken ilk şey , araç ile bağlantının kesildiği yerin koordinatlarına bakılması  değilmidir ???
Örneğin aracın son  radar üzerinde görüntülendiği  XYZ koordinatlarına gidilerek kontrol edlimesi , eğer ki burada enkaz veya bu sinyal gönderen aletten sinyal alınamazsa  arama çapının genişletilerek aranması gerekmez mi... ???

Neresinden tutsak elimizde kalan bir  arama -tarama operasyonu bu.....

Sonuçta bu böyle devam eder, çünkü hiçbir idari organ  ya da Askeri heyet , bu SAR zamanında  olay yerine gidemedi , burada ihmal mi var diye  bir soruşturma yapmaz , yapamaz.. Yapsa da göstermelik bir soruşturma açılır sonra el altından kapatılır.. Kol kırılır yy içinde kalır felsefesi ile kapanır gider bu konu.. Taa ki  bir sonraki fiyaskoya kadar...

Mesajı Paylaş
Tan ağarırken doğduk, kızıl Þafakta döneceğiz....
Ya Þehit olup Vatan için,Ya Þerefle dönecegiz....

Alıntı yapılan: BIXI MAN - 18 Ocak 2011, 20:37:57

Bağlantı kesildi... 18:30
İlk S-70 arama çalışmalarına başladı ...  19:00
Enkaza ulaşıldı....  23:05


4.5 saat sonra jandarma bulmuş, helikopterler değil. Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

Alıntı yapılan: rstr617 - 18 Ocak 2011, 20:42:03
Alıntı yapılan: BIXI MAN - 18 Ocak 2011, 20:37:57

Bağlantı kesildi... 18:30
İlk S-70 arama çalışmalarına başladı ...  19:00
Enkaza ulaşıldı....  23:05


4.5 saat sonra jandarma bulmuş, helikopterler değil.


O daha büyük  rezalet yaa...

Milyon dolarlık tecfhizatlara sahip SAR helikopterlerin , özel yetiştirilmiş personelin yerine ,  bizim aşayiş görevinden başka işi olmayan Jandarmam buluyor enkazı... Rezaletin  son perdesi resmen..

4.5 saat sonra jandarma  enkaza ulaşacaksa ne gerek var SAR timine...!!!!













Mesajı Paylaş
Tan ağarırken doğduk, kızıl Þafakta döneceğiz....
Ya Þehit olup Vatan için,Ya Þerefle dönecegiz....

4.5 saat sonra jandarma  enkaza ulaşacaksa ne gerek var SAR timine...!!!!
güzel soru  1 helikopterli 3 subaylı 1 teknisyenli bir SAR timinin  maliyetini  düşünecek olursak   koskoca bir  jandarma  karakolunun harcadığının  çok daha fazlasını  harcar  tabi  bu adamların  marmaradaki  sel baskınında ne  kadar işe  yaradıklarını  saymazsak!  yani  bu adamlar enkaz  aramada başarısız olabilir  ama  olmazsa olmazlarımızdandır  çünkü tek işleri enkaz arama değildir.
akıl işi  değil  acaba jandarma  bulamasa  arama kurtarma helikopterleri  enkaza kaç saat sonra ulaşırdı?
yalnış anlaşılmasın  bizimkisi  biraz klavye  delikanlılığı  olaylara  dışarıdan  bakıyoruz   arama kurtarma  ekibindeki personelin  çoğunu tanırım ve çoğunu severim  ama  helikopterden  yayılan sinyal olmasa bile  eğitim sahası belli  ve benim bildiğim  arama kurtarmaya  ait o bölgede  en az 4 tane helikopter var    jandarma  tarlaların içerisinde  ford transit münibüsle arama yapıyor  ve buluyor  ama 2 helikopter  çıkarılıyor  4.5 saat boyunca  bulamıyor
bu durumda  jandarmayı  tebrik etmek  gerekir    büyük ihtimalle  arama yapan  jandarma  ekibi  temelli  jandarma  karakolunun  personelidirki  helal olsun  adamlara.












[/quote] Mesajı Paylaş

Eskişehir'de savaş uçağı düştü
Eskişehir'de F-4 savaş uçağı düştü, 2 pilot kurtuldu.
   
ESKİÞEHİR - Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Eskişehir'deki 1'inci Ana Jet Üs Komutanlığına ait bir F-4/2020 uçağının bugün saat 14.13'te eğitim uçuşu için Eskişehir meydanından kalkış esnasında, henüz belirlenemeyen bir nedenle üs sınırları içerisinde düştüğünü, uçakta bulunan iki pilotun uçağı paraşütle emniyetle terk ettiklerini, pilotların sağlık durumunun iyi olduğunu bildirdi.

Anadolu Ajaansı ise 1'inci Hava Kuvveti Komutanlığı pistinden havalanmak için hareket eden F-4 savaş uçağında henüz belirlenemeyen nedenle meydana gelen patlama sonucu 2 pilotun hafif yaralandığını duyurdu.

Pilotlar, tedbir amacıyla Eskişehir Asker Hastanesine kaldırıldı.

Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25206892/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz