Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TF-2000'de plan, proje muhtemelen hazırdır. iki üç gemiyi eş zamanlı yapma kapasitemiz de vardır muhtemelen. İnşa 1-1,5 yıl sürse,  uçak gemisi inşası ise plan projesi ile en az 5-6 sene. TF-2000, uçak gemisi ile eş zamanlı envantere girse daha 3-4 sene süresi olabilir TF-2000'in. O zamana kadar Siper Blok-1 ve 2'li İ sınıfı gemiler yeterli olabilecektir. Mesajı Paylaş

Bence temel neden
Maliyet, İster, Gereklilikler kümelerinin kesişim kümesi ya İstif diyor yada Hormonlu İstif diyor özetle...Örneğin hiç değil bir TF 2000 ile 3 İstif yaparlar büyük ihitmalle, Bir TF 2000 1 alan kapatabilirken, 3 İstif le 3 alan kapatılır ...

Bir başka bakış açısı ile de, şöylede bir yaklaşım mümkün ve sağlıklıdır,
Aynı anda ve büyümeyi de amaçlayan ama yamalı bohçaya dönmüş bir donanma değil de
önce belli sayıda Milgemi gövdeye alarak standardizasyon avantajlarını dikkate alan bir büyüme startejisi de olabilir ard alanda... Donanmanın F-16 sı... Mesajı Paylaş

#412
Sn.tigerfish konuya vakıf değilim yani proje içersinde değilim

Fakat iki sebepten dolayı ertelenmesi muhtemel kendi fikir ve tahmin etmeme göre

1 Çafrad;tahminim istenilen seviyeye gelmemiştir yani bunu prototip olarak üretip ne denizde ne karada test ettik.burdan kastım 4 yüzü hazır umr,çfr ve ayr radarları bir mast yani direkte toplanılıp ne karada ne denizde denendi. sadece tek yüzü umr ve ayr radarı bir gabya fırkateynin helikopter pistinde test edildi.yani sınırlı test.

2 siper füzesi; bunlar üretimi söylene göre 2026 gibi başlıyacak kuvvet muhtemelen blok2 versiyonunu isteyecektir tf2000 için en az.

3.bütçe? Mesajı Paylaş

Herkese Günaydın.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ANADOLU gemimizin en büyük düşmanı denizaltılardır.
Hiç bir uçak hiç bir füze personel ihmali veya isteği dışında bu gemiye yaklaşamaz bunu kesinlikle kabul edelim sebebi ise KORAL ED/ET sisteminin gemide mevcut olmasıdır.
Hava savunma muhribinin ertelenmesi veya iptal edilmesinin belkide ana sebebi KORAL sisteminin yeni imal edilen ve edilmiş olan gemilere yüklemelerindendir.
Milgem sınıfı gemiler tank gibi gemilerdir diyebilirim...

1 milyar dolar harcayıp ta HSM yapmak mı daha mantıklı yoksa gemilere KORAL sistemini entegre etmek mi kolay eğer bu sistemi her gemiye koyduğumuz takdirde 50km ara ile konuşlandığı takdirde 700 ila 1400 km arasındaki mesafe içine hiç bir uçak ve füze giremez....
Ayrıca düşmanca tutum içindeki gemilerde çaresiz kalıp geri çekilir.
Zaten en büyük darbe dost olarak yaklaşıp sonra size saldıran dost görünümlü düşmandan gelir.
ÖRNEK MUVENET GEMİMİZ.... Mesajı Paylaş

SSİK' de alınan kararlar Deniz Kuvvetlerinin mevcut gücünü korumaya yöneliktir:

5-8. Milgemler Yavuz sınıfının yerine geçmek üzere yapılmakta idi,
9-12. Milgemler modernize edilmemiş Gabyaların,
Hisar sınıfı karakol gemiler Burak sınıfı gemilerin,
Yeni hücumbotlar Rüzgar ve Doğan sınıfı hücumbotların yerine geçecektir.

Yeni uçak gemisi sadece tasarım aşamasındadır, açıkçası en az 10 yıl, belki de daha uzun bir süre yapım aşamasına geçileceğini zannetmiyorum.

Bu kararlar oldukça gecikmiş olarak alınmakla birlikte yola çıkılmıştır. TF2000 diyenlere hayret ediyorum. Bu ekonomik krizde zaten böyle bir karar beklenmiyordu.

Þimdi önemli olan bu planlanan gemilerin yapımı için kaynak bulunmasıdır. Bunun dışında 3 önemli teknik gelişmeyi sağlamamız gerekiyor:

1) Hisar D veya Gökdemir' in bölgesel gemi hava savunma sistemi,

2) Levent ya da Göksur sisteminin yakın hava savunma sistemi

3) DÜFAS sonar sisteminin geliştirilmesinin tamamlanmasıdır.

Hayırlı olsun diyelim. Mesajı Paylaş

#415
Benim merak ettiğim şu hadi TF2000 yapmak gibi bir niyetimiz var projemiz var , tasarlanıyor ediyor felan. Mali sebeplerle olmuyor vs. Ben soruyorum bu deniz kuvvetlerinin açık denizlerde DSH kabiliyetini yapacak olan proje nerede. Madem uçak gemisi hayali var, tamam güzel de nerde bu DSH projesi. Uçak gemisi yapacağız neden açık denizlerde yüzdüreceğimiz Milden hakkında bir bilgi malumat geçti mi.

Geçtim artık açık sınıf mayın gemisini, TCG Derya'nın yedek gemisini vs. TF2000'in alt sistemleri vs çalışılıyor. Hava savunma füzelerimiz çalışılıyor. Yaparız ,yapamayız, geç yaparız o başka konu sonuçta niyetimiz var ve çalışıyoruz. Bu konuda en ufak bir bilgi yok. Hadi tüm bu maliyetli platformları geçtim bizim İstiflerin daldırılabilir ve çekili dizin sonarları nerede. Böyle projelerden üstün körü bahsediliyor geçiliyor. Herhangi bir prototip felan da benim yakaladığım yok. Ki şimdiye çoktan envantere girmesi lazımdı. Ben çalışılan ama sonlarına yaklaşmış bir prototipe de razıyım. Ege'de ve Karadeniz'de bile yeterliliğine şüphe ile yaklaştığım DSH kabiliyetimiz varken açık denizlerde ne yapacağız çok merak ediyorum. Deniz kuvvetlerinin gelecek için daha fazla Karakol Uaçğı alma hedefi vardı bu projeye ne oldu mesela. Hiç bahsedilmiyor. Deniz kuvvetlerinin planlaması bence mutlaka iyidir de işe siyaset ve savunma sanayi başkanlığı girince hep bir örselenme var.

https://alarga.uskudar.biz/kemere/baybars-2.html
https://alarga.uskudar.biz/kemere/baybars-1.html

Ayrıca bence ileride yapacağımız uçak gemisi konseptinin yukarıda gibi 2 adet piste sahip olacağı, her türlü DSH kabiliyetine sahip, HSH kabiliyeti ile komple bir ürün olan Baybars'ın büyüğü olması gerektiğini düşünüyorum. 24.500 tonluk bu platform yerine biraz daha uzun biraz daha geniş pistin yan havzalarında uçak barındıracak şekilde bir tasarım olabilir. 45-50k ton deplasman bizim için uygun olacaktır. Normal Amerikan ya da İngiliz uçak gemileri gibi de olabilir lakin DSH kabiliyeti mutlaka ama mutlaka olmalı. Japonların Izumo Class gemilerinin QQQ-23 sonarı gibi tümleşik bir sonar sistemini ancak bu boyutta bir gemide başarabiliriz.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Hocam o kavramsal görsel fazla fütüristik değil mi? Özellikle de ilk defa uçak gemisi tasarlayan bir ülke için. Ben bizden öyle bir şey çıkacağını sanmam. Açılı pist yeterli olur. Muhtemelen gemi STOBAR olacak zaten beni bir tık üzen şey bu. Hiçbir konsept harcanan emeğe tam olarak değmiyormuş gibime geliyor. Mesajı Paylaş

Projeye başlanması güzel oldu yavaş yavaş tecrübe ilerlesin ama bence uçak gemisi projesi çok yavaş ilerlemeli, çünkü çok daha önemli öncelikler var şu anda. Milden, İstif XL, TF2000, STM-500.
4 Istif XL
4 TF2000
8 STM-500
8 Milden

Türk donanmasının omurgasını oluşturacaktır, ondan sonra Uçak gemisi zaten güçlü olan donanmayı devler ligine sokar Mesajı Paylaş

#418
Savaşan unsurların yanında destek unsurları da çok önemli. Ki asıl mesele uçak gemisinde ne uçacağı. Örneğin Hürjet uçacak ise yapılmasın daha iyi. Kaan uçacak şekilde yapılmalı. Yoksa bu kadar emek bu kadar mühendislik israf edilmiş olur. Tabi ilk başta Hürjet veya Hürjetten geliştirilmiş Sn Merzifonlu'nun dediği gibi Hürjet hayalet gibi bir konsept 2030+ yıllarda gayet mümkün sonrasında Kaan'a geçilir.

Ama böyle bir platform için tüm donanmanın büyümesi lazımdır. Her anlamda. Personel sayısından, ülke içi ve ülke dışı üs sayılarına kadar. Biz önce çoktan yapmamız gereken Kıbrıs ile başlasak şuanlık yeter. Sonra Nijerya, Somali, Katar, Malezya, Azerbaycan, Romanya , Endonezya olarak gider. Açık denizde destek gemilerinin aldığı görev ve sorumlulukta gayet önemli ama bizim şu Ege'de adalara askeri çıkartma filomuz hem çok yaşlı hemde çok az. Yunanistan'ın asker bulunduran her adasına Ege'de hava sahasının ve deniz sahasının güvenliği için zorunluluktur. Girit ve Rodos'ta tam hakimiyet için çok daha fazla nitelik ve nicelikte çıkartma yapmak gerekiyor. Bu yüzden çıkartma filosu artırılmalı. Paramız olmadığı için hep öteleniyor ama bir noktadan sonra zorunlu hale gelecek. Mühendislik olarak motor ve aktarma sistemleri alındığı sürece bunlar bizim için çocuk oyuncağı seviyesinde.


Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Uçak gemisi gelecek ise Kaan Uçak gemisine büyük gelir. Hürjet çoğu yerde, Kızılelma-Anka-3 eşliğinde  iş görür ama, modern bir kuvvet ile karşı karşıya kanılırsa, Rafale/Eurofighter boyutlarında, tercihen EF güç ağırlık oranı altı olmamak üzere iki motorlu bir asli savaş jeti elzem olur. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz