Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

O motor KTJ-1750 ile plan-B oldu. Yani KTJ-1750 > TJ300 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: MeACuLpA - 25 Mart 2024, 22:36:32
O motor KTJ-1750 ile plan-B oldu. Yani KTJ-1750 > TJ300

Yakında seri üretime giriyormuş. Ne için olabilir o halde? Mesajı Paylaş

Gemilerin görevleri ile ilgili gelişmeyi Tayfun Erdil Twitter'de yorumlamış. Der ki;

Deniz Kuvvetlerinin, 2 Ay sınıfı denizaltı, 2 Meko sınıfı firkateyn, 2 Lürssen sınıfı hücumbot, 1 Burak sınıfı korvet ve 1 Engin sınıfı mayın gemisini Test ve Eğitim filosuna aktarması, Somali ile imzalanan kara suları ve MEB alanının korunması anlaşması konusunda ip uçları veriyor. Mesajı Paylaş

Alıntı YapMilli uçak gemisi ve TF-2000'in tasarımı devam ediyor.



Milli Savunma Bakanlığı (MSB) İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda bulunan DPO, kapılarını basın mensuplarına açtı. Tersane Komutanı Tuğamiral Erdinç Yetkin ile DPO Müdürü Doç. Dr. Mühendis Albay Hakan Uçar, tersanede ve Dizayn Proje Ofisi'nde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi.

MİLGEM Projesi kapsamında İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda inşa edilen TCG Heybeliada, TCG Büyükada, TCG Burgazada ve TCG Kınalıada isimli ADA sınıfı korvetlerin tasarım ve entegrasyon faaliyetleri DPO Müdürlüğünce yapıldı. Bu gemiler 2011, 2013, 2018 ve 2019 yıllarında hizmete girdi.

Uluslararası alanda da takdir edilen ADA sınıfı korvetlerden daha üstün harekat ve manevra görev fonksiyonlarına sahip olan bir fırkateyn tasarımı hedefiyle DPO'da MİLGEM projesi esas alınarak "İstif Sınıfı Fırkateyn Projesi"nin tasarım faaliyetlerine başlandı.

İstif Sınıfı Fırkateyn Projesi'nin ilk gemisi olan TCG İstanbul fırkateyni, İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda inşa edildi. 19 Ocak 2024'te hizmete başlayan, yüzde 80 oranında yerli üretim olarak inşa edilen TCG İstanbul'un tasarımı ise yüzde 100 yerli.

Projenin ilk 4 gemisi olan ADA sınıfı korvetlerden daha farklı kabiliyetlere, daha yüksek deplasmana sahip 113 metre uzunluktaki ve 14,4 metre genişlikteki TCG İstanbul, yakıt ikmali ihtiyacı duymadan, Gölcük'teki Donanma Komutanlığı'ndan New York'a kadar gidebilecek özellikte.

Fırkateynde aynı zamanda Roketsan tarafından geliştirilen 120 deniz mili menzile sahip ATMACA güdümlü mermi kullanılabiliyor. Gemide, su üstü hedefleri ile kara hedeflerine atış yapabilen bir adet 76 milimetrelik baştopu ile 2 adet 25 milimetrelik uzaktan komutalı silah sistemi de yer alıyor.

Gemide, yerli ve milli silah sistemlerinin yanı sıra Türk mühendisler tarafından geliştirilen Alper seyir ve gezi radarı, Cenk hava arama radarları ile Denizgözü Ahtapot sensörü ve Gökdeniz entegre takip sensörleri bulunuyor. Geminin beyni olarak nitelendirilen Savaş Harekat Merkezi'ndeki tüm cihazların yazılımları ise Havelsan tarafından tamamen yerli olarak yapıldı.

Yerli ve millilik oranını yüzde 85'e çıkaracak proje: TF-2000
DPO'nun yürüttüğü bir diğer proje, Deniz Kuvvetleri Komutanlığınca 14 Ocak 2019'da verilen direktif ile başlanan "TF 2000 Hava Savunma Harbi Muhribi Projesi".

Ülke hava savunmasının denizden başlayarak kademeli olarak karşılanması ve üstün taarruz ve hava savunma kabiliyetine sahip bir yüzer platform ihtiyacının giderilmesi maksadıyla milli kaynaklarla geliştirilen projenin tasarım çalışmalarına devam ediliyor.

Bu muhripte, ADA sınıfı korvet ve istif sınıfı fırkateynden farklı olarak bölge hava savunma harbi kabiliyetine sahip olunması amacıyla milli olarak tasarlanmış çok fonksiyonlu ve uzun menzilli radarlardan oluşan çok amaçlı faz dizinli radar ve 96 hücreli Milli Dikey Atım Sistemi bulunacak.

Ayrıca gemide, hava savunma harbi kabiliyeti ile üstün denizaltı savunma harbi kabiliyeti de olacak. Bu gemide kullanılacak olan karinaya monteli sonar sistemi ve düşük frekanslı aktif sonar sistemi ile geminin denizaltı savunma harbi menzilinin 80 bin yarda, yani 73 kilometre üzerine çıkması bekleniyor.

DPO'da yapılan çalışmalar doğrultusunda TF-2000 tasarımı ile yerli ve millilik oranının yüzde 85'e çıkarılması hedefleniyor. Bu da TF-2000'in, Türkiye'nin en yüksek yerli ve millilik oranına sahip savaş gemisi olacağını gösteriyor.

110 kişilik ekip TCG Anadolu'nun daha büyüğünü tasarlıyor
Son olarak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın direktifi ile Deniz Kuvvetlerinin caydırıcılığını, güç aktarım yeteneğini artırmak ve ülke savunmasını daha etkin yapabilmek amacıyla "Milli Uçak Gemisi Projesi" yürütülüyor.

TCG Anadolu'dan daha büyük bir milli uçak gemisinin tasarımı, DPO'da yapılıyor. İspanya Donanmasına bağlı Juan Carlos I gemisi model alınarak tasarlanan TCG Anadolu'nun yüzde 70'i yerli üretimle inşa edilmişti. Þimdi ise DPO'da tasarlanan yeni milli uçak gemisinde bu oranın artırılması hedefleniyor.

Konsept tasarım aşamasında olan gemide, yerli ve milli insanlı ve insansız hava araçlarının konuşlandırılması planlanıyor. Bu amaç doğrultusunda havacılık sektöründe ileri gelen Baykar ve TUSAÞ firmaları ile çalışmalar yapılıyor.

Fizibilite çalışması yapılan yeni milli uçak gemisi için Deniz Kuvvetlerinin farklı birimlerinden uzman personelin de katılımıyla DPO bünyesinde 110 kişilik Uçak Gemisi Çalışma Grubu oluşturuldu. Çalışma Grubu, uzmanlık alanlarına göre alt gruplara bölünerek konsept tasarıma başladı.

Halihazırdaki teknolojik kazanım dikkate alınarak gemiden kalkış-iniş yapabilecek hava araçları ile pist geometrisinin belirlenmesine yönelik çalışmalar yapıldı.

"Makineleri de büyük bir gayretle millileştirme yolunda çalışıyoruz"
Basın mensuplarına tersaneyi gezdiren İstanbul Tersane Komutanı Tuğamiral Erdinç Yetkin, "Ana muharip unsurlarımız olan hücum botlarımız, karakol gemilerimiz, korvetlerimiz ve fırkateynlerimizin tüm makineleri üretici seviyesinde, yurt dışı bağımlılığımız olmaksızın burada toplanabilmekte, arızaları giderilebilmekte ve tekrar gemilere monte edilebilmektedir." dedi.

Yetkin, makinelerin göreve hazır hale getirilmesinin ardından sanki gemideymiş gibi test edilebildiğini aktardı.

Mesajı Paylaş
]

Yeni stobar tasarım ve açılı pist var onu paylaşabilecek var mı?

Sanırım en uzun atlama mesafesine sahip ski jump tasarımını yapmışlar gayet mantıklı

Fakat gönül katapult istiyor emals istiyor Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#516
Kaner kurt'un açıklamasına göre gemiyi 4 adet gökdeniz ve 32 vls atım sistemi olacakmış...

Aynı şekil katapult için gemi içinde yer ,ve yine katapult hazır olduğunda ski jump düz bir pistle değiştirilecekmiş..

Þimdi yapmamız gereken tek motorlu tfx-6 versiyonu delta kanat ve canard olan uçağın üretim kararı alınmalı tf35000 motorlu olan Mesajı Paylaş

Denizci16 hocam Tusaş ısrarla Hürjet'i bu gemiye hazırlıyor...Forumda da çok tartıştık hürjet  uçak gemisinde zor dedik ,tam yüklü kalkış performansı olmaz dedik Tusaş  ama ısrarla uçak gemisi versiyonu olacak diyordu...Nedeni belli oldu Hürjet TCG Anadolu için değil bu uçak gemisi için düşürülüyor...

Hürjet bizim Douglas A-4 Skyhawk uçağımız olacak ilk etapta... Daha sonra TF-35000 başarılırsa Hürjet'ten daha safkan fighter , tek motorlu bir donanma jeti yapılacaktır mutlaka... Mesajı Paylaş

Millet

Su33,mig29 k,f35,j35,F18,rafale uçurur ...

Biz ise hürjet ile uğraşalım

Gerçekten vizyon "0" Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz