Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mısır, GSMH 'sı 235 milyar dolar olan bir ülke. Yani kişi başı gelir 2400 dolar.
Elindeki uçak ve tank envanteri bizden fazla. Gemi adedi de bizi geçer yakında. Deli çingenenin çeyizi gibi bir envanteri var. Kullanacak ordu için tam bir rezalet. Ama silah aldıkça alıyor bu çökük ekonomi ile.
Bizde istesek halkın boğazından keser, büyümeden keser savunmamız için daha çok harcarız.
Ama unutmayalım savunmaya giden para halka geri dönmez. Kendimiz üretsek dahi sonunda ekonomiye bir yüktür savunma harcaması. Bir getirisi yoktur.
Otomobil , kamyon , otobüs , demiryolu yaparsınız verimlilik artar. Taşımacılık ilerler. Yaptığınız Tankın halka geri dönüşü yoktur.
ABD bu yöntemle SSCB'yi yıktı. Þimdi silah yarışı ile Çin'i zorluyor. Rusya'yı zorluyor. Yunan ekonomisi niye çöktü? ABD Araplara zorla silah satarak silah sanayiini ayakta tutuyor. Ürettiği silahların zararını kompanse ediyor.
Onun için gelişmiş ekonomilere bakarsanız savunmaya ayırdıkları para hala gsmh lerinin %2'sinden azdır. Çünkü halklarının rahatı ve yaşam seviyesini belli bir düzeyde tutmak zorundadırlar.
Silahımızı kendimiz yapacağız ve mümkün olduğu kadar da satacağız. Mesajı Paylaş

Konuyla ilgisi olmayan mesajlar çıkartılarak Gereksiz İletiler ve Konular bölümüne taşınmıştır. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Aslında Yonc-Onuk Korvetine yazıcaktım ama ;

Bu geminin (Yonca Onuk Gemisinin) en büyük dezavantajı denizaltı harbi kabiliyeti olmaması.  Aslında yüksek hızıyla tam bir  dizel denizaltı avcısı olabilir.

Diğer yandan bakarsanız da donanmamız için tam bir çıkış yolu olabilir.

Nasıl ?

Söz konusu gemi gökdenizlerden arındırılarak vls kısımları'da quadpack veya en azından doublepack hisar-a/o ile teçhiz edilir, baştopu otomalera'nın 76mm sr değilde 76 mm strales sistemli dart anti aa mühimmatı'da atabilir hali olur stamplar gökdenizlerin yerine stampların olduğu yere 'de orka-a hafif torpido lançerleri ve Fersah Karinaya Monteli sonarı, zargana ve tork eklenirse milgem'in yarı fiyatına yakın ama onla aynı işi yapabilecek çok etkili bir canavar ortaya çıkar.

Benim düşüncem şöyle , hep milgem de ana topun arkasında ve yanlarda yer aramaya çalışıyoruz. Boşuna uğraşıyoruz. Geminin arkasında yani ram bölgesinde  bknz ;





Eğer ram kalkarsa oraya 16'lı vls rahat sığar. Diyelimki Sığmadı 8'li sığar (bence ram'in arkasınada sığarda cold launch olarak). En kötü senaryo gömülü olmayan 8'li quadpackli vls koyalım. 16x hisar-a + 16x g-40 füzesi ile geminin hava savunması emin ellerde olabilir. İstenirse stamplar , stop'a yükseltilip bir hava savunma katmanı daha oluşturulabilir. Zaten 76mm ile önde de bir katman var. Hisar-A füzesi çok agresif manevralara sahip , rf datalink + iir başlıkla ram blok 1'in yapabileceği işleri çok iyi yapabilecek bir füze. Gowind gibi korvet sınıfının nirvanası korvetlerden birisi 16x vl mica ve 2x 20 mm nexter uzaktan kumandalı top ile koruyor kendini. Hatta Milgemlerden çıkacak ram'lari yonca onuk'un korvetinde gökdenizlerin yerine koyar ve vlsleri kaldırıp oluşacak oyuk kısımlara stampları alıp stamplar yerine de orka-a platformları eklenebilir.

Yani malum platform ve kapasite sıkıntımız malum. Eğer yonca onuk öz kabiliyetleri ile böyle bir gemiyi yapacaksa donanma ciddi nefes alır.

Nasıl alır.

2024-2025 itibari ile İ sınıfı seri üretiminde sıkıntı olmaz ve 2021'de siper ve g-40 füzemiz gelir ise ;



Barbaros yarı ömür modernizemiz de arkadaki vls'yi 32'liye biliriz olmadı öndeki gökdeniz yerine 8'li vls'de eklenebilir.



Keza bunun için yer var. Siper füzelerini atabilecek radar kabiliyetinede sahip olacak barbaroslar  24x Siper 32x G-40 ile güzel bir stop gap hava savunma olacaktır.

Bunun yanında 4 i sınıfı ve 4 modernizeli milgem ise genel maksat gemisi kabiliyeti sağlayacaktır.  4x Yonca Onuk korveti 'de filonun dsh rolünü üstlenecektir.

Sonuçta oluşacak 1x Barbaros aaw, 2x Milgem/İ sınıfı Gmh, 1x Yonca Onuk Korvet'ten oluşacak 3 adet filo. 1x barbaros aaw , 2x Gabya gmh, 1x İ sınıfı ise asw rolünde (milgemden daha iyi bir sonara ve benzer atikliğe sahip).  1 adet açık deniz ve Anadolu lhd'yi koruma ve eskort filosu  olarak diğer 3 filoda (karadeniz, ege, akdeniz filosu.) geriye kalan 1 milgem 6 perry'de filo yedekleme amaçlı (destek gereken yerlere mesela bir gemi tamirde ve bakımda ise onun yerine veya 1x perry aaw, 2x perry gmh, 1x milgem -son kalan- asw rolünde ek destek filosu ege'ye konuşlandırılabilir. +2 de yedek kalır. ) Keza perryler hava savunma ve genel maksat amaçlı kullanılabilecek güzel bir gemi.

Bu bizi tf-2000'e kadar idare eder. Sırtımızı yere getirmez. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Bu milgem projesi başlatılırken  3 tip milli gemi kasası oluşturulabilirdi... 

100 metre altı Milli Korvet , 120-150 metre arası Milli Fırkateyn , 160 metre üstü Milli Destroyer ... Bu 3 sabit gövdeler üzerinde Çin gibi fotokopi gibi üretim yapılır , çünkü uzmanlaşma sağlanmış olur...

1 Tersane sadece bu 3 tip Milli geminin gövde üretimini yapsa diğer 2 tersane de değişen savaş konseptine göre bu korvet-fırkateyn-destroyeri gerekli haberleşme ve silah sistemleriyle donatsa  daha hızlı bir üretim süreci olabilirdi...

Bunu şunun için savunuyorum ...Gövdede metal blok kesim-kaynakları yapılıyor ama üzerine yerleştirilecek çoğu yabancı menşei sistem için tedarik süreci bekleniyor... En azından gövdeler o sistemler gelene kadar üretilmiş ve zaman kaybedilmemiş olmaz mı? Mesajı Paylaş

Alıntı YapGünümüzün en stratejik silahlarından biri olan ağır sınıf modern torpidolarının ortalama bir ana muharebe tankı ile denk fiyata sahip olduğunu biliyor muydunuz?
https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1255590681579589635


Aselsan'ın 324 mm çapa sahip hafif sınıf torpido projesi ORKA başarı ile tamamlanıp envantere girdikten sonra dikey atım sisteminden atılan booster itkili VL-ASROC ve akıllı dip mayını MK-60 CAPTOR gibi projelerde kullanılabilecektir. DzKK'nın 2 farklı akıllı dip mayını projesi bulunmaktadır bu projelerden biri tamamen ORKA projesine bağlı olmaktır. Bu akıllı dip mayını projesinin ana parçaları bir adet kapsül ve bir adet hafif sınıf torpidodan oluşmaktadır kapsül içerisindeki torpidonun kapsülü de en az kendi. kadar akıllıdır. Üzerinde pasif sonar, manyetik anomali sensörü, basınç izi sensörü, akustik dost düşman tanıma sistemi ve batarya gibi parçalar bulunmaktadır. Mayının sualtı akustik sistemi hafızasına yüklenen binlerce farklı sesin her birinin farklı karşılıkları bulunmaktadır.

Mayının tespit ettiği cisme akustik şifreli bir ses dalgası gönderilir . Bu akustik ses dalgasının doğru karşılığı mayın üzerindeki IFF tarafından algılanmaz yada yanlış ses dalgası iletilirse mayının zincir ile sabitlenen kapsülünün kapağı açılıp içerisindeki torpidoyu serbest. Bırakır ilerlemeye başlayan torpido hedefini izler ve bulduğu anda infilak ederek hedefini tahrip eder. Bir diğer akıllı dip mayını projesi ise aynı sensörlere sahip olup GRP(cam elyaf katkılı kompozit) gövdeli olarak geliştirilecektir. Bu sayede tespit edilmesi akustik sistemler. Tarafından zor olacaktır. Aynı şekilde 3 boyutlu hareket kabiliyetine sahip olacak mayın hakkında her hangi bir bilgi verilmemiştir.

https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1256330927472431105



Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN'ın
16-01-2020 tarihinde 2019 yılı değerlendirme toplantısında kamuoyu ile paylaşılan grafikte AKYA ağır sınıf torpidosunun silüeti oldukça dikkatimi çekmesine rağmen detaylı bir değerlendirme makalesinin yazılmasını beklemiştim ama kimseden ses seda çıkmadı bu nedenle proje hakkında gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Zaten projenin ne zaman başladığını, harp başlığı+arayıcı başlık olmadan ilk atışın tarihi ile arayıcı başlıkla atışın tarihlerini biliyoruz. ilk dikkatimi çeken sevk sisteminin yapısı. Tamamen modern bir ağır sınıf torpido olacağı için, daha sessiz ve yüksek hızlara olanak sağlayan tulumbajet sevk sisteminin tercih edilmesini son derece olumlu karşıladım. bu sevk sisteminin yapısı gereği üzerinde bulunan girdap difüzörü(dağıtıcı) ile çok daha sessiz ve ölümcül bir silah olacağı aşikar. MK48 torpidosu üzerindeki sevk sisteminin resmini buraya iliştireyim. Bu resim üzerinden daha iyi anlayabilirsiniz. görünen kanatçıklar hareketsiz ve dağıtıcı olarak görev yapmaktadır.

Bu resimde görülen kanatçıkların ortasındaki yuvarlak kısım nedir diye soracaklara söylüyorum o parça difüzör halkası diye tabir ediliyor pervanenin düşük yüzey gerilimi nedeni ile su 15-20 derece sıcaklıkta kaynayarak kabarcıklar oluşturmakta bu kabarcıkların çıkardığı ses bir denizaltı tarafından kilometrelerce öteden tespit edilebilir bunu önlemek için çeşitli hidrodinamik yasalarından faydalanılmaktadır bu sistemde o kabarcıklar biraz daha azaltmaktadır. Milli ağır sınıf torpidomu AKYA silüeti üzerinde de açıkça bu sistem görülmektedir. Bir diğer dikkat çekici kısım ise baş kısmında, tamamen farklı bir tasarımı gidildiği görülmekte. Daha önce DM2a4 torpidosunda olduğu gibi uyumlu tip sonar dizini kullanılıyorken şimdi ise müstevi dizine geçildiği görülmekte buna ne doğru nede yanlış bir seçim diyeceğim çünkü ülkelerin silahları coğrafi yapısı ve tehdit algısına göre şekillenmektedir. Fakat bir bakımdan mantıklı olabilir uyumlu tip sonar yapısına sahip torpidonun su üstü hedefleri vurma ihtimali çok yüksektir. hedefine yeterince yaklaşmış bir denizaltı platformundan fırlatılan torpido da bu dizine ek dümensuyu güdümüne pek gerek  kalmamaktadır.(AKYA da dümen suyu dedektörü bulunmaktadır) fakat suyun derinliklerindeki bir denizaltı platformunu imha etme şansını yüksek tutmak için müstevi dizinde olduğu gibi hidrofonların tümünün tek bir yönde olması gerekmektedir bu sayede aldatılma şansı daha az olacaktır. Dümen suyu dedektörünün olduğu müstevi dizinli AKYA'nın daha etkili olacağını düşünüyorum bu şekilde daha da etkili çift maksatlı olacağı bir torpido olacağını kanaatindeyim.
https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1254181921975865354
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: カメせ - 02 Mayıs 2020, 11:26:47
Alıntı YapGünümüzün en stratejik silahlarından biri olan ağır sınıf modern torpidolarının ortalama bir ana muharebe tankı ile denk fiyata sahip olduğunu biliyor muydunuz?
https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1255590681579589635


Aselsan'ın 324 mm çapa sahip hafif sınıf torpido projesi ORKA başarı ile tamamlanıp envantere girdikten sonra dikey atım sisteminden atılan booster itkili VL-ASROC ve akıllı dip mayını MK-60 CAPTOR gibi projelerde kullanılabilecektir. DzKK'nın 2 farklı akıllı dip mayını projesi bulunmaktadır bu projelerden biri tamamen ORKA projesine bağlı olmaktır. Bu akıllı dip mayını projesinin ana parçaları bir adet kapsül ve bir adet hafif sınıf torpidodan oluşmaktadır kapsül içerisindeki torpidonun kapsülü de en az kendi. kadar akıllıdır. Üzerinde pasif sonar, manyetik anomali sensörü, basınç izi sensörü, akustik dost düşman tanıma sistemi ve batarya gibi parçalar bulunmaktadır. Mayının sualtı akustik sistemi hafızasına yüklenen binlerce farklı sesin her birinin farklı karşılıkları bulunmaktadır.

Mayının tespit ettiği cisme akustik şifreli bir ses dalgası gönderilir . Bu akustik ses dalgasının doğru karşılığı mayın üzerindeki IFF tarafından algılanmaz yada yanlış ses dalgası iletilirse mayının zincir ile sabitlenen kapsülünün kapağı açılıp içerisindeki torpidoyu serbest. Bırakır ilerlemeye başlayan torpido hedefini izler ve bulduğu anda infilak ederek hedefini tahrip eder. Bir diğer akıllı dip mayını projesi ise aynı sensörlere sahip olup GRP(cam elyaf katkılı kompozit) gövdeli olarak geliştirilecektir. Bu sayede tespit edilmesi akustik sistemler. Tarafından zor olacaktır. Aynı şekilde 3 boyutlu hareket kabiliyetine sahip olacak mayın hakkında her hangi bir bilgi verilmemiştir.

https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1256330927472431105



Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN'ın
16-01-2020 tarihinde 2019 yılı değerlendirme toplantısında kamuoyu ile paylaşılan grafikte AKYA ağır sınıf torpidosunun silüeti oldukça dikkatimi çekmesine rağmen detaylı bir değerlendirme makalesinin yazılmasını beklemiştim ama kimseden ses seda çıkmadı bu nedenle proje hakkında gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Zaten projenin ne zaman başladığını, harp başlığı+arayıcı başlık olmadan ilk atışın tarihi ile arayıcı başlıkla atışın tarihlerini biliyoruz. ilk dikkatimi çeken sevk sisteminin yapısı. Tamamen modern bir ağır sınıf torpido olacağı için, daha sessiz ve yüksek hızlara olanak sağlayan tulumbajet sevk sisteminin tercih edilmesini son derece olumlu karşıladım. bu sevk sisteminin yapısı gereği üzerinde bulunan girdap difüzörü(dağıtıcı) ile çok daha sessiz ve ölümcül bir silah olacağı aşikar. MK48 torpidosu üzerindeki sevk sisteminin resmini buraya iliştireyim. Bu resim üzerinden daha iyi anlayabilirsiniz. görünen kanatçıklar hareketsiz ve dağıtıcı olarak görev yapmaktadır.

Bu resimde görülen kanatçıkların ortasındaki yuvarlak kısım nedir diye soracaklara söylüyorum o parça difüzör halkası diye tabir ediliyor pervanenin düşük yüzey gerilimi nedeni ile su 15-20 derece sıcaklıkta kaynayarak kabarcıklar oluşturmakta bu kabarcıkların çıkardığı ses bir denizaltı tarafından kilometrelerce öteden tespit edilebilir bunu önlemek için çeşitli hidrodinamik yasalarından faydalanılmaktadır bu sistemde o kabarcıklar biraz daha azaltmaktadır. Milli ağır sınıf torpidomu AKYA silüeti üzerinde de açıkça bu sistem görülmektedir. Bir diğer dikkat çekici kısım ise baş kısmında, tamamen farklı bir tasarımı gidildiği görülmekte. Daha önce DM2a4 torpidosunda olduğu gibi uyumlu tip sonar dizini kullanılıyorken şimdi ise müstevi dizine geçildiği görülmekte buna ne doğru nede yanlış bir seçim diyeceğim çünkü ülkelerin silahları coğrafi yapısı ve tehdit algısına göre şekillenmektedir. Fakat bir bakımdan mantıklı olabilir uyumlu tip sonar yapısına sahip torpidonun su üstü hedefleri vurma ihtimali çok yüksektir. hedefine yeterince yaklaşmış bir denizaltı platformundan fırlatılan torpido da bu dizine ek dümensuyu güdümüne pek gerek  kalmamaktadır.(AKYA da dümen suyu dedektörü bulunmaktadır) fakat suyun derinliklerindeki bir denizaltı platformunu imha etme şansını yüksek tutmak için müstevi dizinde olduğu gibi hidrofonların tümünün tek bir yönde olması gerekmektedir bu sayede aldatılma şansı daha az olacaktır. Dümen suyu dedektörünün olduğu müstevi dizinli AKYA'nın daha etkili olacağını düşünüyorum bu şekilde daha da etkili çift maksatlı olacağı bir torpido olacağını kanaatindeyim.
https://mobile.twitter.com/TF2000DESTROYER/status/1254181921975865354

Peki bu kabarcıklar da nedir? Nasıl oluşur? Gücü ve etkisi nedir daha iyi görmek adına...

Kavitasyon nedir? | Gemi pervanelerinde kavitasyon oluşumu

Kavitasyon, tanım itibariyle pervane yüzeyinde oluşan, çapı 1 mm'den küçük çukurlaşmalara denmektedir. Bu çukurlaşmaların diğer bir adı pittingdir.

Gemi pervanelerinin dönüşü sırasında bir vakum oluşur. Oluşan bu vakum, deniz suyunun buharlaşma basıncı altına düşer ve buhar oluşumunu başlatır. Bu olay içi su buharı ile dolu olan kabarcıkların oluşmasını sağlar. Kabarcıkların pervane yüzeyine çarpmasıyla patlar ve pervaneyi oluşturan malzemenin zarar görmesine neden olur. Gerçekleşen bu olay Gemi Pervanelerinde Kavitasyon olarak isimlendirilir.



Geminin ileri (tonright) istikametinde gittiğini düşünürsek kavitasyon pervanenin, geminin baş tarafındaki yüzeyinde oluşur. Pervanenin bu yüzeyi Emiş Tarafı (Suction Side) olarak isimlendirilir.

Kavitasyonu Arttıran Sebepler Nelerdir?

Kavitasyonu artıran en önemli neden pervane üretimi için kullanılan alaşımın yeterli kaliteye sahip olmayışıdır. Pervane devrinin artışı kavitasyon hızını da artırmaktadır.



Pervane Yüzeyinde Oluşan Kavitasyonun Zararları Nelerdir?

Karina (geminin su altında kalan kısım) yüzeyine etki eden değişken basınç, geminin gövdes üzerinde titreşime sebep olur ve dolayısıyla geminin seyir verimini düşürür. Oluşan bu değişken basıncın en önemli sebebi pervanede meydana gelen kavitasyondur. Oluşan titreşimler özellikle gemide yük yokken daha çok hissedilir. Hissedilen titreşimler gemi personelinin konforunu negatif yönde etkileyebileceği gibi elektronik aletlerin de bozulmalarına neden olabilir.

Pervanede oluşan kavitasyonun diğer istenmeyen sonucu ise pervanenin bağlı olduğu şafta uygulanan düzensiz kuvvettir. Bu da şaftta kılcal çatlamalar oluşturur ve ilerleyen zaman içinde tamiri bihayli zor sorunlar oluşturabilir. Ayrıca kavitasyon pervanenin ömrüne etki eden en önemli faktörlerden biridir. Kavitasyon ilerlediğinde geminin kıç tarafından normal dışı sesler de duyulabilir.


Kaynak: https://malzemebilimi.net/kavitasyon-nedir-gemi-pervanelerinde-kavitasyon.html/amp
(Güzel bilgiler veren kaliteli bir sitedir)
Mesajı Paylaş

Bundan çok önceleri orka tabanclı bir yerli asroc projesi olması gerektiğini söylemiştim. Hatta gemi planlamalarımda vls lerde bunun içinde yer açmıştım. Bu tarz silahlar derin denizlerde gerekli silahlar. Torpidoların en zayıf yönleri hızları ve menzilleri. Bu silahlar kısa menzilli torpidoların menzilini ve hızını arttırarak yüzey gemilerine ciddi bir asw kabiliyet sağlıyor. Ancak uzun menzilli sonarlara ihtiyaçları var. Bu yüzden daha çok tf-2000 ve aynı gövde tipinde tf-100 gibi gemilere göre silahlar. Bu tarz bir silah zoka, hızır, tork gibi tedbir sistemleriyle kombine edilirse filo asw kabiliyetini en üst klasmana çıkarır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#87
Öncelikle tonajlı gemiler sart diyeceğim ama bazı done'ler var tüm ezberleri bozabiliyor biz milgemler ile afrika kıtasını dolasabildik

Milgem istif sınıfı ile de bir yakıt ile 5500 nm yani 10500 km yol yapabiliyor olacağız umarım rakamları yanlış hatırlamıyorumdur..

Yani okyanus ve uzun erisimli yoğun dalgaların olduğu denizlerde

3000 ve üzeri tonaja sahip olmamız konusunda bazı kıstaslar vardı sea state yani deniz durumu ile alakalı fakat milgem bu tezi bu tabuyu çürüttü gibi...


Bana kalsa donanma

8 tf2000 64 vls li 7000 ve üzeri tonaj kabiliyeti

8 ile 16 arası tf100 32 vls 4000-5000 ton luk gemi

8 -12 i sınıfı

Þeklinde açık deniz filosu oluştururum

6 adet ada sınıfı korvet

12 adet kılınç sınıfı hücumbot

16 adet mrtp 45

6 adet te visby tarzı korvet hücumbot tarzı platform ekleyip

İçdenizler için bir grub gücü oluştururum


Toplam maliyet

8x1 milyar dolar tf2000 = 8 milyar dolar#

16 x700-800 milyar dolar tf100=11.200 milyar dolar ile 12.800 milyar dolar# bir rakam

12 x400 milyon dolar i sınıfı=4.8 milyar dolar #

Toplam açık deniz filo masrafı

26.6 milyar dolar#

1 adet daha lhd ekler isek 1milyar dolardan buda genel maliyet

27.6 milyar dolar#


Iç deniz için

2 adet milgem 2x250 milyon dolar =500 milyon dolar#

8 kılıç sınıfı var 4 adet daha 4x60 milyon dolar (ortalama hücumbot fiyatı)=240 milyon dolar#

16 x mrtp45 birim maliyeti 60 milyon dolar olsa buda bize genel maliyeti 16x60=920 milyon dolar#

6 adet visby sınıfı korvet yada hücumbot desek birim maliyeti 100 milyon dolar etse 6x100= 600 milyon dolar#

Toplam içdeniz görev gücü masrafı:

2milyar 260 milyon dolar#

Kısaca tsk bütçesi her yıl 20 milyar dolar olsa

Bunun 10-15 milyar doları

-Barınma
-Maaş
-Eğitim
-Gıda
-Temel ihtiyaç malzemeleri (battaniye yorgan elbise meblusat)
-eğitim için harcanan mühimmatlar ve eğitim harcamaları.
-yakacak
-personel nakli masrafları (benzin vesair)
-dolasım masrafları (uçaklar gemiler tanklar) vesair

Burlara 10-15 milyar dolar harcansa

Her yıl yeni sistem alımı için 4-5 milyar dolar kalır.

Bu paranın bir kısmı kontrata bağlansa

Örnek f35 a400 m aip denizaltı alımı tcg anadolu lhd alımı altay tank alımı vesair

Konrata bağlı alımlar olsa

Tsk da 2 ile 3 milyar dolarlık yeni ekipman parası kalıyor olması lazım

Yani kısaca benim çıkarttığım masraf sadece donanma alımı için 28-30 milyar dolar#

Kısaca10-15 yıllık planlama ile olmuyacak alınmayacak sistemler platformlar yada gemiler değil aslında gözümüz önünde çok pahalı diye büyültüyoruz

Ama 20 milyar doların yüzde 10'u olan 2 milyar dolar ile yıllık alıma sakladığımızda yada sakladığımız zaman 20 -35 senede bu gemileri zorlanmadan
Envantere alıp kullanabiliyoruz hiçte öyle büyük harcamalar gibi de durmuyor.

Yani kendi gözümüzde bu paraları büyültüyoruz yüksek maliyetler gibi geliyor ama işin aslı öyle değil vede öyle gözükmüyor.

İste insan o zaman bu paralar nereye gidiyor diyor.

Gemiler niye kızakta bekliyor diyor niye gemi motoru mu gelicek yoksa vls'yi mi bekliyoruz diye sorgulayıp duruyoruz .

Not :denizaltı sayısı planlaması bu sayıya dahil değil

Onuda eklersek bir 6 adet type 214 daha 2.4 milyar dolar daha verip toplam 12 adet type 214 yeterde artar bile denizaltı sayımız için




Mesajı Paylaş

Hocam biraz uçuk gibi geldi bana savunmaya bütçesine bakıyorum birde yani bir yandan Tf-X gibi pahalı bir proje var. Diğer Altay vb saymıyorum daha. Þuan ekonomik sebeplerden dolayı ki araya birde korona girince vb bunları yapmak şuan zor diyorum ben. Ama para olunca benim düşüncem;

8 Adet Tf-2000 64Vls (8000+Ton)

4 Adet Milgem (Hazır olduğu için bunlara 8 Vls takılır)

6 Adet İ Sınıfı (2. Gemiden itibaren 32vls yapılmalı)

Barboros gemileride zaten modernize ediyoruz.

16 Adette Fac-55 (diğer botları saymıyorum zaten yazmışsınız)

Bence böyle bir donanma iyi olurdu hem sayı fazla değil hemde Maliyet açısından güzel. İlerleyen zamanlarda 1-2 şer artırırız gemileri. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Gemilerinde işletme maliyetleri uçakların ki gibi yüksektir hele ki eğitimlerde milyon dolarlar füzeler çerez niyetine harcanır, sadece satın alma maliyetine odaklanmayın, yani ne kadar büyük ordu o kadar büyük savunma bütçesi ve yeni silah alımında o kadar kesinti, bu yüzden dengeyi bulmak lazım, bakın Yunanistana o kadar gemi, uçak aldı, şimdi 1 tane gemi yüzdüremiyorlar Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz