Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Peki bu kadar eksik var iken ...

Uçak gemisi ve ötesinde uçak gemisi saldırı grubu konusuna nasıl yaklaşırsınız..


Yanlış hatırlamıyorsam çanakkaleye 100 bin tonluk gemi inşası için havuz yapılacaktı.

Peki İstanbul ve İzmit vede bunlara asfat'ı dahil edersek en büyük havumuz kaç bin tonluk bilenimiz var mı? Mesajı Paylaş

Benim deniz kuvvetleri doktrinine göre

Gabya-yavuz-barbaros bunları i sınıfı ile değiştirmek lazım

Yani 16 fırkateyn efsanesine göre 16 i sınıfı ile değiştirmek güzel olur

Ada ya iki adet daha eklenip burakları elden çıkarcan

10 adet hisar sınıfı bunların gelişi ilede eski hücumbotlarla degiştir

Tf2000, tf100, uçak gemisi, vb gemiler biraz zaman alıcak bu esnadada denizaşırı hedeflerimiz stratejilerinin oturmasıda bu projelere denk gelir

Yani ondan önce kendi kıyılarımızda takılırız Mesajı Paylaş

Sn Salimc,
Çok sayıda saldırı amaçlı gemi yapmaya başlarsak, Uluslararası platformlarda ters anlaşılır. Zaten genetiğinde, saldırgan Türk imajı olan Batı'yı biraz daha ters yönde kaşımanın anlamı yok.
Oysa "Karakol" gemisi olarak yapılan gemilerin ana görevinin sahillerimizi ve açık denizlerdeki petrol/gaz kuyusu ve arama istasyonlarının koruması için gerekliliği şeklinde düşünülürse kimseye rahatsız olma fırsatı verilmez.
FBNW (For But Not With) düzeniyle hazırlanmış - yani yeri hazır ama kendisi yok - gemilerle ileride oluşacak tehlikeli durumlara hazır olabiliriz. Bir savaşın çıkması aylar sürer. Bu gemiler öyle modüler karakterde hazırlanmışlar ki 1-2 ay içerisinde tam silahlı hale dönüştürülebilirler.

Örnek olarak ; Aralık 1981'de  Arjantin'deki Junta Falkland bizimdir ve geri alacağız dedi. 2 Nisan 1982'de de adaları işgal ettiler. Yani 4 ay sonra. Ama İngilizler junta'nın deklarasyonundan itibaren hazırlanmaya başlamışlardı. 5 Nisan'da askeri birlikler İngiltere'yi terk edip Arjantin yolunu tuttular. Savaş, hemen olmaz. Uzun bir hazırlık dönemi vardır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 25 Eylül 2023, 20:03:16
Gökbey var öbürü var onu kastediyorum yerli helikopterler yetişecek bu gemilere
Haritada Türk bayraklı Gezgin var Cafrad var onlarda helikopter gibi yakın geleceğin projeleri ona bakarsanız.
Hayır Sn re,
Gökbey yok. "Öbürü"nün ne olduğu da belli değil.
Bizim bir helikopteri navalize etme teknolojimiz yok. Gökbey de navalize değil. Bu gemilere "DENİZE UYUMLU" helikopter lazım. Ya İngilizlerden Merlin gibi , ya da İtalyanlardan AW101 gibi bir şeyleri alıp açığımızı kapatmamız lazım. Ya da TAI'nin bir an önce denize uyumlu helikopter teknolojisi geliştirmesi lazım.
"Yetişecek" bir şey yok ortada. Þu anda 4 eksik var. Akhisar ve Koçhisar gemileri devreye girince eksik adedi 6'ya çıkacak. Daha üretim hattına bile alınmış "denize uyumlu" bir helikopterimiz yok bizim.
Mesajı Paylaş

Gemiyi topu ciws i navalize yaptık da helikopteri neden yapamıyoruz. Altı üstü oksitlenmeyecek palleri katlanacak filan işte ne kadar zor olabilir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bu 16 fırkateyni/destroyeri, 32 yapmayı planlayıp, 12 denizaltıyıda 24+24STM 500 olarak kurgulayıp ona göre ek destek gemileri, güç aktarma gemileri ve 1 stobar uçak gemisi bir de Trakya eklemeli...
Hayal edebildiğin kadarsındır derler... Mesajı Paylaş

Aklıma gelmişken AW101 e 2 çakır veya 2 mini torpido takabiliryorsak ve bu helikopter hangara sığıyorsa 10 numara 5 yıldız; hem Anadolu'yu hemde yüzerleri donatır,  seahawk tan bir siklet (%25) daha büyük hem... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 25 Eylül 2023, 22:11:11
Gemiyi topu ciws i navalize yaptık da helikopteri neden yapamıyoruz. Altı üstü oksitlenmeyecek palleri katlanacak filan işte ne kadar zor olabilir.
Tüm pallerin, dış ve iç gövdenin ve boyasının denize uyumlu hale getirilmesinin dışında, bütün elektronik devrelerin ve ekipmanların da deniz suyu ile tuzlu/nemli havadan tecrit edilmesi gerekiyor.
Ayrıca, motorunda denize uyumlu hale getirilmesi gerekiyor. Yani yalnız TAİ değil, TEİ'ye de iş düşüyor.

Demekki o kadar zor ki  kara için yapılan Blackhawk ile deniz için yapılan Seahawk arasında 2 kattan fazla fiyat farkı var.

U.S. Army 2022 yılında 120 adet black hawk için 2.3 milyar dolar ödemiş. Tanesi 19 milyon dolara geliyor.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/lockheed-wins-23-billion-contract-build-black-hawk-helicopters-2022-06-27/

U.S. Navy 2020 yılında 905 milyon dolara 24 adet Seahawk almış. 2020-2022 enflasyon farkı %8 ile tanesi 41.4 milyon dolara geliyor.
https://www.defensedaily.com/state-department-approves-sale-of-eight-mh-60r-seahawk-helicopters-to-spain/international/ Mesajı Paylaş

Helikopter lazım olsun hallederiz merak etme. Gemide kullanılan tek Türk malı elektronikler helikopterde mi var. AselFlir Radar denize uyumluda helikopterin elektroniklerini mi denizden koruyamayacağız. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#339
Arkadaşlar navalize helikopterlerde
Korozyona dayanıklı gövde
Korozyona dayanıklı aviyonikler

Yeterli diye biliyorum

Sn Yaşar 4-5 yıla navalize helikopter yaparız

Çünkü 4-5 yıla navalize uçak (hürjet) yaparız; diyen devlet yetkililerinin olduğu ülkede navalize helikopter yapmak sıkıntı olmasa gerek

Ayrıca Aw101yada nh101 barbaros ve" İ"lere sığmayabilir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz