Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#380
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 23 Aralık 2023, 15:59:41
Önümüzdeki 10 senede sahip olacağımız tüm gemileri değerlendirmemiz lazım.

10 Değil, 5 sene. Hatta 3 sene veriyorum. Uluslararası jeopolitik ortam çok hızlı bozuluyor. Bozulmayı elbette bekliyordum ama bu kadar hızlı bozulmayı beklemiyordum. Þaşkınlık içerisindeyim.

En son geçen gün Özbekistan Rusya'ya nota verdi. Zahar Prilepin adındaki etkili ve yetkili bir Rus hükumet görevlisi, "Özbekistan'ı işgal ve ilhak etmeliyiz ve ayrıca kültürel olarak yok etmeliyiz!" dedi diye... Hatta bu kişi için Özbekistan'da tutuklama kararı çıkartıldı!

https://www.trtavaz.com.tr/haber/tur/avrasyadan/rus-siyasetcinin-ozbekistani-ilhak-aciklamasi-taskentte-tepkiyle-karsilandi/65852ce83d21037f4fb1a648 Mesajı Paylaş

Biz  İ sınıfı veya ADA sınıfı gemi ihraç ettiğimizde % kaç gibi kâr ediyoruz ?

Yada şöyle sorayım , 2 ADA sınıfı ihraç edersek kendimize üreteceğimiz  1 tane ADA sınıfı bedavaya gelir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2023, 18:43:45
Biz  İ sınıfı veya ADA sınıfı gemi ihraç ettiğimizde % kaç gibi kâr ediyoruz ?

Yada şöyle sorayım , 2 ADA sınıfı ihraç edersek kendimize üreteceğimiz  1 tane ADA sınıfı bedavaya gelir mi?
Sn Serkan1976,
Yanlış açıdan bakıyorsunuz. Þöyle izah edeyim.

Her askeriyeye harcanan para ekonomik olarak ölü yatırımdır. Bu ana kural.

1. Dışarıdan askeri bir kamyon aldınız diyelim; bu kamyon hiç bir gelir getirmez size. Bilakis dışarıya döviz çıkmış olur. 
Oysa sivil bir kamyon alsanız, mal taşıyarak ekonomiye katkınız olur. Þöförüne iş olanağı yaratmış olursunuz.

2. Askeri kamyonu siz yaptınız diyelim; bu kamyon için döviz harcamadığınız için döviz içeride kalır. Ama bu kamyonu yapmak için milletten alınan vergi paralarını kullanarak istihdam oluşturduğunuzdan, ekonomik getirisi pek iyi değildir. Onun ötesinde o kamyon gene ekonomik olarak ölü yatırımdır.

3. Kamyonu kendiniz yapıp satarsanız; hem içeriye döviz girer, hemde sattığınız ülkenin parasıyla işçinizi çalıştırmış olursunuz. Bunun getirisi 2 kamyona bedeldir. Sattığınız ülkeyi size yedek parça ve servis açısından mahkum kılmanızda cabası!
Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar haklısınız ben sadece İ sınıfı - ADA sınıfı kaça maloluyor , biz kaça satıyoruz öğrenmek istedim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2023, 19:20:38
Sayın Yaşar haklısınız ben sadece İ sınıfı - ADA sınıfı kaça maloluyor , biz kaça satıyoruz öğrenmek istedim
Bunu size kimse söylemez.
Bu gemileri yapan tersanelerin karı var. "Kaymağı" var. Bunları size söylemezler.
Satış fiyatı olarak gayrı resmi rakamlara göre Ada sınıfı yapıldığında 240 milyona, İ-sınıfı'da 400 milyona çıkacaktı. Bugünkü dolarla I-sınıfı 550 milyon civarında. Tabii buna yeni MIDLAS'ta dahil ama onun ve yerli ekipmanların geliştirme masrafları dahil değil. Ada sınıfı da bugün, 300 - 400 milyondan aşağı satılmaz. Mesajı Paylaş


ada sınıfı korvetlerin tanesini 2011 yılı 250 milyon dolar maliyetle imal edildi fakat bu gemileri 1.5 milyar dolara dahi alamazsınız o derece müthiş gemiler.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2023, 19:41:07
%40 gibi bir kâr olur yani...
Yok yanlış anladınız.
Ada sınıfının ve İstanbul sınıfının 240 ve 400 milyonluk fiyatları o günkü satış fiyatlarıdır. Dolar enflasyonu ve midlas gibi eklerle bugünkü fiyatlarını verdim ben.

Ada snıfının boş ve türbin motorsuz hali ile 110 milyon dolar civarında olduğu söyleniyor. Hisar sınıfı gemiler yani. Tabi üzerine eklenecek sistemler esaslı para tutuyor. Örnek vermek gerekirse, tf2000 için düşünülen tam teşekküllü GaN bazlı modüllü Çafrad, 400+ milyon dolar. I sınıfında bunun küçük kardeşi var.

Hisarların bugünkü fiyatı Ada korvetlerin yapıldığı günkü fiyatı olacak diye düşünebiliriz.

Pakistan'a 4 Ada sınıfı ki bizim Ada'lara göre bayağı gelişmiş gemiler bunlar ( tabii üzerindeki bazı silah sistemleri Çin'den gelme) ; tanesi 250 milyondan 1 milyara satıldı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 23 Aralık 2023, 19:12:52
Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2023, 18:43:45
Biz  İ sınıfı veya ADA sınıfı gemi ihraç ettiğimizde % kaç gibi kâr ediyoruz ?

Yada şöyle sorayım , 2 ADA sınıfı ihraç edersek kendimize üreteceğimiz  1 tane ADA sınıfı bedavaya gelir mi?
Sn Serkan1976,
Yanlış açıdan bakıyorsunuz. Þöyle izah edeyim.

Her askeriyeye harcanan para ekonomik olarak ölü yatırımdır. Bu ana kural.

1. Dışarıdan askeri bir kamyon aldınız diyelim; bu kamyon hiç bir gelir getirmez size. Bilakis dışarıya döviz çıkmış olur. 
Oysa sivil bir kamyon alsanız, mal taşıyarak ekonomiye katkınız olur. Þöförüne iş olanağı yaratmış olursunuz.

2. Askeri kamyonu siz yaptınız diyelim; bu kamyon için döviz harcamadığınız için döviz içeride kalır. Ama bu kamyonu yapmak için milletten alınan vergi paralarını kullanarak istihdam oluşturduğunuzdan, ekonomik getirisi pek iyi değildir. Onun ötesinde o kamyon gene ekonomik olarak ölü yatırımdır.

3. Kamyonu kendiniz yapıp satarsanız; hem içeriye döviz girer, hemde sattığınız ülkenin parasıyla işçinizi çalıştırmış olursunuz. Bunun getirisi 2 kamyona bedeldir. Sattığınız ülkeyi size yedek parça ve servis açısından mahkum kılmanızda cabası!

Sy.Yaşar askeriyeye harcanan para asla boşa gitmez en bariz örneği askeriyesine gerekli harcamayı yapmayıp savunmasını amerikanın vermiş olduğu söze ve garantiye inanan ukraynanın rusyanın karşısında düşmüş olduğu hal meydaanda ki bugun sivil alanda kullandığımız bir çok ürün önce askeri gerekler sebebi ile geliştirilmiş sonra sivil hayata entegre edilmiştir.
Görünüşte evet askeriyeye harcanan para boşa giden para gibi görünsede sebep sonuç ilişkisine baktığınızda önceden öngörülemey bir çok ekonomik getirisi vardır.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 23 Aralık 2023, 20:21:16
Alıntı yapılan: serkan1976 - 23 Aralık 2023, 19:41:07
%40 gibi bir kâr olur yani...
Yok yanlış anladınız.
Ada sınıfının ve İstanbul sınıfının 240 ve 400 milyonluk fiyatları o günkü satış fiyatlarıdır. Dolar enflasyonu ve midlas gibi eklerle bugünkü fiyatlarını verdim ben.

Ada snıfının boş ve türbin motorsuz hali ile 110 milyon dolar civarında olduğu söyleniyor. Hisar sınıfı gemiler yani. Tabi üzerine eklenecek sistemler esaslı para tutuyor. Örnek vermek gerekirse, tf2000 için düşünülen tam teşekküllü GaN bazlı modüllü Çafrad, 400+ milyon dolar. I sınıfında bunun küçük kardeşi var.

Hisarların bugünkü fiyatı Ada korvetlerin yapıldığı günkü fiyatı olacak diye düşünebiliriz.

Pakistan'a 4 Ada sınıfı ki bizim Ada'lara göre bayağı gelişmiş gemiler bunlar ( tabii üzerindeki bazı silah sistemleri Çin'den gelme) ; tanesi 250 milyondan 1 milyara satıldı.

İthal modüllerin bizim laboratuvar üretimi modüllere göre bile baya pahalı olduğu söyleniyordu. Biran önce sanayi ölçeğinde modül, işlemci vs elektronik üretimine girmemiz elzem bence. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz