Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu

Başlatan AVCI, 05 Ekim 2016, 14:19:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Alp - 04 Ocak 2024, 19:41:08
Baybars konsepti benim çok hoşuma gitti, eni 1.1 boyu 1.2 kat büyük olsa süper olur,

Hatta bu gemi sadece uçak gemisi değil acil durumlar gemisi bile olur, Allah korusun muhtemel tekrar edecek Büyük İstanbul depreminde Türkiye' ye afetzedelere hızlı müdahale için 3-4 tane lazım olur İstanbul çevresinde; bundan her şeye yarar yangın mı çıktı Artvin'de Antalya'da çek sahile,yap müdahaleni 10 numara...

Araya bütün cehaletimle bir soru ekleyeyim; Yalnış bilmiyorsam katamaranların yüksek deniz koşullarında stabilite problemi oluyor diye hatırlıyorum sonuç bu gemi oldukça stabil olmalı ki uçaklar inerken, özellikle geniş kanatlı uçaklar, piste kanat vurmasın! Bu stabilite meselesi çözülebilir mi? Sonuçta aslen karadan bağımsız bir gemi olacak, büyük ihtimalle görevde açık denizde olacak! Konunun erbabları varsa aramızda aydınlatabilir mi? Nacizane bu cahil arkadaşınızı...

KAAN uçak gemisine büyük demiş bazı arkadaşlarda, SU-33 e baktım wiki den 30 cm daha büyük zalim.

BAYBARSIN konsepti benimde çok hoşuma gitti yanlız çift katamaran gövde olursa tadından yenmez böylelikle denge sorunuda olmaz....
Zira uçak gemilerinde en büyük problemi yük dağılımının dikkatli yapılması... Mesajı Paylaş

#431
Moskva kruvazörü yumruğu güçlü ama günümüz tehditlerine göre yarı kör bir dev.

SU-33 de uçak gemileri için fazlasıyla büyük Mesajı Paylaş

22 ton luk bir uçak uçak gemisine saatte 230 km ile serbest kontrollü düşüş gerçekleştirecek ve oluşacak çarpma yükü (hesaplamak isteyenler hesaplasın) 2 adet tekere ve onların bağlı bulunduğu çelik ayaklara binecek ve bu durumu defalarca tekrarlayacak.sizce mantıklımı böyle birşey dayanırmı. hem bu kadar büyük kanatları olan bir uçağın kanatlarını katlayıp sığdırabileceğin bir asansör yapmak bile acayip mühendislik işidir.
bu işin oluru 2 adet tf 10000 motoru taşıyan katlanır kanatlı hürjetten türetilmiş daha fazla radar dalgalarını sönümleyici tasarıma sahip bir uçak üretmek olacaktır ve eminim tusaş bunuda çalışıyordur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Ocak 2024, 20:28:28
22 ton luk bir uçak uçak gemisine saatte 230 km ile serbest kontrollü düşüş gerçekleştirecek ve oluşacak çarpma yükü (hesaplamak isteyenler hesaplasın) 2 adet tekere ve onların bağlı bulunduğu çelik ayaklara binecek ve bu durumu defalarca tekrarlayacak.sizce mantıklımı böyle birşey dayanırmı. hem bu kadar büyük kanatları olan bir uçağın kanatlarını katlayıp sığdırabileceğin bir asansör yapmak bile acayip mühendislik işidir.
bu işin oluru 2 adet tf 10000 motoru taşıyan katlanır kanatlı hürjetten türetilmiş daha fazla radar dalgalarını sönümleyici tasarıma sahip bir uçak üretmek olacaktır ve eminim tusaş bunuda çalışıyordur.

KAAN uçağının uçak gemisinde konuşlanabilmesi için tek seçeneği dikey iniş kalkış özelliğinin eklenmesidir bence... Mesajı Paylaş

Ben demiyorum ki, Kaan çok uygun olur...

Bu işin optimumu bence Rafale dir, Navalize Typhoon dur. 30 tane uçak için yeni uçak yapacağız dersek ne kadar ekonomik olur? Satabileceksek 200 tane varsa da süremiz yapalım...

Bu konvansiyonel bir öngörü; konuya yenilikçi bakarsak; Hürjet'in dame ettirdiği dronlar yep yeni bir konsept olur...    Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ocak 2024, 17:20:50
Geçen gün sosyal medyada emekli bir amiralin şu sözünü gördüm.

"Artık donanmalarda iki tür gemi var: denizaltılar ve yüzen hedefler" diyordu.


Eeee biraz haklı gibi. Bu kadar mühimmat ailesinin geliştiği, elektronik unsurların ve tespit sistemlerinin geliştiği bir dönemde, stealth unsurların arttığı ve satürasyon saldırıların arttığı asimetrik güçlerin etkisini sürekli artırdığı dönemde denizin altında yüzen bir platform çok çok daha önem kazandı.

MMU Kaan çok çok büyük bir proje fakat bence modern bir denizaltı yapmak savunma sanayisinde en önemli kabiliyettir ve bizim için Kaan'dan en az 2-3 kat daha zordur. Kaan yapacak bi TUSAÞ'ımız ve mühendis ordumuz var aynısını Milden için söylemek çok çok zor. Deniz platformlarında çok ciddi derecede bağımlıyız. Ve bu bağımlılıktan kurtaracak çalışmaları yapan ekipler ya sağlam değil ya da pek önemsenmiyor. Radar teknolojisinde belli bir eşiğe yaklaştık, aynı şeyi sonarda söylemek çok çok zor. Denizaltı konusunda birçok bağımlı olduğumuz yönün yanında, bizim Naval Group gibi bu işlere odaklı bir şirketimiz yok. TUSAÞ birer birer MMU için laboratuvar ve test merkezleri açarken bu deniz teknolojilerinde maalesef ya atılmıyor ya da yetersiz. STM yada İstanbul Tersanesi gibi şirketler ile olacak birşey değil. Düşünün ki Kaan için kaç tane test mühendisi tasarımcı çalışırken koca milden için bir elin parmağı kadar tasarımcı çalışıyor. Üsküdar mühendishanesinin yazılarını okursanız konunun vahimliğini anlarsınız. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Bu uçak gemisi tercihi nasıl olacak ben size söyleyim. Cumhurbaşkanına seçenekler sunulacak oda en büyüğü olsun diyecek.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 05 Ocak 2024, 01:52:49
Bu uçak gemisi tercihi nasıl olacak ben size söyleyim. Cumhurbaşkanına seçenekler sunulacak oda en büyüğü olsun diyecek.

Haklı haklı konuşuyorsun söz söyleyemiyorum. ;D ;D ;D ;D  Ne yapıp edip o 2028'e birşeylerde yetiştirecekler. İlk kaynak olur, başka bir şey olur ama mutlaka olur. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Uçak gemilerini bence çok abartıyorlar



Þu gemi mesela çokmu devasa büyük bir gemi? Bence normal bir gemi işte

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sn Putty,
Genel'e baktığımızda katılıyorumda,
Özel'e baktığımızda TDzK olarak TF-2000 planı yaparken İstif tercih üretime konunulmak durumunda , planlananın uçak gemisi olduğunu düşünür mütevazisinden 40000 ton olsa, şu an yapımını devreye alamadığımız yapının (TF-2000) 6 katı bir kütleden bahsediyoruz, işin özelinde... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz