FIRTINA 2 PROJESI

Başlatan levo, 18 Kasım 2016, 11:44:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Dipten yanmalı mermisini yaptık 40 km ye eriştik.

Sanırım şimdi güdümlü mermi projesi de başkamış olabilir, ee satış için tek eksik yine motorafobi mi. Ne gıcık bi durum bu bizde ki motorafobi ya. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 03 Nisan 2021, 00:51:49
Biz bu fırtınadan hiç satamadık değil mi?

Halbu ki güzel cihaz.

Azerbaycan a satılacaktı ama motor nedeniyle satış olmadı diye hatırlıyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ugurkarakaya25 - 03 Nisan 2021, 17:03:54
Alıntı yapılan: Alpars - 03 Nisan 2021, 00:51:49
Biz bu fırtınadan hiç satamadık değil mi?

Halbu ki güzel cihaz.

Azerbaycan a satılacaktı ama motor nedeniyle satış olmadı diye hatırlıyorum.
Doğru hatırlıyorsunuz. Ancak o çok eskiydi. Sonra, Ukrayna'dan 20 kadar motor alndı. Ne yapıldı o motorlarla bir bilgi sızmadı.
Sn Uğurkarakaya, satmayı bırakın kendimize lazım olanı bile üretemiyoruz motor yokluğundan.
Utku testten geçerse Fırtına-2' de ayda 2 adet gibi bir üretim hızına oturur. 140 adetlik siparişte 6 yılda biter. Mesajı Paylaş

Ukrayna motorları bizim geliştirdiğimiz motorlara temel oluşturmuş olabilir mi. Ayrıca ayda iki motor çok az değil mi, bilmediğimden soruyorum. Üretim rakamları bilerek düşük tutuluyor olabilir mi? Mesajı Paylaş

#94
Alıntı yapılan: ugurkarakaya25 - 03 Nisan 2021, 22:18:39
Ukrayna motorları bizim geliştirdiğimiz motorlara temel oluşturmuş olabilir mi. Ayrıca ayda iki motor çok az değil mi, bilmediğimden soruyorum. Üretim rakamları bilerek düşük tutuluyor olabilir mi?
Ukrayna motoru bıxer motor. Farklı teknoloji.
Bizim şu anda üzerinde çalıştığımız Utku V8 , Batu V12 motor. Bunlar Alman MTU motorlarının kopyası olmasa da benzeri motorlar.
Bilhassa Batu, 1500 HP olanı, Alman MTU ve ondan türetilen G. Kore üretimi Doosan motorlarının çok benzeri bir motor.
Motor olarak ne kadar üretebiliriz onu bilemiyorum. Ben Fırtına 2'nin üretimini söylemiştim. Daha önceki Fırtına obüslerini üretirken yılda 24 adetlik bir üretim hızı vardı.
Savaş anında ya da istenirse mutlaka üretim arttırılabilir. Ancak ülkenin/devletin ihtiyacına göre  ve mali açıdan yılda alabileceği adede göre bir üretim planlanıyor mutlaka. Unutmayın, sadece fırtına üretilip satılmıyor orduya; bunun siha'ları var, uçaklar var, atak helikopterleri var, şimdi blackhawk T70'ler üretiliyor, gemiler ve denizaltılar var. Mesajı Paylaş

#95
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Nisan 2021, 23:37:38
Ukrayna motoru boxer motor.

Boxer değil, 6TD-2 motoru ve o motor ailesi karşıt pistonlu motorlardır. Teknik olarak farklılar boxer motorlarla.

http://www.malyshevplant.com/en/content/6td

Çok sayıda avantajı olan bir teknoloji olmasına rağmen, yağ yaktığı için sivilde yaygınlaşamadı. Amerikalılar bu teknolojiyi tekrardan canlandırmaya çalışıyorlardı en son.

https://www.youtube.com/user/AchatesPowerInc Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 04 Nisan 2021, 00:32:59
Alıntı yapılan: Yasar - 03 Nisan 2021, 23:37:38
Ukrayna motoru boxer motor.

Boxer değil, 6TD-2 motoru ve o motor ailesi karşıt pistonlu motorlardır. Teknik olarak farklılar boxer motorlarla.

http://www.malyshevplant.com/en/content/6td

Çok sayıda avantajı olan bir teknoloji olmasına rağmen, yağ yaktığı için sivilde yaygınlaşamadı. Amerikalılar bu teknolojiyi tekrardan canlandırmaya çalışıyorlardı en son.

https://www.youtube.com/user/AchatesPowerInc
Sn Merzifonlu,
Boxer motor, karşılıklı çalışan yatay motora en güzel örnektir. İlk Boxer motor 1897'de Karl Benz tarafından yapılmıştır. Bu karşılıklı çalışan ilk yatay motordur. Daha sonra 180derece V motor versiyonu çıkmıştır. (Aşağıdaki soldaki resim)
Karşılıklı çalışan yatay motorlardan , 180 V motorda her iki silindire bir krank pimi düşerken, Boxer motorda her silindire bir krank pimi düşer.
Ferrari Berlinetta Boxer arabasının motoru karşılıklı çalışan yatay 180 V motordur. Ama Boxer olarak geçer.
Aslında sizde haklısınız.
Buradaki 6TD2 motoru karşılıklı çalışan yatay 180 V motordur. Bilinen Boxer motordan teknik olarak farklıdır. Ancak Ferrari'nin bile yaptığı yanlış gibi bende Boxer olarak adlandırdım. (Ne de olsa çıkış yeri Boxer diye belki de)

Quote:
A flat engine, also known as a horizontally opposed engine, is a piston engine where the cylinders are located on either side of a central crankshaft. ... The most common configuration of flat engines is the boxer engine, where each pair of opposed cylinders moves inwards and outwards at the same time.

Simply put, the boxer mill employs one crankpin per cylinder, while the flat (horizontal V) engine uses one crankpin per two horizontally opposed cylinders.
Unquote.

Mesajı Paylaş

#97
Sayın Yaşar;

Fark sadece krank milinde değil.

Boxer motorlarda, tıpkı V motorlar gibi bir silindir içinde bir piston kafası hareket eder. Karşıt pistonlu motorlardaysa, bir silindir içinde iki piston kafası karşılıklı hareket eder.

Karşıt pistonlu motorlarda valfler ve silindir kafası yoktur. Boxer motorlardaysa, V motorlarda olduğu gibi valfler ve silindir kafası vardır.

Karşıt pistonlu motorlar yağ yakarlar, motorun yapısı gereği bu neredeyse mecburidir. Boxer motorlar yağ yakmazlar. Bu nedenle Boxer motorların sivilde kullanımı vardır.

Boxer motorlar 4 zamanlıyken, karşıt pistonlu motorlar 2 zamanlıdır.

Ukrayna'nın TD motor ailesi karşıt pistonlu ve 2 zamanlı motorlardır.

Mesajı Paylaş

Bence, Karşıt motorda, boxerda, v  motorda temelde aynı yerleşim mantığına dayanan içten yanmalı motorlar. Birinde, her pistona ayrı bi silindir var, diğerinde ise 2 pistona bi silindir var.

Karşıt motorda, hacim düşük, yakıt sarfiyatı az iken, boxer motorda, tork yüksek, sarfiyat orta seviyede.

Günümüzde, fsı ve turbo gibi teknolojiler ile sağlanan kazanımlar sayesinde karşıt, boxer gibi tekniklere ihtiyaç kalmadı.

Hatta, elektrikli araçlarla beraber pistonlu motorlarda kalkınca bütün bu mekanik hengame yerini manyetiğin sihirli dünyasına bırakacak.

Mesajı Paylaş

#99
https://www.aselsan.com.tr/tr/cozumlerimiz/kara-ve-silah-sistemleri/akilli-muhimmat-ve-aktif-koruma-sistemleri/atom-105155mm-mesafece-duzeltme-sistemi

Aselsan'ın Atom mesafece düzeltme sistemi ile 105mm ve 155mm topçu mermilerinin sapması CEP olarak 50m'nin altına düşmüş vaziyette.
Çok ucuz bir yöntemle eldeki tüm 105mm ve 155mm mühimmata KİT olarak takılacak  bu sistemle çok hassas ilk defada hedefi vurma kabiliyeti kazandırılıyor. Böylece hem gereksiz mühimmat harcaması hemde etraftaki sivil yerleşime zarar vermeden topçu mermisiyle atış yeteneği  kazanıyoruz.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz