FIRTINA 2 PROJESI

Başlatan levo, 18 Kasım 2016, 11:44:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Ağustos 2024, 17:56:52
Sn.putty ne güzel çözüm bu, öyle transmisyon derdinde yok yerde kaplamıyor

Kusura bakmayın bende biraz hafıza kaybı var ve bu soracağım soruyu kesinlikle daha önce sormuş ve cevap almışımdır...Ama hatırlayamıyorum...

ABD ,G.Kore,Çin, Almanya obüsleri niye bu hibrit çözümü görmemiş...?

Galiba onların motor derdi yok , satıp para da kazandıkları çözümden neden vazgeçsinler türü bir cevap hatırlıyorum... Mesajı Paylaş

Bence cokda guzel verimli kullanilir sonuc olarak topcu sistemi cephe gerisinde sabit birlik veya ufak manevralar ile mevzi degistiricek Tanklar bile cepheye tırlarin arkasinda götürülüyor cephe icinde kisa mesafeli ilerleme sagliyor artik 2. Dunya savasi gibi yildirim harekatlari yok tanklar oyle 1 gunde 200-300 km ilerlemiyor alicaksin bu  elektirikli obusten 100 adet normal obuslerle beraber kullanicaksin maksat atis gücünden faydalanmak Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Ağustos 2024, 18:36:19
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Ağustos 2024, 17:56:52
Sn.putty ne güzel çözüm bu, öyle transmisyon derdinde yok yerde kaplamıyor

Kusura bakmayın bende biraz hafıza kaybı var ve bu soracağım soruyu kesinlikle daha önce sormuş ve cevap almışımdır...Ama hatırlayamıyorum...

ABD ,G.Kore,Çin, Almanya obüsleri niye bu hibrit çözümü görmemiş...?

Galiba onların motor derdi yok , satıp para da kazandıkları çözümden neden vazgeçsinler türü bir cevap hatırlıyorum...

İçten yanmalı motor ve transmisyon dersleri yok doğrudur size bu cevap verilmiştir

Fakat onlarda elektrikli motor veya hibrit motora geçeceklerdir, onlarında ar-ge projeleri vardır

Sessizlik ve termal izi azaltmak için onlarda bizim benzeri yola başvuracaklardır Mesajı Paylaş

SN Serkan mutlaka bir çözüm üreteceklerdir. Batıdaki ülkelerin oturmuş bir sanayileri ve savunma sanayileri olduğu için ağırdan alıyorlar projeleri genellikle.  Tank projeleri var Euro MBT , Abrams X gibi. Mutlaka burada hibrit çözümleri deneyeceklerdir. Sonra Obüs sistemlerine de bu yansıyacaktır. Ben genel olarak denizaltılarda Lityum bataryaya o kadar negatif bakmasam da tanklarda ya da obüslerde lityum batarya koymak ne kadar mantıklı bilmiyorum. Katı-hal bataryaların gelişip bu ürünlere girmesi bana daha uygun geliyor. Düşük hacimli içten yanmalı motor ve elektrik motoru bana çok ideal çözüm olarak geliyor. Yakıt ve termal verimlik sağlayacak yanında çok ciddi güç artışı sağlayacak. Birde elektrik enerjisinin sektöre getireceği silahlar için altyapı sağlayacak.

Ve ben bu çözümün gemi platformlarında da kullanılması gerektiğini ayrıca düşünüyorum. Normal seyir durumunda gaztürbini ya da dizel motorlar ile devam etsin ama savaş durumunda ya da o anlık denizaltı tehdidin de elektrik motorları büyük avantaj sağlayacaktır. Hem geminin kendi sonarları için hem de rakip denizaltının hedef tespit etmesinde. Ki Hisar sınıflarında böyle bir çözüme gittik diye hatırlıyorum. Ama bu katı hal bataryaların az ya da çok seri üretime girmeleri gerek. Bu konuda bizim de atılım yapmamız lazım. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#194
Güzel bir ürün avrupanın güney Kore'nin nazını ağız kokusunu çekmekten iyidir yalnız benim bir sorum olacak misal bu proje tuttu kuvvet sipariş geçti aynı şeyi altaya'da uyarladılar diyelim
1)tankın fiyatında bir değişiklik olurmu fiyatı ucuzlarmı artarmı
2)tankın perfonmansında bir değişiklik olurmu
3)termal izinin dizel motorlara göre daha az olacağı söyleniyo diyelimki hibrid altayı atgm cehennemi olan suriyeye sürdük tankın hayatta kalma oranı ne kadar artar bölgedeki kornet milan javelinları karşı dayanabilirmi Mesajı Paylaş

#195
Alıntı yapılan: putty - 01 Ağustos 2024, 17:51:18
Benim o kadar tork filan ilmim yok ama görünce tanırım bu askeri bir çözüm değil asker bunu kullanmaz.

Sayın putty; çok af edersiniz amaaa, bence eşşek (şeddeli ;D) gibi kullanacaklar!
---------------------------------------------------------------------------------------
"Eski TSK" ile 15 Temmuz sonrasındaki TSK'yı kıyaslamayınız. "Eski TSK", isterlerini ilan ettiği ve dışarıdan da temin edebildiği bir sistemin, yerli muadili ortaya çıktığında, firmaların test süreçlerine doğrudan müdahil olmazdı. Kendi isterlerini ilan etmekle yetinirdi. (Onu da tam beceremezdi ya, neyse... Örnek: Altay Tankı Projesi.)

Firma testlerini bitirir ve ardından da "Eski TSK" kendi bağımsız test prosedürünü uygulardı. Nasılsa ürünün yabancı eşdeğerini dışarıdan alabildiği için, ürün iyicene olgunlaşana kadar bekleme lüksüne sahipti. Örnek: MPT-76 tüfeği.
----------------------------------------------------------------------------------------
15 Temmuz sonrasındaki TSK içinse durum farklıdır. Dışarıdan alamadığı/alamayacağı bir ürün yerli olarak geliştirilirken, firma testlerinin her aşamasında TSK bulunmak zorundadır. Çünkü ürünün bir an evvel envantere girmesi gerekmektedir ve ikinci bir TSK testi için zaman ve/veya para yoktur. Ürün temel gereklilikleri karşılıyor ama tam olarak olgunlaşmamış olsun: Bu durumda dahi o ürün TSK envanterine alınmalıdır. Geri bildirimlerle ürün zamanla olgunlaştırılır. Hisar Projesi bence bu yaklaşıma örnektir.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Her neyse, bence E-Fırtına TSK envanterine derhal girecek ve çatır çatır işletilecek. Defoları da zamanla giderilecek. Umalım da MKEK tayfası batarya değiştirme işini basitleştirmiş olsunlar. Yoksa askerden çok küfür yerler, benden söylemesi! Çünkü, bu bataryalar görece kısa sürede "yalama" oluyorlar, düzenli aralıklarla değiştirilmeleri elzemdir.
------------------------------------------------------------------------------------------
Bu gelişme, bence denizciler için de çok önemli. Gemilerimiz için GE firmasına LM 2500 türbinlerinin siparişi verilmiş. Amma ve lakin, ABD cephesindekiler beyinlerini ıskartaya çıkardıklarından, o türbinlerin de tıpkı alaman dizelleri gibi gelmeme ihtimali, bence çok yüksek. Gemilerde de hibrit çözüm gerekebilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Ağustos 2024, 18:36:19
Alıntı yapılan: Denizci16 - 01 Ağustos 2024, 17:56:52
Sn.putty ne güzel çözüm bu, öyle transmisyon derdinde yok yerde kaplamıyor

Kusura bakmayın bende biraz hafıza kaybı var ve bu soracağım soruyu kesinlikle daha önce sormuş ve cevap almışımdır...Ama hatırlayamıyorum...

ABD ,G.Kore,Çin, Almanya obüsleri niye bu hibrit çözümü görmemiş...?

Galiba onların motor derdi yok , satıp para da kazandıkları çözümden neden vazgeçsinler türü bir cevap hatırlıyorum...
Bizim motor endüstrimiz yok denecek durumda. Adamlarda oturmuş bir dizel motor endüstrisi var. Bunu taca atıp, yeni sistemi adapte etmek çok pahalıya çıkar. ABD, çok daha pahalı olmasına ve etrafında piyade bulunması tehlikeli olmasına rağmen hala gaz türbinli tank motoru kullanıyor. (Tabii gaz türbininin yüksek torque değerlerinden de vazgeçemiyorlar.)
Elektrikli ve hibrit otomobile geçişte hala sıkıntılar var. Dünya otomotiv devleri onay vermesinler bu iş çöker.
Mesajı Paylaş

Cevaplar için teşekkürler Mesajı Paylaş

#198
Alıntı yapılan: Yasar - 01 Ağustos 2024, 21:20:20Elektrikli ve hibrit otomobile geçişte hala sıkıntılar var. Dünya otomotiv devleri onay vermesinler bu iş çöker.

Doğru Sayın Yaşar, sıkıntılar var. En önemli iki tanesini söyleyeyim mi? Bakır ve Lityum!  ;D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bakırdan başlayayım. Dünyadaki bütün otomobilleri elektrikli yapacak kadar Bakır yok. (Bakır sarımlar olmadan elektrik motoru olabilemez.) Üretilmişi geçin, rezerv olarak dahi yeterli Bakır yok. Önce bu teknik sorun aşılmalıdır.

Benim önerim: Grafen sarımlı mikro bobinler geliştirmek ve üretmek. Yüzlerce mikro bobin bir araya gelince, hesaplarıma göre yeterli magnetik alanı üretiyor. Bobinlere akımı, daha kalın olan ama daha kolay temin edilen alüminyum kablolar ile aktarabiliriz. DC/AC Motor, bu sayede hem ucuzlar, hem de hafifler. Bu mikro grafen bobinlerini seri olarak ilk üreten ülke olabiliriz ve olmalıyız da!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Keza yeterli Lityum da yok, olsa bile pahalı olacak. Sodyum veya Kalsiyum tabanlı ve katı elektrolitli (ve çok ucuz) bataryalar lazım bunun için. Üzerinde çalışılıyor bunların da, ama şu anda seri üretime girmişi yok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
İşin çökmesine gelince, eğer Batılılar veya onların yardakçılarından biri/birkaçı, bahsettiğim iki konuyu (grafen mikro-bobin ile Sodyum tabanlı ve katı elektrolitli batarya) kendileri çözerseeee, iş çökmez. Çinliler çözerse ve kendileri çözemezlerseeee, masayı devirecekler. Mesajı Paylaş

#199
Peki birşey sormak istiyorum bu elektrikli motor olan arabaların yaygınlaşması nerden çıktı?

Kyoto protokolü ile ilgili mi?

Yani daha az karbon salınımı sağlıyacağız geyiğinden mı kaynaklanıyor

Oysa bu zamana kadar içten yanmalı motor her işimizi görüyordu

Yani ne oldu da elektrikli araç işine girildi ve yoğunlaşmaya başlandı sebebi ne idi?

E Mercedes
E Hyundai
E BMW

Diye diye her araç markası elektrikli versiyon üretmeye başladı Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz