FIRTINA 2 PROJESI

Başlatan levo, 18 Kasım 2016, 11:44:06

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#200
Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Ağustos 2024, 01:28:20
Peki birşey sormak istiyorum bu elektrikli motor olan arabaların yaygınlaşması nerden çıktı?

Kyoto protokolü ile ilgili mi?

Yani daha az karbon salınımı sağlıyacağız geyiğinden mı kaynaklanıyor

Oysa bu zamana kadar içten yanmalı motor her işimizi görüyordu

Yani ne oldu da elektrikli araç işine girildi ve yoğunlaşmaya başlandı sebebi ne idi?

E Mercedes
E Hyundai
E BMW

Diye diye her araç markası elektrikli versiyon üretmeye başladı
Amerikan otomotiv endüstrisi yok olma yolundaydı. 70'li yıllara kadar , hatta  80'li yılların başına kadar Türkiye'de ve Dünyada yaygın olarak kullanılan Amerikan arabaları, birden yok oldular. Yerlerini Alman, Japon, Avrupa'lı arabalar aldı. Geçen yüzyılın sonuna kadar sadece ABD malı otomobil kullanan Amerikan halkı artık Japon, Alman, Kore ve Fransız arabalarına rağbet etmeye başlamıştı.
Tesla ile ABD otomotiv endüstrisi tekrar dünya'ya açıldı. Bu trene bizde binelim diyen her üretici de elektrikli araba işine girdi.
Ancak burada sn Merzifonlu'nun da üzerine bastığı hammadde sıkıntısı ortaya çıkacağı kendini gösterince şimdi ağır toplar hidrojen motoru işine soyunmaya başladılar.
Sonra; ekolojik olacak, yeşil enerji ile çalışacak diye  propagandası yapılan elektrikli ve hibrit bataryalı arabaların bataryalarını şarj eden enerjinin yeşil olmadığı anlaşılmaya başlandı artık. Ayrıca, bataryalarda kullanılan egzotik metallerin temini için kullanılan yöntemlerin ekolojik olmaması ve bu malzemeleri kazıp çıkarmak için harcanan yakıtların hava kirliliğine ne kadar katkısı olduğu da ortaya çıkmaya başlayınca elektrikli araba işinin ellerinde patlayacağını anlayan ağır toplar, önce içten yanarlı motor üretiminin zamanını uzattılar. Þimdi de hidrojen işine giriyorlar. Mesajı Paylaş

Hidrojenden de bir cacık olmaz. Güvenli şekilde depolanması ve nakliyesi çok zor bir yakıttır. Keza depolanmış hidrojen çok yer kaplar. Hiç bir şekilde pratik değildir.

Çözüm, yine de elektrikli araçlarda. Ama mevcut teknolojiden farklı bir teknoloji lazım. Egzotik malzemeler yerine, doğada yaygın olarak bulunan malzemeleri içeren bir teknoloji gerekiyor.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Bu egzotik malzeme sorunu elektronik sanayisi için de bir dert. Örneğin, AESA radarlardaki T/R modüllerinde Galyum kullanılıyor. Bahtımıza, Þırnak'ta Galyum madeni bulundu. Yoksa Galyum temininde göbekten Çin'e bağımlı olunacaktı. Mesajı Paylaş

#202
Alıntı yapılan: Tamburalı Hasan - 01 Ağustos 2024, 20:38:12
Güzel bir ürün avrupanın güney Kore'nin nazını ağız kokusunu çekmekten iyidir yalnız benim bir sorum olacak misal bu proje tuttu kuvvet sipariş geçti aynı şeyi altaya'da uyarladılar diyelim
1)tankın fiyatında bir değişiklik olurmu fiyatı ucuzlarmı artarmı
2)tankın perfonmansında bir değişiklik olurmu
3)termal izinin dizel motorlara göre daha az olacağı söyleniyo diyelimki hibrid altayı atgm cehennemi olan suriyeye sürdük tankın hayatta kalma oranı ne kadar artar bölgedeki kornet milan javelinları karşı dayanabilirmi

Bunu atlamışım, cevap vereyim.
1- Pek farketmez, eğer bataryası yerli olursa.
2- Bence performans artar, çünkü "hazır elimiz değmişken MZK kule benzeri insansız kuleye de geçelim" derler. Tank 4-5 ton hafifler.
3- Hiç bir farkı olmaz. Mesajı Paylaş

Yakın gelecekte elektrikli araçlardan başka otomotiv kalmayacak batarya teknolojisi çok hızlı gelişiyor ve 1500 km menzilli elektrikli araçlar görmeye başlayacağız hibrit ve hidrojen gelecek vaad etmiyor ikiside karışık ve pahalı sistemler elektrikli hem ucuz ve basit sistemler olduğu için çok yakında çinliler otomotiv alanında dünya lideri olacak gibi gözüküyor çinde nerdeyse benzinli ve dizel araç yok gibi altyapı sorunlarınıda çok iyi çözmüşler 1.5 milyarlık bir ülkede elektrikli araç dönüşümü başladıysa bütün dünyada da başlar türkiyenin bu alanda yatırımlarını yapması ve treni kaçırmaması lazım yoksa batılılar çini yakalayamayacaklarını gördükleri için tu kaka diyip zaman kazanmaya çalışıyorlar. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bugün bu 70 tonluk tanka(Altay'a) hibrit e fırtına yada gürhan her ne ise onun motorunu taksalar,Tork değerlerinden dolayı(ivmelenme ve çeviklik) bakımından müthiş bir tankımız olur nede olsa 10000 nm tork gücünden bahsediyoruz fakat 1500 yerine 1300 bg olduğu için Tankın maksimum hızında düşüş olur

Unutmayın
Tork=serilik, çeviklik ve kuvvet
Beygir=sürat ve hız demek

İngilizlerin 1200 bg ile 70 tonluk Challenger2 tankına güç verdiği,hareket ettirdiği noktada 1300 bg hibrit elektrik motoru hayli hayli işimizi görür. Mesajı Paylaş

#205
Abd de yeni nesil tankını hibrit istiyor bakalım ilk kim yapacak. AbramsX Mesajı Paylaş

http://youtu.be/jJfbHCuboeE?si=m0b4h1CXo_SPZevE

MKE obüs mermisi ve serbest düşümlü mk serisi bombalarda kapasite arttırımına gidecekmiş. Mesajı Paylaş

Aman yine bir yerleri hava uçurmasınlar da. MKE şöyle değişecek böyle değişecek diye boy boy reklam yaptılar. Aynı tas aynı hamam devam ediyor. Ciddi bir özerkleştirme lazım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Ağustos 2024, 11:36:31
Arkadaşlar bugün bu 70 tonluk tanka(Altay'a) hibrit e fırtına yada gürhan her ne ise onun motorunu taksalar,Tork değerlerinden dolayı(ivmelenme ve çeviklik) bakımından müthiş bir tankımız olur nede olsa 10000 nm tork gücünden bahsediyoruz fakat 1500 yerine 1300 bg olduğu için Tankın maksimum hızında düşüş olur

Unutmayın
Tork=serilik, çeviklik ve kuvvet
Beygir=sürat ve hız demek

İngilizlerin 1200 bg ile 70 tonluk Challenger2 tankına güç verdiği,hareket ettirdiği noktada 1300 bg hibrit elektrik motoru hayli hayli işimizi görür.
Sn Denizci16,
Burada biraz karmaşa var. Sürat ve Hız aynı şey. Serilik ve çeviklikte aynı.
Ben biraz daha teknik açıdan açarsam söylemek istediğinizi:
Tork, bir aracın motorunun ürettiği dönüş kuvvetini ve motorun iş yapma yeteneğini ölçer; beygir gücü ise motorun işi ne kadar hızlı yapabildiğini ölçer.
Basitçe söylemek gerekirse, tork aracınızın iş yapma yeteneğinin bir ölçüsüdür.
Dolayısıyla yüksek tork, motorun durma noktasından daha hızlı ivmelenmesini sağlarken, yüksek beygir gücü ise daha yüksek azami hıza ulaşmayı sağlar.
Düşük devirde, motoru zorlamadan aracı ivmelendiren, motordaki yüksek tork dur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 02 Ekim 2024, 21:48:44
Alıntı yapılan: Denizci16 - 02 Ağustos 2024, 11:36:31
Arkadaşlar bugün bu 70 tonluk tanka(Altay'a) hibrit e fırtına yada gürhan her ne ise onun motorunu taksalar,Tork değerlerinden dolayı(ivmelenme ve çeviklik) bakımından müthiş bir tankımız olur nede olsa 10000 nm tork gücünden bahsediyoruz fakat 1500 yerine 1300 bg olduğu için Tankın maksimum hızında düşüş olur

Unutmayın
Tork=serilik, çeviklik ve kuvvet
Beygir=sürat ve hız demek

İngilizlerin 1200 bg ile 70 tonluk Challenger2 tankına güç verdiği,hareket ettirdiği noktada 1300 bg hibrit elektrik motoru hayli hayli işimizi görür.
Sn Denizci16,
Burada biraz karmaşa var. Sürat ve Hız aynı şey. Serilik ve çeviklikte aynı.
Ben biraz daha teknik açıdan açarsam söylemek istediğinizi:
Tork, bir aracın motorunun ürettiği dönüş kuvvetini ve motorun iş yapma yeteneğini ölçer; beygir gücü ise motorun işi ne kadar hızlı yapabildiğini ölçer.
Basitçe söylemek gerekirse, tork aracınızın iş yapma yeteneğinin bir ölçüsüdür.
Dolayısıyla yüksek tork, motorun durma noktasından daha hızlı ivmelenmesini sağlarken, yüksek beygir gücü ise daha yüksek azami hıza ulaşmayı sağlar.
Düşük devirde, motoru zorlamadan aracı ivmelendiren, motordaki yüksek tork dur.

Þöyle söyleyeyim otomobillerde

İvmelenme ve kuvvet için Tork'a
Maksimum sürat için beygir gücüne bakılır Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz