K2 Black Panther Ana Savaş Tankı

Başlatan SKYWOLF, 23 Şubat 2018, 13:48:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#40
Fantazi işler bunlar koyarsın 1500 BG dizel motoru fazla fazla her türlü yeter. Bizim BATU yu yapıp erken evre kullanmak ve kullanırkende iyileştirerek mükemmelleştirmemiz tek seçenek Bu işlerde ceyran hatta hibrit bile olmayacak daha yüz yıl bu motorlar savaş araçlarında kullanılırlar. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Yasar - 22 Temmuz 2024, 16:56:43
Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Temmuz 2024, 15:46:18
E fırtına'nın motoru hibrit diye biliyorum.
Doğru biliyorsunuz.
https://tolgaozbek.com/savunma/mkeden-e-firtina-hamlesi/


Tolga Özbek'in yazdığı üzere, MKE bir çalışma yapmış ve ortaya bir ünite koymuş görünüyor.
Yalnız obüsün 4 zamanlı motoru jeneratör görevi görüyor. Doğrudan tahrik vermiyor. Onun için transmisyon yok.

Alıntı yapılan: Yasar - 22 Temmuz 2024, 16:56:43
Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Temmuz 2024, 15:46:18
E fırtına'nın motoru hibrit diye biliyorum.
Doğru biliyorsunuz.
https://tolgaozbek.com/savunma/mkeden-e-firtina-hamlesi/


Tolga Özbek'in yazdığı üzere, MKE bir çalışma yapmış ve ortaya bir ünite koymuş görünüyor.
Yalnız obüsün 4 zamanlı motoru jeneratör görevi görüyor. Doğrudan tahrik vermiyor. Onun için transmisyon yok.



İyide bu bizim bildiğimiz gibi bir hibrit değil. Askeri anlamda iş görecek hibrit motorun çalışma tarzı yüksek beygirli bir motorun çalışarak devamlı elektrik üretmesi ve gerektiğinde az sayıda bataryayı beslemesi gerektiğinde de direkt elektrik motorlarını beslemesi gerekmektedir.


Ancak burada gördüğümüz şarj edilen ve tam sayıda bataryaları olan bir araç gibi. Üstündeki jeneratör amaçlı motorların beygiri düşük. Bunu koymalarının sebebi aracın bataryası boşaldığında prize ihtiyaç duymadan dizel motoru yakıtla beslediğiniz sürece bataryaları şarj etmesi.


Yani verilen menzili hibrit destekle gidecek ve menzil bittiğinde tank durucak. Tekrardan şarj süresi 18 tonluk dağhan için 4 saat. Bunda kim bilir kaç olur. Bir tankın savaş alanında 4 saat durması hiç hayra alamet olmaz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#42
Bu hibrit bildiğimiz hibrit gerçekten değil bende buna zamanında itiraz ettim yanıt olarak bir kaç çeşit hibrit var dendi eyvallah ama benim kriterlerime göre bu jeneratörle ceyran üretip kullanma işini ben hibrit olarak kabul edemiyorum bir mantığınıda bulamıyorum. Belki sessiz çalışma ihtiyacı için akıllı bir sebep yaratılabilir ama bunun için araç tasarlanmaz. Koyarsın şahane bir motoru olur biter enerjiyide bidonla sıvı kimyasal enerji olarak dizel taşırsın olur biter en askeri pratik budur. Savaşta enerjiyi sıvılaştırılmış şekilde bidonla taşıyıp kullanmak gibi şahane bir yol varken pillerle uğraşmanın lüzumu yok. Askeri araçlar basit olmak zorunda buda bir gereklilik. Motorsuzluktan icat yapıyoruz gibi geliyor bana. Eskiden hiç bir şeye ellemezdik şimdi bilakis her aklına bir şey gelene proje izni veriliyor ceyranlı ATAK bile gördük buna dur diyen birileri lazım artık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#43
Sn Putty,
Sizin görüşünüzde olan subaylar olduğundan zaten EV bazlı motorlar savunma ekipmanlarında kullanılmıyor. Devamlı gelişmeye ve yeniliğe karşı bir direnç var. Bu yalnız bizde değil ABD'de de aynı.
Hibrit demek birden fazla sistemin birlikte çalışması demek.
Burada da patlarlı motor jeneratör olarak bataryaları şarj ediyor. Elektrik motorunu da bataryalar sürüyor.
Bizim geliştirmekte zorluk çektiğimiz ve de geliştirebilsek dahi, hiç bir zaman bir MTU kalitesinde olamayacak dizel motorlarla debeleneceğimize, teknolojisini geliştirebildiğimiz elektrikli motor tahrik sistemi kullanarak, bu tahrik paketinin en hassas mühendislik isteyen transmisyon kademesinden kurtuluyoruz. Ani kalkışlarda çok yüksek strese giren ve en çok arızayı veren dişli kutusundan kurtulmuş oluyoruz.

Sn Battlestar,
Bu alet tank gibi devamlı çalışmıyor. Belli bir pozisyonda dururken bataryaları şarj olabiliyor. Hızlı şarj olarak ta fişe takıp 4 saatte şarj edebiliyorsunuz. Aletin harp sırasında tahriksiz kalması diye bir konu yok. Öyle olsa, zaten olaya Sn Putty gibi kötümser açıdan bakan subaylara bu aleti önerir mi MKE?

Bu aletin elektrik sistemi 2P2S . Yani: 2 x primer, 2 x sekonder çalışma prensibinde transformatör kullanıyor. Bataryaları da Li Ion .

Quote:
The term "2P2S" in the context of transformers typically refers to a configuration known as "Two Primary Two Secondary." This is a design used in electrical transformers, which are devices that transfer electrical energy between two or more circuits through electromagnetic induction.
Unquote.
Mesajı Paylaş

Þimdi birşey sorabilir miyim?


Toyota hibrit ile e fırtına hibrit ile arasında ne fark var sn.forum Arkadaşlarım.


Hibrit motordan kasıt elektrik motoru,li-ion batarya,dizel jeneratör değil mi? E fırtınadaki ne yada başka ne olmalıydı?
Sonuçta batarya daki elektrik biterse yada azalırsa dizel jeneratör devreye girmiyor mu? Gerekirse dışardanda şarj et Mesajı Paylaş

Toyota normal arabalar gibi gider bazı avantajlı durumlarda ceyran üretir ve bazı gerekli durumlarda üretlmiş depolanmış ceyranı kullanır. Normal kullanımda bildiğin içten yanmalı motor gibi çalışır. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Doğru anlamış mıyım?


Toyota tekere takati hem içten yanmalı motor hemde elektrik motoru ile verebiliyor.


E fırtına ise palete takati elektrik motoru ile veriyor,içten yanmalı motor ilede sadece bataryayı dolduruyor dizel jeneratör gibi,palet için herhangi bir takat gücü yok


Doğru anlamışmıyım? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Temmuz 2024, 19:27:42
Doğru anlamış mıyım?


Toyota tekere takati hem içten yanmalı motor hemde elektrik motoru ile verebiliyor.


E fırtına ise palete takati elektrik motoru ile veriyor,içten yanmalı motor ilede sadece bataryayı dolduruyor dizel jeneratör gibi,palet için herhangi bir takat gücü yok


Doğru anlamışmıyım?
Doğru Mesajı Paylaş

#48
Termodinamiğin kanunları gereği jeneratör ile ceyran üretip onu depolayıp yada tekrar elektrik motoruna ceyran sağlayıp harekete cevirmek verimli olamaz ve daha da büyük bir motor gerektirir. 1500 MTU motoru yapamazken 2000 motoru yapmak zorunda kalırız. Çünkü aracın kullanım senaryolarında bin km boyunca durmaksızın düşman başkentine doğru gitmekte var. Bu senaryoda artık pil mil kalmaz jeneratör direk elektrik motorlarını yol boyunca beslemek zorunda kalır buda 1500 bg anca kurtarıyor ise o verim kaybında 2000 bg motor gerekir.
Savaşın realitelerini unutmuş hiç bilmeyen kaç nesildir barışı yaşayan prensesler şöyle düşünmüştür bu toplar hızla yer değiştirmek zorunda sessiz ve ani yer değiştirme için elektrik tahriki iyidir filan. Oldu gözlerim doldu savaş öyle bir şey değil basarsın 1500 bg dizelin pedalına cayır cayır gidersin duyacakmış duymayacakmış hızlıymış bunlar barışın budalalıkları Ruslar Ukraynalılara anlat şimdi gülerler Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Porsche 2. dünya savaşında Almanya için böyle bir tank tasarladı yani jeneratör elektrik motorunu çalıştırıyordu yarışmayı kazanamadı klasik motorlu seçenek üretildi.  Tabiki çok şey değişti ama demek istediğim bu akla gelmemiş bir şey değil bu güne kadar bin kere yapılırdı eğer jeneratörle ceyran üretip elektrik motorunu beslemekle bu iş olabilseydi

https://tr.wikipedia.org/wiki/VK_4501_(P)
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz