K2 Black Panther Ana Savaş Tankı

Başlatan SKYWOLF, 23 Şubat 2018, 13:48:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: putty - 22 Temmuz 2024, 20:18:54
Porsche 2. dünya savaşında Almanya için böyle bir tank tasarladı yani jeneratör elektrik motorunu çalıştırıyordu yarışmayı kazanamadı klasik motorlu seçenek üretildi.  Tabiki çok şey değişti ama demek istediğim bu akla gelmemiş bir şey değil bu güne kadar bin kere yapılırdı eğer jeneratörle ceyran üretip elektrik motorunu beslemekle bu iş olabilseydi

https://tr.wikipedia.org/wiki/VK_4501_(P)



Sn Putty,


Bu savda teknolojik gelişmeyi biraz hakir görmek var gibi geliyor bana,
Dünde Tesla yoktu , hibrit bir nebze de hiç haz etmiyorum eletrikli arabadan ama her yerde de vızır vızır geziyorlar... Mesajı Paylaş

Bu araçların isterlerinden vazgeçilmez birisinin de mekanize birlikte durmaksızın intikal yapmak vardır. Bırakın tankı teslayla bile şu anda bu yapılamaz. 1500 bg dizel motorlu klasik bir Altay ı bu hibrit sistemle takatlendirilmiş ALTAY ile takip edebilmek için 2000 bg motorlu jeneratör gerekir. Fiziği icat işe alt edemezsiniz Allahın kanunları bu Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 22 Temmuz 2024, 21:05:50
Bu araçların isterlerinden vazgeçilmez birisinin de mekanize birlikte durmaksızın intikal yapmak vardır. Bırakın tankı teslayla bile şu anda bu yapılamaz. 1500 bg dizel motorlu klasik bir Altay ı bu hibrit sistemle takatlendirilmiş ALTAY ile takip edebilmek için 2000 bg motorlu jeneratör gerekir. Fiziği icat işe alt edemezsiniz Allahın kanunları bu


Sanki bende 1 bg üreten bir dizel jeneratörden 1.3 bg'lik bir elektrikli motor beslenebiliyor diye bir oran hatırlıyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#53
Alıntı yapılan: putty - 22 Temmuz 2024, 20:03:12
Termodinamiğin kanunları gereği jeneratör ile ceyran üretip onu depolayıp yada tekrar elektrik motoruna ceyran sağlayıp harekete cevirmek verimli olamaz ve daha da büyük bir motor gerektirir. 1500 MTU motoru yapamazken 2000 motoru yapmak zorunda kalırız. Çünkü aracın kullanım senaryolarında bin km boyunca durmaksızın düşman başkentine doğru gitmekte var. Bu senaryoda artık pil mil kalmaz jeneratör direk elektrik motorlarını yol boyunca beslemek zorunda kalır buda 1500 bg anca kurtarıyor ise o verim kaybında 2000 bg motor gerekir.
Savaşın realitelerini unutmuş hiç bilmeyen kaç nesildir barışı yaşayan prensesler şöyle düşünmüştür bu toplar hızla yer değiştirmek zorunda sessiz ve ani yer değiştirme için elektrik tahriki iyidir filan. Oldu gözlerim doldu savaş öyle bir şey değil basarsın 1500 bg dizelin pedalına cayır cayır gidersin duyacakmış duymayacakmış hızlıymış bunlar barışın budalalıkları Ruslar Ukraynalılara anlat şimdi gülerler
Sn Putty,
Çok kısa görüşlü bakıyorsunuz olaya.
2.8lt lik dizel jeneratör ile bataryaları şarj ediyorsunuz. Bataryalarınız devamlı şarjlı.
Bu obüsler devamlı hareket halinde değiller. Cephe gerisinden atış yapıyorlar. Atıştan sonra derhal yer değiştiriyorlar. Ani kalkış, zor yamaçlara tırmanış ve hızlanma için gerekli "torque" değeri olarak 10000Nm torque ve 1300HP güç üretip; 1000HP'lik ve 3300NM lik torque'luk MTU 881 motorundan %30 daha güçlü ve 3 kat daha fazla torque ile çok daha etkin bir alet haline geliyorlar.
Daha az yakıt harcayıp daha etkin güç ve torque elde ediyorsunuz. Aşağıdaki karşılaştırmalı teknik değerlere bakınız derim.Aynı gücü ve torque'u elde etmek için çok daha fazla yakıt harcamanız gerekiyor orijinal fırtına obüsünde.

Size bir örnek vereyim:Bir önceki arabam, 2200cc motorlu ve 202 hp gücünde idi 0-100km ye 7.5 sn'de ulaşıyordu. Ortalama 7litre/100km yakıt harcıyordu. 7 ileri vitesliyi.Þimdiki arabam aynı marka, 1995cc motorlu ve 192 hp gücünde , 0-100km ye 7.2 sn'de ulaşıyor. Buna karşılık ortalama 5itre/100km yakıt harcıyor. 9 ileri vitesi var.

Yani teknoloji devamlı gelişiyor. Daha az yakıtla aynı, hatta daha yüksek performans elde edebiliyorsunuz.
Motorun beygir gücü ile obüsün performans değerlerini karıştırmayın.

https://www.mke.gov.tr/Urunler/E-Firtina-HTS-Firtina-Obusune-Entegrasyonu/22 Mesajı Paylaş

#54
Aracı en ekstrem senaryoya göre düşünmeniz gerekiyor. Bir mevkiden öbürüne gitmek gibi senaryolarda bu aracın görevi ama fabrikadan çıkarken durmadan Atina'ya gidecekmiş gibi tasarlanmak zorundadır. Bu senaryo da dizele alternatör takarak pilleri şarj ederek filan yapılamaz. Yani en zor senaryoda pil batarya devreden çıkar direk ürettiğin ceyranı motora vermek kullanmak zorunda kalırsın o zamanda 1500 bg ile gidebilen aracı jeneratörle 2000 bg ile işletebilirsin. En zayıf halkadır parametreleri belirleyen.  En güzel tank Alman Leo 2 gibi bir tanktır ve uzunca zamanda öyle olacak biz görmeyiz jeneratörle çalışan tank benden söylemesi. ama Toyota araçlar gibi hibrit denenebilir belki ama bence oda karmaşıklık ve attığın taş ürküttüğün kurbağa gibi tercih edilmez asker basit aracı seçer hep ama gerçek hibrit yani Toyota lar gibi hibrit görülebilir. bizim konuştuğumuz ise bence şahsi fikrim imkansız


Bu tartışma yavaş yavaş Con Ahmet'in Devri Daim Makinası tartışmasına evrilecek gibi geliyor ben orda bırakırım şimdiden deyim kaçtı demeyin sonra Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Bizim kendimize özel şartlarımız var. Öncelikle son derece sıkıntılı bir coğrafyadayız ve her zaman bize karşı fırsat bekleyen dost (!) ve hasım devletler var. Üstüne devlet olmayan ama yine dost ve müttefiklerimizin (!) desteklediği artık örgüt aşamasını aşmış terör oluşumları var. Bunlar dolayısıyla geniş bir silah ve sistem yelpazesine sahip olmamız gerekiyor. Bunlara karşılık ekonomik yetersizliklerimiz söz konusu. İşte bu durumları göz önüne alarak ordumuzu oluşturmamız gerekiyor. Yani demem o ki hem düzenli ordularla ve hem de terör oluşumlarıyla mücadele edebilecek teşkilat yapısına ve envantere ihtiyacımız var. Uygun ve dengeli bir yapı kurmamız gerekiyor.                Þahsi kanaatim, bu yönde yapıyı da oluşturuyoruz. Basitleştirirsem, özellikle kara gücümüzün zırhlı ve mekanize birliklerini düzenli ordularla, motorize ve komando birliklerini de terör oluşumlarıyla mücadele edecek şekilde kurguluyoruz. Elbette yeri geldi mi zırhlı birlikleri terörle mücadelede de kullanıyoruz. Ama temel mantık değişmiyor.                                                  Bu noktada ne yapabiliriz noktasında, zırhlı ve mekanize birlikler için ana muharebe tankları, diğer unsurlar içinde şu anda envanterde hiç olmayan (lütfen M-48 demeyin.) 30-40 tonluk ateş destek araçları uygun olabilir diye düşünüyorum. Diğer silah sistemlerini de bu şekilde kurgulayabiliriz. Mesajı Paylaş

#56
Lojistik açısından dahi akaryakıt fakiri olan memleketimizin sırf  bu nedenle bile minimum akaryakıt ihtiyacı olan ürünlere çalışması gerekmektedir...


Onlarca kere izledik yok 2. dünya savaşında Almanlar akaryakıt ihtiyacı için ya kuzey Irak'a yada Azerbaycan'a ulaşmaya çalışacaktı. Seçimi direkt doğuya ilerlemek olarak tercih etti vs vs izledik durduk...  Yok batı da yakıtsızlıktan uçak bile kaldıramadı izledik durduk belgesellerde...


En iyisinden dizel olmasın onda biri yakıt yaksın, yeterki tiger ın karşısına çıkarabilecek t-34 ün olsun elinde... yakıtın olmazsa oda olmaz... Memeleketin iştirak edeceği bir mücadelede kimse bize Ukrayna veya İsrail'e olduğu gibi yardım etmeyecektir aksine sırtını dönecektir. Bu nedenle mesele en iyisi değil en optimumudur, en işletebilecek olduğumuzdur bizim için. Ve yakıt konusu çok büyük bir anahtar indikatör dür , optimumun belirlenmesinde bizim için... Mesajı Paylaş

Bende sn. Yaşar gibi düşünüyorum e fırtına tork değeri ile yüksek tüketim olmaz gibi geliyor Mtu 881 3300 tork ,e fırtına ise 10000 tork yani farzı misal örnek  veriyorum Mtu 881 100 km için 250 lt deposundan 50 lt yakıt tüketiyor ise
Örnek 10000 amper olan bataryadan 100 km yol için 1000 amper güç tüketimi yeterlidir .yani yakıt tüketimi için e fırtına daha az güç tüketimi ile daha çok yol alabilir belki.... verdiğim rakamlar örnek içindi gerçek tüketimini bilmiyorum.


Ayrıca madalyanın diğer boyutu hibrit motor hem elektrik hem içten yanmalı motor palete takat vermesi isteniyorsa acaba nasıl bir hacime sahip olmalıdır yani minimum hacmi ne kadar olmak zorunda diye bir soru sormalıyız bence o zaman Toyota daki hibrit tarzı motor tipi ile normal dizeli zor sığdırdımız alana toyotadaki gibi hibrit motoru zor sığdıracağımız ortaya çıkacaktır, transmisyon olmasa bile gerçi bu düşüncemi forumdaki uzmanlara sormakta fayda var. Mesajı Paylaş

#58
neden icten yanmali generator dusunuyorsunuz ki? microturbine range extender diye arastirma yapabilirsiniz
ornegin:


https://www.matuschek.de/e-mobility/range-extender.htm Mesajı Paylaş


http://youtu.be/HjdPUMOVVfs?si=rv-2jvt9gKHTAjTA

Sn meaculpa böyle bir şey düşünülebilir mi elektrik üretmek için ? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz