Aracı en ekstrem senaryoya göre düşünmeniz gerekiyor. Bir mevkiden öbürüne gitmek gibi senaryolarda bu aracın görevi ama fabrikadan çıkarken durmadan Atina'ya gidecekmiş gibi tasarlanmak zorundadır. Bu senaryo da dizele alternatör takarak pilleri şarj ederek filan yapılamaz. Yani en zor senaryoda pil batarya devreden çıkar direk ürettiğin ceyranı motora vermek kullanmak zorunda kalırsın o zamanda 1500 bg ile gidebilen aracı jeneratörle 2000 bg ile işletebilirsin. En zayıf halkadır parametreleri belirleyen. En güzel tank Alman Leo 2 gibi bir tanktır ve uzunca zamanda öyle olacak biz görmeyiz jeneratörle çalışan tank benden söylemesi. ama Toyota araçlar gibi hibrit denenebilir belki ama bence oda karmaşıklık ve attığın taş ürküttüğün kurbağa gibi tercih edilmez asker basit aracı seçer hep ama gerçek hibrit yani Toyota lar gibi hibrit görülebilir. bizim konuştuğumuz ise bence şahsi fikrim imkansız
Bu tartışma yavaş yavaş Con Ahmet’in Devri Daim Makinası tartışmasına evrilecek gibi geliyor ben orda bırakırım şimdiden deyim kaçtı demeyin sonra
Sn Putty,
Bu yazdıklarınızdan, yukarıda yazılanları anlamadığınız ortaya çıkıyor. Olmayacak senaryoları yazıp aynı şeyleri tekrar edip duruyorsunuz. Buradaki hibrit sistemi anlamak lazım önce.
2.8litrelik bir mazotlu jeneratör ile bataryaları şarj ediyorsunuz. Ve bu bataryalar elektrik motorlarını sürüyor. O kadar.
Daha az yakıtla Trakya’dan Atina’ya gidecek bu zırhlı obüs. Mazotu koydukça şarj edecek ve yol alacak.
MTU 881 mazot motoru 1000 beygir üreteceğim diye, yüksek kayıpla çalışıp aşırı yakıt harcıyor. MTU 881 motoru, 18.2litre hacimli karmaşık bir motor ve Atina’ya varıncaya kadar transmisyonunun ve kendisinin, bozulma şansı, hibrit motordan çok daha yüksek. O koca motorun saatte harcadığı 161 litre yakıt yüzünden, her bir öbüsü, bir taşıyıcı kamyona ya da trene koyup cepheye gönderiyorlar.
2.8litre hacimli jeneratör ile Hibrit tahrikli e-fırtına, saatte 32litre yakıt tüketiyor. Bu tüketim karşılığında MTU 881 motorundan %30 daha fazla güç ve 3 kat daha fazla torque üretiyor.
E-Fırtına tahrik sisteminin daha üstün ve ekonomik olduğu ortada. Yapılacak şey, bu tahrik sistemini soğukta, sıcakta, çölde, çamurda vs test edip kullanılabilirlik sertifikasyonunu bu alete aldırmak. Bunun içinde yeniliğe ve gelişmeye açık beyinler lazım.