Gönderen Konu: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı  (Okunma sayısı 12157 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3119
  • 306
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #70 : 24 Temmuz 2024, 14:35:08 »
Tesla mekanize piyade taburunu kopmadan her senaryoda takip edebilirse kabul edicem
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2714
  • 319
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #71 : 24 Temmuz 2024, 14:50:48 »
Alıntı
Peki ya elektrik motorunun metalurujisi? Tamam içinde bir yanma patlama gerçekleşmiyor ama bir dirençle karşılaşıyor. 60 ton bir aleti dağ taş gezdirecek 4 dişlide 4 motordan bahsediyoruz. Bunun dayanımı nasıl olacak? Harp sahasında tank motoru gibi kapağı aç çıkar gibi pratik olacakmı?


Sn Battlestar,
AC-DC motorları üzerine tez yazmış birisi olarak size şunu söyleyebilirim; DC elektrik motorları imalatı kolay ve verimleri çok yüksek motorlardır.
Bakımları ve idameleri, karmaşık transmisyonu olan içten yanmalı motorlardan çok daha kolaydır. Fırçalı ve fırçasız DC motor üreticileri çok Türkiye’de. Ayrıca bu cins motorların yurt dışından temini de kolay.
Bu konuda Aselsan çok ileride. 400kw+ Permanent Magnet Brushless elektrik motorları üretebilen bir firma.
https://www.gecce.com.tr/haber/aselsan-12-metrelik-otobusu-yurutebilen-yerli-ve-milli-elektrikli-motor-gelistirdi-312016.html


E-Fırtına’da kullanılan tahrik sistemi, %100 yerli ve milli bir sistem. O bakımdan parça, yeni motor takma gibi sorunların minimum seviyede olması beklenmeli derim. Elektrik motoru milini doğrudan obüsün tahrik miline bağlıyabilirsiniz. DC fırçasız motorda hız 0’dan sonsuza kadar olduğundan arada transmisyona/dişliye gerek kalmaz.


Çok güzel o zaman. Şimdi baktımda e-fırtına'nın 38 kw x2 jeneratörü 357 kwh'lık bataryaları 4.5 saat civarında şarj edebiliyor. Hadi 5 diyelim tam yüklü 300 km menzile bölünce saatte 60 km yapması gerek böylece batarya devamlı yetiyor.


Amma velakin 357 kwh batarya e-fırtınayı 300 km götürecekenerjiyi elektrik motorlarına verebilir mi ?


Bir sosyal bilimci olarak doğru hesapladıysam verilere göre km de 5.5 kw civarı yakan e-fırtına ortalama 60 km arası bir menzile sahip olacak.


Şimdi burada yapılan işi anlamak lazım. 2 ihtimal var. Ya bu adamlar fırtınanın ana tahriğine ek aracı 60 km elektrikli sessiz götürecek akabinde de kendi dizel motoruna geçirecek bir alternatif güç grubu eklediler.


Yada yine ilk ihtimale ek birde tankın 1000 hp mtu'yu direk elektrik motoruna elektrik basacak şekilde dizayn ettiler ki bu almanları hoşnut etmeyecek bir seçenek olması gerekse de bu ihtimalde zaten ana makina varken ekstradan jeneratör koymanın mantıksızlığından dolayı ilk ihtimali güçlendiriyor.


Tabi bu da ürünün kıymeti harbiyesinin hayalimizdeki gibi olmadığı ihtimalini aklıma getiriyor.


Birde bir soru aselsanın motorundan bahsetmişsiniz bu tip motorların gücünün beygir çevrimleri nasıl oluyor? her tekerdeki motorun gücünü topluyormusunuz yoksa tek bir tanesini mi dikkate alıyorsunuz.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2876
  • 276
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #72 : 24 Temmuz 2024, 15:45:20 »
Amma velakin 357 kwh batarya e-fırtınayı 300 km götürecekenerjiyi elektrik motorlarına verebilir mi ?

Vermesi gerekmiyor.

Bataryaların 3 ana görevi var burada. 1- İlk kalkış anında gerekli olan yüksek torkun üretileceği anlık yüksek akımı sağlamak. 2- Mekanik transmisyon ihtiyacını ortadan kaldırmak. 3- Elektrik motorlarına giden akımın düzenli olmasına yardımcı olmak.

Bu görevlerin arasında, (görebileceğiniz gibi) hareketin her anında aracın enerjisini sağlamak yok!

İlk hıza erişildikten sonra, elektrik motorlarını bataryadan daha çok jeneratör besleyecek. Çünkü, ilk hızını almış bir araçta, hareketin sürmesini sağlayacak akım miktarı, aracı harekete geçirmek için gereken akım miktarından daha azdır. Bataryalar, işte bu sürekli dalgalanan akımın düzenli olmasını sağlamakla yükümlüler.

Jeneratörün tek görevi araç durgunken bataryaları şarj etmek değildir; bunu iyi anlayınız. Endişeleriniz bence tümüyle yersiz. Özellikle de menzil konusunda.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2024, 16:04:26 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3129
  • 82
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #73 : 24 Temmuz 2024, 16:09:28 »
Benim merak ettiğim bu bataryaların saha koşulları titreşim veya vibrasyon, aşırı sıcak ve aşırı soğuk havalarda nasıl davranacağı,ani akım değişmelerinde arıza yapıp yapmayacağı,şase olması durumunda ne olucağı ve isabet alması durumunda risk durumu nedir diye kafamda olan sorulara cevap verebilecek var mı?
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2024, 16:16:54 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3855
  • 373
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #74 : 24 Temmuz 2024, 16:31:05 »
Sn Battlestar,
Sn Merzifonlu izah etmiş. Bataryalardan enerji akışı daima aynı kalmayacak. Yokuş yukarı ve balçıklı araziden çıkmak için yüksek torque ve güç harcandığında bataryalar daha çok akım verecek. Devamlı bu şartlarda kullanılırsa batarya daha çabuk biter. (Dyson şarjlı süpürgesi olanlar bilir; yüksek çekişli çalıştığında 8-10 dakikada boşalan batarya, yarım güçle çekişte 60 dakika akım veriyor)
Arazi cinsine göre e-Fırtına’nın da akım çekişi farklı olacaktır. Ama ortalama olarak tam mühimmat ve yakıt yüküyle 300km menzili var bu aletin. Tesla’yı da yokuş yukarı ve devamlı hızlı ivme yaptırarak rally modunda kullanın; 150-160km ancak gider. Halbuki kitabında 600+ km (400mil) menzil yazıyor.


Menzil konusunu, bakım konusunu ve performansı hiç problem olarak görmeyin. E-Fırtına bu konularda normal Fırtına’ya göre çok daha üstün.
Burada en büyük problem, bataryaların ömür durumu. Durduğu yerde bu bataryalar performans kaybı yaşarlar. Çalışsalar dahi zaman içerisinde performansları düşer. Çabuk değiş tokuş yöntemi geliştirip bunları her 5-6 yılda bir değiştirmek ve ucuza maletmek için kafa yormak lazım.
Sn Denizci’nin de çekincelerine kulak vermek gerekir. Yalnız zaten içinde yüksek patlayıcı bulunan obüs isabet alsa önce o mermiler ve mühimmat patlar.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2024, 16:36:17 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2714
  • 319
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #75 : 24 Temmuz 2024, 16:56:15 »
Amma velakin 357 kwh batarya e-fırtınayı 300 km götürecekenerjiyi elektrik motorlarına verebilir mi ?

Vermesi gerekmiyor.

Bataryaların 3 ana görevi var burada. 1- İlk kalkış anında gerekli olan yüksek torkun üretileceği anlık yüksek akımı sağlamak. 2- Mekanik transmisyon ihtiyacını ortadan kaldırmak. 3- Elektrik motorlarına giden akımın düzenli olmasına yardımcı olmak.

Bu görevlerin arasında, (görebileceğiniz gibi) hareketin her anında aracın enerjisini sağlamak yok!

İlk hıza erişildikten sonra, elektrik motorlarını bataryadan daha çok jeneratör besleyecek. Çünkü, ilk hızını almış bir araçta, hareketin sürmesini sağlayacak akım miktarı, aracı harekete geçirmek için gereken akım miktarından daha azdır. Bataryalar, işte bu sürekli dalgalanan akımın düzenli olmasını sağlamakla yükümlüler.

Jeneratörün tek görevi araç durgunken bataryaları şarj etmek değildir; bunu iyi anlayınız. Endişeleriniz bence tümüyle yersiz. Özellikle de menzil konusunda.


Km'de 5,5 kw güç yakan bir alet kesintisiz kullanımda saatte 50 km gidecek. Total menzilinde 500 km olması bekleniyor. Normal şartlarda içten yanmalı motorla bu yolu kesintisiz 10 saatte alması gerekir. Aynı yol elektrikli motorlar 6 saatte gidildiğinde 1650 kw güç harcanmış olur. Buda saatte 275 kw güç üretilmesi veya bataryadan kullanılması demek. Biz bunu 76 kw jeneratör ve 356 kwh batarya ile nasıl sağlayacağız ?


Sn Battlestar,
Sn Merzifonlu izah etmiş. Bataryalardan enerji akışı daima aynı kalmayacak. Yokuş yukarı ve balçıklı araziden çıkmak için yüksek torque ve güç harcandığında bataryalar daha çok akım verecek. Devamlı bu şartlarda kullanılırsa batarya daha çabuk biter. (Dyson şarjlı süpürgesi olanlar bilir; yüksek çekişli çalıştığında 8-10 dakikada boşalan batarya, yarım güçle çekişte 60 dakika akım veriyor)
Arazi cinsine göre e-Fırtına’nın da akım çekişi farklı olacaktır. Ama ortalama olarak tam mühimmat ve yakıt yüküyle 300km menzili var bu aletin. Tesla’yı da yokuş yukarı ve devamlı hızlı ivme yaptırarak rally modunda kullanın; 150-160km ancak gider. Halbuki kitabında 600+ km (400mil) menzil yazıyor.



Bu konuda bende aynı düşünüyorum fakat orada ortalama bir tüketim verisi verilmiş 5,5 kw/km diye. Bu şartlarda hesaplama yapıldığında ya total menzil 100-150 km'lere düşüyor yada 15-20 km/s'den yukarılara çıkmamak gerekiyor.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3855
  • 373
  • DefenceTurk.com
Ynt: K2 Black Panther Ana Savaş Tankı
« Yanıtla #76 : 24 Temmuz 2024, 18:06:16 »
Sn Battlestar,
Burada bir yanlış anlama var. 357kwh , bu bataryanın 1 saate verebileceği güç miktarıdır. Bunu verince batarya boşalmaz. 5.5kw/km demek bataryanın her km’de harcadığı ortalama gücü verir. Yani batarya 500km menzilde toplam 2750kwh enerji verince boşalıyor demektir.