Rusya Silahlı Kuvvetleri

Başlatan lobo, 11 Mart 2018, 21:02:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


T-14  Silahlar dünyasını değiştiren Rus tankı



                             





Mesajı Paylaş





S-400 Triumf seyyar çok kanallı hava savunma sistemi









Mesajı Paylaş

Mig-25: SR71'i yakalayan uçak



NATO KOD ADI FOXBAT

Mikoyan-Gurevich tasarımı MiG-25 (NATO kod adı "Foxbat") gökyüzüyle 1964 yılında buluştu. 6 yıl süren test ve geliştirme çalışmalarının ardından uçak 1970'te hizmete girdi. Maksimum güçle ses hızının 3,2 katına ulaşabilen Mig-25, çok yüksek irtifalarda hızla çıkabiliyordu. Ama daha önemlisi, gelişmiş hava-hava füzeleriydi. Tasarımı, performansı ve silahları ile 1970'lerde çoğunlukla Amerikan F-15 uçaklarıyla karşılaştırılmaya başlanmıştı.

YÜKSEKTEN UÇMAK İÇİN TASARLANDI

Mi-25, yüksek hızlara çabuk çıkma ve yüksek irtifaya ulaşmasına çok güçlü olan Tumansky R-15(B) turbojet motorları yardımcı oluyordu. Ancak bu motorlar fazla yakıt harcıyordu. Bu nedenle Mig-25'in daha fazla havada kalabilmesi için hız limiti 2,5 Mach ile sınırlandırılmıştı. Yüksekte stabil bir uçuş sunan Mig-25'i alçaktan uçurmak tehlikeliydi. Birçok kontrol sorunu yaşanmıştı.

Uçağın harekat çapı 300 kilometreydi. Maksimum menzil ise ses altı süratlerde 1200 kilometreye kadar çıkabiliyordu. Uçağı Japonya'ya katıçan Pilot Belenko'nun yakıtı bitmiş ancak dikkatli bir planlama ile Mig-25'i indirmeyi başarmıştı. İniş sırasında telsiz konuşması yapamadığı için kalkışta olan bir sivil yolcu uçağını adeta sıyırmış, pist dışındaki toprak alanda durabilmişti.

Bu kaçış hikayesi, Sovyetler tarafında tam bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Hemen yeni bir Mig-25 modeli geliştirilmesi için çalışmalar başlatıldı. Mig-25PD olarak adlandırılan modelde RP-25 Saphir radarı kullanıldı. Kızılötesi arama ve takip sistemleri ve daha güçlü motorlar uçağın artılarıydı. İlk imal edilen 370 adet Mig-25P modeli, PD'ye yapılan değişiklerle yükseltildi.

KIRILAMAYAN REKOR

Servis irtifası 90 bin feet yani 27 bin metreye kadar olan uçağa özel bir modifikasyon yapıldı. 31 Ağustos 1977'de Mig'in Baş Test Pilotu Alexander Fedotov, 123,523.58 feet (37,650 metre) çıktı. Halen bu rekor Rusların elinde.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Uçuş Ekibi: 1 pilot

Gövde Uzunluğu: 14,01 metre

Yükseklik: 6,10 metre

Kanat Alanı: 61,40 metre kare

Boş Ağırlık: 20,000 kg

Maksimum Kalkış Ağırlığı: 36,720 kg

Motor: 2 adet Tumansky R-15B-300 motoru

Motor İtiş Gücü: 73,5 kN

En Fazla Hız: 3,470 km/saat

En Fazla Menzil: 1,730 km

Servis İrtifası: 20,700 metre (4 füze ile birlikte)

Tırmanış Oranı: 208 metre/saniye

20 bin metreye çıkış süresi: 8 dakika 54 saniye

Silahlar: 2 adet radar güdümdü R-40R füzesi, 2 adet kızıl ötesi güdümlü R-40T

Radar: RP-25 Smerch Radarı ve RV-UM veya RV-4 Radar Altimetresi Mesajı Paylaş

Boyu yalnış sanki bunlar hakkikatten iri uçaklar...20-21 metre diye hatırlıyorum... Mesajı Paylaş

@lobo, copy-past yapmaktan bıkmadınızmı?
MiG-25`in teknik bilgileri kimseye sır değil, bilmek isteyen de daha sağlam kaynaklardan alır bilgiyi. Rusya tarafından emekli edilmiş uçağı bu konuda paylaşmak ne kadar mantıklı? MiG-25 deyip MiG-31`in resmini koymak saçma gelmedimi size?
Siz paylaşmaktan önce forumu sessizce takip etseniz daha iyi olur... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz