Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Teknik Donamımı

Başlatan lobo, 12 Mart 2018, 01:16:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

1 trilyon dolarlık gayrı safi yurt içi hasıla ile kendi ürettiğimiz uçağı 30 yıllık F-16ların yerine koyamıyorsak, yerine ucuz uçak tartışıyorsak ülkeyi kapatalım, son çıkan ışığı kapasın arkadaşlar.

KAAN envanterdeki bütün F-16ların yerine gelecek, gelmek zorunda. her şeyden önce ölçek ekonomisi bunu zorunlu kılıyor. Çok üretilen ürünün fiyatı ucuzlar. bu yüzden 150 adet aldık, tamam diye bir şey söz konusu olamaz.

bence her F-16 nın yerine 4 KAAN hizmete girmelidir. her bir KAAN'ın yanına da OKU projesi kapsamında 2 Kızılelma, 1 ANKA-3 ve 3 adet Süper ÞİMÞEK. Anka-3ler önden gidip KAAN'a BDA/derin taarruz/havadan yere mühimmat taşıyıcısı desteği verecek, Kızılelmalar da EH ve havadan havaya füze taşıyıcısı olarak destek verecek. Þimşekler de decoy/ISR desteği sağlayacak.

nasıl olsa kökü bizde.


Mesajı Paylaş

Çok güzel yazmışsın bir beğeni ateşledim herkes Türkün gücünü görecek gümbür gümbür geliyoruz inşallah Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Son yorumlara katılıyorum..

Topu topu 100 150 tane yapacaksak kendimiz için biraz anlamını kaybeder...

Amacımız Akdeniz, Orta Asya, Orta Doğu, Kafkaslarda oyun kurmak ise bize soyle kallavi tarafından en az 500 savaş uçağı lazim...o da olaya muhafazakar yaklasirsak...

Zamanla F16lar eskidikçe yerine 1'e 2 ya da 1'e 3 oranla Kaan koymak lazım...insansız sistemler başka.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#23
Irak ı bombalayan koalisyon güçlerinin 1000 tane uçakları vardı bu kadar uçak ile bir ay Irak ı bombaladıktan sonra ancak kara harekatına geçtiler. Bizim karşımızı ne çıkacağı belli değil belki de AB ordusu çıkacak bu yüzden bizim en az 1000 muharip modern uçağa ihtiyacımız var. Rakamın uçukluğunu koca koca ülkelerin elli uçak ile kendilerini koruduğunu bilerek söylüyorum. Bize eskilerle birlikte toplam 1000 muharip uçak lazım. Biz Amerika Rusya İsrail Avrupa ordusu bunlarla savaşma ihtimali olan bir ülkeyiz ona göre tedbir almalıyız 300 uçak anca Yunanistan a karşı hazırlık yapan eski Türkiye için uygun olur tehditler çok değişti. Başka bir çözümde idarenin seçimlerde değişmesi. O zaman bu kadar uçağa ihtiyacımız kalmaz. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

200-250 adet KAAN kendi maliyetini bile çıkarmaz. Ayrıca bölgemizdeki işler çok değişti. 250 adet bile çok az. Türkiye ölçeğinde bir devletin mevcut savaş uçağı filosu benim nazarımda çok yetersiz. Türkiye artık öyle görünüyor ki hedefleri savaş doktrinleri değişen bir ülke. Bizim eski doktrinimiz sadece savunmaya yönelikti. Bu doktrin artık terkediliyor. O nedenle 200 KAAN bize öyle aman aman güç katmaz. Çok iyi bir uçak olması bunu değiştirmez.

Yunanistan'ın en geç 10 yıl içinde F-35 alması kesin. İsrail'in F-35 filosu giderek büyüyor. İran'ın bir şekilde Çinlilerden uçak almamasının garantisi var mı? J-20 alamazlar ama J-31/J-35 alma ihtimalleri oldukça fazla.

Sadece KAAN'dan 500 adet gibi bir filomuz olmalı. Daha F-35'in yerini alacak uçağı söylemiyorum bile. Ekonomimiz büyüyecekse, ilk 10 ülke arasına gireceğiz diyorsak askeri anlamda da buna göre yapılanmamız şart.

Yunanistan'ın bile şu haliyle mevcut filo büyüklüğüne bakın. Bizim Yunanistan'ın en az 4-5 katı filoya sahip olmamız lazım.

Türkiye'nin önümüzdeki dönemde deniz ve hava kuvvetlerine ciddi yatırım yapması şart. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 06 Kasım 2023, 21:43:21
Irak ı bombalayan koalisyon güçlerinin 1000 tane uçakları vardı bu kadar uçak ile bir ay Irak ı bombaladıktan sonra ancak kara harekatına geçtiler. Bizim karşımızı ne çıkacağı belli değil belki de AB ordusu çıkacak bu yüzden bizim en az 1000 muharip modern uçağa ihtiyacımız var. Rakamın uçukluğunu koca koca ülkelerin elli uçak ile kendilerini koruduğunu bilerek söylüyorum. Bize eskilerle birlikte toplam 1000 muharip uçak lazım. Biz Amerika Rusya İsrail Avrupa ordusu bunlarla savaşma ihtimali olan bir ülkeyiz ona göre tedbir almalıyız 300 uçak anca Yunanistan a karşı hazırlık yapan eski Türkiye için uygun olur tehditler çok değişti. Başka bir çözümde idarenin seçimlerde değişmesi. O zaman bu kadar uçağa ihtiyacımız kalmaz.
Söyledik bunu da zamanında, en az 1000 uçak lazım. Türkiye büyük düşünüyorsa, Türk Cumhuriyetleri, Afrika v.b. planların varsa diye.

Aynı Yunanistan örneği vermiştim. Abd zamanında bize Yunanistan ile aynı sayılarda ürün vermiş. Denge ayağına Türkiye'yi frenlemiş ve kontrol altında tutmuş. Bir nüfusa bak, bir yüzölçümüne bak, sınırlara, düşmanlara, terörle mücadelemize.

Akıl mantık işi mi 250 uçak, bizim gibi bir ülkeye? Mesajı Paylaş

#26
Alıntı Yap1 trilyon dolarlık gayrı safi yurt içi hasıla ile kendi ürettiğimiz uçağı 30 yıllık F-16ların yerine koyamıyorsak, yerine ucuz uçak tartışıyorsak ülkeyi kapatalım

bence her F-16 nın yerine 4 KAAN hizmete girmelidir.

GSMH 1 trilyonun çok altındayken bu ülke 300+ savaş uçağı ile şemalarımızı koruyordu.
1987'de f16'lar envantere girdiğinde Türkiye GDP'si 90 milyar dolar civarındaydı. Bugünün doları ile 240 milyar dolar eder. Aldığımız f16'lar da o gün 20 milyon dolar, bugüne uyarlarsak 55milyon dolardı.
Yani bugünün parasıyla 240 milyar dolarlık geliri olan Türkiye, tanesi 55 milyon dolarlık 270 adet uçak alımına evet demişti.
400 adet KAAN biraz abartılı yalnız.
ABD hava kuvvetlerini incelerseniz, 480 adet f15'e karşılık 800 adet f16 uçakları var. (Ayrıca 190 kadarda f22 leri var) 
KAAN da bir çeşit f15 bizim için. Büyük ve ağır bir uçak. Hava kuvvetlerimiz için 270 adet F16 istiyoruz. Demekki 2040'a kadar 160-170 arası KAAN yeterli. Zaten o tarihten sonra üretilmekte olan KAAN bugün tasarlanan KAAN'dan çok farklı olacaktır. Öyle ki, nasıl İngiltere, Tranche1 Typhoon ları emekli ediyor ve yerine Tranche 5 almaya hazırlanıyor, bizde o ilk 100+ uçağı emekli etme durumunda oluruz o tarihte. Yerine yeni nesil KAAN almaya başlarız. Bu yeni nesille birlikte bizi 2060'lara taşıyacak ve  f16'ların  yerine geçecek tek motorlu 300 adet daha yeni bir 5'nci veya 6'ncı nesil hafif savaş uçağı üretimine de başlamış oluruz.

Ayrıca, KAAN motoru yerli olunca, bizim satın alacağımızın iki katı adetle ihraç ta edilecektir. Önemli olan motorunu bizim yapmamız. İlk birkaç parti KAAN'ın üretim rakamları rahatlıkla 500 adedin üzerine çıkacaktır.

Sonra unutmayalım, havada sadece 270 f16, 160-170KAAN olmayacak.
200+ kadar KE, 100-150 kadar Anka3 olacak. UCAV sayıları da cabası.

Mesajı Paylaş




Bülent Ecevit , Necmeddin Erbakan'ı anlatıyor; "100 bin tank, 100 bin uçak yapacağız dedi"

Mesajı Paylaş

#28
Alıntı yapılan: Gökbörü - 06 Kasım 2023, 21:29:09
Son yorumlara katılıyorum..

Topu topu 100 150 tane yapacaksak kendimiz için biraz anlamını kaybeder...

Amacımız Akdeniz, Orta Asya, Orta Doğu, Kafkaslarda oyun kurmak ise bize soyle kallavi tarafından en az 500 savaş uçağı lazim...o da olaya muhafazakar yaklasirsak...

Zamanla F16lar eskidikçe yerine 1'e 2 ya da 1'e 3 oranla Kaan koymak lazım...insansız sistemler başka..

Öncelikle size katılıyorum. Ve bu uçakta harcanacak para aslında ülkede kalacak. Devlet için bu uçağın maliyeti örneğin uçak başı 120 milyon dolar olsun diyelim. Bu uçağı üreten ASELSAN Roketsan TUSAÞ TÜBİTAK'a gidecek , para bu şirketlerde  kalacak. Bu şirketlerin verdiği vergi var bir sürü. Elde edilen uçak başı ortalama 10 milyon dolar kar olsun diyelim. Bu para TSKGV kasasına girecek.Devletin hazinesinden yine devletin başka bir markasının kasasına.  Mühendisine vereceksin onun maaşının yarısı vergi , araba alıyor yüzde 100 vergi. Gofret alıyor yüzde 1 KDV , telefon alıyor yüzde 20 KDV. O aldığı ürünlerden işletmedeki kişi SGK ödüyor. O SGK derken bu iş gittikçe gider. Bakım parçasını TUSAÞ üretiyor kendi TSK personelin bakımını yapıyor vs vs . Sonuçta bunu uzmanların hesaplaması lazım ama eğer yüzde yüz yerli ve milli uçak üretecek isek bu uçağın maliyeti kafadan farazi 40 50 60 milyon dolara dek gelecek. Ee bu  devlet 80'lerde 90'larda  Amerika'dan 200 adet F16 aldı ise zamanında F5 ve F4 Phantom aldıysak 2030 Türkiye'side bu parayı bir zahmet ödesin. 400+ Kaan alınması gerektiğini düşünüyorum. Eğer bölgesel güç olup dünyanın her yerinde etkimiz olacak Afrika'dan ,Türkistan'a üslerimiz etki alanımız olacak diyorsak.
Birde ben Hürjet'in çok hafife alındığını düşünüyorum. Aesa radarlı ASELSAN elektroniği bulunacak ve 2020li yıllarda tasarlanan ve bugünün teknolojisi ile üretilen  bir Hürjet'in ve üstüne E7T gibi uçaklarımızın ağ merkezli harp doktrini ortaya koyan ve dünyanın en eğitimli askerine, pilotlarına ,  bakım personellerine sahip bu ordunun kullandığı Hürjet; olası devlet devlete savaş senaryosunda Irak Suriye Ermenistan ve İran jetlerine nal toplatır. Bir Ege'de Yunan için olmaz. Doğu Anadolu da F16 dan atılacak mühimmatların yüzde 80'ini atacak ve F16'nın birkaç görevi hariç her görevi başarıyla yapacaktır. Daha bunun yanına Kızılelma , Kızılelma 2 , Anka 3 gibi hatta Anka 4 gibi platformlarda kullanılacak. F16'ların uçuş saatlerini gayet azaltıp koruyabiliriz ve elimizde çok da  güzel bir savaş uçağı olur istediğimiz kadar da üretiriz. Haaa  Ama bizim sormamız gereken Hürjet hakkında soru şu olmalı,  Hürjet'in savaş uçağı versiyonuna Amerika motor verir mi? Vermezse biz ne yaparız. .  Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#29
İngilizcede gelecek zamanı betimlerken değişik kalıplar kullanılıyor malum.will, going to ..

benzer şekilde dilek,olasılık ve zorunluluk derecesine göre de kalıplar var. shall, ought to, may, might, have to, must ..

Türkçede bunların tamamının karşılığı olan kalıplar var aslında ama; görüyorum ki onları kullanmak yerine -cek, -cak ile yazılmaya başlandı.yapacağız edeceğiz, olacak falan diye..

Öncelikle; f-16'ları alırken paramız yetmedi planlanan kadar alamadık. 320 diye yola çıkmıştık sadece 160 adet (blok30/40) alabildik. O da fms seklinde ve şartları ile.

Diğer 80 tanesini (blok-50ler) ırak savaşından fırsat ile arap parasıyla aldık. Takiben bunlardan ayrı olarak  30 adet de refahımızın görece arttığı 2010'da ve kazalıların yerine yine fms ile ancak alabildik. orijinal proje sayısını tamamlamaya bile çalışmadık .

O dönemlerde ve öncesinde sayısal olarak filoları dolduran diğer harp uçaklarımız genelde 2.el; hibe veya bir önceki nesil idi. Mesela f-4'lerimizin yanlış bilmiyorsa sadece 40 tanesi falan sipariş ve parayla alınmadır. Geriye kalanı yine ırak savaşı sonrası hibe vb.


F-16 projesi sadece uçak alımı da değildir. Ki mmu da öyle olacak. Hangarından bakım düzenine; montaj hattından ekosistemine kadar komple bir değişimdi.. tüm bu tesislerin projeleri ve maliyetleri de alsında milli bilgi dağarcığımızdan ve milli bütçeden karşılanmadı. Kurulan şirketler amerikan ortaklığı ile vakıf veya özel şirket olarak hayatlarına başlayabildi. Ge ve lockheed olmadan tei, tai vb şirketler nasıl kurulacaktı.. ne bilgi (know-how) ne de para vardı.

F-35 siparişini de fms yoluyla 100 adet ile olacak şekilde başlattık fakat hatırlatırım karşılığında 12 milyar dolara kadar iş hacmi payı almıştık. Yine para/döviz vermeden alacaktık.

Evet mmu'ya neredeyse tamamen, hürjet'e kısmen harcanacak paralar yurt içinde kalacak. Ancak gelin bir hesap yapalım;

mmu'ların üretileceği 2028+ Türkiyesinin milli geliri 1,2 trilyon dolar olsun. Bizim msb için ayırabildiğimiz pay yaklaşık %1,5 civarındadır (Nato'nun öngördüğü ve hesapladığı %2'dir). 1,2+ trilyon dolara göre %1,5   18-20 milyar dolar savunma bütçesi demek. (Bugünkü 2024 "msb" reel bütçesi beklenen döviz kuru ile yaklaşık 13-14 milyar dolar).

Bütçelerin genel olarak 1/3'ü modernizasyon ve tedariğe harcanır .. bunun da karşılığı takribi 6-7 milyar dolar olacaktır.

Uçakların ilk 20 yıl boyunca bakım tutum, upgrade, tedarik maliyetlerini etiket fiyatının 3 katı olarak hesaplarsak ; etiket miktarı 100 milyon dolarlık bir mmu'nun esas maliyeti iyimser bir tahminle  300 milyon dolar civarında olacaktır. Bazı arkadaşların önerdiği 400 mmu'nun maliyeti ise tedarik olarak ; 40 milyar dolar, isletmeyle beraber ilk 20 yılda  120 milyar dolar rakamına ulaşırız.  Bu da yılda 6 milyar dolar eder.

4-7 adet Tf-2000, 8-10 adet milden, +1 tcg trakya, 8-10 adet füze h.botu, 8 civarı hisar korveti, ilave 4 adet istif veya tf-3600 ;

1000 adet yeni nesil tank, 3000 adet yeni nesil zma, 100lerce yeni kmo ve cnra sistemi,

100'lerce KE ve anka-3 tedariği , hava savunma sistemlerini, mühimmat ve füze tedariklerini de düşünürsek hayırlı işler dilerim.

Üzgünüm arkadaşlar matematik tek gerçektir. Ar-ge yapmak ile seri üretim arasındaki fark ise devasa tabii..


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz