M1 ABRAMS

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:36:58

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: orko_8 - 10 Mart 2011, 10:57:55
Alıntı yapılan: enes38 - 10 Mart 2011, 10:45:48
Alıntı yapılan: EfsaneAsker - 10 Mart 2011, 10:31:49
Havalandırma :). Sıcak oluyormuş gemi.
borulardan geçen havanın bir  kısmını dışarı verirsin sorun çözülür  , bütün sorunlarımız  bukadar kolay olsa keşke.

IR güdümlü füzeler ve FLIR'ler daha kolay tespit edip vursun diye mi?
bu haliyle ır güdümlü füzenin tesbit etmesi çokmu zor?   sen daha iyi bilirsin sadece meraktan soruyorum ,  diğer fırketeynlerimizin egzozları nasılki  bu  gemilerde  bu problem oluyor , yoksa  diğer gemilerimizin motorları dahamı az ısı üretiyor  yada diğer gemilerimizde  egzoz çıkışlarına soğutucumu takıyoruz? Mesajı Paylaş

Bu olayların detaylarını hiç sormadım, konuşmanın içinde geçti gitti. Subay da Aden'de şu an. Gemi olayında Arktik Okyanusuna Kuzey Atlantike göre tasarlandığı için ekzosu ısıtma amaçlı geminin içinde kullanıyor olabilirler. Akdenizde de sorun olur. Mesajı Paylaş

Egzos ısıtma amaçlı olarak yakıt ve kapalı mahallerin ısıtmasında kullanılır.Bunun yanında turbocharger da makine çakıldıktan sonra blower devreden çıkınca kullanılır.Þu an için Egzos gazını soğutma yönünde bir teknoloji olup olmadığını bilmiyorum ama termal izi baskılama konusunda belki bir teknoloji vardır.Bu kapsamda helikopterlerde böyle bir teknolojinin kullanıldığını biliyoruz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tuco - 10 Mart 2011, 12:05:35
Egzos ısıtma amaçlı olarak yakıt ve kapalı mahallerin ısıtmasında kullanılır.Bunun yanında turbocharger da makine çakıldıktan sonra blower devreden çıkınca kullanılır.Þu an için Egzos gazını soğutma yönünde bir teknoloji olup olmadığını bilmiyorum ama termal izi baskılama konusunda belki bir teknoloji vardır.Bu kapsamda helikopterlerde böyle bir teknolojinin kullanıldığını biliyoruz...
helikopterlerdeki  teknoloji  ısı yayan bir  ısı makinesi gibidir  yani  egzozdan çıkan ısıdan daha etkili  bir  ısı  oluşturup ve o ısıyı  helikopterin  egzosundan daha farklı yöne  çevirip  ısı güdümlü  füzenin  yönünde sapma yapıyor  yani ısıyı yoketmiyor  ama füzeyi aldatabiliyor yinede tam koruyor  demek mümkün değil , en azından  karahavacı plotumuzun bana söylediği buydu.
orko arkadaşımız daha detaylı bilgi verebilir  ama benim  amatörce tahminim   sanırım  ısıyı tek bir  yerden dışarıya atıp güçlü bir  ısı kaynağı oluşturmaktansa  ısıyı  gemiye  dağıtıp  daha düşük ısıda ama daha büyük bir  hedef oluşturmak daha faydalı olabilir  belkide  bu amaçla düşünülmüştür 
konudan uzaklaşıyoruz gibi oldu  kusura bakmayın  ama  m1a1 lerin ısı yayılımı  yani motorlarının  ürettiği ısıda  oldukca fazla  aynı sorunu bu tanklar içinde düşünebiliriz  sonuçta  yakıtlarda   motor ısısında oldukca büyük farklar  oluşturabiliyor. Mesajı Paylaş

Bizdeki G sınıflarının tek tahrik makinası LM2500 gaz türbini.. Yani gemi her yolda bununla gidiyor.. Bizim donanma buna pek alışkın değildi.. CODAD veya CODAG sistemlerde gaz türbini, dizelin takatinin yetmediği yerde devreye girer ve gemiyi alır götürür.. Artık yıllar geçti, LM2500'lü teknelere herhalde alışılmıştır..

Gaz türbininin dizele göre daha fazla sıcak gaz atığı oluyor ister istemez.. Yani dizelel göre, aslında yanma odasına giren-çıkan havanın, sıcak ya da soğuk, miktarı daha fazla.. Ondan gaz türbini kullanılan gemilerde egzozda, helikopter ısı bastırıcılarındaki gibi birer "uptake" bulunuyor.. Bu da gerek suyla, gerek soğuk hava ile egzoz gazını karıştırarak, ısıl izi azaltıyor, aluminyum üstyapıyı genleşme ve yumuşamaya karşı koruyor.. Mesajı Paylaş

Freeboarddaki is lekelerini görüyor musunuz....

Mesajı Paylaş


yanma odasının ne gibi materallerden oluştuğu detaylı yazailecek bir arkadaş varmı? Mesajı Paylaş



ekzos  çıkışının  yanlarda  olmasının  nedeni nedir ? 


birde buna bakalım  aynı is izini görüyoruz  aynı zamanda su tahliyesi içinde aynı çıkışları kullanıyor  acaba eksoz  gazının  çıkması için yapılan  çıkışı su ilemi soğutuyorlar?
Mesajı Paylaş

Bence açık ve net krizdeki Yunanistan bu tankları alarak başına iş açıyor alınan tanklar:
-Alınan M1A1'ler Irak'ta kullanılmış savaş yüzü görmüş ufak tefek hasarları olan tanklardır.
-Yunanistan'ın bu tankların bakım ve idame altyapısı yoktur ileride Amerika'dan alınacak yedek parçalar çok pahalıya patlayacaktır.
-Bu tanklar benzini su gibi emen ve sık bakım isteyen motorlara sahiptir Yunan ekonomisi ortada...
-Alınan M1A1'ler son teknoloji 3. jenerasyon tanklar değildir ileride bunların modernizasyon projeleri için da dünya para harcayacaklardır.

Yani Yunanistan'ın "ondan biraz şundan biraz alalım" politikası savunma sanayisinin gelişememesine neden olmakta ve ekonomisini bozmaktadır... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz