Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor

Başlatan SKYWOLF, 22 Mayıs 2018, 11:49:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çok doğru Sn Alpars. Libya için Kıbrıs için, Yunan adaları için, Arnavutluk için, kısacası Akdeniz için uçak gemisine gerek yok. TCG Anadolu'ya da gerek yok. Bayraktar/ Sancaktar sınıfı gemilerle her türlü güç aktarımını yaparsınız. Somali ve Katar için de olmasın kardeşim! Katar'ın elindeki havakuvvetleri nitelik olarak çok iyi zaten (EF2000, F15E, Rafale ve mirage2000). Güç aktarımı ise gemilerle ve Bayraktar sınıfı LST ile yapılabilir.
ABD, 2013 te, carrier group masrafı olarak günlük 6 milyon dolar diyor. Bizimki yarısı olsun; eder 1 milyar + dolar. Yani her sene 1 adet TF2000 yapabiliriz.
Efendim İngiltere'nin QE2 uçak gemisi benzeri yapılacakmış. İngilizlere ilk gemi, geliştirme ve tasarım masrafları dahil, bir kaynağa göre 8 milyar sterline bir kaynağa göre ise 6 milyar sterline mal olmuş. İkinci gemi ise 3 milyar sterline mal olmuş. Yani en ucuzundan dolar olarak 4-5 milyar dolarlık bir gemiden bahsediyoruz.
Hangi kafa bu uçak gemisi sevdası? Anlamak zor! Bunu elzem görenleri anlamak daha da zor!
2013'de GSMH'si 950 milyar dolar olan Türkiye'nin şu anki GSMH'si 650 milyar dolar. Uçak Gemisi 2030 sonrası için deniyor. Kardeşim, siz 2013'e bakıp 2023'de GSMH'miz 2 trilyon doları geçecek diyordunuz., peki bu ne biçim hesap? Böyle hesap yapana sormazlar mı 2030'da hangi para ile yapacaksınız bu gemiyi diye?
Biz emperyalizme karşı savaşmış bir ülke olarak, Okyanus'larda bayrak dalgalandırıp, onun bunun iç ve dış işlerine karışmayı nasıl haklı göstereceğiz?
Bu tamamen bir kesimin havasını almak ve/veya bu kadar büyük bir proje ile yeni rant kapısı açmaktan başka birşey olamaz.
+1 Sn alpars Mesajı Paylaş

Daha TCG Anadolu'da uçuracak uçak bulamıyoruz hala büyük uçak gemisi hayali kuruyoruz bu da ayrı bir tartışma konusu tabiki. Bunun yanına refakat edecek gemiler lazım e koca uçak gemisi bedavaya yapılmıyor milyar dolarlar lazım.

HMS Queen Elizabeth gibi 40 uçak taşıma kapasitesi olan bir uçak gemisi bile İngiltere'ye 5 milyar dolara maloldu ve hala ara sıra sorunlarıyla gündeme geliyor bakalım bizimkiler bu kadar ağır bir maliyetin altından nasılkalkabilecekler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Şubat 2021, 18:50:33
Çok doğru Sn Alpars. Libya için Kıbrıs için, Yunan adaları için, Arnavutluk için, kısacası Akdeniz için uçak gemisine gerek yok. TCG Anadolu'ya da gerek yok. Bayraktar/ Sancaktar sınıfı gemilerle her türlü güç aktarımını yaparsınız. Somali ve Katar için de olmasın kardeşim! Katar'ın elindeki havakuvvetleri nitelik
Hangi kafa bu uçak gemisi sevdası?

2013'de GSMH'si 950 milyar dolar olan Türkiye'nin şu anki GSMH'si 650 milyar dolar. Uçak Gemisi 2030 sonrası için deniyor. Kardeşim, siz 2013'e bakıp 2023'de GSMH'miz 2 trilyon doları geçecek diyordunuz., peki bu ne biçim hesap? Böyle hesap yapana sormazlar mı 2030'da hangi para ile yapacaksınız bu gemiyi diye?
Biz emperyalizme karşı savaşmış bir ülke olarak, Okyanus'larda bayrak dalgalandırıp, onun bunun iç ve dış işlerine karışmayı nasıl haklı göstereceğiz?
Bu tamamen bir kesimin havasını almak ve/veya bu kadar büyük bir proje ile yeni rant kapısı açmaktan başka birşey olamaz.

Yaşar hocam +1

Kanal istanbul 2 olacak gibi bu iş sanki.

Bizim nakite ihtiycımız var. Cash paraya. Kimse bizimle savaşmıyor. Savaşmaz da. Bizi kur oyunları ile vuruyorlar. Bu yüzen bize Cash lazım cash. Bu yüzden de kanal yada Uçak gemisinden evvel bir tane daha elektrikli oto markasına yada ne bileyim para getirecek sivil uçaklara falan yatırım yapalım. Yada bilgi teknolojilerine, İşlemciye çipe, Ram a, SSD ye yatırım yapalım. Telefon kameralarına, bulut teknolojilerine yatırım yapalım. İşlemcilerimizi yapacak fabrikaya yatırım yapalım. Yarı iletken devre elemanlarına yatırım yapalım mesela. Mesajı Paylaş

#43
Bu Devlet nerelere para harcamıyor ki. Siz burada geminin idame masrafları, uçağın saatlik uçuş ve bakım giderlerini hesaplayadurun. Savunma Bakanlığına meydan okuyan bir Diyanet İşleri Başkanlığı var mesela.

2017'de bu kurumun yurtdışında sürekli görevli en az 2000 elemanı var. (Görev icabı gidip gelen veya hac görevlileri değil)

Avrupada bir imam en az 2000 euro(19.000₺) Ataşeye 5000 euro,(42.500₺) Müşavire 7000 euro (60.000₺) ödeniyor. (Ekstraları var mı bilmiyorum. Ayrıca ülkelere göre azalıp çoğalıyor)
Hepsi imam olsa Yılda 48 milyon euro (410 milyon TL)  eder. Daha yurtdışında yaptırdığımız camiler veya görev gezisine gidip gelenler falan da var.

Maaşlar
https://ornekvaazlar.com/diyanet-yurtdisi-din-gorevlisi-maaslari/

Personel sayısı (2017)
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/diyanet-102-ulkede-hizmet-veriyor-/735322

Tamam muhafazakar bir hükümet başta eyvallah da kardeşim yurtdışındaki bir ülkenin din görevlisine biz niye maaş veriyoruz? Bizim ülkemizdeki papazlara da biz maaş veriyoruz yurtdışından maaş almıyorlar diye biliyorum. Ayranımız yok içmeye; şov yapıyoruz dünyaya. Arap dünyası etrafa böyle imam yollayıp maaşa bağlıyor mu bilmiyorum hiç duymadım.

Bunun gibi daha nice savurganlıklar var. Devlete toplanan verginin sömürülmesi için yarışan yüzlerce insan var. Bir kısmı üretime argeye dönebilse... Biraz ahlaklı vatansever olsak ya da :/

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 04 Şubat 2021, 20:05:14
Bu Devlet nerelere para harcamıyor ki. Siz burada geminin idame masrafları, uçağın saatlik uçuş ve bakım giderlerini hesaplayadurun. Savunma Bakanlığına meydan okuyan bir Diyanet İşleri Başkanlığı var mesela.

2017'de bu kurumun yurtdışında sürekli görevli en az 2000 elemanı var. (Görev icabı gidip gelen veya hac görevlileri değil)

Avrupada bir imam en az 2000 euro(19.000₺) Ataşeye 5000 euro,(42.500₺) Müşavire 7000 euro (60.000₺) ödeniyor. (Ekstraları var mı bilmiyorum. Ayrıca ülkelere göre azalıp çoğalıyor)
Hepsi imam olsa Yılda 48 milyon euro (410 milyon TL)  eder. Daha yurtdışında yaptırdığımız camiler veya görev gezisine gidip gelenler falan da var.

Maaşlar
https://ornekvaazlar.com/diyanet-yurtdisi-din-gorevlisi-maaslari/

Personel sayısı (2017)
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/diyanet-102-ulkede-hizmet-veriyor-/735322

Tamam muhafazakar bir hükümet başta eyvallah da kardeşim yurtdışındaki bir ülkenin din görevlisine biz niye maaş veriyoruz? Bizim ülkemizdeki papazlara da biz maaş veriyoruz yurtdışından maaş almıyorlar diye biliyorum. Ayranımız yok içmeye; şov yapıyoruz dünyaya. Arap dünyası etrafa böyle imam yollayıp maaşa bağlıyor mu bilmiyorum hiç duymadım.

Bunun gibi daha nice savurganlıklar var. Devlete toplanan verginin sömürülmesi için yarışan yüzlerce insan var. Bir kısmı üretime argeye dönebilse... Biraz ahlaklı vatansever olsak ya da :/
Sn Ace,
Bir +1 de size.
Diyaneti Yüce Atatürk kurdu. Din işleri el altından karanlık kıyıda köşede yürütülmesin diye. Çok da doğru bir adım. Ancak bu yönetim işin cılkını çıkarttı. Anti Atatürk bir adamı başına getirdi. İçini gerici yuvasına çevirdiler. Çözüm; yeniçeri ocağı gibi kapatıp yeniden yapılandırıp, yeni kanunlarla yeni modern bir yapı ve ıdeoloji ile tekrar açılması lazım.
Uçsuz bucaksız bütçe. Bu nedir? Milli eğitim ve savunma sıkıntıda biz diyaneti besliyoruz. Mesajı Paylaş

Erdoğan ilk adımı atacağız dedi! Türkiye'nin en uzun ve zorlu projesi için geri sayım

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "İlk adımını atacağız" dediği milli uçak gemisi heyecana neden oldu. Uzmanlar Türkiye'nin bu vesileyle insansız muharip hava aracı teknolojisine yönelebileceği görüşünde..

İstanbul'da kısa bir süre önce düzenlenen İ sınıfı fırkateynin suya indirilme töreninde en heyecan verici anlardan biri de hiç şüphesiz milli uçak gemisi hakkında kurulan cümleler oldu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Anadolu gemimizden sonra yerli ve milli olarak planlayacağımız uçak gemimiz bizi bu alanda en üst lige taşıyacaktır, bunun da görüşmelerini yapıyoruz ve süratle onun da adımını inşallah atacağız" açıklaması uzun süredir tartışılan konunun en üst düzeyde dile getirilmesi anlamına geliyordu.

Bugüne kadar tartışmalar genelde Türkiye'nin yerli ve milli bir uçak gemisi yapıp, yapamayacağı üzerinden ilerlerse de gelinen noktada Ankara'nın bu kabiliyetinin olduğu hemen herkes tarafından kabul edildi.

Bu kapsamda akıllarda yanıt bekleyen diğer sorular; böyle bir gemiye ihtiyaç olup olmadığı, yapılması halinde hangi unsurlarla destekleneceği, yapım sürecinde ihtiyaç duyulan alt yapı ve tabii ki işin mali boyutu oldu.


TCG Anadolu, Türk Donanması için yeni bir başlangıcın mihenk taşlarından biri olacak.

HEGEMONYA TESİSİ İÇİN ASLİ UNSUR

Konu ile ilgili açıklama yapan Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz ilk olarak "Üzerinde insanlı ya da insanız sabit kanatlı ya da döner kanatlı taktik hava vasıtası taşıyan ve bu yeteneği gerek havadan satha ateş gücü intikali ve gerekse keşif, gözetleme ve karakol maksatları ile deniz harekatının tüm şekillerinde kullanmaya muktedir savaş gemisi, uçak gemisidir" bilgisini paylaştı.

Uçak gemilerinin asli görevinin hava unsurları ile güç intikal ettirmek olduğuna değinen Cem Gürdeniz, bu platformlar yelpazesinde en uç örneği Amerikan donanmasının Gerald Ford sınıfı uçak gemilerinin temsil ettiğini söyledi.

Söz konusu gemiyle ilgili "100 bin tonluk, üzerinde 75 savaş av bombardıman uçağı taşıyan, 5 bin kişi ile iişletilen 13 milyar dolarlık nükleer bir platformdur" tanımlamasını yapan Gürdeniz, "Günlük işletim maliyeti 2 milyon dolardır. Küresel güç aktarımı yapabilen deniz kuvvetlerinin ve küresel güç olmanın kayıtsız şartsız en önemli unsurudur. Diğer bir deyişle hegemonya tesisi için saldırı unsurudur. Savunmaya yönelik değildir" dedi.

TÜRK DONANMASININ EMPERYALİST HEDEFLERİ YOK

Peki Türkiye'nin yakın gelecekte bir uçak gemisine ihtiyacı var mı? Gürdeniz bu soruya yanıt vermeden önce "Türk donanması emperyalist hedefleri olan bir devletin donanması değildir" diyerek, şöyle devam etti:

"Dolayısıyla Türk donanmasının böylesi pahalı ve kapsamlı bir platforma ihtiyacı yok. Türkiye'nin uçak gemisi ihtiyacı Amfibi Hücum Gemisi TCG Anadolu'da somutlaşan 'orta ölçekte bölgesel güç intikali yapabilen donanma' hedefi ve seviyesinde başarılmalı.



Türkiye'nin çevre denizlerinde yani Mavi Vatanı'nda karşı karşıya kaldığı hegemonya baskılarına realist savunmacı bir politika paralelinde; tehdidi en uzaktan karşılayacak ve yakın çevresindeki çevre denizlerde dost ve müttefiklerine gerektiğinde destek verebilecek kuvvet yapısı içinde olması gerekir. Bu durumda TCG Anadolu ile gelecekteki kardeşi TCG Trakya yeterli olacak."

BİR SONRAKİ HEDEF UÇAK GEMİSİ OLABİLİR

Cem Gürdeniz, deniz hava harekatı tecrübe birikimi, teknoloji yetenekleri, böylesi platformları Akdeniz ve Ege çanağında destekleyebilecek tersane alt yapısını geliştirmesinin ardından donanmanın uçak gemisi gibi platformları hedefleyebileceği görüşünde...

Bugünkü koşullarda Anadolu sınıfı amfibi hücum gemileri yeterli olduğu yaklaşımını savunan Gürdeniz, "Gerek insanlı gerek silahlı insansız hava aracı (SİHA) taşıma yeteneğini geliştirecek Türk donanması, gelecekte hem Akdeniz çanağı hem de yakın çevresinde (Kızıldeniz, Basra Körfezi, Umman Denizi) bu gemilerin sağlayacağı askeri etkinliği diplomatik ve siyasi avantaja çevirebilecektir" dedi.

TÜRKİYE, YERLİ VE MİLLİ İMKANLARLA UÇAK GEMİSİ YAPABİLİR Mİ?

Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz'e herkesin farklı yorumlar yaptığı bir konuyu da soruyoruz... Türkiye, yerli ve milli imkanlarla uçak gemisi yapabilir mi?

Bu soruya 'Evet' yanıtını veren Gürdeniz, neden bu sonuca vardığını "Türkiye bugün bir nevi mini-uçak gemisi sayılabilecek, 6 adet F35 muadili av/bombardıman, 14 adet helikopter ile 2 adet İHA/SİHA'yı aynı anda taşıma kapasitesine sahip amfibi hücum gemisi TCG Anadolu'yu inşa edebilmiştir. 28 bin tonluk 232 metre uzunluğundaki bu gemiden daha büyük tonajda olanları da inşa edebilecek tersane altyapısına sahiptir" cümleleriyle açıklıyor.

GEMİDEKİ HAVA ARAÇLARI SON DERECE KRİTİK

"Ancak burada iki ayrı konuya dikkat çekmek gerekir" diyen Cem Gürdeniz, konunun detaylarında özellikle uçar unsurlarla ilgili tercihleri vurguluyor:

"Birincisi gemiyi yapmaktan ziyade üzerinde kullanılacak hava araçlarının mevcudiyeti konusudur... TCG Anadolu dikine iniş ve ski jump denen platformdan kalkış yapabilen (VSTOL) F 35 uçaklarına göre dizayn edilmiştir. Ancak bu uçaklar bugünün şartlarında Türkiye'ye verilmiyor. Bu durumda diğer devletlerden VSTOL uçakları temini söz konusu olabilir. Ancak bu da çok maliyetli ve eğitim süreci uzun.

Türk donanmasının harekât ihtiyaçlarına bu şartlarda cevap verecek en hızlı ve pragmatik çözümün insansız muharip hava aracı (Unmanned Combat Air System-UCAS) olduğunu söyleyebiliriz.

10 Temmuz 2013 günü ABD donanmasının ilk kez AR/GE maksatlı denediği uçak gemisinden iniş kalkış yapabilen X- 47-B tipi, 2 ton silah yükü taşıyan ve 4 bin kilometre menzile sahip UCAS, deniz stratejisinde yeni bir dönemi başlattı.

ABD'nin F 35 sonrası tamamen insansız savaş uçaklarına geçeceği biliniyor. Türkiye de İHA ve SİHA alanında yakaladığı rüzgârı UCAS geliştirmeye yönlendirebilir. Böylece ABD'nin 21. yüzyıl sonu için hedeflediğini kendi çapında yakın bir gelecekte başarabilir."

EGE VE AKDENİZ'DE TERSANE İHTİYACIMIZ HAD SAFHADA

Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz, bu tür projelerin işletme boyutunun da son derece önemli olduğunu da dikkat çekti.

"Bugün TCG Anadolu ancak İstanbul ve Sedef Tersanesi gibi taş/yüzer havuzlara sahip tersanelerde havuzlanabilir" diyen Gürdeniz şöyle devam etti:

"Maalesef Türkiye'nin Akdeniz ve Ege çanağında bu büyüklükteki bir gemiyi havuzlama imkânı yok. Taşucu SEKA Limanı arazisine yapılması planlanan ve MGK kararı ile yürürlüğe koyulan proje Türkiye'deki Alman vakıflarının öncülüğünde Danıştay kararı ile durdurulmuştu. O nedenle halen TCG Anadolu'yu havuzlayabilecek yetenek sadece İstanbul havzasında mevcut. Ondan daha büyük bir gemi inşa edildiği takdirde aynı durum onun için de söz konusu olacak."


ABD'ye ait uçak gemisinden kalkış yapmaya hazırlanan İnsansız Muharip Hava Aracı

KENDİ GÖBEĞİMİZİ KESEBİLİRİZ

Uçak gemisi konusu gündeme geldiğinde Ankara'nın satın alma yoluna gitme ihtimali kamuoyunda sıkça tartışıldı. Bu durum 'Acaba tamamen yerli ve milli üretim yapamayacak durumda mıyız?' görüşlerine neden oldu.

Bu durumu ise Gürdeniz şöyle değerlendirdi: "Türkiye artık gemi dizaynı ve inşasında önemli bir aktör. Burada temel neden dizaynı yapanların da deniz subayı olması yani kullanıcı taraftan yetişmiş olmaları... Diğer ülkelerde böyle değil. O nedenle gerek MİLGEM korvetler gerekse firkateynlerde elde edilen bu üstünlük gelecekte TCG Anadolu ve TCG Trakya kullanıldıkça ve dersler çıkarıldıkça daha uygun ve etkin yerli dizaynlara rehberlik edecek.

İzlenmesi gereken yol, tecrübe birikimi sonrası kendi dizaynımız olan gelişmiş amfibi hücum gemisi ya da çok maksatlı hafif uçak gemisine yönelmek olabilir. Zira gerek teknoloji gerekse harekât ortamı geçmişle kıyaslanamayacak kadar hızlı gelişiyor."

EKONOMİ GELİÞTİKÇE PLATFORMLAR DA GELİÞİR

Türkiye ekonomisi geliştikçe ihtiyaç duyulan platformların da gelişeceğini kaydeden Gürdeniz, "TCG Anadolu ve türevi gemilerden elde edilecek tecrübelerden sonra girişilecek hafif uçak gemisi projesi Türk ekonomisinin gelişmesi paralelinde düşünülebilir. Bugün için acil ihtiyacımız 6 adet havadan bağımsız tahrikli denizaltı projemizi tamamlamak ve TCG Anadolu'yu açık denizde koruyacak asli unsurlar olacak TF 2000 hava savunma firkateyn projesini bir an önce başlatmak olmalıdır" şeklinde konuştu.

https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3064971-erdogan-ilk-adimi-atacagiz-dedi-turkiyenin-en-uzun-ve-zorlu-projesi-icin-geri-sayim

Mesajı Paylaş

Alıntı YapBrezilya Donanması'na 21 yıldır hizmet veren Clemenceau sınıfı uçak gemisi 'NAe São Paulo Aliağa'da sökülmek üzere 10.550.000,00 R $ karşılığında satın alındı.

https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1373255075519430657
Mesajı Paylaş
]

Alıntı Yap
Müstafi Tümamiral Doç. Dr. Cihat Yaycı, Brezilya'dan Sökülmek üzere satılan 'Sao Paulo' uçak gemisi hakkında açıklamalarda bulundu.

"Gemiyi sökmek yerine,kullanımı geçerli olan sistemlerle tekrar donatıp, bugünden, ileriye dönük uçak gemisi personeli eğitimlerine başlanmalı."

Müstafi Tümamiral Cihat Yaycı, "Uçak gemileri ile görev icra edebilmek için iyi bir eğitim ve birikim gerekmektedir. Dolayısıyla bunlar bize zaman kazandırıcı hamleler olacaktır."

Doç. Dr. Cihat Yaycı 58 yaşındaki uçak gemisine 'çok yaşlı' yorumu yapanlara değinerek.
"Çok önemli bir konu değil. Yap-boz, sök-tak, kullan-eskit şeklinde eğitim materyali olarak düşünmek gerekmektedir. Bu noktada önemli olan bu platformda askeri personeli eğitmek, personele alışkanlık ve tecrübe kazandırmaktır." Açıklamasında bulundu.

Cihat Yaycı, geminin personel yetiştirme konusunda Türk Donanmasına çok önemli bir avantaj sağlayacağını belirterek, "Bu noktada önemli olan bu platformda askeri personeli eğitmek, personele alışkanlık ve tecrübe kazandırmaktır.

Þu anda çoğu donanma uçak gemisi personeline eğitimi simülasyon ile veriyor. Biz bu donanmalara uçak geminize personel eğitimi için Brezilya'dan Türkiye'ye sökülmek için gelen uçak gemisini size verelim desek hiçbiri reddetmez. Neden reddetsinler ki?

Teknolojinin tüm nimetlerinden faydalanarak çok uzun süreler boyunca yüksek harcamalar yaptıkları halde gerçek bir uçak gemisi verimi alamadıkları kesin.

O halde Türkiye neden hem uçak gemisi konusunda tecrübe kazanmak açısından, Hem de donanmaya uçak gemisi külliyatını kazandırmak açısından illa bir uçak gemisi yapmayı beklesin?

Bu çalışmalara uçak gemisini inşa ettikten sonra başlarsak, donanmamızın uçak gemisi ile beraber operasyonel hale gelebilmesi için yıllar harcamamız gerekir.

Bu yıllar ülkemiz için kayıp olurlar.  O zaman Türkiye de buradaki kazanımlarını şimdiden sağlayabilmek adına bu uçak gemisini hurdaya götürmek yerine güvertede icra edilebilecek çeşitli eğitimleri yapmak için Türk Donanmasının eğitim envanterine katmalıdır." İfadelerini kullandı.
https://mobile.twitter.com/mavivatannet/status/1374429505738088453
Mesajı Paylaş
]

Fransiz donanmasindaki ismi  Foch . Brezilya donanmasindaki  ismi São Paulo Ucak gemisi 1963 yilinda Fransiz donanmasina katilmis 2000 yilinda hizmet disi kalip Brezilyaya satilmis. Buhar turbinli motorlari mevcut ve kataput sistemi. Brezilya donanmasi icerisinde birtakim modernizasyon ve uzun bakim surecine tabii kalmisti ta ki hizmet disina cikana dek. Gemide son 20 yil icerisinde iki defa patlama yangin cikti buhar kazani patlamasi sonucu " can kayibi da mevcut" geminin katapult sistemi surekli ariza vermekte ayrietten gemide 900 ton Aspest malzeme mevcut. " Sahsi gorusum ille de bir ucak gemisine kullanim veya egitim icin ihtiyac duyuluyorsa daha az yasli ve kullanilabilir gemiler ilerki terihlerde bosa cikabilir. Mesajı Paylaş

Başlığa bakarmısınız, " Türkiyenin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor"

Tabi bu güne kadar 50 tane yaptık da şimdi 120 gt lık bi proje başlatıyormuşuz gibi başlık atılmış. Tamam gaz lazımda, fazlası karın ağrısı yapabilir.

Bunu çekecek motor yapamıyorsun, motorda yakacak petrolün yok bu neyin iddiası. Tamam nükleer ile ittireceksen tamamda, karbon yakıt ile bu zamanda pek tat vermeyebilir.

Önce bi nükleer başlık yapaydık iyi olurdu. Biri bu gemilere gaz kesse höt diyecek tehdit yok elimizde. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz