Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor

Başlatan SKYWOLF, 22 Mayıs 2018, 11:49:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 30 Mart 2021, 01:16:45
Alıntı yapılan: mavi1991 - 29 Mart 2021, 21:39:01
Walla hürjet o gemiden kalkarda nasıl iner Allah bilir
Sn mavi1991,
İnmesi daha kolay. TCG Anadolu'ya tam pistin başına en az 3 yada 4 sıra kablo döşenmesi lazım. Bunlar ya hidrolik ya da elektromanyetik olarak çalışan sistemler. Uçak, inerken kanca ile bu kabloyu yakalayıp duracaktır. Aynı ağırlıktaki Hint uçağı 87 metrede duruyor. Hürjet'te durur.
Ancak bunun için okadar para harcayıp F35'in yüksek motor ısısına dayanıklı hale getirilen pist yüzeyinin bir bölümünü bozmak gerekecek.
Asıl önemli olan konu, Sn Demir'in Hürjet'in dikine iniş yapacağını ima etmiş olması. Bunun için İngilizlerden bahsetmiş.
EJ200 motorunun TVC kabiliyetli 27000lbf lik bir versiyonu aşağı itki nozülleri ile Hürjet'i Anadolu'ya dikey iniş yaptırır.
59.00 dakikada kesin diyor: dikine inen Hürjet olarak.


Güvertenin genişliği yeterli mi acaba,uçağın adaya o kadar yakından inmesi istenir mi? Mesajı Paylaş


Bence, zerre kadar aklı olan idareciler, şartları ve teçhizatın bu şartları, yani ihtiyacı karşılama durumuna bakarak karar verir. Hiçbir şekilde afaki kestirip atmaz.

Mühim olan hava aracının özellikleri. Önceki vtol uçaklara bakılıp karar verilmemeli. Yada vtol bir tiha ile insanlı uçak değerlendirmeler sonucunda karar verilmeli.

Gerekirse de yeni dikey konseptler denenmeli. Mesajı Paylaş

HÜRJET'in ancak sınırlı bir silah yüküyle havalanabilecek olması sadece Stobar sistemli uçak gemileri için mi geçerli ?

Yani alacağımız-yapacağımız uçak gemisinde Catobar sistemi kullanırsak HÜRJET tam yükle kalkabilir değil mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Mart 2021, 22:11:00



Hürjet  , TCG Anadolu'da hizmete girmiş bile.... :D :D :D
Sn serkan1976,
O en arkadaki Hürjet asansör üzerinde. Yani o bölge sadece asansör için. Üzerine uçak inemez. Dolayısıyla 232m lik geminin kullanılabilir pist uzunluğu 200m'nin altında. Sol taraftaki koyu çizgilerin olduğu kesim geminin ana pisti. Uçak oraya inip kalkacak. Kanca sisteminin oraya konulması lazım. Uçağın kancası kabloyu yakalayamazsa, pistte devam edip tekrar kalkış yapabilmesi gerekir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 30 Mart 2021, 22:31:11
Bence, zerre kadar aklı olan idareciler, şartları ve teçhizatın bu şartları, yani ihtiyacı karşılama durumuna bakarak karar verir. Hiçbir şekilde afaki kestirip atmaz.

Mühim olan hava aracının özellikleri. Önceki vtol uçaklara bakılıp karar verilmemeli. Yada vtol bir tiha ile insanlı uçak değerlendirmeler sonucunda karar verilmeli.

Gerekirse de yeni dikey konseptler denenmeli.

Kesinlikle haklısınız. Standart prosedür öyle zaten. Bu değerlendirmelerden sonra ulaşılacak kararı baştan söyledim. VTOL jet uçak işine aklı başındaki hiç bir Türk yetkilisi OK vermemelidir. VTOL pervaneli SİHA olur, ona varım. Ama VTOL jet bu aşamada Türkiye için olmaz.

Elimiz rahatlar, yapılması şart olan Hürjet ve MMU başarıyla tamamlanırsa, o zaman ar-ge projesi olarak değerlendirilebilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Mart 2021, 09:18:40
HÜRJET'in ancak sınırlı bir silah yüküyle havalanabilecek olması sadece Stobar sistemli uçak gemileri için mi geçerli ?

Yani alacağımız-yapacağımız uçak gemisinde Catobar sistemi kullanırsak HÜRJET tam yükle kalkabilir değil mi?
Ne kadar yükle kalkabileceğine karar verebilmek , uçağın kazanacağı hız ve daha önemlisi kanatlarının ne kadar kaldırma gücü vereceğine bağlı. Rüzgar karşıdan geliyorsa ve de gemi 30 knot yapıyorsa oldukça avantajlı durum oluşur. Ama bu şartları yakalamayı bekleyemezsiniz.
Bu uçağın kanat alanının belli bir miktar arttırılması gerekebilir. Yüksek itkili motor kullanmakta bir çözüm. Hatta ikisi birden gerekebilir. Bu durumda tam yükle dahi kalkabilir bu uçak. İspanyol McDonald Douglas Harrier'leri bu gemiden tam yük (10ton) kalkıyor.  Üzerinde 23500lbf itkili RR Pegasus motor var. Hürjet'in kanat alanı 24m2 , Harrier'in 22.6m2. Demekki kısa kalkış için yeterli kanat alanı mevcut Hürjet'te.
Kablo/kanca sistemi uçağı 100m altında durduruyor. Catapult ile de daha kısa pistten uçağı istenilen hıza ulaştırmak mümkün.
Catobar uygulanırsa bu uçak tam yük ile kalkar. Tabii geminin de rüzgara karşı hız yapıyor olması lazım. İnişte zaten emniyet için hem yakıt hemde bazı yükünü bırakması lazım. Mesajı Paylaş

F-35C modeli uçak gemisi için kısa  iniş-kalkış olan modeli. Kanat alanı A ve B modellerine göre çok daha fazla...

Kanat Alanı (A,B):42.74m²
Kanat Alanı (C):62.06m²

Hürjet'i de uçak gemisi  versiyonu olarak kanat alanı daha geniş olarak tasarlayabilirsek  stobar'lı bir uçak gemisinde kullanabiliriz... Keşke madem ABD motoru seçilecekti,  bu uçağı uçak gemisinde de kullanabileceğimizi düşünerek F-404 yerine daha güçlü F-414 motoru seçilebilirdi.
Ben idame masrafları,karmaşıklığı nedeniyle Türkiye 'nin catobar'lı bir uçak gemisi almayacağını-üretmeyeceğini düşünüyorum ... Mesajı Paylaş


Hürjet özelinde jato ile kalkış da çok sıkışırsak kullanılabilir belki de. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz