Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi

Başlatan Nutuk, 31 Mayıs 2018, 01:46:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#60
Alıntı YapMilli Hızlı Tren Projesi.


Proje kapsamında yapılan modifikasyonlarla 225km/s hıza çıkarılan 8 araçtan oluşacak #Milli Hızlı Tren seti 💺582 yolcu kapasitesine sahip olacaktır.

@turasasgm @UABakanligi

Kalbi ve beyni Aselsan'a ait

ASELSAN ile Türkiye Vagon Sanayii A.Þ. (TÜVASAÞ) arasındaki sözleşmeye göre, projenin Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi ile Cer Zinciri Sistemi #ASELSAN tarafından tedarik ediliyor.











@aselsan @akaraismailoglu #YerliveMilliSanayi
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg/status/1529019874089082880?cxt=HHwWgIC9ma7elbgqAAAA
Mesajı Paylaş
]

#61
225 kmyi sistem takılı Þahin yapıyor yüksek hızlı tren için 225 km nedir ya ? Bu mu sizin yüksek hızdan anladığınız. Mevzu şu,  demiryollarimiza güvenmiyoruz,  yüksek hızla gidecek 500-600 km hızla gidecek ve sonuçlarına katlanacak cesaret yok (Çorlu kazası buna örnek)... Ha yavaş giden trende bile "kelime-i sehadet" ile giden halka 225 falan yeter midir , yeter heralde... Bu treni yapalım raylar ,  güvenli güzergah falan Allaha emanet olsun kafası var..
. Mesajı Paylaş

Yuksek hizli tren konusunda sunu soyleyebiirim.  Katar, vagon vs yerli olarak uretebilmemiz elbette guzel birsey hele bunlari ihrac etmek o daha guzel. Ancak unutmayalim ki bu demiryollarinin onemi, uzerinde gidecek olan sitemlerin ulkemiz dahilinde azami sekilde karsilanabilmesi icin o gunun kisitli sartlari icerisinde temelleri atilmistir. Sonrasi malum binek araclari ve tasimaciligin karayollarina tesviki ile ulkemizin demiryollari agi dunya seviyesinde hak ettigi yere ulasamadi. "Hatta demiryollarinin KOMONIST  SISTEMI oldugunu iddia edecek kadar patapatsiz devlet buyuklerimiz olmustur "

Ne ise gecmisi ve tarihi bir tarafa birakalim ve gelelim gunumuzdeki TCDD ve Demiryollarimizin gelismisligi yaninda uretimimize. TCDD yollari malesef ama malesef yillardan beri bir arapalik her turlu yolsuzlugun boy gostermekte oldugu bir devlet kurumumuzdur. Bu kurumumuz dahilinde yapilmakta olan bir cok proje malesef salt goruntu on planda tutularak fahis fiyatlara ve gerekli altyapi yatirimi yapilmadan yapilmaktadir. Sorunlari bir miktar acalim.  Satafatli Gar yapimlari, mevcut ana demiryolu arterlerinin alt yapilari duzgun islahi yapilmadan uzerinde YHT konumlandirma. Sinyalizasyona gerekli yatirim yapilmamsi yaninda kullanimina yeterince onem verilmemesi. GSMR gibi sistemlerin bazi ana arterlerde kurulu olmasina ragmen deyim yerinde ise susten ileriye gitmedigi. TCDD katar manevra saha personelinin yeterince egitilmemesi...  Yani ozetleyecek olursak evet cumhuriyetin ilk yillarinda kurulmus olan demir yolu agini uzatamadigimiz gibi eski egimleri o zamanin sartlarina gore dizayn edilmis guzelgahlardaki tren hatlarinin bazi menfez ve belirli bolgelerdeki yipranmis raylari degistirip belirli guzelgahlarin elektrifikasyonunundan ibaret bir calisma yapilmakta. Hali ile malesef  bu alt yapinin uzerine gonlunuzde olan +300Km-500Km arasi suratlara ulasmak ancak hayal.

Peki uretim konusunda neredeyiz. Evet katr vagon sistemleri uretiminde epeyi bir gelisme mevcut ancak dunyada bu sektorde atbasi olan belirli birkac firma mevcut ki onlar da oldukca devasa yani pazar hedefimiz onlarin olduklari alanlar harici daha ekonomik ve kisitli butceye sahip ulkeler pazari olmali. Demiryollarinda asil para ne katar ne de vagon satmakta asil para haberlesme, sinyalizasyon denetim sistemleri uretimi yaninda  demir yolu hatlarini kisa surede az adam ile islahinda kullanilan sistemlerin satisinda yatmakta. Cunku dosenecek demir yolu hattinin uzun yillar hat kapanmadan surratli ve ekonomik sekilde bakimi gerektir bun yaninda guvenli isletim icin haberlesme ,sinyalizasyon ,otomasyon, tren icerisinde yolcu konforunu artiracak hizmetlerden gecer.

Mesajı Paylaş

#63
Oncellikleri dogru belirlemek lazim..

Havayolu ve karayolu ulasimi iyi kotu oturmus ve tercih edilir durumda.

Ulkemizde cok buyuk degil, cograyfasi zorlu (tren hatti yapmak pahali), havayollari az cok oturmus.

Sartlar boyleyken saatte 300+ hiz yapan demiryollarina yaygin olarak yatirim yapmak ne kadar dogru?

500-600km yapan hatlar bir elin parmaklarini gecmez, cogu deneysel asamada ve CIn'de yayginlastirma projeleri var. Ulkenin bir ucundan diger ucuna binlerce km hatlar icin dusunuluyor..

Cin hem cografya hem nufus acisindan dev gibi ve havayollari yerine buna yatirim yapmayi tercih etmis. Ekonomi modeli tamamen farkli, kar etmesede dis ticaret fazlasi verdigi icin bunu kaldirabilir..

Bence oncelik siralamasi soyle olmali
1: Lojistik ve Yuk tasimaciliginda demiryollarinin payini arttirmak icin yapilan yatirimlar
2: Var olan hatlarin, gelismis ulkelerde "olagan" hiz sayilan 100-150km bandinda guvenilir, cagdas ve kar edecek sekilde elden gecirilmesi
3: Nufusu buyuk olan iller ve sehirler arasinda, ancak ve ancak ucak fiyatlarina kiyasla daha ucuz olacak (en azindan daha pahali olmayacak) ve buna ragmen karli isletilebilecekse yeni hizli tren (250km + hiz yapan) hatlarinin yapilmasi

Ornegin Istanbul - Ankara arasinda;

1.Hizli tren ucaktan daha pahaliysa veya ayni paraya ise
2.Araba ile gitmek kadar uzun suruyorsa
3. Sefer sayisi sinirli ise

Tercih eden cok olmayacak ve zarar etme ihtimali yuksek olacaktir..

AMA ayni hat ozelinde;

1. Saat basi tren kalkiyorsa
2. 2 Saatte Ankara Garina variyorsa
3. Standard biletler ucak biletinden ucuz ise

Tercih eden cok olacaktir. Karli olurmu onu bilmem, onu hesaplamak uzmanlarin isi..


40-50 sene once havayollari bu kadar yaygin degilken bu yatirimlar yapilsaydi anlardim ama simdi cok yaygin sekilde YHT yapmak ekonomik acidan surduruebilirmi bilmiyorum....kar etmesi zor..

Ihracat icin trenlerin vs yapilmasinin arkasindayim o ayri konu.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Hornet - 25 Mayıs 2022, 11:04:03
225 kmyi sistem takılı Þahin yapıyor yüksek hızlı tren için 225 km nedir ya ? Bu mu sizin yüksek hızdan anladığınız. Mevzu şu,  demiryollarimiza güvenmiyoruz,  yüksek hızla gidecek 500-600 km hızla gidecek ve sonuçlarına katlanacak cesaret yok (Çorlu kazası buna örnek)... Ha yavaş giden trende bile "kelime-i sehadet" ile giden halka 225 falan yeter midir , yeter heralde... Bu treni yapalım raylar ,  güvenli güzergah falan Allaha emanet olsun kafası var..
.

Maalesef ülkemizin çoğunluğu coğrafya olarak 250 km üstü hızlı trenlere uygun değil. Yükselti alçaltılar, kıvrımlar belli bir noktaya kadar viyadük, tünel ile ile telafi edilebilirse de, bu hızın üstünde viyadük, tünel, yontma vs işlemleri mevcut teknolojiler ile çok astronomik fiyatlara çıkabilir. Mesajı Paylaş

Konu basligimiz "Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi " Konu basligindan saptigim icin pardon. Ancak tartisilmasi gereken asil konu TCDD ve TC nin demiryollarindan niye yeterince faydalanamadigi olmali.

Simdi Taksici lobisi gibi Kamyoncular ve Otobusculer lobisi bana kizabilir. ;)

Hangi gelismis ulkede sehirler arasi yolculuklarin Otobusler araciligi ile yapildigini gordunu?
Hangi gelismis ulkede yurt ici ve yurt disi nakliyesinin bu derece karayollari araciligi ile yapildigini gordunuz?

AB  icerisinde de sehirler arasi otobus firmalari mevcut ancak sayilari bizdeki fazla degil. Bunun bir nedeni sehirler arasi ana yolcu tasimaciligi demiryollari ile yapilmakta. Otobus sirketi kurmak ve isletmek de oyle kolay degil cunku uyulmasi gereken bircok kati kural mevcut. Genelde insanlar AB icerisinde demir yollarini karayollarina tercih etmekteler daha guvenli ve daha rahat oldugu icin tabii bazen de daha ekonomik olabiliyor.
Gelelim karayollari uzerinden nakliyatta AB icerisinde karayollari uzerinden nakliyat yapabilmenin belli kurallari mevcut ornegin agir vasitalar gunun belirli saatlari arasinda ancak her guzelgahtan faydalanabilirler. hafta sonlari ve tatillerde  ancak gida ve ozel izin belgesi olan agir vasitalar yollari kullanabiliyor. Kamyon ve TIR otoban ucretleri oldukca yuksektir demir yoluna kiyasle hele isin icine bir de tonaj katilinca yol yipranma payi odemesi ortaya cikiyor. Bu nedenle AB ulkelerinde belki dikkatinizi cekmistir bircok TIR dorseleri ile birlikte Trenlerle tasinmakta. Tabii demiryollarini yogun kullanimin getirmis oldugu baska faydalar da mevcut akaryakit tasarrufu, hava kirliligi ve gurultunun azalimi, emniyet .....

Bizde de durum oldukca degisik. Karayollari ozellikle yeni sehirler arasi  otobanlarimiz ne kadar fazla kullanilirsa o kadar az para  maliyemizin garantiler nedeni ile odenmesi gereken meblagi azaltmis olur. "kesin garanti ya" ;) Mesajı Paylaş

Alıntı YapMilli Hızlı Tren, 10.000 km test edildi.


https://mobile.twitter.com/eurodolar1980x/status/1554595274894581760?cxt=HHwWgIC9mc-KhJMrAAAA



TCDD'ye 2025 Sonuna Kadar 8 Adet Milli Elektrikli Hizli Tren Seti Teslim Edilecek.


TCDD'ye 2025 Sonuna Kadar 8 Adet Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Teslim Edilecek.

Raylı sistem araçlarında kullanılacak 8 silindirli, 1.200 beygir gücündeki Türkiye'nin ilk yerli motoru konusunda tasarım çalışmaları tamamlandı. Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesi'nde ise 2023'te prototip üretiminin gerçekleştirilmesi ve 2025 sonuna kadar 8 tren setinin TCDD'ye teslim edilmesi planlanıyor.


Türkiye Gazetesi'nden Cevdet Fırat Aydoğmuş'un haberine göre; Milli ve yerli demir yolu sanayiinin oluşturulmasında büyük rol üstlenen Türkiye Raylı Sistem Araçları AÞ'nin (TÜRASAÞ) Genel Müdürü Metin Yaşar, projeleri hakkında milletvekillerini bilgilendirdi. Yaşar, TÜBİTAK, TCDD, Marmara Üniversitesi ve özel sektör iş birliği ile geliştirilen raylı sistem yerli motorunun, milli tasarıma sahip özgün bir motor olacağını söyledi.

Raylı sistem araçlarında kullanılacak 8 silindirli, 1.200 beygir gücündeki Türkiye'nin ilk yerli motoru konusundaki tasarım çalışmaları tamamlandı. Türkiye'nin ilk raylı sistem yerli motoru ile dışa bağımlılığın ortadan kalkacağını belirten Yaşar "Projeye ait tasarım çalışmaları tamamlanmış olup, analiz ve tedarik çalışmaları devam etmektedir" dedi.

Gelecek 10 yıl içinde Türkiye'nin 7 bin adetten fazla şehir içi raylı sistem aracına ihtiyacı olacağını öngördüklerini belirten Yaşar "Bu büyüklükte şehir içi raylı sistem ihtiyacının yurt içinde üretilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda metro aracı projemizi de yatırım planımıza aldık" diye konuştu.

MİLLİ ELEKTRİKLİ TRENDE ÜÇ SET BİTTİ

Yaşar, Milli Elektrikli Tren Seti Projesi'nde prototip üç setin üretiminin tamamlandığını, bu sene içinde üç tren setinin, 2024 sonuna kadar da 19 tren setinin TCDD'ye teslim edilmesinin planlandığını söyledi. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Hızlı Tren Seti Projesi tasarım çalışmalarının da 2022 yılı içinde tamamlanacağını belirten Yaşar, 2026 sonuna kadar sekiz hızlı tren setinin teslim edilmesinin planlandığını kaydetti.


Milli tasarım ve ileri teknoloji ile Elektrikli Anahat Lokomotif üretiminde dışa bağımlılığın ortadan kaldırılması için çalışmalar devam ettiğini de ifade eden Yaşar "2022 içerisinde prototip üretiminin tamamlanarak 2024 sonuna kadar 20 adet lokomotifin teslim edilmesi planlanmıştır" dedi.
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapAdil Karaismailoğlu @akaraismailoglu



İlk Milli Elektrikli Trenimiz 10 Bin km test sürüşü gerçekleştirdi.

İkinci trenimiz de test sürüşlerine başladı.






İlk defa üretildiği için ve TSI sertifikasyonu gereği yüzlerce test yapılıyor.. Testler sırayla yapılıyor ve biri bitmeden diğerine geçilemiyor.. Bu testlerde hızlı tren hatları ve konvansiyonel hatlar daha müsait olduğu için genelde gece yapılıyor. Prototip üretimi olan ilk üç setten ikisi tamamlandı. 3. sette bitmek üzere.. Bitince işletmeye alınacaklar.. TCDD tarafından seri üretim için sipariş verilen 19 setin (95 vagon) imalatı ise devam ediyor.. Bunlardan 6 sının (30 vagon) sandık üretimide bitti.. Aynı anda bu projenin 225 km versiyonun çalışmasıda devam ediyor.


https://mobile.twitter.com/turasasgm
Mesajı Paylaş
]

]

Alıntı Yap

Demiryollarında özellikle demiryolu araçlarıyla ilgili de yerli ve milli olarak çok önemli çalışmalar yaptıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, hızı saatte 160 kilometre olacak şekilde ilk millî ve yerli elektrikli tren üretimi gerçekleştirecek çalışmaları tamamladıklarını söyledi. Testlerde 10 bin kilometreyi geçtiklerini dile getiren Karaismailoğlu, yakın zamanda sertifikasını aldıktan sonra seri üretime başlayacaklarını söyledi. Ayrıca, hızı 225 kilometrelik araçların tasarımlarının da devam ettiğinin altını çizen Karaismailoğlu, onlarında önce prototiplerini üreteceklerini, daha sonra da seri üretimine başlayacaklarını dile getirdi. 2035 yılına kadar sadece Türkiye için demiryolu araçlarıyla ilgili 17.5 milyar dolarlık bir pazar olacağını bildiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, bunu büyük bir oranda yerli ve milli olarak tamamlayacaklarına dikkati çekti. Bakan yeni açıkladı Bu hafta veya Ocak 2023 de 2 Adet seti TCDD ye teslim edecekler.
https://mobile.twitter.com/search?q=Milli%20Elektrikli%20Trende%20Seri%20%C3%9Cretim&src=typed_query&f=top
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz