10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan SKYWOLF, 23 Ekim 2018, 22:03:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


#141
Alıntı yapılan: Denizci16 - 21 Haziran 2023, 06:45:45
Gözükmüyor sn Merzifonlu

Uzunluk: 19.95 m
Yükseklik: 4.7 m
En tepeye kadar yükseklik: 6.3 m
Genişlik: 4.2 m
Ana Rotor Çapı: 17.3 m
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 11 buçuk ton
Seyir Hızı: 172 kts
İrtifa: 20.000 ft

Ek olarak, 400 milden fazla mesafeye uçarken, 3 saat havada kalabiliyor. Mesajı Paylaş

Yazık geçen on yıllarımıza bizim.
Dünyada bir şey üretilmişse bir ülke onu o gece geç olur ama ertesi gün dinamiklerini harekete geçirip nasıl üretiriz derdine düşmeli bence.
1960 da neden helikopter üretmediğimiz için kendimizi huzursuz hissetmeden yaşadık ben anlayamıyorum. Birilerine 1970 de yerli tankı yap dediler mi mesela merak ediyorum demedilerse sebep ne bir devlet tank gemi araba motor yapmayı düşünmez mi hiç. 1970 dekiler tankı ne zaman yapmayı düşünüyorlardı acaba. Bir devletin görevi yapamadığı şeyleri hemen yapmaktır bunun için anayasaya bir madde koymak gerek. Þöyle olacak madde. Bir faydalı buluş olursa bunu yerli başarmak için 30 iş günü içinde kadrolar oluşturulacak finans sağlanacak. Anayasaya bu maddeyi koymak gerek. Gülsünler isterlerse Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

]

#144
VNE = Velocity Never Exceed
Yani uçağın yapısal sağlığı için aşılmaması gereken hız.
172 Knot = 318km /saat
Demekki 3 saat havada kalabilen bu helikopter, yaklaşık 900km yol alabilecek. Yani gidip gelme mesafesi olarak düşünüldüğünde, 450km bir yarıçap içerisinde operasyona katılabilecek.
Ama TCG Anadolu gibi yakıt ikmali yapabileceği bir platforma 900km uçup 20 askeri götürebilecek. Mesajı Paylaş

Ge'nin motoru kullanılsaydı daha uzun menzil sağlanırdı. Mesajı Paylaş

Öncelikle denizcilik helikopteri olarak sağlıklı düşünülmüş. UH-60 'ın denizi yalama uçuşunda bir zaafı vardır. UH-60 ın kuyruk kanadı, ek kaldırma gücü ve manevra kabiliyeti için hareketli dizayn edilmiştir. Bu dizayn aynı zamanda manevralar esnasında kuyrukta salınmaya da yol açabilmektedir Kardak krizi sonrası SAT timleri ile sızma eğitimleri yapan Jandarma Skorskysi bu sebeple bir kazada kuyruk çarpması sonucu düşmüştür.

Yine T 925 faydalı yük, faydalı hacim olarak da artılar sunacaktır. Mesajı Paylaş

#147
S92'nin bir boy küçüğü olmuş.

S92 Powerplant: 2 × General Electric CT7-8A turboshaft engines, 2,520 shp (1,880 kW) each
TS-3000 elimizde olsaydı belki de bu helikopter S-92'den bile kabiliyetli olabilirdi. Mesajı Paylaş




General Electric T901 ( 3.000 shp - 2.200 kW ) bize vermez ABD ... ABD'nin bize T-701 motorunu bize ürettirme nedenleri de daha yeni-iyi olan bu motorun üretilmiş olması...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz