10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan SKYWOLF, 23 Ekim 2018, 22:03:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#30
"Helikopter yapabiliyorum demek, transmisyonunu yapabiliyorum demektir." Ben değil, Prof. Temel Kotil diyor bunu.

Atak-2, oyun değiştirici saylıyor ise bunun ana nedeni, böylesine iri bir helikopterin transmisyonunu, çok kısa sürede, hem tasarlayıp, hem de üretebiliyor olmamızdır. Bonus olarak, diğer her şeyini de yapabiliyoruz.

Sizin anlayacağınız, oyun değiştirici olan Atak-2 değildir; onu kimselere eyvallahı olmadan üretebilen endüstriyel kapasitenin varlığıdır. Mesajı Paylaş

Birazcık daha sabır transmisyon da motor da yapılır. Heliyi gönül rahatlığıyla ihraç edebiliriz en azından şimdi elimizde para karşılığı alamadığımız helikopterler yok. Mesajı Paylaş
Þehit Piyade Yarbay İlker Çelikcan. Saygı ve Rahmetle.

10 Ton sınıfı yerli helikopter sayımız artıyor bize mutlaka 2000 hp-3000 hp yerli turboshaft motor lazım... Mesajı Paylaş

#33
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mayıs 2023, 18:46:35
10 Ton sınıfı yerli helikopter sayımız artıyor bize mutlaka 2000 hp-3000 hp yerli turboshaft motor lazım...
+1
3000HP kendi özgün motorumuz şart.
3 sene sonra kendi motorumuzla uçacak demiş bir yetkili Atak2 ve 10 tonluk heli için. Bu lisans altında yapılacak Ukrayna motoru ise hiç olmasın daha iyi. Bize hiç bir faydası yok.
Tamam prototip için zaman kazanmak için onların motorları kullanılabilir. Ama seri üretim için kendi özgün motorumuz şart. Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar Ukrayna motorundan hiç mi öğreneceğimiz bir şey yok? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Mayıs 2023, 19:43:35
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mayıs 2023, 18:46:35
10 Ton sınıfı yerli helikopter sayımız artıyor bize mutlaka 2000 hp-3000 hp yerli turboshaft motor lazım...
+1
3000HP kendi özgün motorumuz şart.
3 sene sonra kendi motorumuzla uçacak demiş bir yetkili Atak2 ve 10 tonluk heli için. Bu lisans altında yapılacak Ukrayna motoru ise hiç olmasın daha iyi. Bize hiç bir faydası yok.
Tamam prototip için zaman kazanmak için onların motorları kullanılabilir. Ama seri üretim için kendi özgün motorumuz şart.

3 seneye kendi motorumuzu yapamazsak, ukrayna motorunu en azından kendi ihtiyacımız için kullanacağımız heli lerde kullansak olmaz mı? bu opsiyon içinde plan yapılıyordur belki... Mesajı Paylaş

#36
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mayıs 2023, 20:55:25
Sayın Yaşar Ukrayna motorundan hiç mi öğreneceğimiz bir şey yok?
Mercedes üretmeye soyunmuş fabrikaya, Lada nasıl yapılırı öğretmek doğru mudur sizce?
Ukrayna motorunu yapanları transfer edelim. En faydalı işi yapmış oluruz.

Sn Serkan1976, jet motorunun üretimi en zor kısmı yüksek basınç türbin kanatlarıdır. Burası ısının en yüksek olduğu yerdir. Ukraynalılar, hala Sovyet döneminden kalma "Directionally Solidified " bıçaklar döküyorlar. Bu türbin bıçakları dökülürken süper alaşımın tüm molekülleri kristalize edilerek moleküller tek yönde hizaya sokulup döküm yapılıyor. Çıkan bıçak, katmer katmer kristallerden oluşuyor. Yüksek ısıda ve hızlı devirde merkezkaç güçle bu kristal tabakları birbirleri üzerinde kayıyor ve uzuyor. Deforme oluyorlar.
Bu teknolojinin bir üst seviyesi tek bir kristal olarak bu bıçağı dökebilmek. Bunun da ısıya dayanabilmesi açısından içerisine konan maddelerle nesil nesil değişik versiyonları var. Þu anda hemen her üst sınıf üretici 3üncü nesil tek kristal döküyor. TEİ'de 3üncü nesil tek kristal döküyor.
GE, RR gibi TEi'de eklemeli üretim teknolojisiyle yanma odası imal ediyor. Yalnız fanları değil kompresörü de bıçaklarıyla fan tabanına eklemeli olarak (Long Chord Blisk teknolojisi ile) tek parça olarak üretiyor. Bu da motora, az yakıt kullanımı ve daha düşük ısılarda daha yüksek verim sağlıyor.
Bunları yapabilen firmaya Ukrayna ne öğretecek?
MMU'nun yapım kalitesini hepimiz ve tüm dünya ağızlar bir karış açık izledik. Ukrayna motor kalitesi düşük. FADEC dahi yok motorlarında. Yanma kalitesini optimize edebilmek için yanma odasını kısa tutuyorlar. Bu da motorların dumanlı çalışmasına neden oluyor.
Ama koyunun olmadığı yerde keçi "Abdurrahman Çelebi" olur hesabı motor bulamadığımız yerde mecbur kalıp kullanabiliriz bu motorları. Ama en kısa sürede yerli versiyonlarına dönmemiz şarttır.
Ya da Eyy ABD , Eyy AB demeden Batı ile aramızı iyi tutup, gerektiği yerde kritik olmayan bir f404, f414 yada ej200 motorunu rahatça üreticilerinden temin etmesini bileceğiz. Mesajı Paylaş

#37
Valla aklıma gelen en kısa yol şu: Ukrayna'nın asla seri üretime sokmadığı, transmisyonun batılı muadilleri gibi cihaza önden bağlandığı bir motor modeli mevcut.

Onun planlarını ve haklarını toptan satın alırız ve motorun Ukrayna ile hukuki bağı kalmaz. Motorun uzmanlarını da işe alırız. Ardından, değişiklik anlamında, ilk aşamada sadece sıcak kesimini tek kristalden imal ederiz. Ve satın alınan planlara uygun olarak, en başından navalize şekilde üretip, motoru derhal hizmete alırız.

İlerleyen süreçte, kompresörden başlayarak ve uzun bir vadeye yayarak, tüm motoru güncelleriz. 10-15 Sene sonra ilk motorla (Çap, uzunluk vs gibi dış ölçüleri hariç) uzaktan yakından alakası kalmaz. Motor Lada gibi hizmete başlar ama BMW olarak hizmetten çıkar.

Olur mu olmaz mı, bilmiyorum. Amatör heyecanımla aklıma gelen hızlı çözüm yolu budur. Mesajı Paylaş

Bence Gökbey i 1500 HP kendi motorumuz ile havalandırabildiysek en azından 3000 HP ne kadar motor teknolojisine sahibiz kabul edebiliriz.  Gökbey milli motor ile uçmasa motoru yaptık diyorlar ama kesin bize söylemedikleri şeyler vardır deriz ama taktılar uçurdular. Projesi başlamış 6000 HP için bile bence  öğrenerek yapılacak ama 3000 ile 1500 arasında bir şey yok onu yapan onu da yapar kabul etmek gerek. Uçaklar dünyası için bunlar küçük rakamlar ama Helikopter olunca nerdeyse 3000 gücünde motor ile her şey uçuyor buda havacılık aleminin helikopterler kısmını hallettik anlamına gelir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#39
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Mayıs 2023, 20:55:25
Sayın Yaşar Ukrayna motorundan hiç mi öğreneceğimiz bir şey yok?
Sn Serkan1976,
Atak-2'nin ilk kalkış videosunu izlerseniz heli boşken bile motor bayağı zorlanıyor helikopteri kaldırmakta.

Gökbey'in ilk uçuşunda TS1400'lerin uçağı kaldırması konusunda bir sıkıntı yoktu.
Ukrayna motorunu en iyi değerlendirecek olanlar TEİ/TAİ mühendisleridir. Asıl onların fikirlerini öğrenmek lazım.

Sn Merzifonlu'nun az yukarıda yazdıkları da mantıklı bir yol.
Belki de 3 sene içinde yerli motorla uçacak dedikleri motor böyle bir çalışmanın ürünü olacaktır. Motora TEİ eli değerek üretilecektir.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz