10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ

Başlatan SKYWOLF, 23 Ekim 2018, 22:03:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Geçen bün Merzifonlu hocam söyledi galiba... 3 adet TS-1400 ile Atak-2 uçabilir mi? AW-101 gibi..Gerçi o 1800 hp motorlu ama ...


Hadi Atak-2 artık uçtu yapıldı diyelim ama T-925'i direkt 3 adet TS-1400'lü tasarlayabiliriz...
4500 hp güç yeterli olur T-925 için Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Mayıs 2023, 11:28:51
Geçen bün Merzifonlu hocam söyledi galiba... 3 adet TS-1400 ile Atak-2 uçabilir mi? AW-101 gibi..Gerçi o 1800 hp motorlu ama ...


Hadi Atak-2 artık uçtu yapıldı diyelim ama T-925'i direkt 3 adet TS-1400'lü tasarlayabiliriz...
4500 hp güç yeterli olur T-925 için
Eğer transmisyon ve 3 adet motor entegrasyonu işini becerebilirlerse, TS1400 motorunu her zaman ve her türlü, Ukrayna motoruna tercih etmek lazım. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar motor termodinamiğinde bir kural vardır motor büyüdükçe yakıt tüketimi artsa da verimi de artmaktadır ve aynı yakıt ile daha fazla güç elde edersiniz. TS 1400 bu sınıf helikopter motoru için küçük durmaktadır bu yüzden daha büyük ama daha verimli motorlar kullanılmalıdır. Mesajı Paylaş

Tamam da TEİ genel müdürü diyor ki TS-1400 gibi bir motor 8-9 senede olur biz rekor kırıp 6 senede taktık...

Yani 2000-3000 hp yeni bir motor üretmek-testler yine 6-7 seneyi bulacak... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Mayıs 2023, 22:44:13
Tamam da TEİ genel müdürü diyor ki TS-1400 gibi bir motor 8-9 senede olur biz rekor kırıp 6 senede taktık...

Yani 2000-3000 hp yeni bir motor üretmek-testler yine 6-7 seneyi bulacak...

Þimdiden başlamasak eğer 6 - 7 + sene sonra hazır olacak... Mesajı Paylaş

Bunlar hep bizim kuvvetin aç gözlülüğünden oluyor.
Bu helikopter ilk olarak 6 ton sınıfı olarak tasarlanmış. Neden?
1. Hem özgün olsun ,
2. Hem zırhı daha iyi olsun ,
3. Hem daha fazla faydalı yük taşısın,
4. Hem de kendi tasarımımızla üzerine mildar vs gibi ekipmanları koyabilelim.
5. TS1400 bu helikopteri uçuracak motor olacakmış.

Sonra daha çok silah vs taşısın daha uzun havada kalsın diye MTOW değeri 8 tona çekilmiş.
Bu helikopteri kaldıracak motor olarak ta bugün %70'inden fazlasını TEİ'nin ürettiği T700-TEI701D seçilmiş. Lisans anlaşmamızda olan bir madde ile bu motorun üzerinde TEI istediği değişikliği yapabildiğinden gücünü de 2000HP üzerine çekmeyi planlamışız.
Ama bu da bizimkilere yetmemiş MTOW değeri 11 ton olan Atak2 yapılsın denince ortaya bugünkü durum çıkmış. Mesajı Paylaş

Zaten biraz garip olmuş, ihracat sıkıntısı olmasın diye tamamen yerli motorlu helikopter planla, sonra ABD motoruna geç tekrar.  Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar , açgözlülüğümüzden demeyelim de modern savaş alanı gereksinimleri ve siyasi ambargolar bizi isterlerimizi artırmaya zorluyor diyelim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 05 Mayıs 2023, 23:26:43
Bunlar hep bizim kuvvetin aç gözlülüğünden oluyor.
Bu helikopter ilk olarak 6 ton sınıfı olarak tasarlanmış. Neden?
1. Hem özgün olsun ,
2. Hem zırhı daha iyi olsun ,
3. Hem daha fazla faydalı yük taşısın,
4. Hem de kendi tasarımımızla üzerine mildar vs gibi ekipmanları koyabilelim.
5. TS1400 bu helikopteri uçuracak motor olacakmış.

Sonra daha çok silah vs taşısın daha uzun havada kalsın diye MTOW değeri 8 tona çekilmiş.
Bu helikopteri kaldıracak motor olarak ta bugün %70'inden fazlasını TEİ'nin ürettiği T700-TEI701D seçilmiş. Lisans anlaşmamızda olan bir madde ile bu motorun üzerinde TEI istediği değişikliği yapabildiğinden gücünü de 2000HP üzerine çekmeyi planlamışız.
Ama bu da bizimkilere yetmemiş MTOW değeri 11 ton olan Atak2 yapılsın denince ortaya bugünkü durum çıkmış.

Incremental Development denilen hadisen çok uzaklar. Bir iş aşama aşama ilerlenir. Koşmak için önce emeklemek, sonra yürümek gerekir. Direkt koşacaksın denilir mi bebeğe? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 06 Mayıs 2023, 01:16:36
Alıntı yapılan: Yasar - 05 Mayıs 2023, 23:26:43
Bunlar hep bizim kuvvetin aç gözlülüğünden oluyor.
Bu helikopter ilk olarak 6 ton sınıfı olarak tasarlanmış. Neden?
1. Hem özgün olsun ,
2. Hem zırhı daha iyi olsun ,
3. Hem daha fazla faydalı yük taşısın,
4. Hem de kendi tasarımımızla üzerine mildar vs gibi ekipmanları koyabilelim.
5. TS1400 bu helikopteri uçuracak motor olacakmış.

Sonra daha çok silah vs taşısın daha uzun havada kalsın diye MTOW değeri 8 tona çekilmiş.
Bu helikopteri kaldıracak motor olarak ta bugün %70'inden fazlasını TEİ'nin ürettiği T700-TEI701D seçilmiş. Lisans anlaşmamızda olan bir madde ile bu motorun üzerinde TEI istediği değişikliği yapabildiğinden gücünü de 2000HP üzerine çekmeyi planlamışız.
Ama bu da bizimkilere yetmemiş MTOW değeri 11 ton olan Atak2 yapılsın denince ortaya bugünkü durum çıkmış.

Incremental Development denilen hadisen çok uzaklar. Bir iş aşama aşama ilerlenir. Koşmak için önce emeklemek, sonra yürümek gerekir. Direkt koşacaksın denilir mi bebeğe?
Normalde öyledir de genel olarak zurnanın zırt dediği noktadayız. Yine Atatürk'e şu sözleri söyleten ortama geldik:

"Vatanın bütünlüğü, milletin bağımsızlığı tehlikededir." Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz